ďťż
Podłączenie całej aparatury




4dominik4 - Wto Lut 07, 2006 8:34 am
" />Witam wszystkich!!! Od niedawna zajmuje sie modelarstwem samochodowym i kupiłem model na podwoziu CARSON CE-4, niedawno zakupiłem aparaturę firmy OFNA i aku, o poj. 3650MAh (nap. 7,2V). Połączyłem to wszystko i okazuje sie, że kiedy przełączam włącznik na pozycję "ON", samochód reaguje na aparaturę (tzn. koła skręcają i kiedy daję gazu to obroty się zwiększają), ale regulator po prostu tego nie wytrzymuje!!!, Zaczyna śmierdzieć i leci z niego smuga dymu!!! Na początku myślałem, że to z silnika, ale okazuje się, że to z regulatora. Proszę Was o pomoc, nie wiem może źle coś łącze, choć nie sądzę, jeśli dysponujecie jakimiś schematami połączeń całej aparatury (tzn. serw do odbiornika, regulatora, silnika i akumulatorów - co i jak, do czego połączyć) to wysyłajcie do mnie na pocztę na adres: dominikhandkiewicz@wp.pl albo na dominik-h@o2.pl




Tomasz Ostrowski - Wto Lut 07, 2006 8:41 am
" />jaki jest silnik (ilość zwoi) a jaki regulator (od ilu zwoi)?



4dominik4 - Wto Lut 07, 2006 8:58 am
" />nie mam pojęcia jaki tam jest regulator, wiem ze jest mechaniczny - bardzo podobny do tych mechanicznych co w modelach TT-01( kolega ma model na podwoziu TT-01 i mamy bardzo podbne te regulatory), natomiast silnik jest mocniejszy od standardowych
Dane techniczne silnika:
Napięcie nominalne - 6V
Zakres napięcia - 4,8-8,4V
Bieg jałowy:
prędkość obrotowa - 25000 obr/min
prąd pobierany 1,63 A
Przy maksymalnym współczynniku sprawności: wydajność 61,2%:
prędkość obrotowa - 14500 obr/min
prąd pobierany 7,5 A
moment obrotowy - 1,84 Ncm
moc - 27,5 W



Tomasz Ostrowski - Wto Lut 07, 2006 9:55 am
" />
">nie mam pojęcia jaki tam jest regulator, wiem ze jest mechaniczny - bardzo podobny do tych mechanicznych co w modelach TT-01( kolega ma model na podwoziu TT-01 i mamy bardzo podbne te regulatory), natomiast silnik jest mocniejszy od standardowych
Dane techniczne silnika:
Napięcie nominalne - 6V
Zakres napięcia - 4,8-8,4V
Bieg jałowy:
prędkość obrotowa - 25000 obr/min
prąd pobierany 1,63 A
Przy maksymalnym współczynniku sprawności: wydajność 61,2%:
prędkość obrotowa - 14500 obr/min
prąd pobierany 7,5 A
moment obrotowy - 1,84 Ncm
moc - 27,5 W


to popatrz dokłdnie skąd się dymi, może izolacja na przewodach od opornika sie topi
najwidoczniej silnik za mocny do tego regulatora.




Kamil Łuczak - Wto Lut 07, 2006 11:55 am
" />ale to smieszne jst, bo kumple ma jakis regiel mechaniczny od mad fightera i podlaczylismy do niego moj silnik 12x2 zeby sprawdzic czy regil wytzryma i wszystko bylo ok, nawet sie temp regla nie zwiekszyla. To ten przypadek jest az dziwny



4dominik4 - Wto Lut 07, 2006 3:49 pm
" />patrzyłęm skąd zaczyna się dymić i jest to dokłądnie regulator, przewody się nie topią ale dym leci dokłądnie z regulatora, a regulator i silnik są oryginalne carsona ce-4 więc nie wiem dlaczego miałoby się palić? do podwozia nie dodawaliby raczej regulatora który nie wytrzymałby takiej mocy silnika prawda?



4dominik4 - Wto Lut 07, 2006 3:52 pm
" />Nie wiem może ja żle coś łącze? jakby komuś się chciało rozrysować schemat połączeń (dwa serwa, regulator, odbiornik dwukanałowy, włącznik, silnik i akumulator) może ja źle jakieś kable mam połączone, szukam każdej pomocy, z góry dzięki:)



Erik Turlejski - Wto Lut 07, 2006 4:05 pm
" />ja [powiem tak,
mialem ten seryjy regiel, i ten silnik i silnik jest dla niego za mocny poprostu pali regielek spoalilem dwa a gdy obliczylem trche wyszlo ze przy nastepnych dwoch moge juz miec regiel elektroniczny :]



Tomasz Ostrowski - Wto Lut 07, 2006 8:22 pm
" />
">Nie wiem może ja żle coś łącze? jakby komuś się chciało rozrysować schemat połączeń (dwa serwa, regulator, odbiornik dwukanałowy, włącznik, silnik i akumulator) może ja źle jakieś kable mam połączone, szukam każdej pomocy, z góry dzięki:)

ale jeśli to jest regiel mechaniczny (obrotowa zworka łączace poszczególne kawałki opornika) to tam raczej nie da się źle podłaczyć.
Natomiast przy wyższych prądach to przewody do opornika się grzeją i topia izolację.
Na samym reglu to co najwyżej styki moga być niedokładne i tam może iskrzyć, ale palić sie to tam nie bardzo jest co.
... no ale pewności nie mam, miałem tylko jeden regiel mechaniczny



4dominik4 - Śro Lut 08, 2006 9:44 am
" />wczoraj połączyłem wszystko jeszcze raz i było prawie dobrze, grzał się strasznie ten rezystor, który jest połączony z regulatorem, natomiast dzisiaj jak podłączyłem akumulator to znów dymek leciał z regulatora...a jaki byście polecali do tych parametrów silnika (podałem wyżej) regulator mechaniczny?(czy ten seryjny z tamyia TT-01 byłby ok?)
Jaki najtańszy ale dobry mógłbym zakupić regulator elektroniczny?



Jacek Tomczak - Śro Lut 08, 2006 6:26 pm
" />ten rezystor jak śmierdzi to normalka. Mój kolega jak troche szybciej pojeździł to zrobił sie czerwony i strasznie śmierdziało. Ja też tak mam samochód nie jeżdżony 2 dni a jeszcze śmierdzi.



4dominik4 - Czw Lut 09, 2006 2:29 pm
" />A nie można tego rezystora wymienić ja inny żeby się tak nie grzał? da się coś zrobić?



Kamil Łuczak - Pią Lut 10, 2006 9:16 am
" />mowisz jaki najtanszy regulator elektroniczny. Wez pod uwage to ze kiedys moze bedziesz chcial zmienic silnik na jakis mocniejszy i przykladowo jak kupisz regulator iksinski za 150 do 23 zwoi a potem bedziesz chcial wsadzic silnik np 17 zwoi to bedziesz musial znow regil kupowac, wiec zastanaow sie dobrze nad kupnem regla i kup lepiej jakis mocniejszy
Powered by WordPress, ©