ďťż
Podwójny hamulec - co to jest?




akryl - Pią Lut 29, 2008 11:31 pm
" />Szukałem info na forum, jednak nic nie znalazłem. Co to jest 'system podwójnego hamulca' taki jak tu: http://lrp.pl/tlumaczenia_html/lsp_rr_pl.htm ??




Tomek Przybylski - Pią Lut 29, 2008 11:54 pm
" />dokladnie to

http://lrp.pl/tlumaczenia_html/lsp_rr_p ... _brake.jpg

czyli, masz dwa hamulce



akryl - Pią Lut 29, 2008 11:56 pm
" />No ale z takim czymś można hamować osobno jedną albo drugą osią? Czy czym to się różni od zwykłego hamulca, bo nie czaje:P



robson99 - Sob Mar 01, 2008 12:59 am
" />na moj rozum majac dyfer centralny nie da sie zahamowac jedna tarcza obu osi, dlatego sa dwie tarcze - na przod i tyl, dodatkowo masz mozliwosc regulacji sily hamowania przod/tyl

prosze mnie poprwic jesli sie myle




Tomasz Ostrowski - Sob Mar 01, 2008 1:00 am
" />
">na moj rozum majac dyfer centralny nie da sie zahamowac jedna tarcza obu osi, dlatego sa dwie tarcze - na przod i tyl, dodatkowo masz mozliwosc regulacji sily hamowania przod/tyl

prosze mnie poprwic jesli sie myle


nie mylisz się



Ajo_00 - Sob Mar 01, 2008 1:06 am
" />Nie znam się za bardzo ale chyba wydaje mi się ze każdy model spalinowy z napędem 4x4 ma zastosowany taki hamulec, a działa to tak ze hamują ci tylne i przednie koła jednocześnie. A to ze nazwa brzmi jakoś skomplikowanie "System podwójnego hamulca" to pewnie przetłumaczyli dosłownie z angielskiego i tak wyszło



gateway_nyc - Sob Mar 01, 2008 2:59 am
" />nie we wszystkich 4x4 poniewaz monster trucki nie maja centralnego dyfra wiec nie maja potrzeby montowania podwojnego hamulca jak w truggy. jedna tarcza dziala na dwie osie. np do revo mozesz dokupic srodkowy dyferencjal i wtedy takze potrzebujesz konwersji hamulca aby hamowalo dwie osie. mam nadzie ze rozumiesz co mam na mysli.



Tomasz Ostrowski - Sob Mar 01, 2008 7:46 am
" />
">Nie znam się za bardzo ale chyba wydaje mi się ze każdy model spalinowy z napędem 4x4 ma zastosowany taki hamulec, a działa to tak ze hamują ci tylne i przednie koła jednocześnie. A to ze nazwa brzmi jakoś skomplikowanie "System podwójnego hamulca" to pewnie przetłumaczyli dosłownie z angielskiego i tak wyszło

na stronie HB jest napisane "front/rear brake system", najwidoczniej twórca polskiej wersji rozwinął skrzydła zbyt szeroko



ShadowEvo - Sob Mar 01, 2008 8:14 am
" />Podłącze sie do tematu.
W moim Kyosho też mam taki sam system i wogule niewiele sie różni śrdokiem od lajta . Moje pytanie brzmi jak najlepiej ustawic hamulec mocniej z przodu czy z tylu czy oby dwa tak samo, jakie bedą efekty różnych ustawień??



Tomasz Ostrowski - Sob Mar 01, 2008 8:31 am
" />
">Podłącze sie do tematu.
W moim Kyosho też mam taki sam system i wogule niewiele sie różni śrdokiem od lajta . Moje pytanie brzmi jak najlepiej ustawic hamulec mocniej z przodu czy z tylu czy oby dwa tak samo, jakie bedą efekty różnych ustawień??


najprościej będzie przetestować, bo Ty hamujesz inaczej, ja inaczej, więc i ustawienia moje nie koniecznie moga pasowac Tobie



ShadowEvo - Sob Mar 01, 2008 8:47 am
" />Ale możesz opisac jak będzie sie zachowywał jeżeli będzie mocniej przednią osią hamowal a tylnia słabiej lub na odwrót?? w teori.



Andrzej Trzeciak - Sob Mar 01, 2008 8:56 am
" />Mocny przód: zablokowane przednie koła, słaba efektywność, nie możliwe skręcanie - trzeba hamować pulsacyjnie albo mieć nadajnik z ABS

Mocny tył - bedzie nim rzucało ale przód zawsze bedzie sterowny, dobry kierowca wyjdzie tyłem i w praktyce pojedzie lepiej niż z mocnym przodem.

Pozdro



Tomasz Ostrowski - Sob Mar 01, 2008 9:03 am
" />
">Mocny tył - bedzie nim rzucało ale przód zawsze bedzie sterowny, dobry kierowca wyjdzie tyłem i w praktyce pojedzie lepiej niż z mocnym przodem.
Pozdro


i tak i nie
hamowanie jest na wałku centralnym, a nie na kołach. Przy ostrym hamowaniu bywa tak, że koło z mniejszą przyczepnością zaczyna się kręcić do tyłu napędzane przez drugie koło poprzez dyferencjał i model kręci bączki



Jarek Poniatowski - Sob Mar 01, 2008 11:47 am
" />
">
i tak i nie
hamowanie jest na wałku centralnym, a nie na kołach. Przy ostrym hamowaniu bywa tak, że koło z mniejszą przyczepnością zaczyna się kręcić do tyłu napędzane przez drugie koło poprzez dyferencjał i model kręci bączki


Ten efekt, jest często widzialny w monsterach podczas ostrego hamowania.

Ja bym polecił ustawienie jak najbardziej zblizonej siły hamowania przedniej i tylniej osi. Jezdząc po torze dolatujesz na pełnym gwizdku do zakrętu, ostre hamowanie.. i model nie powinien zbytio się obrócic oraz tracic starowności przednich kół i wtedy spokojnie wchodzisz w zakręt
Powered by WordPress, ©