ďťż
Pomysły dotyczące gry
Quest - 1 sty 2010, o 17:48 " />Czy nie chcieli byście w grze tak zwanego skillowania ? Rybołówstwo, kowalstwo,alchemia, górnictwo etc. ? Ja osobiście był bym za wprowadzeniem takich rzeczy bo nieraz uprzyjemnia to grę, i można się pochwalić swoimi wynikami na różnych forach. Poza tym do statystyk dodał bym jeszcze charyzmę, rozwijanie jej umożliwiało by dodanie nowych bohaterów do drużyny.Wprowadzonych bohaterów, było by sporo w różnych miejscach, jeśli jednak poziom moralności lub drogi magia.tech, nie odpowiadał by mu, to by zrezygnował, oczywiście jeszcze poziom charyzmy. Gdzieś na 10 poziomów charyzmy można by było dodać nowego bohatera. Huiggi - 1 sty 2010, o 17:57 " />Czy nie powinieneś czasem napisać tego tutaj - viewforum.php?f=11 ? Ranker - 1 sty 2010, o 18:03 " />Zamiast bohaterów, proponuje posiadanie zwierzęcia/ducha/patrona dla magów i robota dla tech. Dodatkowo ode mnie.: - Eliksiry wspomagające: typu 2x EXP/10 min., +5 DMG/10 min. itd. - "Minigry" - przy otwieraniu zamków wytrychem itp. - Arena - Możliwość walki z każdym dostępnym w grze przeciwnikiem/stworem za pieniądze. Nie trzeba ich szukać po mapie by sprawdzić czy są silniejsze. Quest - 1 sty 2010, o 18:04 " />Proszę więco przeniesienie tematu. A minigry był by dobrym pomysłem. golden9696 - 1 sty 2010, o 18:47 " />Hmm.. minigry - fajny pomysł i proponowalbym walki w arenie (tak jak ktos wczesniej napisal) tylko zeby te walki byly taki lepszy "widok" tzn. jesli daloby sie to nawet 3D Vialix - 1 sty 2010, o 20:30 " />Arena - dobry pomysł. Nie trzeba nic kombinować - wystarczy stworzyć arenkę ze spritów w mieście i dać tam przeciwnika. Mam już nawet przygotowaną grafikę do tego. Popieram. Minigry - adammo musi się wypowiedzieć. Eliksiry - będą, nie wiadomo w jakiej postaci. Drużyna - nie będzie możliwości dodawania kompanów do drużyny. Profesje poboczne - najpierw należy ustalić główne statystyki i mechanikę rozwoju drzewa postaci, umiejętności oraz ogólnie walkę. To nie jest w tej chwili priorytet. Jak można myśleć o górnictwie skoro nie wiemy czy w ogóle będą góry. Nie przesadzajcie. Quest - 1 sty 2010, o 20:32 " />Powinny być gówy i rozmaitośc miejsc. Mam nadzieje że takie detale da się potem dodac... adammo - 1 sty 2010, o 22:04 " />Minigry - hmm coś ciekawego można by wstawić głównie myślę nad np. grą w kości , strzelanie do celu itd. Profesje poboczne - strasznie mi to śmierdzi WoW'em - jednak takiego czegoś nie będzie - o ile w grach MMO ma to sens to w takich jest przesadą - dodatkowo podstawą rozwoju postaci na 90 % będzie system Dungeons & Dragons - więc nie które rzeczy odpadają. Arena - tak całkiem ciekawy pomysł który ,też może ciekawie wyglądać przy systemie turowym. Drużyna - aktualnie nie planowane. I jeszcze jedno : wszelkie cudowne pomysły z gier Blizzarda - odpadają- mnie osobiście podobają się jednak też nie zachwycają - a ich kopie znajdują się już chyba w prawie każdej grze. Fouton - 1 sty 2010, o 22:16 " />A ja jeszcze dodam że Charyzmy nie będzie ponieważ jest zastępowana Sugestią. kamillo95 - 2 sty 2010, o 20:58 " />A może zrobić jakąś świątynię/posążek aby nasz bohater mógł się tam udać i pomodlić aby odzyskać utracone hp/mp. Sokole_Oko - 3 sty 2010, o 11:14 " />Była mowa o "dedekach" (D&D). Czyli ta gra oparta jest na zwykłej RPG, polegającej na tym, że kilka osób się spotyka i grają sesję (taką mówioną)? EDIT: Proponuję, aby raz odrzuconego questa nie można było ponownie wykonać. adammo - 3 sty 2010, o 11:37 " />Wersja zmodyfikowana pod komputer tzn . takie coś jak Baldur's Gate i inne .. Wiadomo ,że nie które zasady nie pasują do gier komputerowych dla tego trzeba je dostosować Sokole_Oko - 3 sty 2010, o 11:48 " />@EDIT: Proponuję, żeby w fabule było, że jak nastąpił reset to powstały spowrotem wytępione niegdyś przez ludzkość stworzenia: gobliny etc. marcelino97 - 4 sty 2010, o 11:08 " />Myśle że można dodać ciekawe dodatki do gry np: -dodatkowych ludzi do druzny (osoba powinna troche kosztowac) -by mozna było kupic konia by szybciej sie poruszac -zbroje by odrazu zmieniali wyglad postaci -wykształcenie np:mag,wojownik,łucznik(poniewaz slyszalem gdzy skolegami rozmawiam to sa zli ze w zadnej gierce nie ma zadnych umiejetnosci i lvl w grach java -długa fabula i nieskonczona gra ze jak wykona sie wszystkie misje to mozna nadal grac -by mozna bylo wybrac czy chce sie byc dobrym lub złym -zeby bylo widac z łukosu -by miec plecak -by osiol mail nawiekszy plecak - Huiggi - 4 sty 2010, o 13:09 " />Marcelino, tylko nie sztuczne przedłużanie gry. To jest straszne. Największe minusy gier, np. w Gothicu 3 Mobile. Po co można grać dalej skoro już nic nie ma do roboty oprócz "expienia". Chyba, że... Zostaną jakieś questy poboczne. A resztą zapożyczoną z Dungeon Siege mnie trochę rozbawiłeś. Nagle ni z gruchy ni z pietruchy mówisz, żeby jakiś osioł miał większy plecak . P.S. Jooooo, nie ma sprawy. Widok z łukosu też załatwim! camil02 - 4 sty 2010, o 17:11 " />Widok z łukosa i pot kontem to podstawa,wiecie chyba o tym? A na serio... Miłą rzeczą byłyby wspomniane wcześniej minigry (zwłaszcza w kości,choć trzy kubki lub zwykły rzut monetą byłyby dobrą odskocznią ) -najlepiej zarówno jako konieczny element jakiegoś zadania (nie dotyczy rzutu monetą) oraz jako zabawa do której możemy wrócić zawsze by zarabiać lub tracić pieniądze-w takim wypadku dobrym rozwiązaniem byłby automatyczny zapis (znany chociażby z Heroes Lore przy ulepszaniu broni),który nie pozwalałby na oszukiwanie.Taka odrobinka realizmu. A największe plecaki powinny mieć chomiki. SSman - 4 sty 2010, o 18:19 " />Mini gry, niezły pomysł. A co do zapisu. No właśnie, czy będzie kilka slotów na zapis, czy jeden? Kilka czy jeden Garfield - 4 sty 2010, o 22:43 " />Mam pomysł ewentualnie nowej broni. Może wprowadzimy znane w średniowieczu "bomby", czyli odpowiednik granatów. Wiadomo jak ma działać bomba, rzucona w jakieś miejcie działa obszarowo, tzn. rani wszystkich wrogów w pobliżu. Można do tego wykonać minigrę związaną z rzucaniem bombą, np. podobnie jak podania w Real Football 2010, czyli naprowadzanie w wybrane miejsce: Mam nawet pomysł na questa związanego z tego rodzajem broni, ale nie będę pisał, bo nie wiem czy zostanie takowa broń wprowadzona Sokole_Oko - 5 sty 2010, o 05:45 " />A może jak jesteśmy magiem to można przyzywać do siebie na pomoc potwory (Magic The Gathering - tokeny) z ograniczeniem czasowym (Last Chaos - potwory u zaklinacza) Wszystkie w/w pomysły były dobre do momentu kiedy ktoś chciał patrzeć na ekran gry z łukosa a pozostałe pomysły z innych gier zerżnął. Żeby nie było to mój pomysł jest w żartach Fouton - 5 sty 2010, o 14:51 " />Sokole nie martw się. System magii i konstrukcji mam już obmyślony dokładnie. Za niedługo powinien się pojawić stosowny temat ode mnie. Timon - 5 sty 2010, o 16:27 " />1)Mini-gry - Ciekawy pomysł, w wielu grach rpg brakuje właśnie czegoś takiego, ile można expić, robić zadania, szukać przedmiotów, taka mała odskocznia dla zmęczonego bohatera byłaby idealna. 2) Arena hmm pomysł, bardzo ciekawy, mało spotykany. Idziemy do miasta patrzymy, czy jest jakaś arena i pokazuje nam sie lista awanturników którzy chcą obić nam mordy za parę sztuk złota. 2) Eliksirki- Raczej zwoje magiczne które na określony czas, dodają nam statystyki. 3) Drużyna- Jeżeli już miała by powstać, to jedynie poprzez jakieś długie zadanie dostawało by się możliwość zwerbowania kogoś. Albo inne rozwiązanie pety. @adammo Widzę, że jesteś z Gniezna... Września pozdrawia:) D&D Kocham ten system, parę lat w to cudo grałem:) Seichyn - 5 sty 2010, o 22:42 " />- Proponuje zrobić wymagania statystyk/umiejętności dla danego miejsca czy questa (podobna rzecz była zresztą poruszana). Np by się gdzieś dostać trzeba zniszczyć obiekt, a aby to zrobić wymagana by była dana (minimalna) liczba pkt. siły. - Zapisy gry tylko w wybranych kolacjach, bądź przy użyciu szczególnych itemów. - Danie w miarę trudnego poziomu trudności gry (walki i/lub questów), bądź jej wybór. Timon - 6 sty 2010, o 08:39 " />Zapis tylko w specjalnych lokacjach? Dla mnie to bezsens. Gramy pada nam bateria, albo ktoś zadzwonił minimalizujemy gre i bateria pada i co? Musimy zaczynać gre od momentu ostatniego z przed 30 minut. Powinny być sloty i tyle. Seichyn - 6 sty 2010, o 15:55 " />Zawsze to prawdopodobieństwo rozładowania... Gra powinna być trudna, a jeśli gracz będzie zapisywał co pół minuty grę, to w zasadzie nie ma szans by jej nie przeszedł z większym wysiłkiem. Weźmy na ten przykład większość takich gier nawet na PC. Ktoś może nie przeszedł jakiejś tego typu? Bo jak sądzę, mógł tego nie zrobić tylko z braku czasu lub dalszym zainteresowaniem grą... Na dłuższą metę to nie ma większego sensu, gdy np gracz dostanie quest dialogowy to co chwile będzie wczytywał grę by odpowiedział jak najlepiej, albo będzie toczył pojedynkek tak długo aż go wygra. Jeśli miały by być własne save'y tworzone w dowolnym momencie gry, a wprowadzono by podział na trudność gry, to proponuje by zapis ręczny był wyłączony w trybie trudnym. Fouton - 6 sty 2010, o 16:39 " />Imo bez sensu pomysł. Nie zmieniajmy się w casuali i nie stosujmy głupiego pomysłu autosave'ów. cRPGi zawsze miały system swobodnego zapisu. I nich tak zostanie. DarthnesS - 6 sty 2010, o 19:19 " />Drużyna, hmmm pachnie KotORem, prawda Fouton?:) Nie wydaje mi się jednak, by była potrzebna. Co najwyżej podczas trwania danego questu, gdy oferuja nam pomoc czy np. chcą byśmy ich eskortowali. Fajnie byłoby, gdyby był system dnia i nocy, i np. potwory dzienne znikały, a na ich miejsce pojawiały sie potwory o charakterze nocnym. Cóż, może jakiś craft, ulepszanie zbroni i oręża? Wszystko będzie podporządkowane systemowi magia-technologia. Np. crafting = technologia. //vial Fouton - 6 sty 2010, o 21:33 " />Jak już Vial napisał crafting=technologia. Rozwijając punkty techniki awansujemy na wyższy poziom. Znajdujemy również plany do wyrobów maszyn i przedmiotów. Coś jak księga magii i zapisywanie czarów. Zresztą z magią właśnie tak będzie. A jak jesteśmy przy KotORze. Myślę, że system walki zastosujemy podobny do tego z kotorka jeśli by się dało. Myślałem nad wieloma sposobami rozgrywania walki. Najpierw przyszło mi na myśl zatrzymanie czasu i walka turowa. Coś ala Fallout. Ale potrzebowali byśmy wtedy czegoś na kształt punktów akcji. Potem myślałem o czymś w stylu Final Fantasy. Ale robienie osobnego pola bitwy na walki też niema sensu. Szczególnie przy walkach z wilkami i innym badziewiem. Walka w czasie rzeczywistym zrobiła by z tego hack'n'slasha więc też odpada. Jedyne dobre rozwiązanie jakie mi na myśl przychodzi to pół turówka jak w Kotorze. Na dole pojawia się nam pasek w którym klikamy jakie ruchy chcemy wykonać. Np atak/silny atak/czar/oszołomienie. Możemy wtedy planować ataki na przód od razu stawiając sobie kombinację ataków albo reagować na bieżąco na posunięcia wroga. Moglibyśmy zaplanować do 4 ataków na przód. Tylko pytanie czy coś takiego jest do zrealizowania. Seichyn - 6 sty 2010, o 21:47 " />hack'n'slash? Czyli, że co? ">Możemy wtedy planować ataki na przód od razu stawiając sobie kombinację ataków albo reagować na bieżąco na posunięcia wroga. Moglibyśmy zaplanować do 4 ataków na przód. Tylko pytanie czy coś takiego jest do zrealizowania. Takie coś jest choćby w Blades&Magic. Welf - 6 sty 2010, o 21:51 " /> ">hack'n'slash? Czyli, że co? Naparzasz w jeden przycisk aż ci się pojawi odcisk. Lealen - 6 sty 2010, o 22:10 " />Walka może być jak w chrono trigger czyli walka ala final fantasy tyle, że bohaterowie ustawiają się na mapie przygody. I nie tak, że tylko po prawej stronie lub lewej. Tylko na różnych miejscach tej mapy. Taka walka byłaby mi najlepsza. ps. Chrono trigger jest starszym "bratem" final fantasy. Fouton - 6 sty 2010, o 23:28 " />Kod:Takie coś jest choćby w Blades&Magic. Tyle że tam to bardziej przypomina Final Fantasy. Mi chodzi o walke w czasie rzeczywistym z pauzą na ataki. Dlatego nazwałem to pół-turówka. adammo - 7 sty 2010, o 09:49 " />Ehh w końcu trochę gorączka mi zeszła więc postaram się odpisać na niektóre rzeczy póki tabletki nie przestaną działać :/ - Zapisy: według mnie powinny być jak w każdym klasycznym RPG na PC , czyli zapisujemy kiedy chcemy - bez sensowne utrudnianie zazwyczaj tylko odrzuca od gry, - Walka : Hmm nigdy nie grałem w KoTOR'a (hmm pewnie dlatego ,że gry BioWare dla mnie się skończyły na Baldur's Gate II )- nie wiem dokładnie jaki tam jest system walki - ale z tego co piszę Fouton - to aktualnie wydaje mi się to jakoś strasznie namieszane - to w końcu jest telefon i nie wyobrażam na razie sobie tego , ale zobaczymy. - Poziom trudność : zapewne będzie. Vialix - 7 sty 2010, o 14:32 " /> ">to aktualnie wydaje mi się to jakoś strasznie namieszane - to w końcu jest telefon i nie wyobrażam na razie sobie tego , ale zobaczymy. Grałem chyba w 2 gry rpg na komórkę w których taki rodzaj walki był dostępny. No i coś takiego wykorzystano w Simsach na komórkę. Po prostu czynności zaplanowane na przyszłość, po ustaleniu szeregu kilku takich akcji bohater kolejno wykonuje je na przemian z przeciwnikiem. Zanim rozpocznie się walka, gracz ustawia (takie tam przykłady): -uderzenie mieczem, atak magiczny, uderzenie mieczem, unik, uderzenie mieczem -uderzenie mieczem, uderzenie mieczem, leczenie -uderzenie mieczem, uderzenie mieczem, zmiana broni na sztylet, pchnięcie sztyletem Można oczywiście nie ustawiać i wybierać czynności bezpośrednio w trakcie walki, wtedy możemy kontrować przeciwnika. A jeśli jesteśmy pewni, co przeciwnik zrobi, to ustawiamy. :p Co do sposobu ala Final Fantasy - imo bez sensu, bo nie mamy drużyny. Ten ssytem przystosowany jest do walki w teamie. kondiq - 9 sty 2010, o 07:44 " /> W celu przedłużenia żywotności gry poziomy trudności można zrobić w sposób znany z Diablo 2 czy Borderlands tzn. po przejściu głównego wątku gry można grać tą samą postacią z tymi samymi przedmiotami na wyższym poziomie trudności z silniejszymi przeciwnikami ale i znajdując lepszy ekwipunek. Grasz mógłby wtedy podejmować inne decyzje (bo podobno fabuła jest nieliniowa) ale raczej powinna być zablokowana możliwość zmiany frakcji (magia/technologia) jeśli koliduje to z klasą postaci. Odnośnie areny: ciekawym urozmaiceniem byłoby dodanie walk na arenie przez bluetooth ze znajomymi i zapisywana lista pojedynków/ostatnich pojedynków, jakieś statystyki (zwycięstwa/porażki). Multiplayer zachęca gracza do expienia aby móc walczyć z kolegami. Wprowadzenie innego rodzaju trybu wieloosobowego byłoby raczej problematyczne choć ciekawy byłby coop (współpraca) - na komórkach jedyny udany coop przez bluetooth widziałem tylko w grze Gish (ale to była zręcznościówka), jednak zabawa ze znajomymi znacznie przedłużyła żywotność tej produkcji. Broń znajdywana przez gracza powinna być generowana losowo tj. nie powinno być ograniczonej liczby itemów jak np. w Heroes Lore ale według systemu D&D (rzut kostką 11-ścienną czy coś w tym stylu - losowanie jaki przedmiot ma wypaść ->jakie ma obrażenia->jakie właściwości magiczne itd.). Ciekawe byłyby też komplety magiczne ala Diablo. W javie może być to trudne do zrealizowania ale byłby to ciekawy pomysł. Możnaby wtedy dodać handel przez bluetooth między graczami (szczególnie przydatny do zebrania magicznego kompletu lub jeśli wprowadzonoby opcję z przedmiotami dla określonej klasy postaci). Wiem że marzy mi się Diablo w javie ale możliwość zrealizowania części elementów z tego klasyka w RESET RPG na pewno istnieje. Szczególnie jestem za areną przez bluetooth - wiem, że to możliwe jak np. w Allods w javie, gdzie grało się single player a postacią z itemami i skillami (tam też były lvle) można było walczyć turowo przez bluetooth lub internet (jednak tryb pojedynczego gracza nie przypadł mi tam do gustu). Quest - 9 sty 2010, o 12:06 " />Fakt że mało jest gier bt na współpracę, a takie są najciekawsze. Weźmy na przykład GISHA. Nasuwa się tylko pytanie czy coś takiego da się zrobić ? Seichyn - 9 sty 2010, o 13:19 " />Kondiq: Uważam, że to nie najlepszy pomysł ponieważ: 1 Każdy z graczy mógłby nabijać statystyki zwycięstw dzięki kilku stanom zapisu gry. 2 W ten sposób gracze mogliby mieć nieskończenie wiele itemów. Jeśli miałoby być tak jak napisałeś to proponuje by taka arena nie wpływała na samą grę. Zaś przedmioty pod wymianę miały by blokadę przed sprzedaniem w grze (lub byłyby bez wartości). Quest - 9 sty 2010, o 13:25 " />Lub może zrobić specialne sety, które kupowało by się za wygrane walki z silniejszy graczem na arenie. By uniknąc nabijania to za przegraną walkę ów pkt by się traciło, dlatego tak owego nabijania by nie było. Co do wspólnego ekspienia, było by to nie tyle że ciekawe lecz po prostu wciągające. Exp i gold na pół. Powstała by jednak specialna kraina do takich zabawa, gdzie znaleźli byśmy specialne silne potwory, bo w koncu co dwie głowy to nie jedna. Takie rozwiązanie zareklamowało by nasza gre dlatego, ze każdy miał by ochotę pograć z kolegą, więc wysle mu instalkę. camil02 - 9 sty 2010, o 14:37 " />Na tryb współpracy nie ma raczej co liczyć- adammo zapowiadał,że nie będzie walk grupowych,więc wspólne expienie z przyjacielem odpada... Nie wiadomo też czy sama obsługa BT jest możliwa-gra miała być chyba pisana w MidletPascalu więc możliwe że nałoży to ograniczenia pod tym względem. Jeśli nawet byłoby BT to chyba jedynym sensownym trybem byłaby walka na specjalnej arenie player vs. player - z użyciem tego bo zdobyło się w grze.,lecz bez rzeczywistego wpływu na świat gry.Czyli lekarstwa/itemki się nie zużywają ale i nie ma możliwości zdobywania expa i ekwipunku. Ot,opcja na kilka minut żeby sprawdzić kto ma silniejszą postać. Seichyn - 9 sty 2010, o 15:02 " />Gra w przyszłości zostanie przeniesiona na kilka innych platform, w tym na symbiana. A więc jak sądzę, ewentualne wprowadzenie trybu gry przez BT może być możliwie. A w takiej grze nie koniecznie musieliby walczyć gracze razem tzn w tym samym pojedynku na danego przeciwnika. DarthnesS - 9 sty 2010, o 15:08 " />Sądze,że jedynym dobrym rozwiązanie jeżeli chodzi o BT jest pomysł camil02, walki pvp. Reszta, takie jak np. wspolne robienie questów i kooperacja jest zbyt skomplikowana i IMO bez sensu -co my tu MMO robimy?:P Chodź oczywiście wsyztsko zależy od adammo, MidletPascala i innych programistów ktorzy(Miejmy nadzieje) się do nas przyłączą. bartekwszystko - 9 sty 2010, o 18:13 " />1. Nie chciałbym żeby postacie były w tzw. "bryłce lodu". To znaczy żeby postacie mogły się przeciskać bokiem, a nie że korytarz ma 96pix i nie można przejść bo ma o 4pix za mało. 2. Może to od zerżnełem ale lepsze by było (moim skromnym zdaniem) gdyby był button "stop akcja". Planowalibyśmy ataki różnych bohaterów i z powrotem włączali akcje by podziwiać jak charaktery robią za nas całą robotę. 3. Umiejętność prowadzenia pojazdów przez Technokratów. Magowie zasuwają z buta, albo na mitycznych stworach (można by takowe wymyślić od nowa). 4. Eliksiry dla magów- to rozumiem, ale co z Techniakami? Może jakieś przepalające się chipy? 5. Wiele poziomów wysokości- np. wbijasz do piwnicy, a potem na strych. 6. Gra ma się ładować raz, a nie co dziesięć metrów kwadratowych. 7. Albo brak podróży w kosmos, albo ich rozbudowanie na max. 8. Jakaś innowacyjna waluta np. "Uniworld Dollar", czy "Allnationality Euro". Oba te sformułowania znaczą mniej, więcej Zjednoczono- Światowy Dollar, Wszystko- krajowe Euro. 9. Potrzeba znania różnych języków. Można by wprowadzić system słowników w menu. 10. Codzienne rzeczy jak na przykład: "Mycie zębów= +5 do zdrowia", "Sranie= +10 do energii" Ogólnie jak pierwszy raz wbiłem na stronę to pachniało to 2012, ale terasz widzę że to coś więcej. Vialix - 9 sty 2010, o 19:11 " />Na razie nie będzie ani bluetootha ani walk drużynowych. Być może za jakiś czas adammo doda takie opcje. Wiecie co to oznacza? Tak, trzeba od początku do końca myśleć o walkach Główny Bohater vs. przeciwnicy. DarthnesS - 9 sty 2010, o 22:19 " /> ">gdyby był button "stop akcja" To się nazywa aktywna pauza. Vialix proponował walkę na podstawie tej z KotOR'a więc coś takiego mialoby miejsce nigdy nie grałem w kotora lol to foutno//vial |