ďťż
Podsterowność w TT01?




Adrian Lutyński - Sob Lis 10, 2007 8:46 pm
" />Witam,
Mam problem z moim TT01, jesty strasznie podsterowne, przod ucieka jak glupi, w ogole nie da sie tym skrecac przy wiekszej predkosci w porównaniu np do tl01, czy mam cos nie tak z tym egzemplarzem czy ten typ podwozia tak ma? Opony rozne sprawdzalem, na mega dobrych slickach jest lepiej, ale nadal na speedzie skreca po duuuuzym luku




Igor Budziński - Sob Lis 10, 2007 10:05 pm
" />probowales sprezynami od amorkow albo np wywolac nadsterownosc poprzez zmniejszenie przyczepnosci tylu np przod twarde sprzezyny tyl wtarde albo roznymi oponami przod miekkie tyl twarde no i oczywiscie mozesz pokombinuj twardoscia dyfra moze za ciezko chodzi



Adrian Lutyński - Sob Lis 10, 2007 10:15 pm
" />TO jest na gładkiej jak lustro nawierzchni, nie bede tylu oslabial, bez sensu, moze cos z dyfrem...kurde nie wyglada, sprezyny sprawdzalem, wlasnie dostala bardziej miekkie i dupa, podnioslem troche tyl i tez bez wiekszych zmian



mac_gd - Sob Lis 10, 2007 11:09 pm
" />A moze to jest wina serwa, sprawdzales czy serwo nie wychyla sie zbyt slabo ?




Adrian Lutyński - Sob Lis 10, 2007 11:53 pm
" />Jutro wymienie, jeden z krokow Choc juz raz zmienialem



Igor Budziński - Nie Lis 11, 2007 12:24 am
" />1. zmniejsz przeswit z przodu
2. skrec tylni dyfer jak chcesz uzyskac uslizg tylu
3. wymien sprezyny na miekkie z przodu
4. zamontuje miekkie opony
5. sprawdz czy nie masz ogranicznika wychylu serwa w aparaturze jesli masz to wyreguluj
6. wymien serwo sprawdz czy efekt jest taki sam
7. dociaz porzod modelu



Przemek Morawski - Nie Lis 11, 2007 2:48 am
" />
">2. skrec tylni dyfer jak chcesz uzyskac uslizg tylu


Takie rzeczy to nie w TT-01



Igor Budziński - Nie Lis 11, 2007 10:03 am
" />ups faktycznie zapomnialem o tym. W takim razie nałóż tam gestego smaru (do srodka)



Adrian Lutyński - Nie Lis 11, 2007 10:54 am
" />
">1. zmniejsz przeswit z przodu
2. skrec tylni dyfer jak chcesz uzyskac uslizg tylu
3. wymien sprezyny na miekkie z przodu
4. zamontuje miekkie opony
5. sprawdz czy nie masz ogranicznika wychylu serwa w aparaturze jesli masz to wyreguluj
6. wymien serwo sprawdz czy efekt jest taki sam
7. dociaz porzod modelu


1. Już zrobione (ścigałem się na torze 1:1 autami więc podstawy przenoszę)
2.Ma dowalone smaru, ale nie wiem czy i tak nie idzie za ciezko, a ja nie chce uslizgu tylu, ja chce wiecej gripu z przodu
3.Zmienione, z tyłu twarde.
4.Zrobione,poprawiło się, ale nadal ucieka
5.Wyregulowane, jest ok, choć na końcu wychyłu coś pręży no i zauważyłem spory luz na serwie (ok 0.5cm wychyłu na kole) na wyłączonym modelu.
6.Jutro.
7.Kurna ciężarkiem? BEC?

Kurde może średnio działąjący tylni dyfer wypycha przód? Kurde nie wierzę, że każda TT01 prowadzi się gorzej od TL01 Zawsze uważałem ze TT jest nowocześniejsza...



Igor Budziński - Nie Lis 11, 2007 11:07 am
" />ogolnie tl jest lepiej wywazone ma pakiet po srodku zawieszenie na c-hubach
a co do tt sproboj ew rozluznic tylni dyfer zeby dzialal naprawde dosc luzno (w tt ktore aktualnie mam jest taki wlasnie setup ze tyl jest baardzo luzny a przod troszke twardszy i jest dosc dobrze) a przod tylko troche twardszy (ale niewiele)



Adrian Lutyński - Nie Lis 11, 2007 11:17 am
" />Jak go rozluźnić? Chodzi właśnie ciasno coś i głośno...
BTW, zważyłem zawartość lewej i prawej strony TT Pakiet 350g, druga strona ok. 300, więc aż tak dramatycznie nie jest niby... Poza tym kurde w nowszych podwoziach zachowano ten układ...



Igor Budziński - Nie Lis 11, 2007 11:31 am
" />wyjmij dyfer i go rozkrec zobacz moze masz zebatki planetarne znieszczone wyszysc nasmaruj tylko czyms zadkim i wtedy spróbuj



Adrian Lutyński - Nie Lis 11, 2007 2:43 pm
" />Dyfer chodzi juz lepiej, generalnie przod sie uslizguje... dociążyć go ołowiem?



Przemek Morawski - Nie Lis 11, 2007 3:31 pm
" />Może serwo nie daje rady skręcić kół pod obciążeniem? Zaobserwuj czy koła się skręcają jak należy, oczywiście w czasie jazdy. Jeśli masz servo saver to może on jest za słaby? Generalnie w modelach typu TT-01 raczej walczy się z nadsterownością niż z podsterownością.



Adrian Lutyński - Nie Lis 11, 2007 3:33 pm
" />Serwo daje rade, kolaskrecone, na sliskiej nawierzchni poprostu uciekaja tzn sie slizgaja mocniej niz tyl, chyba dociążyć przod?



Przemek Morawski - Nie Lis 11, 2007 5:10 pm
" />A tą podsterowność to masz przy wejściu w zakręt na dohamowaniu czy przy wyjściu z zakrętu na gazie?



Adrian Lutyński - Nie Lis 11, 2007 8:59 pm
" />Na gazie



Przemek Morawski - Nie Lis 11, 2007 9:54 pm
" />No to przód dociążyć, z tyłu sprężyny twardsze założyć więcej w TT-ce zrobić się chyba nie da. Nie ma regulacji caster ani downstop-ów, niestety.



Adrian Lutyński - Nie Lis 11, 2007 9:57 pm
" />Tyl juz zrobiony, next stage to dociaze przod olowiem, oberkamy co bedzie sie dzialo. A jaki jest najlepsze podwozie napędzane wałem do którego są dostępne u nas części?



lu7 - Pon Lis 12, 2007 9:07 pm
" />A masz dobrze ustawioną zbieżność



Jakub Żebrowski - Pon Lis 12, 2007 9:19 pm
" />
">Tyl juz zrobiony, next stage to dociaze przod olowiem, oberkamy co bedzie sie dzialo. A jaki jest najlepsze podwozie napędzane wałem do którego są dostępne u nas części?

Myślę że TC5



Jan Wiechowski - Wto Lis 13, 2007 2:24 pm
" />
">Tyl juz zrobiony, next stage to dociaze przod olowiem, oberkamy co bedzie sie dzialo. A jaki jest najlepsze podwozie napędzane wałem do którego są dostępne u nas części?

Myślę że TC5
TC5 jest na pasku.Mysle ze TC4 team factory jest najlepsze.



Adrian Lutyński - Wto Lis 13, 2007 6:22 pm
" />
">A masz dobrze ustawioną zbieżność

No było autko troche rozbieżne przez zmianę mocowania drążków skrętnych, teraz wróciłem do oryginalnego nastawy do czasu aż się regulowane pojawią.


">Tyl juz zrobiony, next stage to dociaze przod olowiem, oberkamy co bedzie sie dzialo. A jaki jest najlepsze podwozie napędzane wałem do którego są dostępne u nas części?

Myślę że TC5
TC5 jest na pasku.Mysle ze TC4 team factory jest najlepsze.

TC4,ok, team factory to rozszerzenie czy część nazwy czy jakaś seria?
Co decyduje że jest ono najlepsze?



Jan Wiechowski - Wto Lis 13, 2007 7:11 pm
" />TC4 team factory to jest TC4 ale ma zamiast plastikow ma włókno węglowe i chyba alluminium



Jakub Żebrowski - Wto Lis 13, 2007 7:43 pm
" />Sory, masz racje TC5 = pasek
No to zostaje TC4 FT



Wiktor Sułek - Wto Lis 13, 2007 7:58 pm
" />Mi TT sie zachowywala tak jak dałem naped na sam przod, wyjalem zebatke atakujaca dyfer z tylu, samochod skrecal strasznym lukiem. Ogolnie podsterownosc to domena samochodow 1:1 Fwd (naped na przod). Mysle ze cos z przeniesieniem napedu. Po 1 sprawdz w podwietrzu czy 2 osie kreca sie rownomiernie (tylna powinna nawet zaczynac krecic sie szybciej, widac to na zwolnionym tempie w telewizorze jak masz ) Jak przod ci buksuje to ja na twoim miejscu rozebralbym model, jeszcze raz wszystkie elementy ukl przeniesienia napedu poskladal, przesmarowal itp.



Adrian Lutyński - Wto Lis 13, 2007 8:15 pm
" />No więc kręci się jak trzeba Lekko wyje tylni dyfer,ale uwazam ze to wina walu plastikwoego ktory bije, czekam na paczke z alu.



Wiktor Sułek - Wto Lis 13, 2007 8:21 pm
" />Jak bedziesz zmienial na alu to przy okazji przejrzyj cale przeniesienie Problem tkwi tam wedlug mnie.



Adrian Lutyński - Wto Lis 13, 2007 8:26 pm
" />Wiesz, ogladajac dyfry wygladaja ok, czekam na okazje zeby je zmienic na metalowe, choc sam nie wiem czy nie zmienic poprostu modelu...
Jak zmienie wal, to ocenie czy dyfer tylni dalej gwiżdże, śmieszny dźwięk który da się lubić, ale na pewno nie jest bez powodu
Choć lubie TT za prostote i wytrzymałość uderzeniową Od tl01 do niej nic nie pasuje?



Jakub Żebrowski - Wto Lis 13, 2007 9:54 pm
" />Od tl? elektronika na pewno

Jeżeli tylko chcesz i masz ochotę i co najważniejsze $$$$ to zmień



Adrian Lutyński - Wto Lis 13, 2007 10:04 pm
" />Kurde ale to TC4 TF strasznie przeswitowe jest Kurz wchodzi i wychodzi gdzie chce, to nie jest problem? I dlaczego jest lepsze od tt?



Wiktor Sułek - Śro Lis 14, 2007 5:05 am
" />Ej no nie co za pytanie Popatrz na TC4 FT i sam zobaczysz. Ten model ocieka węglem i aluminium Chyba ze jestes wyznawca zasady ze "kazdy model jest taki sam" (jak moj tata ) to kup sobie nowe TT



Adrian Lutyński - Śro Lis 14, 2007 6:18 am
" />No ocieka Tylko taki otwarty no Po zamknietych chassis to mala odmiana



Wiktor Sułek - Śro Lis 14, 2007 7:52 am
" />Fakt kurzu sie pcha ale to cala frajda tak sobie czyscic model;d



Adrian Lutyński - Śro Lis 14, 2007 7:59 am
" />etam, zadna frajda uzytkowanie i poprawianie to frajda



Adrian Lutyński - Czw Lis 15, 2007 5:06 pm
" />A GM TC4 to co to jest? warte uwagi?

http://i15.ebayimg.com/07/i/000/c3/d3/ba2d_1.JPG

Tak przy okazji, temat sie juz w wiekszosci rozwiazal po zmianie... SILNIKA! Blaszak juz byl zmeczony na tyle ze auto dziwnie jezdzilo, teraz na keil dtm special 17x2 jest cicho, nic nie wyje, nagle zrobilo sie nadsterowne, az trudno uwierzyc ze silnik tak kaszanil. Teraz musze ciut potestowac, ale problemem jest apka, kurde wczoraj model uciekl kilka razy i przywital sie ze sciana na full speed, buda poklejona, podwozie cudem cale, nie wierzylem ze znioslo takie strzaly, ale znioslo



Wiktor Sułek - Czw Lis 15, 2007 6:03 pm
" />O wytrzymałość TT przy czołówkach sie nie boj Ja na MM jak mi uciekal walilem po scianach, zahaczalem kolami o krawezniki itp. Model cały
Powered by WordPress, ©