ďťż
pompa paliwowa
featuren - 2007-02-11, 21:25 Witam wszystkich. Posiadam Taurusa 1992 3.0 V6. Mam problem z jego uruchomieniem. rozrusznik kreci ale slinik ani troche nie łapie. Lecz zauwazylem ze przy właczaniu zapłonu nie słychac pompy paliwowej. Bezpieczniki wszystkie posprawdzalem. Mysle ze po prostu padła. W baku benzyny pyło moze z kilka litrow. całkiem mozliwe ze sie zatarla bo samochod stal rok czasu odpalany co jakis czas. Wyjąłem tylną kanape ale pompy tam nie widac. Czy musze wyjmowac bak zeby dostac sie do pompy? oicmoh - 2007-02-11, 23:11 Niestety, aby wymienić pompę paliwa musisz zdjąć zbiornik. Pompa paliwa jest dość czułym elementem - nie można włączć stacyjki gdy nie ma paliwa - pompa jest "chłodzona" praktycznie paliwem i jej praca na sucho powoduje jej spalenie/zatarciem - z autopsji wystarczy 15 minut pracy na sucho (częsty przypadek, gdy jeździ się na gazie). Warto sprawdzić jeszcze "wyłącznik bezpieczeństwa" pompy paliw (znajduje się na tylnym lewym błotniku - wystarczy odkryć boczną wykładzinę w bagażniku - jeśli masz kombi to boczny plastik) - zobaczysz czarną kostkę przykręconą jedną srubą do wzmocnieni, na górze jest taki czrwony "bolczyk" - trzeba go wcisnąć. jeśli to nie pomoże to pozostaje zdjąć zbiornik i wymienić pompę paliwa (możesz ją dostać dość niedrogo na Allegro. A tak dla pewności sprawdź jeszcze czy masz ciśnienie w układzie paliwowym - na początku listwy wtrysków jest taki zaworek (jak wentyl w kołach) - wściśnij zaworek (na włączonym zapłonie) - jeśli tryśnie strumień paliwa to pompa jest OK, jeśli natomiast nie będzie takiego efektu, to wracamy do początku moich wypocim ![]() Pozdrawiam Robert featuren - 2007-02-12, 21:52 'Wyłącznik bezpieczeństwa' sprawdzalem i jest wcisniety. Zeby było cisnienie w układzie paliwowym to pompa musi pracowac.. u mnie nie pracuje czyli cisnienia tez nie bedzie. Dzieki za odpowiedz. A tak jeszcze sie zapytam z ciekawosci..ciezko zdjąć ten bak? oicmoh - 2007-02-12, 23:22 W sumie nic trudnego - odkęcasz dwie śruby nana opaskach podtrzymujacych bak i już - najlepiej robić to na podnośniku w warsztacie, można z kanału, gorzej pod domem ![]() trzeba tylko uważac - bak z paliwem trochę waży i jest dość spory. Warto wymienić przy okazji filtr paliwa Pozdrawiam Robert Fiskuzz - 2007-05-10, 05:13 Heh, mam identyczny przypadek, tylko dodatkowo coś mi się to dziwnie połączyło ze sterownikiem od gazu. Mianowicie pod kierownicą mam przełącznik gazownika ;-) Pozycja I to zawsze była benzyna. Na pozycji 0 nie podawał nigdy nic. Na pozycji II był gaz. Teraz od miesiąca nie działa pompa paliwowa, bo tak jak kolega wspomniał nic spod maski nie słychać, jak było wcześniej, a żeby było ciekawiej cały ten czas jeżdżę na pozycji 0 (czyli tej, co nigdy nic nie podawał nic). Ledwo pali, za drugim razem zazwyczaj. Ale jak już odpali, to jedzie bez problemu. Czy to może być wina sterowania gazem? Bezpieczniki sprawdzałem, przycisku nad wlewem paliwa jeszcze nie, dziś to zrobię. Przyznam się bez bicia, że zdażyło mi się czasem chwilę z pustym bakiem pojechać, więc możliwe, że to i pompa. Ale co z tym gazem? ![]() Dodam, że na pozycji I (benz) nie pali i nie jeździ wogóle, jak i na pozycji II (gaz) piotrekzet - 2007-05-10, 06:19 To masz dziwnie... Powinieneś mieć w poz. 1 tylko benzyna, w poz. 2 najpierw benzyna, potem automatycznie gaz, w poz. 3 tylko gaz. Oczywiście kolejność pozycji to tylko sugestia ![]() ![]() ![]() Fiskuzz - 2007-05-10, 06:26 A no właśnie, a czy to możliwe, żeby zatarcie pompy/przycisk bezpieczeństwa (daj Bóg, aby to było to drugie) miało wpływ na to, że to się poprzestawiało? piotrekzet - 2007-05-10, 06:31 W sumie zależy jak to było połączone, teoretycznie jest taka możliwość ![]() Fiskuzz - 2007-05-10, 06:38 Weźmy go sposobem. Komputer gazu wykrywa awarię pompy i na I nie działa. To jasne. Na II jest domyślnie benz, ale chodzi na gazie, tylko czemu do cholery nie pali na II gdzie jest gaz. Muszę sprawdzić ten przycisk zabezpieczający od pompy, bo nie wysiedzę ![]() ![]() piotrekzet - 2007-05-10, 06:49 Pojedź na Mlądzką 19(?), to jest na pradze, wejdż do pierwszego warsztatu po lewej, spytaj o Maniego to może Ci coś podpowie ![]() ![]() Fiskuzz - 2007-05-10, 06:52 Ooo, super, dzięki wielkie ![]() ![]() ![]() piotrekzet - 2007-05-10, 06:55 Chyba 19. ale to jedyny warsztat na Mlądzkiej, jakieś 300-400 m. od Grochowskiej. A z której części Wawy jesteś? Ja z Wesołej ![]() Fiskuzz - 2007-05-10, 06:58 No to ja całkiem niedaleko, w Józefowie mieszkam ![]() ![]() piotrekzet - 2007-05-10, 07:12 Ale ten świat mały ![]() ![]() ![]() Fiskuzz - 2007-05-10, 21:10 Warto sprawdzić jeszcze "wyłącznik bezpieczeństwa" pompy paliw (znajduje się na tylnym lewym błotniku - wystarczy odkryć boczną wykładzinę w bagażniku - jeśli masz kombi to boczny plastik) - zobaczysz czarną kostkę przykręconą jedną srubą do wzmocnieni, na górze jest taki czrwony "bolczyk" - trzeba go wcisnąć Hmmm... ja mam czarną kostkę ale pod prawym plastikiem w bagażniku, tylko tam nie ma żadnego bolczyka. Pod lewym plastikiem mam zapas. Ta czarna kostka u mnie jest koło wlewu paliwa. To jest to? |