ďťż
po co fotoradar???
szyk-us - Śro Sie 04, 2004 2:09 pm " />http://www.sz.friko.pl/zdalne3/zdalne3.htm zbudowałem coś takiego :] prędkości na zdjeciach nalezy podzielić przez 10 mam tez filmik(27MB tylko na maila wysylam bo nie mam takiego serwera) a teraz do rzeczy przy predkościach typu 5-7km/h sie sprawdza. tylko czy nie rozleci sie przy 50km/h :D. no ale to juz inna sprawa, nalezy to wzmocnić. i kurcze powiedzcie mi jak to sie profesjonalnie nazywa np. w warsztacie samochodowym. Zaremba Filip - Śro Sie 04, 2004 3:04 pm " />Urządzenie takie to Hamownia.Bada się na nim nie tylko prędkość ale i moć,moment przełożenia,itp.We Wrocławiu Jettronik ma taką hamownie i np.Kuchar kiedyś ustawiał auto. Adam Jaszczurowski - Śro Sie 04, 2004 3:38 pm " />ma TAKA hamownie tzn do modeli?? ale nie wiem czy to ejst dokladne, ustawiles promien kola, przelozenie itd? Mi-Mix - Śro Sie 04, 2004 4:05 pm " />Tylko, że takie obliczenia prędkości nie mają sensu. Nie uwzględnia to oporów powietrza. szyk-us - Czw Sie 05, 2004 8:04 am " />nie uwzgledniaja oporów powietrza ale uwzgledniają blędy w obliczeniach :D:D. dzisiaj sie kapłem ze obwód okregu obliczyłem ze wzoru "pi r" zamiast "2pi r". facio z maty chyba by mnie powiesił i w ten sposób wyszło ze model jedzie około 15km/h (na seryjnym silniku). ale co do tego tez nie jestem pewny. a dokładnie do rzeczy : http://www.sz.friko.pl/zdalne3/zdalne3.htm zdjecie numer 17 z godziną: 15:01:39 hmmm.... jak to teraz wyjaśnić... otóż to coś(klocek) do czego przykrecony jest czujnik. otóż ja mierze to i to ma około 27mm. licze obwód 2,7*3,14*2=16,956 i teraz oco mi chodzi. zwiekszajac długośc tej rzeczy zwiekszy sie obwód okregu który ona kreśli. wpisujac go do licznika bede naliczał mniejsze predkości. oczywiście czujnik zostawiam w tym samym miejscu. mam nadzieje ze rozumiecie :D:D Paweł Pakulski - Czw Sie 05, 2004 12:56 pm " />Długość tego ramienia nie ma większego znaczenia, bo prędkości kątowe są i tak zawsze takie same i jeszcze jedno, rozumiem, że do licznika wpisujesz średnicę wałka hamowni, bo w innym przypadku będzie błąd. Pozdrawiam Adam Jaszczurowski - Czw Sie 05, 2004 4:11 pm " />ale licznik nie sczytuje predkosci katowej tylko czestosc, a zeby z tego otrzymac predkosc liniowa potrzeba promien, ( zreszta z predkosci katowej zeby uzyskac liniowa tez ) dlatego masz racje, wydluzajac ramie otrzymasz nizsze predkosci andropow - Pon Sie 23, 2004 2:43 pm " />ADAS ale z tego co pisze szyk-us to chodzi o zwiekszenie dlugosci ramienia na ktorym zamocowany jest czujnik, a ta dlogosc nie ma znaczenia!! Popatrz na rower, niezaleznie gdzie zamontujesz czujnik czy na poczatku szprychy czy na koncu, czas w jakim obroci sie o 360 bedzie taki sam. Liczenie obwodu tutaj bedzie raczej troche bardziej skomplikowane, bo czujnik nie jest przymocowany bezposrednio do kola tylko za pomoca przekladni i trzeba to uwzglednic w obliczeniach(najprosciej obrocic kolem modelu o 360 i zobaczyc o ile stopni obroci sie czujnik, i podzielic, ze zdiec to bedzie pewnie kolo 3-4 a to pomnozyc przez obwot kola modelu) Jesli gdzies sie walnalem to niech ktos mnie poprawi |