ďťż
Pierwszy wypadek, potrzebne części.




RedCar - Nie Wrz 20, 2009 7:01 pm
" />Dzisiaj po raz kolejny uczyłem się driftu to dopiero 1 litr paliwa i 3 godzina zabawy z moim BMW.

No i stało się wypadłem z placu, uderzyłem prawym tylnym kołem o słupek siatki wyrywając koło.

Uszkodzenia:
- wyrwane koło z wahaczem i osprzętem

Usterki:
- przestał działać starter ręczny ( szarpanka ) jakies pomysły, rozbierać to samemu.

POTRZEBNE CZĘŚCI:
mocowanie przednie wahacza tylnego, mocowanie tylne wahacza tylnego, trzpień mocujący wahacz .
( taki kołek stalowy przetykany przez wahacz i wsuwany w te mocowania.

mocowania popękały trzpień pękł

Model kysho BMW z profilu




pietrekta - Nie Wrz 20, 2009 8:58 pm
" />Części to jedynie kupić i wymienić. Musisz poszukać sklepu gdzie takie dostaniesz, a jeśli nie znajdziesz to porozmawiać z sklepem gdzie jest taki model.
Szarpanka nie działa? Więcej objawów? Może łożysko jedno kierunkowe nie chwyta? Sprężyna zerwana? Najlepiej rozebrać i sprawdzić, tylko musisz uważać żeby sprężyna nie wyskoczyła, bo pierwsze jej włożenie jeśli nigdy się tego nie robiło będzie ciężkie.



RedCar - Pon Wrz 21, 2009 4:43 pm
" />Ok więc jutro , rozbieram szarpankę.

Mam nadzieje że jej nie rozwalę całkowicie.

Objawy, szarpiesz a ona nie przenosi obrotów na silnik.

Części trzeba szukać, ale jak by ktoś mial to się polecam



Maciej_ - Pon Wrz 21, 2009 6:21 pm
" />Najprawdopodobniej puszcza łożysko jednokierunkowe. Jak rozbierzesz szarpankę, sprawdź czy w jedną stronę się kręci a w przeciwną blokuje. Jeśli nie wyczyść je denaturatem po czym ponownie nasmaruj. Jak to nie pomoże to musisz poszukać nowego łożyska. Jak będziesz je zdejmował zwróć uwagę, którą stroną jest założone bo jeżeli obrócisz je o 180 stopni przy ponownym montażu to nie będzie działać tak jak powinno.




RedCar - Pią Paź 02, 2009 4:26 pm
" />Długo mi się zeszło , ale ciągle praca i inne tematy, wyjazd na ryby.

Dzisiaj siadłem do samochodu , rozebrałem go ile było trzeba, całe tylne zawieszenie.

Rozkręciłem szarpankę, wygląda że jest OK, złożyłem przy okazji nasmarowałem ośkę ( łożyska tam nie ma jest inne ciekawe rozwiązanie )
Nacięty walec do połowy z jednej strony pod kątem, i przetyczka do wału korbowego.

Po złożeniu, działa ponownie, prawdopodobnie wypięło się z mocowania koła szarpanki jet to dwu klin na walcu wiec jest to możliwe.

Co do części jutro się po nie wybieram.

Ale przy okazji zauważyłem coś innego.
Tylny dyferencjał jest suchy, czy nie powinno się go jakoś smarować.



Wiktor Sułek - Pią Paź 02, 2009 5:05 pm
" />Do środka wlewa się olej o odp. gęstości, natomiast te zewnętrzne zębatki możesz ciut przesmarować smarem do łożysk.



Tomasz Dolata - Sob Paź 03, 2009 9:06 am
" />zależy jaki to dyfer...
jeśli satelitowy to tak jak mówi Wiktor, jeśli kulkowy to stosuje się specjalny smar.



RedCar - Sob Paź 03, 2009 7:21 pm
" />No naprawiłem dzisiaj wszystko, części zamówione będą za trzy tygodnie
Dyfer był suchy , zarówno przód jak i tył.
Co dziwne chyba od nowości.

Delikatnie go namoczyłem olejem silikonowym, wytarłem i smar grafitowy, malutko dla koloru.
Powered by WordPress, ©