ďťż
Polozenia dzwigni zmiany biegow - jat to sie je...




RadAg! - 2007-01-09, 20:27
Nie macie OD-OverDrive?? Mozna by podejrzewac ze Taurus o ktorym mowi Taurus_GL nie mial skrzyni z nadbiegiem to tez bylo zwykle D tylko, ale skoro u Ciebie Maly nie ma OD to dziwne...Nie masz OverDrive'a? Jaka masz skrzynie?? Jak AX4N to musisz miec...




Maly#99 - 2007-01-09, 20:47
niewiem jaka mam ale mam guzik w galce i jak go wcisne pojawia mi sie na desce O/D OFF.
co to znaczy?



GAZDA - 2007-01-09, 20:51
nasze OD to u nich D nasze D to u nich 2 a 1 to 1... chyba...



GAZDA - 2007-01-09, 20:55

niewiem jaka mam ale mam guzik w galce i jak go wcisne pojawia mi sie na desce O/D OFF.
co to znaczy?

a no tak, macie ino D i w zalezności jak ten przycisk wciśnięty to macie D lub OD




RadAg! - 2007-01-09, 21:03
Jak mssz OD OFF to masz wtedy zwykle D czyli Drive. skrzynia pracuje na 3 biegach, bez nadbiegu...Czyli taki dynamiczniejszy tryb na miasto...



Maly#99 - 2007-01-09, 21:06
aha, jeszcze nigdy na tym nie jezdzilem
czyli na miasto ma sie swiecic od/off tak?



GAZDA - 2007-01-09, 21:15
głównie to wżyca sie D bez OD np ciągnąc przyczepe lub jadąc na tempomacie przez górzysty teren lub w mieście, gdzie OD powodowuje częstą zmiane biegów 3-4 więc jedziesz na 3cim, i przez to oszczędzasz swój konwerter.



michal_5000 - 2007-01-10, 13:13

nasze OD to u nich D nasze D to u nich 2 a 1 to 1... chyba...
Ech, to chyba nie tak... Mój ojciec w SHO też ma 1 i 2, i generalnie zauważyłem, że mocniejsze samochody zwykle mają blokadę drugiego biegu, a nie tylko pierwszego.


Zaś co do overdrive'a w Taurusie z blokadą "2", to jest to mały przycisk na shifterze (przynajmniej SHO II gen):




Maly#99 - 2007-01-10, 13:49
wlasnie mam taki sam guzik



RadAg! - 2007-01-10, 16:10
Wydzielilem ten watek o skrzyniach do osobnego tematu
RadAg!



Maly#99 - 2007-01-10, 17:22
git



Taurus_GL - 2007-01-11, 01:11

Nie macie OD-OverDrive?? Mozna by podejrzewac ze Taurus o ktorym mowi Taurus_GL nie mial skrzyni z nadbiegiem to tez bylo zwykle D tylko, ale skoro u Ciebie Maly nie ma OD to dziwne...Nie masz OverDrive'a? Jaka masz skrzynie?? Jak AX4N to musisz miec...
Taurus_GL mowil o Taurusie "L" z 87 roku, czyli o najprostszej wersji, z korbkami przy szybach O zadnym przycisku na OD nie moze byc mowy

Jak gdzies znajde tekst po angielsku z jednej ksiazki o Taurusie to tu wrzuce, bo pamietam, ze tam gdzies bylo o tych skrzyniach

EDIT: Odnosnie tych transmisji to sprawdzilem to w moich ksiazkach i wychodzi, ze skrzynia z biegami przy kierownicy z oznaczeniem 2 wychodzila tylko w slabszych wersjach Taurusa, przewaznie wlasnie w L. Wszystko sie zgadza, bo ten kanapowiec to najslabsza wersja jaka moze byc- z silnikiem 2.5, w praktyce nie wyprodukowano ich duzo, bo ludzie zamawiali zawsze silnik 6 cylindrowy, tak, ze az wstrzymano produkcje 4-cylindrowcow bodajze chyba w 93 roku. Definitywny koniec takich transmisji oznaczonych cyferka 2 to jak mysle polowa roku 90, gdyz mniej wiecej od sierpnia wychodzily juz modele oznaczone jako 91 z mechanika II Generacji np. ja mam takiego Wagona z 09.90 i w instrukcji obslugi nie ma juz opisanych takich skrzyn.
Skrzynie z "dwojka" nigdy nie wychodzily w Sable. Jestem w posiadaniu instrukcji obslugi Sable z lat 87, 89 i 90 i wszedzie sa opisane TYLKO te z OverDrive.
A to znalazlem w OWNER QUIDE Taurusa z 89 to postanowilem, ze tu wrzuce :

"When to use DRIVE
DRIVE is the usual driving position. In DRIVE, your car automatically upshifts or downshifts as the car speeds up or slows down. It also downshifts when you need extra acceleration to pass ot to climb up a hill.

When to use Second (2nd)
When your car is in Second, it automatically shifts between LOW (1) and Second gears. Use Second to help drive up moderately steep grades. It also gives more engine breaking to slow your car than DRIVE on the downgrades.

Do not go faster than 55mph (88km/h) in this gear. You can upshift from Second into Drive at any speed.

Driving with an Automatic Overdrive Transaxle
The automatic overdrive transaxle operates very much like the regular automatic transaxle, except it offers an extra overdrive feature.

Once you place the gearshift securely into position, gradually release the brake pedal and use the accelerator as necessary.

When to use Overdrive
Overdrive is the usual driving position for an automatic overdrive transaxle. It works the same way Drive works, automatically upshifting or downshifting as the car speeds or slows.

However, Overdrive also shifts into a fourth gear- an overdrive gear- when your car cruises at a consistent speed for any length of time. This fourth gear will increase your gas mileage when you travel at cruising speeds.

Overdrive may not be appropriate for certain terrain. It the transaxle shifts back and forth between Third and Fourth gears while you are driving on hilly roads or if your car does not have adequate power for climbing hills, shift to Drive.

You can shift from Overdrive to Drive at any speed.

When to use Drive
Drive eliminates the excessive shifting between Third and Fourth gears that your car sometimes does when you are traveling through hilly terrain in Overdrive. It also gives your car more engine breaking to slow your car than Overdrive on the downgrades."
Koniec cytatu

PS. Podam tak tylko jako ciekawostke, ze stary Pontiac Starchief mial zmiane biegow w kolejnosci P-N-Dr-Lo-R co oznacza oczywiscie, ze kierowca chcac np. wyjechac z parkingu musial przejsc za kazdym razem przez wszystkie biegi
Pozdro



lotzu - 2007-04-10, 19:05
Jeżeli chodzi o mnie to nie widzę specjalnego sensu wyłączania overdrive’a podczas jazdy po mieście. Skrzynia w tym trybie pracuje wprawdzie na trzech biegach ale zmienia je przy wyższych obrotach. Jak sprawdzałem, to przy 80 km/g obroty wzrosły o 800. Auto jest za to niewątpliwie bardziej dynamiczne (jazda sportowa lub jak ktoś woli na wysokich obrotach}.Nie polecam na dłuższą metę bo słychać jak się robi wir w zbiorniku, chyba że ktoś ma dużo kasy i chce poszaleć. Można sobie wyłączyć przed wyprzedzaniem by skrócić pobyt na lewym pasie a potem załączyć z powrotem. Myślę ze ma to sens.
Marek
P.S. Jeśli kogoś interesuje jeszcze jaki bieg kiedy używać, niech da znać to wrzucę skany z instrukcji obługi.
Powered by WordPress, ©