ďťż
Pływające obroty
Maly#99 - 2007-01-10, 19:22 niewiem dlaczego ale ostatnio zaczely mi troche plywac obroty na zimnym silniku. jak silnik sie rozgrzeje to wszystko jest ok, wiecie co to moze byc?? swiece wymienilem. brolcio - 2007-01-10, 19:48 Prawdopodobnie silnik krokowy- regulator niskich obrotów. Jest też możliwość, że masz zapchany filtr powietrza lub nieco wilgoci w komorze silnika (wilgotne przewody potrafią powodowac takie objawy). Maly#99 - 2007-01-10, 20:42 filtr mam nowy, niedawno zakladalem. zobacze jutro jest silnik korkowy. dzieki brolcio - 2007-01-14, 11:02 Posprawdzaj szczelność dolotu - jak będzie silnik zasysał "lewe" powietrze to może mieć właśnie pływanie obrotów. Możliwe, że gdy elementy plastikowe i gumowe są zimne to twardnieją i stąd pojawia sie nieszczelność i dlatego dolot zasysa doatkowe powietrze - z doświaqdczenia wiem, że mój Taurus jest bardzo wrażliwy na nieszczelności w dolocie - dodatkowo jak silnik jest zimny to pracuje on w trybie closed loop co oznacza, że paliwo jest podawane na podstawie tabel wtrysku, dopiero po rozgrzaniu silnika (głównie sond lambda) mieszanka paliwowa jest regulowana na podstawie danych z sensorów. RadAg! - 2007-01-14, 11:10 Nie za bardzo wiem co to jest dolot. Czy jak mam te plastykowa skrzynke pod maska, gdzie jest umieszczony filtr powietrza i ona jest niedomknieta czy to wplywa na ilosc zasysanego powietrza. Ktos kto mi zmienial kiedys filtr powietrza zniszczyl zatrzaski na pokrywie tej skrzynki i ona sie nie domyka... GAZDA - 2007-01-14, 11:17 ja też mam niedomkniętą, ale z tymi obrotami na zimno to już miałem kłopoty, jak jechałem na gazie to było ok. przy przepustnicy miałem nieszczelność, było to gdzieś opisane na forum. po tym jak to uszczelnili auto pali ładnie nawet na zimno... Maly#99 - 2007-01-14, 11:48 dzieki, na tygodniu bede szukal usterki brolcio - 2007-01-14, 15:13 W przypadku nieszczelności za MAF-em problem występue na benzynie bo silnik ma niedokładne informacje o ilości zasysanego powietrza (MAF to ten czujnik co jest za obudową filtra przed gumową rurą i na podstawie jego odczytów ustalana jest ilość powietrza zasysanego z filtra - jest dość precyzyjny czujnik). Jeżeli mamy niedopiętą obudowę filtra to nie będzie ona powodowała "pływania" obrotów silnika bo jest to przed MAF-em. taurus - 2007-01-15, 11:13 A ja mam delikatnie falujace obroty wlasnie na cieplym. Widac po wskazowce, ze plywa o jakies 50 - 100 obrotow roznicy, ale co najwazniejsze, to slychac to na pracy silnika jak sie dobrze wslucham. Bylo nawet, ze mi zgasl jak go gazowalem recznie pod maska. Taki mial spadek obrotow ( okolo 500- 600), po czym normalnie wraca na obroty. taurus - 2007-06-16, 14:02 Maly, zalatwiles ten problem? cezar62 - 2009-04-13, 07:34 Zauważyłem parę dni temu falowanie obrotów u siebie, więc się tu podepnę Objaw występuje na zimnym i na ciepłym silniku, na postoju. Co kilka sekund obroty podnoszą się z około 800 na około 1100 i zaraz spadają do wartości poczatkowej - jest to bardzo regularne zjawisko. A co ciekawe, przypadkiem odkryłem, że po wyłączeniu wentylatora nawiewu wnętrza auta, obroty przestają falować. Pokrętło mocy wentylatora może być w dowolnej pozycji, a pokrętło ustawienia kierunku nawiewu musi być w jakiejkolwiek pozycji oprócz OFF. Wtedy obroty falują. Gdy pokrętło wyboru kierunku nawiewu jest w pozycji OFF - obroty stoją twardo na jednej pozycji, czyli około 800. Ktoś wie o co tu chodzi ?... Piotrek_Taurus - 2009-04-13, 08:57 myszle ze tez tak mam. Jak odpalam silnik a jest chlodny, to obroty sa cca 1100 - 1300. Po chvili mam 900 - 1000 i pak wrzuce D i mam 900. I jak mi wskaznik pokazuje jakiejkolwiek temperatury to mam 900 w N albo P, i jak mam D,R,OD czy 1 tak to chyba 650 - 700obr. Pozdro brolcio - 2009-04-14, 19:50 Skoki obrotów mogą być wywołane przez załączające się sprzęgło strężarki klimy (ale wtedy nie powinno się to pojawiać przy ustawieniu trybu wentylacji - tj. bez klimy). cezar62 - 2009-04-20, 07:24 W układzie klimy nie mam teraz gazu, więc nie włączam tej pozycji. Obroty skaczą przy załączonej wentylacji. Niepokoi mnie to z lekka, staram się teraz mieć wentylację wyłączoną stale, ale jest z tym problem, bo mamy już gorące dni. A nie wiem, co się dzieje w silniku, czy gdzieś tam, gdy te obroty falują przy załączonej wentylacji. Czy coś się uszkodzi, uszkodziło, czy próbuje się uszkodzić, czy mogę sobie temat odpuścić... brolcio - 2009-04-21, 03:29 Czy dodatkowo odczuwasz spadek mocy auta - miałem ostatnio podobne problemy z autem - prblemem była uszkodzona cewka w układzie zapłonowym. Jeżeli piszesz o ścisłym związku z wentylacją to sprawdz u elektryka, czy HAVAC (układ klimy i wenylacji) nie pobiera zbyt dużo prądu - może jest gdzieś przetarty kabel lub jest zjechany silnik od wentylacji np zatarte łożyska i "pożera" zbyt dużo prądu z instalacji. Spadki napiecia moga powodować właśnie falowanie obrotów. cezar62 - 2009-04-21, 07:17 Tak, też o tym myślałem - jestem z wykształcenia elektrykiem no i z podstawówki jeszcze pamiętam, że w fizyce nic nie ma za darmo Czyli, uogólniając, pobór prądu musi pobierać paliwko, więc masz rację - należałoby się przyjrzeć elektryce auta. Dziękuję za nakierowanie Spadku mocy auta nie odczuwam, ale może tylko dlatego, że nie mam jak. W czasie jazdy mogę sobie kręcić wentylacją jak chcę i nie czuję, nie słyszę i nie widzę falowania obrotów, bo naciskam na pedał gazu właśnie i obroty są o wiele wyższe oraz zmieniają się w trakcie jazdy powodowane dodawaniem i odejmowaniem gazu. Gdy na przykład zatrzymam się na skrzyżowaniu, obroty spadają do jałowych i przy włączonej wentylacji wtedy widzę falowanie. Ruszam ze skrzyżowania i już nie jestem w stanie dostrzec, czy wentylacja powoduje wzrost obrotów. Co do silnika wentylacji, to na moje ucho raczej będzie w porządku - nie słyszę żadnych objawów, które mogłyby wskazywać na zużycie łożysk. Szakal - 2009-04-21, 09:14 witam mam podobny problem w sho na zimnym silniku obroty są równe silnik cyka a po rozgrzaniu silnik faluje i często gaśnie może ktoś polecić jakiś godny serwis pozdrawiam |