ďťż
Pomysł własnego modelu F1...nie taki głupi jak się wydaj




Gongi - Czw Lut 21, 2008 9:46 pm
" />Witam!!!

Ja lubię kombinować, więc popróbuje stworzyć model F1 elektryczny, bo dysponuje różnymi tokarkami, włóknami węglowymi szklanymi, itp...
Do tego posiadam komplet kół F1, więc takie rzeczy jak podwozie mam za darmo. Może z krytykujecie ten pomysł, ale to mi się najbardziej w modelarstwie podoba. "Mówta co chceta..." Mam już doświadczenie w "mechanice" ale w elektronice RC prawie w ogóle, tyle co zdarzyłem przeczytać.

Co dokładnie trzeba do zbudowania modelu??? Wiem, że nadajnik, kwarce odbiornik, regulator, silniczek, serwa, pakiet, ładowarka, czy coś pominąłem??? Aha... Jeszcze części mechaniczne takie jak przekładnia i dyferencjał. Można gdzieś dostać w miarę tani dyfer i całą przekładnie, czy jak się to tam odbywa??

Mam pytanie do doświadczonych modelarzy, a mianowicie:
czy ten regulator będzie pasował...
http://riku.com.pl/produkty/REG_DWUKIER ... R,309.html
...do tego silnika...
http://riku.com.pl/produkty/SPEED_400_7_2V,1072.html
...i czy to będzie dobra połączenie???

I jeszcze trochę nie w tym temacie ale już żeby było ergonomicznie.
Znalazłem taka aparaturę:
http://riku.com.pl/produkty/DASH_SABER_ ... z,192.html
Co o niej myślicie?? jakie Kwarce do niej pasują?? I co to jest wyłącznik BEC?? I czy w odbiorniku standardowo jest antena??

Naprawdę bardzo gorąco przepraszam, że nie na temat trochę, ale nie chce zaśmiecać forum tematami.




Tomasz Ostrowski - Czw Lut 21, 2008 11:00 pm
" />będzie pasował, ale to przewymiarowanie
pomyśl nad silikiem klasy 540
do niego zastosuj regulator z odbiornikiem w jednym, sa takie na allegro nawet teraz zdaje sie jest
taki odbiornik z regulatorem wytrzymuje silniki do 19-20 zwoi, zatem spokojnie możesz zastosowac silnik saturn 20
do takiego zestawu dokupujesz jedynie sam nadajnik na 27MHz, może byc drązkowy, może byc pistoletowy
no i komplet kwarcy 27MHZ, kanał dowolny.

dyfer można trafić na allegro lub w sklepach modelarskich jako część innego modelu.
Mnie udało sie ustrzelić dyferencjał z zębatka odbierającą i mocowaniem silnika od jednego z modeli tamyja. Wystarczy go teraz zamocować na płycie podłogowej, dołożyć zawieszenie i napęd 2WD gotowy.
Jeśli masz dostęp do narzedzi to bez problemu powycinasz sobie w aluminium (np płyta 3mm) wszelkie potrzebne elementy.
Poszperaj na stronach producentów, jest tam sporo instrukcji pokazujących jak zbudowane są modele i jakie rozwiązanie konstrukcyjne zostały zastosowane (mocowania wahaczy, mocowania amortyzatorów, układy kierownicze itp)
w F1 wypadało by zastosować poziomy układ amortyzatorów, a taką konstrukcję znajdziesz w instrukcji np revo na stronie traxsasa

BEC to Battery Eliminator Circut czyli układ pozwalający zasilić odbiornik z napięcia wyższego niż 6V.

jesli kupisz aparaturę w sklepie to w komplecie dostaniesz nadajnik, odbiornik, komplet kwarcy, wyłacznik i zazwyczaj dwa serwomechanizmy czyli wszystko co potrzebujesz do zdalnego sterowania.
Do takiego kompletu bedziesz potrzebował oddzielnie regulator do silnika, stąd polecam to co napisałem na początku



Rafał Kowina - Pią Lut 22, 2008 9:56 am
" />A mnie się wydawało, że bec jest po to, żeby zassilić odbiornik napięciem niższym od 6v

Zawieszenie prosto zrobić ale jest to pracochlonne. Najlepiej gdybyś miał frezarke...



Tomasz Ostrowski - Pią Lut 22, 2008 1:08 pm
" />
">A mnie się wydawało, że bec jest po to, żeby zassilić odbiornik napięciem niższym od 6v


jeśli masz odbiornik z BEC możesz do niego podpiąć napięcie wyższe niż 6V,
jeśli odbiornik nie ma BEC to powinien go mieć regulator, z którego będzie zasilany

BEC obniża napięcie, a nie podnosi




Wiktor Sułek - Pią Lut 22, 2008 1:41 pm
" />A ja może się zareklamuję - mam na sprzedaż prawie całe (brakuje kilku części) podwozie Subaru Bycmo - możesz z niego wziąć wahacze, zębatki, piasty, zwrotnice, jest na łożyskach Co do przekładni nie jestem pewien działania dyferencjału, ale sprawdzisz sobie może zadziała 200zł i Twoje
Możemy potargować

Jak coś pisz na PM.

Sorki za OT



Gongi - Pią Lut 22, 2008 3:29 pm
" />Słuchajcie. Dzisiaj znalazłem w domu stary, niestety plastikowy dyferencjał którego obudowy składały sie jakby z zębatek odbierających. Mam do tego taką samą jakby atakującą z tego samego tworzywa. :/
Ale może wytrzyma to obciążenie?? To jest chyba ABS
Gdybym go zastosował to miałbym do wyboru takie przełożenia:
2,1:1 gdzie wielkość zębatek, odpowiednio 18mm i 3.6mm.
albo drugi wariant:
3,25:1
Które lepsze by było??

2. na tej niby atakującej zębatce średnica otworu na wał wynosi 3mm. Musi być 2mm?? da się jakoś ten otwór przerobić??

3. ta aparatura co podałem pasowała by mi ponieważ prawdopodobnie posiada komplet kwarcy, serwa i odbiornik. Fajna jest. Pamiętajcie, że to mój pierwszy w miarę porządny model i nie trzeba mi jakiejś profesjonalnej aparatury. Poza tym chciałbym jak najniższe koszta nie tracąc na jakości.
Tak więc jakby ktoś mógł mi dobrać do tej aparatury jakiś regulator i silniczek, byłbym bardzo wdzięczny.

Jestem jeszcze zielony więc mam dużo pytań.

Co sądzicie o tak dużym pakiecie za tą cenę??
http://allegro.pl/item312206675_profesj ... _wawa.html

No i jeszcze ostatnie na razie pytanie, czy kupując te odbiorniki itd, są do tego kabelki??



Wiktor Sułek - Pią Lut 22, 2008 3:38 pm
" />Profitexx? - Nie!

Za 100zł masz 6 cel rcHobby 4200 o niebo lepszych od tego



Rafał Kowina - Pią Lut 22, 2008 4:06 pm
" />tu masz fajny regiel - koledzy z rc-trial używają i jest w porządku - troche się grzeje ale jest to chyba spowodowane, że pracuje cały czas na 1/4 gazu. Sam będę mieć takie 2 niedługo.

http://www.rojna.pl/index.php?p1613,719 ... -profi-40r



diablo13 - Pią Lut 22, 2008 4:59 pm
" />Wiktor - tylko czy nasz kolega umie lutowac ogniwa ze soba ??

a dokladnie za 6 ogniw wychodzi 107zł.
Regiel graupner jest bardzo dobry jesli chodzi o jakosc/cena - mialem taki, prawda grzal sie, ale jak bedziesz mial troche miejsca to mu wentylator maly zaloż i po sprawie.

Silnik, tak jak mowił pan Tomasz, moze byc za slaby i lepiej wrzucic 540-tkę.



Rafał Kowina - Pią Lut 22, 2008 5:08 pm
" />Jeśli chcesz mieć szybki model za niewielke pieniądze to wszystko rób z włukna węglowego, i podwozie wanienkowe ( cienka płyta z włukna węglowego wzmocniona prętami z tego materiału). Regiel ma zabezpieczenie termiczne więc się raczej nie spali. silnik 540 obowiązkowo.

Mógłbyś zrobić dyfuzor który by nakierowywał powietrze na żebra regla (żeby powietrze przepływało między żebrami)



Gongi - Pią Lut 22, 2008 6:09 pm
" />Super. Dzięki chłopaki, chociaż chcecie pomóc. naprawdę was szanuje za to.

Jako, że ma to być f1 to zorbie taki deflektor, który będzie kierował powietrze przez otwór chłodnicowy.

I kolejne dwa pytania:
1.Jaki silniczek do tego byście polecili??
2.z tego co przeczytałem na jakiejś stronie to regulator może być schowany w środku pod karoserią??

Z tego co rozumiem to ten regulator będzie współgrał z tamtą aparatura??

Przy budowaniu kieruję się modelem F2005 z kyosho/deagostini. Na oficjalnej stronie jest instrukcja montaży w PDF.
mam super lekki i wytrzymały stop aluminium, prawdopodobnie to Zircal.



diablo13 - Pią Lut 22, 2008 6:20 pm
" />no raczej regiel jak i odbiornik pod karoseria
silnik wez jakis 17 lub 15 zwojowy, i regiel ktory wytrzyma go.
wiekszosc apek bedzie wspolpracowac z reglem.



Rafał Kowina - Pią Lut 22, 2008 6:28 pm
" />regiel już masz - on wytrzyma nawet 12 zwoji i możesz go schować pod karoserią - najlepiej wszystko schowaj (redukcyjność)



Gongi - Pią Lut 22, 2008 7:35 pm
" />Może ja jeszcze czegoś nie rozumiem.
Im mniej zwoi tym lepszy i bardziej wymagający silnik??
czyli jeżeli do tego ragla jest >12 zwoi to znaczy że większość silników powyżej 12 zwoi, tak?? czyli może być na przykład Saturn 20T??



Tomek Wasilewicz - Pią Lut 22, 2008 7:49 pm
" />dodładnie tak,
im mniej zwoi tym lepszy silnik i tym mocniejszy regulator jest potrzebny =)



Wiktor Sułek - Sob Lut 23, 2008 9:44 am
" />Tak



Rafał Kowina - Sob Lut 23, 2008 9:59 am
" />No tak ale z tego co wiem mają one mniejszy moment obrotowy ale większe obroty
Więc nie do wszystkiego są lepsze niż np. taki 20zwoji



Wiktor Sułek - Sob Lut 23, 2008 10:03 am
" />Do czegoś w stylu hand-made F1 Saturn bedzie ok



Bartosz Giza - Sob Lut 23, 2008 10:22 am
" />Jak na F1 przystało ja bym tam wsadził jakiś silnik co osiąga spore obroty

http://www.rojna.pl/index.php?p652,ve13 ... ilnik-15x2 moze coś takiego?



Gongi - Sob Lut 23, 2008 9:21 pm
" />Jeszcze jedna sprawa.
Można gdzieś w Polsce dostać opony F1 albo całe koła w skali 1:10??



diablo13 - Sob Lut 23, 2008 9:46 pm
" />na defena sa piankowe.http://www.defena.pl/sklep/product_info ... 035sh%20(2).html
te sa dobre, bo 26mm beda zawazkie [ chyba] dla F1



Gongi - Nie Lut 24, 2008 9:42 am
" />Chodzi mi o coś w tym stylu:
http://www.gadgetworks.biz/Portals/0/St ... 051009.jpg
http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0 ... 360166.jpg

http://teamdiamond.co.kr/acecart/bin/photo/TA-50937.jpg
http://www.kimshobby.co.kr/images/produ ... y/4431.jpg
http://www.rclimits.com/imgs/productos/535642415.jpg



Gongi - Sob Mar 22, 2008 2:38 pm
" />Czy ktoś mógł by mi da linka do jakiegoś aku 7.2V o dużej pojemności za przystępną cenę??
Byłbym bardzo wdzieczny, bo się jeszcze na tym nie znam.,,,



Bobek12 - Sob Mar 22, 2008 3:30 pm
" />http://www.allegro.pl/item332805426_int ... niosc.html może ten pakiet spasuje?? jest pojemność duża 7,2V



Piotrek Dołęga - Sob Mar 22, 2008 3:51 pm
" />hej podoba mi się Twój pomysł
koniecznie pokaż foty wszystkiego
polecam zrobic karoserie z włókna szklanego ograniczeniem będzie tylko Twoja wyobraznia



Rafał Kowina - Sob Mar 22, 2008 4:06 pm
" />Co do karoserii - znam pewnego kolesia co ma maszyne do robienia karoserii do modeli. Wysyłasz mu tylko forme wykonaną ze specjalnego gipsu modelarskiego i masz bude z lexanu - nie wiem ile będzie kosztować coś takiego bo on zbudował tą maszyne może z tydzień temu i narazie jest w fazie testów. Sam równierz będę korzystać z jego usług.

Jest w także posiadaniu aerografu i moze pomalować bude jak tylko chcesz. Gdybyś był zainteresowany pisz na pm



Gongi - Sob Kwi 05, 2008 1:04 pm
" />Witam po długiej przerwie.
Mój model będzie w skali 1:10 EP. Ma to by podwozie F1 pod karoseria współczesnych bolidów F1. Ja dążę do Ferrari F2008.
mam karoserie z włókien węglowych i szklanych, którą sam zrobiłem.

Niestety bolidy w trakcie sezony są często zmieniane jeśli chodzi o wygląd.
największy problem jest ze zmieszczeniem wszystkiego pod budą i prawidłowym ułożeniem.

Na razie dam fotki z wersji beta na podwoziu jakiejś zabawki.
fotki z przed 2 miesięcy:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8aa ... 2b5df.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8c3 ... 8bdfb.html

Są one niedokładnie zrobione ponieważ robiłem je aby zobaczy jak to będzie wyglądało.

Pozdrawiam. i prosze o pomoc ze zmieszczeniem elektroniki pod budą.



Gongi - Sob Kwi 12, 2008 9:53 am
" />A więc wracając. poszukuję przekładni i dyferencjału nadającego się do formuły.

Czy wszystkie pakiety aku mają te same rozmiary?



Cornel - Sob Kwi 12, 2008 11:51 am
" />rozmiary akusów są rózne ale jak np jest oznaczenie sub-c (SC) to zawsze sa takie samej wielkosci



Piotrek Dołęga - Sob Kwi 12, 2008 1:14 pm
" />jw napisał kolega
w modelarstwie uzywa sie akumulatorków AA (apka i odbiornik w spalinkach, żadko w sklai 1:18)
2/3AA w micro 1:18
i sub c w 1:10
jak nie zmiescisz sub c(zobacz wymiary w sklapach niektórych podają a jak nie to na towerhobbies mają szczególne opisy
to wes 2/3AA powinny zasilić Saturna

co do przekladni to jak masz dostęp i mozliwości manualne to mozesz zrobić sobie łoże samodzielnie w domu kwestia odpowiednich narzędzi i materiału
chęci jak widac Masz



Gongi - Sob Kwi 12, 2008 1:54 pm
" />Martwi mnie to jak uformować koło zębate.

jestem w stanie i w ogóle w planach mam zamiar zrobić dyferencjał z carbonu.

Narazie robie zawieszenie z carbonu, a raczej z alu wzmacniane carbonem.

chciałbym zrobić coś takiego:
http://www.f2005.pl/files/41_25_montaz_F2005.pdf
Ale problem jest w tym ze nie mogę takiego paska znaleźć.



Robert_1 - Sob Kwi 12, 2008 2:43 pm
" />Prosze
http://sklep.rcracing.pl/product_info.php?cPath=221_47_173&products_id=148



Gongi - Sob Kwi 12, 2008 3:28 pm
" />Fajny, tylko 55 zł za pasek to za dużo. Wiem że aramidowy, ale lepiej taki gumowy.
poza tym jest za długi.

Myślicie że takie zębatki z drukarek będą dobrej wytrzymałości? Czy pod Saturna to będzie jeden wielki zgrzyt?

W swoim modelu chciałbym odstąpi od firmowych części modelarskich, ponieważ, w moim zamyśle było to projekt całkowicie bez użycia specjalnie przeznaczonych do modeli części. Coś na zasadzie tego jak zespoły F1 budują od podstaw swoje samochody, na własnych częściach.
Jak widzę nie da się tego dokonać ale jak najbardziej to ograniczyć.

Zeskanuje projekty mojego modelu sporządzone na Historii i Wosie.



Piotrek Dołęga - Sob Kwi 12, 2008 4:01 pm
" />Co do zebatek to nie ma jak (w mojim rozumowaniu) robić ich samemu
co innego wachacze czy płyta podłogowa
radze Ci jednak kupic zębatki (alu) bo plastikowe szybko pójdą
co do przeniesienia napedu bolidy F1 maja naped na tylnia oś
W gre wchodzi raczej pasek(ogólnie łatwiej zrobić niż ze zębatkami wg Twojej reguły jak najmniej kupowac) i musi miec tzw ząbki bo "okrągły" nie wiem czy przeniesie taka moc
zobacz jak w np.modelach xray t1 itp jest rozwiązana kwestia przeniesienia napędu
co do dyferencjałów to łatwo zrobić sztywną oś
a mam pytanie jak kolega chce rozwiązać problem z ośkami sam zrobi czy kupuje



Gongi - Sob Kwi 12, 2008 9:10 pm
" />Ośki to są te elementy do których się mocuje tylne koło? Jeżeli to to to zarówno przednie jak i tylne mam już. Kielichy carbon, wał stal, albo tytan jak się uda, wahacze alu wzmacniane carbonem, zwrotnica najprawdopodobniej alu, albo twarde, laminowane carbonem drewno.

Czy przednie zawieszenie musi być amortyzowane?

Obiecuje że jak będę miał więcej czasu to wrzucę jakieś szczegółowe fotki.



Piotrek Dołęga - Nie Kwi 13, 2008 5:24 am
" />jak masz osli czyli cuś takiego I---------I to zrób
powiedz mi tak z ciekawośic skad Ty masz te materiały carbon tytan ??
a carbon to jak z płytki i z maty robisz cześci



Gongi - Nie Kwi 13, 2008 8:44 am
" />Tytan jestem w stanie załatwić sobie przez ojca podobnie jak aluminium, miedz, stal, zircal itd.
Carbon i glass fiber załatwiam sobie przez neta. Szklane dostaniesz w Castoramie itp.
Mam znajomego w Fabryce Samolotów Ultralekkich.

Płyta podłogowa:
http://img511.imageshack.us/my.php?imag ... 413bd4.jpg



Cornel - Nie Kwi 13, 2008 10:09 am
" />Fajnie ... ale usuń miniature i wstaw link bo miniatury sa zakazane



Piotrek Dołęga - Nie Kwi 13, 2008 12:13 pm
" />no spoko mozesz troche odchudzic wycinajac łoże pod aku czy silnik
a po ile kupujesz carbon(płytki) gdzie??



Gongi - Nie Kwi 13, 2008 4:05 pm
" />http://carbon-fibre-design.com/index.ph ... &Itemid=43
Bardzo dobra firma.



Piotrek Dołęga - Pon Kwi 14, 2008 6:35 am
" />oferta pokazna ale te ceny
i jak tam ida prace



Tomasz Ostrowski - Pon Kwi 14, 2008 6:53 am
" />tu są gotowe płyty węglowe



Gongi - Pon Kwi 14, 2008 8:58 pm
" />Jak można na oko stwierdzić rodzaj zębatek np 48p.



Piotrek Dołęga - Wto Kwi 15, 2008 1:58 pm
" />jak ito rodzaj bedziesz mógł sie dowiedzieć po zdjeciu
a 48p to chyba liczba zębów
nieiwem cyz dobrze mówie ale zębatki poniżej 20 zębów są robione tylko z metali



luke - Wto Kwi 15, 2008 3:32 pm
" />48p to modul zeba wyrazony w calach



Cornel - Wto Kwi 15, 2008 7:29 pm
" />...czyli ilość zebów na cal



luke - Wto Kwi 15, 2008 8:02 pm
" />Modul to modul nie mieszaj skoro nie wiesz o czym mowisz.



Gongi - Czw Kwi 17, 2008 3:00 pm
" />Aha. to już rozumiem.
Ma ktoś jakiś pomysł jak zamocować silnik? jakieś fotki z nienaniesionych modeli? Klasa 540. Saturn 20T.



zbuffer - Czw Kwi 17, 2008 5:19 pm
" />Z tego co koledzy napisali to na pewno nie rozumiesz.

Moduł m to:
d = m*z -> m = d/z
d - średnica podziałowa koła zębatego
z - liczba zębów

Jest to wielkość charakteryzująca koło zębate. Tylko koła o takim samym module mogą współpracować i nie ma już znaczenia ile mają zębów.
Ponadto jako ciekawostkę powiem, że najlepiej jeżeli liczby zębów koła zębatego i zębnika(czyli mniejszego koła) były liczbami względnie pierwszymi. Co do liczby zębów to poniżej 14 się wykonuje rzadko gdyż przy mniejszej liczbie następuje podcinanie zęba (dla zarysu ewolwentowego).
Normalnie koła zębate w przekładniach charakteryzują się jeszcze współczynnikami przesunięcia zarysu pochodzącymi z korekcji uzębienia i zazębienia, ale w modelach współczynniki te są zapewne równe 0 bo stosuje się różne przełożenia.

Zatem jeżeli chcesz np. sprawdzić czy dwa koła zębate mają ten sam moduł to po prostu dzielisz średnicę przez liczbę zębów i już wszystko wiadomo;)

Co do wykonania tego samemu to nie wiem na ile to możliwe..... koła zębate frezuje się tzw. nożem fellowsa (takim ostrym kołęm zębatym).
Zresztą po co się męczyć.

Tak z praktycznych uwag to jeszcze mogę powiedzieć, że czym większy moduł to tym wytrzymalsze zęby - na zginanie i ścinanie.



luke - Czw Kwi 17, 2008 5:57 pm
" />O korekcji niema co gadac bo masz regulacje odleglosci osi od siebie przy parze atak odbior.
Srednica podzialowa to nie srednica zew kola zebatego wiec nici ze zmierzenia modulu tym sposobem.
Ogolnie ladnie to zobrazowales powinno dotrzec.
Mi by sie niechcialo bo takie informacje latwo wygooglowac co swiadczy tylko o lenistwie autora topicu



zbuffer - Czw Kwi 17, 2008 6:38 pm
" />Są dwa rodzaje korekcji i jedna z nich (P-0) nie polega wcale na zmianie odległości osi a jedynie na dobraniu współczynników korekcji i przesunięciu zarysu zębów. Tu nie ma mowy o korekcji bo się nie da skorygować kół jak nie wiadomo jakie będą ze sobą współpracowały.

Co do mierzenia to masz rację - zmierzenie średnicy podziałowej nie oznacza zmierzenia średnicy zewnętrznej koła co zapewne mógłby zrozumieć Gongi.

Ale można to łatwo przeliczyć jeżeli wiemy że nie ma korekcji uzębienia (przesunięcia zarysu zębów) bo wtedy średnica zewnętrzna jest równa
dz = d+2ha gdzie ha to wysokość głowy zęba i równa się tutaj modułowi.
Po podstawieniu wszystkiego wychodzi:
m = dz/(z+2) i teraz mierzyć już można wprost średnicę zewnętrzną



Gongi - Pią Kwi 18, 2008 8:36 pm
" />Mam takie pytanie prawne.
Czy jeżeli na swoim modelu użyje emblematów prawdziwych sponsorów Ferrari takich jak Marlboro, Alice, Mubadala, Etihad, itd. to czy mogę go pokazać w internecie np. na youtube, fora Rcauto i F1wm, i nie będę miał problemów z prawem?



Gongi - Sob Kwi 19, 2008 7:23 pm
" />Carbonowo-aluminiowe przednie zawieszenie nieamortyzowane:
http://img227.imageshack.us/my.php?imag ... nieip0.jpg
http://img228.imageshack.us/my.php?imag ... ie1id1.jpg
http://img228.imageshack.us/my.php?imag ... ie2if1.jpg
A tutaj szkice ułożenia elektroniki i ogólny rzut na cały model:
http://img227.imageshack.us/my.php?imag ... uf1zn9.jpg
Robiony na Historii

Sory za słabą jakość.



Karol Janiak - Sob Kwi 19, 2008 9:16 pm
" />Nie ma castera który powinien być (chociaż minimalny) i troche lipa że nieamortyzowany i chyba troche za duży prześwit ma jak na F1. Jak obrabiałeś to włókno bo z tego co wiem to pył z włókna węglowego jest bardzo szkodliwy dla płuc.
Co do szkicu to zauważyłem ze z tyłu płyta jest tak szeroka jak tylnie zawieszenie, a powinna być węższa niż tylne zawieszenie- tak przyszłościowo . Mam jeszcze taką moją sugestie co do kontrukcji. Zrobiłbym bardzo wąską płyte(rozszczerzoną troche przy tylnym zaiweszeniu zwężającą się ku przodowi) z wysokimi, jakimiś powycinanymi burtami(opadającymi ku przodowi) - tak jak narysowałeś to przy tylnik zawieszeniu- model będzie wytrzymalszy i będzie miał większą sztywność. Pakiet dałbym nie wpoprzek modelu a wzdłuż- i po jego bokach i z przodu dał bym reszte elektroniki, silnik zaś za nim tuż przy tylnym zawieszeniu, wpoprzek modelu, który bezpośrednio przekazywał by obroty na odbiór zamocowany na sztywnej osi. Zrobiłbym żeby jakoś działało zawieszenie, żeby nie było kompletnie sztywne. Możesz w połowie jakoś troche spiłować wahacze to sprężystoś włónka węglowego powinna troche absorbować wstrząsy.



Gongi - Nie Kwi 20, 2008 7:52 am
" />No amortyzowanie jakieś zorbie na pewno tylko jest tak chwilowo, bo chciałem zobaczy jak to mniej więcej wygląda.

Tylne zawieszenie jak najbardziej amortyzowane, a dyferencjał musi być.

Co do szerokości tylnego zawieszenia wszystko jest wyliczone w skali 1:10 z realu.

prześwit się wydaje duży bo jest tak zdjęcie zrobione, a w rzeczywistości jest to mniej więcej 9mm.

Co do włókna to oczywiście dobre wentylowanie pomieszczenia, maska przeciwpyłowa, rękawiczki lateksowe, ubranie tylko do tego przeznaczone.

Obrabiałem Dremelem 300



orcio - Nie Kwi 20, 2008 8:49 am
" />Witam,
Modele Touring Car 200mm w skali 1:10 mają prześwit około 4 - 5 mm, to mi się wydaje, że jak na model F1, 9mm to trochę za dużo.
Na rysunku widziałem serwo skrętu pionowo, a lepiej chyba umieścić je poziomo - niższy przód modelu i niżej środek ciężkosci. Jeszcze może szczegół - ale fajnie wygląda, jak elementy karbonowe przykręca się do podwozia wkretakami imbusowymi lub na "krzyżak" z płaska główką. Ranty otworu na śrubę ścinasz stożkowo i wtedy cała śrubka ładnie zrównuje się z powierzchnią karbonu. Bo te nakrętki nie wyglądają "modelowo".



Gongi - Nie Kwi 20, 2008 8:55 am
" />To najwyżej będziemy opuszczać podwozie.
To nie jest problem.
Serwo będzie pionowo.



orcio - Nie Kwi 20, 2008 9:16 am
" />
">To najwyżej będziemy opuszczać podwozie.
To nie jest problem.
Serwo będzie pionowo.

Przecież łatwo jest poprowadzić cięgno tak, żeby serwo było leżące - a dużo zyskujesz na środku cięzkości - lepsze zachowanie modelu w skretach - mniejsze przechyły, poza tym F1 ma niski przód i pionowe serwo będzie za wysokie.



Karol Janiak - Nie Kwi 20, 2008 9:55 am
" />Pionowe serwo będzie wystawać przez karoserie



Gongi - Nie Kwi 20, 2008 8:50 pm
" />Nie będzie wystawać.

Poziomo będzie wystawać. Takie właśnie problemy mam.



Karol Janiak - Pon Kwi 21, 2008 1:12 pm
" />to daj mniejsze serwo, aczkolwiek nie uważam żeby poziomo wystawało, a musi być poziomo z racji na środek ciężkości.



Gongi - Pon Maj 05, 2008 9:57 am
" />Jaki moduł zębatek jest obecnie najpopularniejszy? (48p?)
Jaki macie przełożenia w silnikach klasy 540.
Pytam o Saturna 20T, żeby go za bardzo nie obciążyć.

gdybym użył tych zębatek miałbym przełożenie 3,45:1 (czy odwrotnie ):

http://www.rojna.pl/index.php?p1012,rr1 ... ka-20z-48p
http://www.rojna.pl/index.php?p1145,as3 ... ka-69z-48p
chciałbym kupić raczej w tym sklepie bo kupując silnik i regiel nie musiał bym płacić dodatkowo za przesyłkę.

cała strona z zębatkami:
http://www.rojna.pl/index.php?d=katalog&k_id=35



luke - Pon Maj 05, 2008 3:58 pm
" />Przy saturnie dobij conajmniej do przelozenia 5-6 to i tak szybko jak na ten silnik... pamietaj ze robiac mniejsze przelozenie bedziesz jezdzil krocej bo silnik majac wiekszy opor pobierze wiecej pradu ...



Gongi - Pon Maj 05, 2008 6:16 pm
" />Ok, ale proszę o podpowiedź ściślej określoną.
Konkretnie jakie macie w modelach z tak dużym silnikiem.
Ile by robił na 5-6 w KM/H?



luke - Pon Maj 05, 2008 8:32 pm
" />Predkosci sie nieda scisle okreslic mozna costam policzyc z obrotow silnika, przelozenia i srednicy kola ale na predkosc ma wplyw wiecej zmiennych, pozatym jak dlugo saturn trzyma parametry...
Osobiscie mam przelozenie 6,5 przy silniku GM GP Truck Stock 17x2. Narazie predkosci wystarcza prawda jest taka ze wartosci w km/h malo mnie interesuja.
Najpierw zloz model przejedz sie jak ci bedzie malo predkosci i bedziesz panowal nad nim na zakretach mozna pomyslec nad szbszym silnikiem/mniejszym przelozeniem.



Gongi - Śro Maj 07, 2008 2:45 pm
" />Ok, dzięki. Czy mógł by ktoś udzielić odpowiedzi na pozostałe pytania?

czy każda samochodowa zębatka atakująca ma otwór na wał 3mm ?



Gongi - Pon Cze 23, 2008 8:22 pm
" />Witam!
Prace postępują, mam już regiel i zębatki, most napędowy, i inne szczegóły.

Co sądzicie o takim pakiecie:
http://modele.sklep.pl/product_info.php ... ts_id=4515

co myślicie o tym:
-serwo Hitec HS311 x 2szt.,
-odbiornik Hitec HP-2RNB,



karolpenconek - Wto Cze 24, 2008 6:04 am
" />Serwa standart powinny wystarczyć. Odbiornik również w porządku.
Co do pakietu to jest taki sobie, lepiej zainwestuj w coś lepszego od razu np. Intellect np. http://www.allegro.pl/item384277723_pak ... rally.html (nekoniecznie ten, ale podobny, nawet troche używany jest lepszy od takich "paczkowanych" firmowo)



Gongi - Nie Cze 29, 2008 8:18 pm
" />Zrobiłem takie mocowanie silnika:
http://img139.imageshack.us/my.php?imag ... ie1aw1.jpg
http://img170.imageshack.us/my.php?imag ... ie2fy9.jpg



klosowski jakub - Nie Cze 29, 2008 9:36 pm
" />koniecznie daj jakies zdjecia tego co juz wykonales nawet takie ogolne chociaz



A.S. - Pon Cze 30, 2008 7:27 am
" />co do mocowania silnika to wywierć szersze otwory zeby była wieksza regulacja prawidłowego połozenia.. bo wsadzisz wiekszą zebatke atakująca to sie nie zmiesci.. ten pakiet graupnera to kicha.. kup lepiej uzywke ib4200 na selekcji chociazby z allegro..



Gongi - Wto Lip 01, 2008 9:31 am
" />gdzie mogę w miarę tanio dostać łożyska o średnicy wewnętrznej 12 mm, a zewnętrznej dowolnej?



klosowski jakub - Wto Lip 01, 2008 9:33 am
" />w sklepie z artykulami metalowymi



Grzegorz Kopertowski - Wto Lip 01, 2008 9:47 am
" />Tu masz różne łożyska:
http://sklep.rcracing.pl/index.php?cPath=118



Gongi - Wto Lip 01, 2008 10:14 am
" />
">w sklepie z artykulami metalowymi
Wątpię, a kupowaliście takie rzeczy tam?

http://www.allegro.pl/item391235541_loz ... niej_.html
Takie bym wziął, ale kurde przesyłka 2 razy tyle co łożyska



Piotr Dołęga - Wto Lip 01, 2008 10:51 am
" />Prosze ciebie kolego
http://www.allegro.pl/item386031391_loz ... uper_.html

http://www.allegro.pl/item386031574_loz ... x6_mm.html

Co do dryfa mozna na allegro kupić bez obudowy i zębatki (atakującej)
za około 35zł

Co do prędkości to wyliczyc mozna mniejwięcej
przełożenie silnika, przełożenie dryfa, obwód koła i mozna liczyć ale tak 10km/h to bezproblemu pociągnie



Gongi - Wto Lip 01, 2008 11:11 am
" />http://img390.imageshack.us/my.php?image=oi1fl6.jpg

http://img243.imageshack.us/my.php?image=oi2hc0.jpg

http://img354.imageshack.us/my.php?image=oi3bs6.jpg

http://img354.imageshack.us/my.php?image=oi4kj6.jpg


">Co do prędkości to wyliczyc mozna mniejwięcej
przełożenie silnika, przełożenie dryfa, obwód koła i mozna liczyć ale tak 10km/h to bezproblemu pociągnie

Ile idzie taka Ultima RB z Kyosho?
Mam nadzieje, że jakoś jej dorównam. Zobaczymy. Najwyżej z przełożeniami będę kombinował.
Mocy silnika nie braknie



klosowski jakub - Wto Lip 01, 2008 11:29 am
" />w "metalowym" jesli by niemieli na stanie w sklepie to sprowadza ci w ciagu kilku dni i to tanio.



Piotr Dołęga - Wto Lip 01, 2008 1:21 pm
" />No ogólnie to nabiera kształtów
tylko jakoś mi nie pasuja te klocki drewniane ale to już Twoja sprawa
Bude ze skalnego robisz co ??
masz juz jakies szkice ??



Gongi - Wto Lip 01, 2008 4:10 pm
" />Co do klocków drewnianych to będą za laminowane włóknem węglowym dla lepszej wytrzymałości.



luke - Wto Lip 01, 2008 5:06 pm
" />Wyglad jest najmniej wazny zobaczymy jak to bedzie jezdzic ...



Gongi - Pon Lip 14, 2008 8:15 pm
" />Kupiłem te łożyska w sklepie "Części do maszyn i ciągników rolniczych"
Tam jest chyba wszystko
Powered by WordPress, ©