ďťż
początki ze spalinówką - na co zwracać uwagę?
the bill - Wto Lut 05, 2008 6:38 pm " />na wstępie witam serdecznie wszystkich forumowiczów i tych, którzy życzliwym okiem przeczytają ten wątek. Zacznę od tego, że w posiadanie modelu który widzicie wszedłem przez przypadek. jakoś nie czuję tego "coś" i nie stać mnie, aby dla kaprysu wydać 2K - jest i chciałbym, aby dzieciak miał z tego jakiś pożytek i zabawę - kto wiem, może i ja znajdę czas jest to model 43532 i opis znajdziemy tu: Kod:http://www.zabawki-modele.pl/catalog/product_info.php?products_id=4681 model otrzymałem z całym wyposażeniem wraz z paliwem. Pierwszą próbę odpalenia wykonałem w garażu - bez jazd. potem był "mój pierwszy raz", ale tylko pięć minut - akumulator w elektrostarterze "zdechł" i teraz najciekawsze. akumulator jest 1500mAh o napięciu 7,2 V opisany jest, aby ładować ładowarką o cechach 150mA przez 12 godzin. Ładowarka jaką dostałem w zestawie jest 300mA. wyliczyłem..... 1500mA á 300mA = 5h + 10% zaokrągliłem do 6 godzin. podłączyłem do ładowarki w godzinach wieczornych więc ta szósta godzina wypadała w środku nocy - odłączyłem więc rano, po 12 godzinach ładowania. zastanawiałem się, czy nie zadługo, lecz większość znajomych uspokajała mnie. po kilku godzinach od odłączenia od ładowarki, elektrostarter nie miał siły zakręcić silnikiem. nie wiem co mam robić? rozładować do oporu podłączając jakieś urządzenie dające opór? ładować przez 24h? zaznaczę, że zestaw cały jest nowy i nie używany. kolejna rzecz dla mnie w otoczce tajemnicy: - na co mam zwracać uwagę [które elementy narażone są bardziej na uszkodzenia i częściej podlegają wymianie], - czym czyścić i jak samochód po jeździe [eksploatacja po "zabawie na powietrzu"], - czy istnieje jakieś tańsze paliwo od tego co otrzymałem w komplecie o tych samych właściwościach? Kod:http://www.zabawki-modele.pl/catalog/images/teamorion/189001.jpg Black Deamon 16% 1L bańkę 5L znalazłem za 160 PLN - czy muszę się liczyć z rozkręceniem całego modelu celem przeprowadzenia "przeglądu okresowego" [i jak często]? jeśli podobne pytania były już poruszane na forum, to proszę o wskazanie wątku. próbowałem szukać, lecz nazewnictwo stosowane przez innych jest dla mnie zupełnie obce, a za własne nazewnictwo serdecznie przepraszam Tomasz Ostrowski - Wto Lut 05, 2008 7:13 pm " />instrukcja też była w zestawie? duke14 - Wto Lut 05, 2008 7:15 pm " />Na początek proponuję usunięcie zdjęć, ewentualne wstawienie linków do nich, oraz zdjęcia z podpisu Regulamin!!! Wątków o podobnym charakterze było full, więc wystarczy poszukać. Poprzeglądaj sobie dział "jak zacząć" "co wybrać" co do pytań - paliwo hmm zależy czego od niego oczekujesz, ile chcesz na nie przeznaczyć. Popularne są big bang, tornado, runner time i jeszcze inne Konserwacja - no po każdym użytkowaniu modelu pasowało by go wyczyścić z błota, piasku, tego co się przyczepi itp silnik należy "zalewać" olejem, który neutralizuje szkodliwe składniki paliwa dla silnika, uniemożliwiając korozję. Jest to After Run Oil Filtr powietrza po każdej jeździe wyczyść w płynie do mycia naczyń, wysusz, nasącz olejem rycynowym bądź AFO (air filter oil) jak już coś "pada" to zwykle są to zębatki, ośli, kielichy itp(czytaj elementy przeniesienia napędu), które są narażone na duże obciążenia i po prostu zużywają się. Jeszcze to co się zepsuje z twojej winy jeśli model bardzo się ubrudził to należy go wstępnie rozebrać, wyczyścić i przesmarować łożyska, usunąć piasek, błoto itp Po jakimś tam okresie użytkowania będzie trzeba zrobić większy przegląd, wymienić/ naprawić zużyte częsci itp resztę powinieneś doczytać na forum, byłol tego naprawdę duuuużo the bill - Wto Lut 05, 2008 7:15 pm " /> ">instrukcja też była w zestawie? była - karta A4 z instrukcją jak odpalić. reszta - dwa zeszyty w językach obcych [nie ukrywam, nie jestem poliglota] ">Na początek proponuję usunięcie zdjęć, ewentualne wstawienie linków do nich, oraz zdjęcia z podpisu Regulamin!!! ups, to przeoczyłem - poprawiłem ">silnik należy "zalewać" olejem, który neutralizuje szkodliwe składniki paliwa dla silnika, uniemożliwiając korozję. Jest to After Run Oil mogę prosić o rozwinięcie tego problemu? jakim olejem i w jaki sposób? spryskać czy rozkręcić i zalać? ">resztę powinieneś doczytać na forum, byłol tego naprawdę duuuużo wierze, ale jak wspomniałem - nazewnictwo jest dla mnie obce nie myślcie, że mam lenia genetycznego, ale gdy człowiek pracuje po 12h/24h to cieszy się wolną chwilką, a rodzina tez czegoś oczekuje. dziękuje za zainteresowanie tematem. Tomasz Ostrowski - Wto Lut 05, 2008 7:33 pm " />na tej kartce o docieraniu było? Maciej Nowak - Wto Lut 05, 2008 7:37 pm " />Rozumiem, że nie dałeś od razu po odpaleniu w "palnik" nim przeprowadziłeś procedurę docierania ( opcja szukaj hasło docieranie silnika) silnika pozatym wszystko jest na forum to o co pytałeś a zasada jest taka (ja ją stosuję z powodzeniem ) Kupuj części zamienne dopiero jak się rozwalą chyba, że jedziesz na zawody to wtedy przyda się zapas. Nie ma sensu kupować dużej liczby części na przyszłość bo to częst strata pieniędzy... a tu najtańsze (średniej jakości) paliwo http://www.sklep.modelarnia.pl/index.ph ... l-technics ARO http://www.sklep.modelarnia.pl/index.ph ... l-technics po jeżdzie w domu wykręcasz świecę z silnika i dajesz kilka kropel tego specyfiku pod nią zakręcasz silnikiem (jak przy odpaleniu) i zakładasz świecę akumulator rotostartu rozładowuje się zimą szybciej a pozatym dopiero po kilku ładowaniach osiągnie max pojemność. Pozatym najlepiej kupić aku Profitexa z allegro z szybką ładowarą 2,5H starczy na dłużej bo te co dają do zestawu są syfne i padają po 4 odpaleniach (chyba że masz dobrą ładowarkę za 250zł) xD ale w to wątpię the bill - Wto Lut 05, 2008 7:54 pm " /> ">na tej kartce o docieraniu było? nic nie było na ten temat napisane - załączam zdjęcie tej kartki Kod:http://images33.fotosik.pl/133/6493696043de091amed.jpg ">Rozumiem, że nie dałeś od razu po odpaleniu w "palnik" nim przeprowadziłeś procedurę docierania ( opcja szukaj hasło docieranie silnika) silnika jeśli masz na myśli "gazowanie" to nie robiem tego - nawet nie miałem problemy z wygaszeniem silnika, więc pozwoliłem na wypalenie 1/2 zbirnika, aby silnik sam zgasł. ">akumulator rotostartu rozładowuje się zimą szybciej a pozatym dopiero po kilku ładowaniach osiągnie max pojemność. Pozatym najlepiej kupić aku Profitexa z allegro z szybką ładowarą 2,5H starczy na dłużej bo te co dają do zestawu są syfne i padają po 4 odpaleniach (chyba że masz dobrą ładowarkę za 250zł) xD ale w to wątpię ładowarkę jaką dostałem to taka: Kod:http://www.zabawki-modele.pl/catalog/product_info.php?cPath=68_101&products_id=4619&osCsid=e77b6267fffa8c3ec126339b366b2039 Tomasz Ostrowski - Wto Lut 05, 2008 8:34 pm " />może ATA dociera silniki przed sprzedażą, trzeba by Janusza spytać zadzwoń i zapytaj czy silnik jest dotarty i wyregulowany F1Reyes - Wto Lut 05, 2008 8:53 pm " />Pilnuj żeby ci syfu do zbiorniczka nie naleciało!!!!! Mi dziś naleciało przez moj błąd i teraz musze cały gaźnik czyścić. the bill - Wto Lut 05, 2008 9:08 pm " /> ">może ATA dociera silniki przed sprzedażą, trzeba by Janusza spytać zadzwoń i zapytaj czy silnik jest dotarty i wyregulowany ok, dzięki - uczynię to jutro ">Pilnuj żeby ci syfu do zbiorniczka nie naleciało!!!!! Mi dziś naleciało przez moj błąd i teraz musze cały gaźnik czyścić. korek dociskałem palcem jeszcze - zaskakiwał jak w butelce dziękuje wszystkim za życzliwe rady Andrzej Trzeciak - Wto Lut 05, 2008 9:16 pm " /> ">Pilnuj żeby ci syfu do zbiorniczka nie naleciało!!!!! Mi dziś naleciało przez moj błąd i teraz musze cały gaźnik czyścić. Filtr paliwa Rafał Kowina - Śro Lut 06, 2008 4:21 pm " />pierwszą rzeczą jaką powinno się zrobić to dokupienie filtra paliwa - nawet za 4,5zł może być na początek. No i tzreba się zaopatrzyć w termometr the bill - Czw Lut 07, 2008 5:40 pm " />zadzwoniłem i dowiedziałem się, że te modele [było ich kilka w tym ten co posiadam] są już dotarte, wyregulowane. Normalnie nie jest to stosowane, lecz na potrzeby konkursu wygrane zostały przygotowane do normalnej eksploatacji. dzięki wszystkim za obawy w związku z tym dotarciem |