ďťż
Podłączenie całej aparatury
4dominik4 - Wto Lut 07, 2006 8:34 am " />Witam wszystkich!!! Od niedawna zajmuje sie modelarstwem samochodowym i kupiłem model na podwoziu CARSON CE-4, niedawno zakupiłem aparaturę firmy OFNA i aku, o poj. 3650MAh (nap. 7,2V). Połączyłem to wszystko i okazuje sie, że kiedy przełączam włącznik na pozycję "ON", samochód reaguje na aparaturę (tzn. koła skręcają i kiedy daję gazu to obroty się zwiększają), ale regulator po prostu tego nie wytrzymuje!!!, Zaczyna śmierdzieć i leci z niego smuga dymu!!! Na początku myślałem, że to z silnika, ale okazuje się, że to z regulatora. Proszę Was o pomoc, nie wiem może źle coś łącze, choć nie sądzę, jeśli dysponujecie jakimiś schematami połączeń całej aparatury (tzn. serw do odbiornika, regulatora, silnika i akumulatorów - co i jak, do czego połączyć) to wysyłajcie do mnie na pocztę na adres: dominikhandkiewicz@wp.pl albo na dominik-h@o2.pl Tomasz Ostrowski - Wto Lut 07, 2006 8:41 am " />jaki jest silnik (ilość zwoi) a jaki regulator (od ilu zwoi)? 4dominik4 - Wto Lut 07, 2006 8:58 am " />nie mam pojęcia jaki tam jest regulator, wiem ze jest mechaniczny - bardzo podobny do tych mechanicznych co w modelach TT-01( kolega ma model na podwoziu TT-01 i mamy bardzo podbne te regulatory), natomiast silnik jest mocniejszy od standardowych Dane techniczne silnika: Napięcie nominalne - 6V Zakres napięcia - 4,8-8,4V Bieg jałowy: prędkość obrotowa - 25000 obr/min prąd pobierany 1,63 A Przy maksymalnym współczynniku sprawności: wydajność 61,2%: prędkość obrotowa - 14500 obr/min prąd pobierany 7,5 A moment obrotowy - 1,84 Ncm moc - 27,5 W Tomasz Ostrowski - Wto Lut 07, 2006 9:55 am " /> ">nie mam pojęcia jaki tam jest regulator, wiem ze jest mechaniczny - bardzo podobny do tych mechanicznych co w modelach TT-01( kolega ma model na podwoziu TT-01 i mamy bardzo podbne te regulatory), natomiast silnik jest mocniejszy od standardowych Dane techniczne silnika: Napięcie nominalne - 6V Zakres napięcia - 4,8-8,4V Bieg jałowy: prędkość obrotowa - 25000 obr/min prąd pobierany 1,63 A Przy maksymalnym współczynniku sprawności: wydajność 61,2%: prędkość obrotowa - 14500 obr/min prąd pobierany 7,5 A moment obrotowy - 1,84 Ncm moc - 27,5 W to popatrz dokłdnie skąd się dymi, może izolacja na przewodach od opornika sie topi najwidoczniej silnik za mocny do tego regulatora. Kamil Łuczak - Wto Lut 07, 2006 11:55 am " />ale to smieszne jst, bo kumple ma jakis regiel mechaniczny od mad fightera i podlaczylismy do niego moj silnik 12x2 zeby sprawdzic czy regil wytzryma i wszystko bylo ok, nawet sie temp regla nie zwiekszyla. To ten przypadek jest az dziwny 4dominik4 - Wto Lut 07, 2006 3:49 pm " />patrzyłęm skąd zaczyna się dymić i jest to dokłądnie regulator, przewody się nie topią ale dym leci dokłądnie z regulatora, a regulator i silnik są oryginalne carsona ce-4 więc nie wiem dlaczego miałoby się palić? do podwozia nie dodawaliby raczej regulatora który nie wytrzymałby takiej mocy silnika prawda? 4dominik4 - Wto Lut 07, 2006 3:52 pm " />Nie wiem może ja żle coś łącze? jakby komuś się chciało rozrysować schemat połączeń (dwa serwa, regulator, odbiornik dwukanałowy, włącznik, silnik i akumulator) może ja źle jakieś kable mam połączone, szukam każdej pomocy, z góry dzięki:) Erik Turlejski - Wto Lut 07, 2006 4:05 pm " />ja [powiem tak, mialem ten seryjy regiel, i ten silnik i silnik jest dla niego za mocny poprostu pali regielek spoalilem dwa a gdy obliczylem trche wyszlo ze przy nastepnych dwoch moge juz miec regiel elektroniczny :] Tomasz Ostrowski - Wto Lut 07, 2006 8:22 pm " /> ">Nie wiem może ja żle coś łącze? jakby komuś się chciało rozrysować schemat połączeń (dwa serwa, regulator, odbiornik dwukanałowy, włącznik, silnik i akumulator) może ja źle jakieś kable mam połączone, szukam każdej pomocy, z góry dzięki:) ale jeśli to jest regiel mechaniczny (obrotowa zworka łączace poszczególne kawałki opornika) to tam raczej nie da się źle podłaczyć. Natomiast przy wyższych prądach to przewody do opornika się grzeją i topia izolację. Na samym reglu to co najwyżej styki moga być niedokładne i tam może iskrzyć, ale palić sie to tam nie bardzo jest co. ... no ale pewności nie mam, miałem tylko jeden regiel mechaniczny 4dominik4 - Śro Lut 08, 2006 9:44 am " />wczoraj połączyłem wszystko jeszcze raz i było prawie dobrze, grzał się strasznie ten rezystor, który jest połączony z regulatorem, natomiast dzisiaj jak podłączyłem akumulator to znów dymek leciał z regulatora...a jaki byście polecali do tych parametrów silnika (podałem wyżej) regulator mechaniczny?(czy ten seryjny z tamyia TT-01 byłby ok?) Jaki najtańszy ale dobry mógłbym zakupić regulator elektroniczny? Jacek Tomczak - Śro Lut 08, 2006 6:26 pm " />ten rezystor jak śmierdzi to normalka. Mój kolega jak troche szybciej pojeździł to zrobił sie czerwony i strasznie śmierdziało. Ja też tak mam samochód nie jeżdżony 2 dni a jeszcze śmierdzi. 4dominik4 - Czw Lut 09, 2006 2:29 pm " />A nie można tego rezystora wymienić ja inny żeby się tak nie grzał? da się coś zrobić? Kamil Łuczak - Pią Lut 10, 2006 9:16 am " />mowisz jaki najtanszy regulator elektroniczny. Wez pod uwage to ze kiedys moze bedziesz chcial zmienic silnik na jakis mocniejszy i przykladowo jak kupisz regulator iksinski za 150 do 23 zwoi a potem bedziesz chcial wsadzic silnik np 17 zwoi to bedziesz musial znow regil kupowac, wiec zastanaow sie dobrze nad kupnem regla i kup lepiej jakis mocniejszy |