ďťż
Podwozie P190
Gość - Wto Gru 16, 2003 10:58 am " />Witam. Mam takie niewinne pytanko, czy ktoś coś wie, widział w akcji, lub wogule się spotkał z podwoziem P190 firmy Conrad electronics? Jest to podwozie spalinowe, z silnikiem 2,5 , dur-alum. podwoziem, napedem 4WD. Zakupiłem takowe, lecz boje się, że sie przejade jak koza na lodzie. Gość który mi to sprzedał, powiedział, że to tamiya zaprojektowała na zlecenie czy cuś niemieckiego Conrada (www.conrad.de). Oto zdjęcie: Pozdro norbi - Wto Gru 16, 2003 3:33 pm " />Zobacz na e-bay.de jak sobie to cenią...niemiec swoje chyba będzie miał Gość - Wto Gru 16, 2003 3:56 pm " /> ">niemiec swoje chyba będzie miał co masz na mysli.....? Kijowy ten model czy jak? u conrada nowy 199euro kosztuje. a nie zobacze na ebay czy go sobie cenia, bomało tego stuffu tam jest. ja go kupiłem za 700, ale bez aparatury i serw. 4wd podwozie aluminiowe wyglądało dobrze ponawiam pytanie - ktokolwiek widział, ktokolwiek wie? norbi - Wto Gru 16, 2003 4:04 pm " />Ja się max 2 razy z nimi spotkałem (tylko ele.).... Nie znam nikogo kto tym jeździ... 700zł????!!! Trochę za dużo Ty go kupiłeś używanego czy nówka? Gość - Wto Gru 16, 2003 4:08 pm " />"Ersatzteile sind Ăźber Tamiya/Carson oder Conrad zu beziehen. (V 2003 Series)" zna ktoś niemiecki...? Ja niestety władam tylko naszym rodzimym jęz. i angielskim. Sorry za pisanie drugiego posta. Gość - Wto Gru 16, 2003 4:10 pm " />Nówka. nie odpalana. bez dokumentacji. norbi - Wto Gru 16, 2003 4:18 pm " />No że wspomagała Tamiya i Carson przy budowie. Seria z 5 2003roku. Ja cicho już siedze bo sam nie wiem _marcin_ - Wto Gru 16, 2003 4:32 pm " />...masz racje to ma dużo z carson, ale jeszcze więcej z jamary i jakbyś chciał częsci to właśnie od jamary... w polsce chyba tylko arthobby prowadzi sprzedarz części jamary... mają jakieś dobre kontakty z ta firmą i zniżkę na częsci... Gość - Wto Gru 16, 2003 4:36 pm " />a jak oceniasz to na pierwszy rzut oka? jak szmelc rc czy jak podwozie rc? i dzięki za info o art... zaraz sprawdze.! Gość - Wto Gru 16, 2003 4:47 pm " />_marcin_ ! z nieba mi spadłeś! to podwozie Jamary, albo przynajmniej choleranie podobne! http://arthobby.pl/cgibin/shop?info=53201&sid=326d19c6 norbi, też dzięki ! ale nadal niewiem, czy to nie grat, lecz już mnie to nakieruje na jakies stronki. thnx jeszcze raz! _marcin_ - Wto Gru 16, 2003 5:34 pm " />na przykładzie mojego carsonika moge ci powiedzieć że ja mam aluminiowe zwrotnice z przodu... jeśli nie masz zębatki tej na wale metalowej to mozesz się liczyć z jej niedługa wymianą... a o silniku to nie wiem nie wiele (możesz powiedzieć jaki to??)... fajnie że masz pudełko na odbiornik... mi jego brak bardzo doskwiera... no i oczywiście masz od razu pozadniejszy wydech ja to seryjnie miałęm jakąś imitację... http://www.rc-tamiya.de/testcarson/imag ... 363-01.jpg Gość - Śro Gru 17, 2003 8:17 am " />Silnik według dokumentacji to "X-Race Combustion engine, Made by Force Engine" czyli X-race. Powiedz mi jedną rzecz. Trudna jest eksploatacja takiego modelu? Znaczy spalinki. Bo to mój pierwszy model (wiem wiem, mądre posunięcie - pierwszy i spalinowy ale cóż sam wiesz jak to jest) choć mam nadzieje, że podołam Adam Jaszczurowski - Śro Gru 17, 2003 8:32 am " />jedna uwaga poswiec duzo uwagi i cierpliwosci na dotarcie prawidlowe i ostawienie silnika, to wtedy odplaci ci dobrymi osiagami i dluga zywotnoscia!!Powodzenia!! Gość - Śro Gru 17, 2003 8:49 am " />oki Ad. thnx! A może znasz jakaś strone gdzie opisane jest JAK docierać silnik? WIem, że chodzi o jakies wyjezdzenie silnika stopniowa na małych obrotach potem na wiekszych (a może nie...?) ale bliżej jak to zrobić to niewiem. Jeszcze takie pytanko - jak jest z felgami i mocowaniami do nich? Czy we wszystkich firmach mocowania są takie same? Pytam bo chcę sobie zrobić autko "na pokaz" żeby szybko suneło po parkingu ale wyglądało jak Skyline albo cuś a bez felg to wiadomo - kiszka _marcin_ - Śro Gru 17, 2003 3:08 pm " />o mocowaniu felg jak na HP a o docieraniu silnika w dziale spalinowkie off road jest pierwsze odpalanie silnika Adam Jaszczurowski - Śro Gru 17, 2003 4:35 pm " />tu jest jedna strona (aha obie po angielsku) http://www.nitrohouse.com/engine_breakin.htm a tu druga http://www.osengines.com/faq/product-faq.html ( na samym dole strony prawie) przeczytaj dokladnie, i postapuj zgodnie z zaleceniami, kup paliwo takie na jakim bedziesz jezdzil, bo kazda zmiana na wyzsze nitro powinna byc poprzedzona czesciowym dotarciem, radze 15%-20% nitro ale raczej nie wiecej 10% tez bedzie dobre!! _marcin_ - Śro Gru 17, 2003 5:07 pm " />...jednak przy docieraniu o opinię zapytaj róznych modelarzy... wielu preferuje inną metodę niż ADA$, co jednak nie oznacza że jest ona zła, a może jest i nawet najlepsza... Gość - Czw Gru 18, 2003 12:25 pm " />w instrukcji pisze "running-in mixture" : 15% a "operating mixture" : 15%-25%. Będę docierał na 15%, skoro tak radzą jednak mam jeszcze parę pytań ">o mocowaniu felg jak na HP to znaczy jak na czym...? Co to jest HP? Co robi kaburator (gaźnik) podaje paliwo? Bo z tego co czytam w instrukcji (po ang, niestety ) ustawienie tego gaźnika jest ważne, bo jeżeli poda za mało paliwa to stanie, a jeżeli za dużo to (jeszcze nie wyczytałem co ). Ale możliwe, że się myle bo ang. kuleje na jedną nogę . Jednak jeżeli mam racje, to jak i gdzie sie to ustawia?? Instrukcja którą posiadam ma BARDZO mało instrukcji obrazkowych, a dla kogoś kto nie zna budowy silnika (czyt mnie ) sam tekst to troche mało a gaźnik gdzie jest w takim urządzeniu jak silnik to czarna magia jeszcze . Sorry, że wam tak zawracam głowy, ale pomożecie biednemu początkującemu prawda? Michał Bugajski - Czw Gru 18, 2003 12:38 pm " />HP to hyde park (kacik ), tam był temat o mocowaniu felg. TrEvElYaN - Czw Gru 18, 2003 1:16 pm " />Gaznik jets od podawania paliwa:DJezeli dasz mu za mala dawke to wiadomo ze stanie:DJak ty bys biegal caly czas i bys nic nie pil tez bys stanal:PWiadomo ze wazne jezeli dasz za mala dawke to zatrzesz silnik-logiczne nei ebdzie oleju i dupa.Jak dasz za duzo zacznie ***** i przy dodawaniu gazu bedzie zwlanial(sie zalewal), ale mniej wiecej na pol agzu pojdzie.Jezlei bedzie mial za malo to tak samo jak bedzie na niskich obrotach szedl to nei pojdzie,ale jak juz sie wkreci to ebdzie ok.Do ustawiania sa iglice/dysze.W savage sa 3 nie wiem jak u Ciebie-wyczytaj.Gaznik bedzie mial filtr zalozony sprzodu po tym go poznasz:DSa 3 dysze-jedna od niskich obrotow,2 od srednich i 3 od gornych, dlatego mozna idealnie motor"dostroic".Jezeli sie myle to prosze mnie poprawic Adam Jaszczurowski - Czw Gru 18, 2003 4:26 pm " />akurat z ustawieniem nie jest tak smiesznie!! w paliwie jest olej (wbrew pozorom glowny czynnik chlodzacy) jesli podasz za malo silnik sie przegrzeje i w koncu zatrze, jesli ustawisz zbyt wysoka to bedzie sie moze troche "krztusil" ale bedzie dzialal, jest zasada lepiej troche bogatsza mieszanka niz idealna, bo latwo przedobrzyc, a co do iglic, jedna jest do ustawienia obrotow jalowych, kiedy sprzeglo jeszcze nie chwyta, druga do niskich obrotow, trzecia do wysokich obrotow ( bywa tez czwarta do srednich, ale zazwyczaj producenci zalecaja zeby jej nie ruszac). I tak jak mowilem poswiecenie odpowiednio czasu i cierpliwosci na dotarcie jest najwazniejsze aby silnik dobrze pozniej pracowal. Poczekaj poszukam zdjecia tak zeby ci sie wszystko wyjasnilo Adam Jaszczurowski - Czw Gru 18, 2003 4:34 pm " />tu jest link sa zdjecia ktore dobrze tlumacza czym krecic http://www.radiocontrolzone.com/forums/ ... ost1244576 Mi-Mix - Czw Gru 18, 2003 5:18 pm " />Na stronie HPI ( http://www.hpiracing.com ) są instrukcje do różnych modeli w formacie *.jpg. Możesz na ich podstawie pogrzebać w swoim silniku, bo mimo wszystko sliniki spalinowe w modelach mają z reguły bardzo podobną budowę. siwy58 - Nie Gru 28, 2003 9:14 pm " />No na wielu stronach firm modelarskihdch zajmującdych sie produkcją silników spalinowych można znależć opisy (i zdjęcia) ich budowy |