ďťż
Podpinanie




Adios - Sob Kwi 07, 2007 11:44 am
" />Mam sprawe. Soory za to ze nowy temat ale nie wiem co zrobic.

Mam nowy regiel i silnik. I nie wiemjak Podpiac BO:
Z regiela wychodzi kabel CZERWONY I CZARNY
Ale w Silniku jak go kupiłem naiebyło kabla wiec saobi eprzylutowałem i nie wiem gdzie w Silniku jest plus a gdzie minus. Bo jak podwpne zna odwrut to bede jezdził na wstecznym o ile dobrze mysle. A to zle. Wic co zrobic??Kto mi powie lub pomoz.
A cz w kazdym silniku jest w tymsamym miejscu minus i plus bo w blaszaku mam tak samo:/ Nieche byc o 1 regiel w plecy:?

TAK przy okazja:
Kupie przewody do silnika z tymi koncówkami co sie wpina do regiela.




Adrian Kopeć - Sob Kwi 07, 2007 12:10 pm
" />obojętnie - będziesz jezdził do tyłu to przepniesz odwrotnie



Maciej Pożycki - Sob Kwi 07, 2007 12:13 pm
" />Nie jesli przylutujesz. Czarny to - , czerwony +



Adios - Sob Kwi 07, 2007 12:15 pm
" />kurcze na ale ja zmienaim takim przyciskiem w apce i teraz ie wiem jak powinno byc??




Adrian Kopeć - Sob Kwi 07, 2007 12:46 pm
" />
">Nie jesli przylutujesz. Czarny to - , czerwony +

nie załapałem - silnik działa dosyć prosto jeżeli podepniesz silnik że model będzie jechał do przodu to jeżeli zmienisz biegunowość to będzie jezdził do tyłu - wsteczny działa też na zasadzie zmienianej biegunowości napięcia na silniku



Maciej Pożycki - Sob Kwi 07, 2007 1:03 pm
" />Jesli przylutujesz regulator do silnika a nie podepniesz go to jest troszke zabawy z "przepieciem" na odwrot. Dlatego lepiej wiedziec ze czarny to - a czerwony to +



Adrian Kopeć - Sob Kwi 07, 2007 1:23 pm
" />jeżeli są na silniku oznaczenia to tak - nie wiem jak jest w elektrycznych silnikach czy jest oznaczone czy nie ...



kamo990 - Sob Kwi 07, 2007 1:43 pm
" />ja na mojej zwykłem 540 mam cerwoną kropeczkę przy jednym styku czyli tam jest +. ale jeśli nie ma u Ciebie to co za problem go podłączyć raz tak a raz tak?



Adios - Sob Kwi 07, 2007 2:37 pm
" />nierozumiecie mnie
Podpiołem obojetnie jak i pojeczhał do przodu. Ale z kad mam pewnosc ze w apce nie jest ustawione na odwrut i w ten sposub jezdze na wstecznym do przodu ROZUMIECIE!!!!!



czaja007 - Sob Kwi 07, 2007 2:39 pm
" />Acha, wydaje mi się, że prędkość modelu do przodu będzie większa. Sprawdź to.

P.S. Mogę się mylić!!!



Piotr Michalski - Sob Kwi 07, 2007 3:10 pm
" />
">nierozumiecie mnie
Podpiołem obojetnie jak i pojeczhał do przodu. Ale z kad mam pewnosc ze w apce nie jest ustawione na odwrut i w ten sposub jezdze na wstecznym do przodu ROZUMIECIE!!!!!

Miałem się już nie czepiać, ale nie mogę! Człowieku, weź słownik do ręki, on nie gryzie! A jak się boisz to wklep posta do Word'a, on sprawdzi Twoją pisownie i przynajmniej reszta forumowiczów będzie nie będzie miała problemu z odczytaniem treści Twoich postów.



Erik Turlejski - Sob Kwi 07, 2007 3:20 pm
" />
">nierozumiecie mnie
Podpiołem obojetnie jak i pojeczhał do przodu. Ale z kad mam pewnosc ze w apce nie jest ustawione na odwrut i w ten sposub jezdze na wstecznym do przodu ROZUMIECIE!!!!!


Weź instrukcję do ręki, (od APY)
otwórz instrukcję
znajdź dział o reversach
poproś ludzi w okolicy aby Ci nie przeszkadzali
spokojnie przeczytaj tą część

Nie masz instrukcji ?
poszukaj na google



lugi666 - Sob Kwi 07, 2007 3:44 pm
" />moim skromnym zdaniem przylutuj normalnie moze Ci sie uda dobrze jesli nie to możesz zmienić sobie na trimerze i po sprawie



Adios - Sob Kwi 07, 2007 5:18 pm
" />ja sie pogubiłem. Trudno jezdze narazie na blaszaku wiec chyba sie nic niestanie.



Piotr Michalski - Sob Kwi 07, 2007 6:09 pm
" />
">ja sie pogubiłem. Trudno jezdze narazie na blaszaku wiec chyba sie nic niestanie.
Trudno Cię zrozumieć

Na silniku powinna być mała czerwona plamka i/lub znaczek "+" przy którejś końcówce szczotek. Przylutuj do tego miejsca szerwony kabelek a drugi jego koniec do regulatora w miejsce zaznaczone plusem i/lub czerwonym kolorem. Łot cała filozofija.



Adios - Sob Kwi 07, 2007 6:30 pm
" />To ja wiem grrrrrrrrrrr Nierozumiecie mnie albo ja zle pisze nie wiem ale niechodzi o to



Piotr Krzyżanowski - Sob Kwi 07, 2007 6:37 pm
" />
">To ja wiem grrrrrrrrrrr Nierozumiecie mnie albo ja zle pisze nie wiem ale niechodzi o to

no wiesz, naprawde ciezko zeby ktokolwiek Cie rozumial
wiec mysle, ze wina lezy po stronie Twojej umiejetnosci wypowiadania sie, i przelewania mysli na klawiature

pozdrawiam!



JarekC - Sob Kwi 07, 2007 6:53 pm
" />O ile dobrze zrozumiałem kolege Adios, to:
a) Na silniku nie ma żadnych oznaczeń
b) Nie jest w stanie poznac, czy na aparaturze ma właczony rewers, czy nie
c) Kiedy wciska gaz, samochód jedzie do przodu

teraz mozliwe sa dwie sytuacje

1) Silnik jest podpięty OK, rewers wyłaczony
albo
2) Silnik podpiety jest na odwrót, rewers włączony

i kolega pyta, jak ma odróznic sytuacje 1) od 2)

zgadłem?



Jakub Niedźwiecki - Sob Kwi 07, 2007 7:31 pm
" />ja to zrozumiłem troche inaczej:

Nawet jeśli przylutowałeś kable odwrotnie a włączyłeś reversa to nie jedzie Ci na wstecznym. Czemu? Bo na wstecznym nie może jechać do przodu. A jeśli mi nie wierzysz i chcesz koniecznie przylutować silnik poprawnie to szukaj gdzieś na tylnej części silnika malutkiego znaku +, czerwonej kropki albo czegoś w tym klimacie. Jak znajdziesz to do blaski która jest po stronie tego znaku przylutowujesz kabel "+", który ma barwę ciepłą.
"-" przylutowujesz do drugiej blaszki, ma barwę zimną
Barwy zimne:
niebieski,zielony itd. ( dodatkowo zamiast barwy zimnej może być kolor czarny)

Barwy ciepłe:
pomarańczowy, czerwony, żółty itd.



Adios - Nie Kwi 08, 2007 11:16 am
" />JarekC JESTES KOCHANY
On ma racje własnie on zrozumiał w czym tkwi mój problem a teraz JARKU C powiedz co ma zrobic?? Pomóz mi HELP

pozd all



Adios - Nie Kwi 08, 2007 11:22 am
" />
">JarekC JESTES KOCHANY
On ma racje własnie on zrozumiał w czym tkwi mój problem a teraz JARKU C powiedz co ma zrobic?? Pomóz mi HELP

pozd all


Jakubie Niedźwiecki, na silniku znalazłem tylko jeden znak. Biała kropke i uznałem ze to "-" . Gdy podpiołem to pojecahał do tyłu wiec zmieniłem połonczenie i jezdzi do przodu. Tylko teraz ja nie wiem czy w apce nie mam przestawionego rewersa czy jakos tak bo na apce sie niznam:)

po gazem am takie cos ze jest taki suwak do góry i naduł. I to zmienia kierunki. I na koncu suwaka pisze "NOR , "REV" i suwak mam na REV. I teraz pytanie polaega na tym czy to jest dobrze podpiete:)



Maciej Pożycki - Nie Kwi 08, 2007 11:44 am
" />Jesli cyngiel gazu wciskasz i model jezdzie do przodu a kiedy pchasz cyniegl do przodu to model hamuje, tzn ze rewers jest ustawiony dobrze. Jesli jest na odwrot nalezy go przestawic. Revers nie ma nic wspolnego z jazda do tylu.



Erik Turlejski - Nie Kwi 08, 2007 11:49 am
" />Ten "suwak" to właśnie revers, przy gazie w elektrykach z ESC powinien być na NOR nie REV ....



redin - Nie Kwi 08, 2007 6:24 pm
" />mozna sie domyslec;] nor - normal rev - revers;]



Adios - Pon Kwi 09, 2007 10:58 am
" />czyli jezeli mam na REV izezdze do prosu to mysze mien na NOR zeby było ok i wtedy zamienic kable przy silniku i bede jezdziło ok TAK??



Maciej Pożycki - Pon Kwi 09, 2007 11:40 am
" />Tak



Łukasz Spychalski - Wto Kwi 10, 2007 12:01 am
" />
">czyli jezeli mam na REV i jezdze do przodu to musze zmienic na NOR zeby było ok i wtedy zamienic kable przy silniku i bede jezdziło ok TAK??

Niekoniecznie.
Zwróć uwagę na to, że regulator inaczej przełącza ze wstecznego w przód i odwrotnie. W pierwszym przypadku przełączenie jest natychmiastowe, w drugim poprzedzone fazą hamowania trwającą zwykle około sekundy.

Postaw więc model na podstawce i sprawdź jak reaguje na machanie cynglem.
Odepchnij cyngiel, a następnie go ściągnij.
Jeśli zmiana kierunku obrotów kół jest natychmiastowa - rewers jest ustawiony dobrze - regulator widzi ruch cyngla jako przejscie ze wstecznego w przód. Jesli występuje opóźnienie - dla regulatora było to przejście z jazdy w przód do wstecznego i musisz przełączyć rewers.

Potem pozostaje już tylko ewentualne przełączenie przewodów od silnika.



Adios - Wto Kwi 10, 2007 10:56 am
" />włanie i tera wie m jak to zrobic bo tak maiłem na poczatku ze jak jechałem do przody to ok ale jak chciałem dac wsteczny to musiałem poiczewkac 1 sekunde czyli miałem dobrze:/ a ja zmieniłem wedłuk tego zo pisaliscie to zrobiło sie tak ze zeby ruszyc do przosu musiałem czekac 1 sekunde czyli było zle bo trzeba czekac 1 sekunde jak ze przechodi z gazu do przodu na tł a nie jak chce sie pojecach do przodu bo było by to nielogiczne

Proszę popraw błędy bo cały temat poleci do kosza
Powered by WordPress, ©