ďťż
Porady na początek




killzone - Pon Lip 05, 2010 11:10 am
" />Witam , jestem nowy
Mam kilka pytań dotyczących modeli spalinowych ( do tej pory używałem tylko elektrycznych ) jeżeli zadaje głupie pytania lub bedące na nie odpowiedzi na forum to przepraszam , a więc szykuje się do kupna jakiegoś nie drogiego modelu spalinowego ( na początek ) typu off-roader
i z powodu małej wiedzy a ogromnej chęci posiadania takiej zabawki mam kilka pytań:
1. Co jaki czas przeczyszczać filtr powietrza ? i w jaki sposób go czyścic ?
2. Jak dociera sie silnik ?
3. Jak konserwowac silnik ?
4. Na co szczegolnie zwracac uwage kupując model typu monster-truck ?
Myśle ze na teraz do puki jeszcze nie posiadam modelu to ,to wszystko
Ogolnie jeśli macie jeszcze jakieś porady dla osoby początkującej to też napiszcie
Z góry wielkie dzieki za odpowiedzi
Pozdrawiam.




chudej - Pon Lip 05, 2010 11:26 am
" />AD:
1 - filtr powietrza czysci sie po kazdym jezdzeniu - zajmuje to 30 sekund. Zdejmujesz zewnętrzną gąbkę ( suchą , o ile masz takowy filtr ) , zdejmujesz wewnętrzna gabkę - mokrą od olejku . Obie "pierzesz" w reku , odrobina mydla, bierząca woda i suszysz. po wyschnięciu nasaczasz w reku wewnętrzną gąbkę, zew. pozostawiasz suchą ( wyłapuje większe syfy )
2 - szkól jest kilka, ale np. ta : http://www.shaft.pl/docierac-silnik-pm-6.html jest jak najbardziej OK
3 - po jezdzie , kiedy jeszcze silnik jest goracy , staraj sie ustwic tłok w dolnej pozycji ( łatwo to wyczuc , nie ma takiej kompresji ) - tak stygnąc sa mniejsze szanse na uszkodzenia związane z kurczliwoscią stygnących metali znajdujących sie w silniku . PO powrocie do domu : czyscisz gniazdo swiecy ( bez jej wykrecania ) , np pędzelkiem, odkręcasz swiece , kapiesz kilka kropel oleju ARO i pociągasz kilka razy szarpanka,zeby sie ladnie rozprowadzil. Wkrecesz swiece i silnik jest zakonserwowany
4. nie mam pojęcia, nie miałem monstrków



killzone - Pon Lip 05, 2010 11:34 am
" />Aha wielkie dzieki za odpowiedź , ale jeszcze co do tej konserwacji silnika: Gdzie kupie taki olej i w jakiej cenie ? co do wykrecania świecy to niektórzy na youtube wykręcali swiece i nalewali paliwa , mozna tak ?
a co do tego mycia filtra to po jego umyciu i wysuszeniu czym go nasączyć ? bo nie napisaleś



chudej - Pon Lip 05, 2010 12:07 pm
" />poczytaj wątki dla poczatkujących , porady na stronach modelarskich - sporo tam sie dowiesz

wszelkie potrzebne oleje dostaniesz w kazdym sklpeie modelarskim
na poczatek kup :
- ARO - after run oil , ktorym zalewa sie silnik
- AFO - olej do filtra powietrza , mozesz tez kupic rycyne w aptece ( 1/5 ceny )

nie zalewaj silnika paliwem - paliwo ma w sobie rozne skladniki,nie tylko olej, ktore moga spowodowac korocje w silniku




Aron Komorowski - Pon Lip 05, 2010 12:08 pm
" />
">Gdzie kupie taki olej i w jakiej cenie ? [...]
a co do tego mycia filtra to po jego umyciu i wysuszeniu czym go nasączyć ?


ARO do konserwacji silnika:

http://allegro.pl/item1101408100_after_ ... h_r_c.html

AFO do nasączania filtra:

http://allegro.pl/item1101408127_air_fi ... owych.html

Nasączasz dość obficie, ale tak, żeby z niego nie ciekło. Ja zawsze lekko ściskam go i sprawdzam, czy nie jest za dużo.

Pozdrawiam.



HPI Polska - Pon Lip 05, 2010 12:25 pm
" />
">... Ogolnie jeśli macie jeszcze jakieś porady dla osoby początkującej to też napiszcie
http://www.youtube.com/user/HPIpl#grid/ ... 7B9496BD3A



killzone - Pon Lip 05, 2010 1:07 pm
" />Ok wielkie dzieki wszystkim jakby co to jeszcze bede pytac



Wiktor Sułek - Wto Lip 06, 2010 8:24 am
" />1. Nie trzeba co jazdę czyścić i nasączać od nowa, zbankrutujesz na oleju Wszystko zależy od stopnia zabrudzenia gąbki. Oczywiście najlepiej zmieniać filtr na nowy po każdej jeździe, ale to już wiąże się z większymi kosztami
Wystarczy dobry olej typu Ultimate do wewnętrznej gąbki i do zewnętrznej i dzięki temu zmieniasz/myjesz/nasączasz tylko zewnętrzną warstwę bo środkowa pozostaje czysta. I nie słuchaj żadnych bzdur że silniki gorzej chodzą itp. Jak już musisz umyć to miska, ciepła woda, proszek do prania i ściskasz, płuczesz, szorujesz gąbkę aż będzie w miarę czysta. Potem decydujesz czy trzeba od nowa nasączać, czy nie ma potrzeby (np. olej Ultimate zostaje mimo wszystko w gąbce i czasami nie ma potrzeby nasączania ponownego, czasami trzeba troszeczkę dolać). Aha i pamiętaj, że mając tylko 1 wklad, szybko go zatyrasz tym myciem itp. więc dobrym pomysłem jest kupno 3-4 dodatkowych gąbek. Co do ilosci oleju - nasączasz obficie, potem owijasz w papier i ściskasz kilka razy - papier wchłania nadmiar oleju, ponieważ silniki mogą się przylewać, jeśli będzie go za dużo.

2. Docieranie z Shafta jest ok.

3. Najlepsze dla silnika nie jest żadne zalewanie ARO czy czymśtam tylko przede wszystkim odpowiednia eksploatacja, regulacja itp i na tym powinieneś się skupić. Możesz kupić sobie ten olejek ARO, ja go osobiście już nie stosuję, jeżdżę praktycznie co tydzień, w paliwie jest trochę oleju więc daje radę Jeśli ma stać jakoś strasznie długo to ok. Ale Ty możesz wlewać. Jak masz brudne gniazdo, prosty sposób - wykręcając świecę przewróc model do góry nogami albo na bok - grawitacja Ci pomoże. Potem możesz nabrać ARO do strzykawki i wlać 3-4 krople bezpośrednio na tłok - z butelki nie zawsze wyjdzie to trafienie w otwór



chudej - Wto Lip 06, 2010 10:38 am
" />Wiktor, to Ty chyba lejesz ten AFO na litry, bo mi butelka za 20 plnów styka na pół roku

nie odradzaj lania ARO - Ty jezdzisz co tydzien , ale chlopak zostawi model na miesiac i moze mu to nie pomóc w przedlużaniu żywotnosci motórka



Wiktor Sułek - Wto Lip 06, 2010 2:34 pm
" />No mi właśnie nie, kupiłem już 4 od kwietnia.
Nie odradziłem, tylko napisałem, że nie ma potrzeby lać po każdej jeździe



chudej - Wto Lip 06, 2010 2:54 pm
" />no to masz chłopaku spust z tym AFO



killzone - Śro Lip 07, 2010 4:41 pm
" />Dzieki za odpowiedzi , ale niestety gdy przeczytałem wasze komentarze doszłem do wniosku , ze chyba nie dam rady z tym wszystkim ,
modele elektryczne są bardzo łatwe w obsłudze itd. ale spalinowe to już co innego. Poprostu boje sie ze za chwile zepsuje ten model i wydam pieniądze w błoto. Jak myślicie ? jestem całkowicie zielony co do tego tematu.



chudej - Śro Lip 07, 2010 4:46 pm
" />wszyscy doradzaja aktualnie elektryki , takze off-roadowe
moce silniczków bezszczotkowych poszly do przodu, ich ceny spadły i mozna całkiem fajnie śmigac takim elektrykiem

faktycznie mniej tam rzeczy do zrobienia

ale...gdzie ten zapach spalin ?



killzone - Śro Lip 07, 2010 4:51 pm
" />i tu tkwi problem ahh ten zapach spalin i głos silniczka to dlatego nie chce nastepnego elektryka.



chudej - Śro Lip 07, 2010 4:56 pm
" />a tutaj to Ci juz nie pomozemy



killzone - Śro Lip 07, 2010 4:59 pm
" />Sam nie wiem co już robić



killzone - Śro Lip 07, 2010 5:08 pm
" />Najbardziej zasmuciło mnie docieranie i doregulowanie silnika przed pierwszą jazdą bo z tymi ARO i AFO dam rade.
Ale jeśli źle dotre silnik to już chyba koniec.



HPI Polska - Śro Lip 07, 2010 6:33 pm
" />
">Sam nie wiem co już robić
Nie masz doświadczenia za modelami Nitro więc jeśli chcesz mieć spokój i cieszyć się z jazdy zdecydowanie polecam elektryka.
Jeśli bardzo chcesz spalinę poszukaj doświadczonego modelarza w okolicy miejsca zamieszkania który pomoże ci uniknąć wielu błędów i stresów.
Inaczej wydasz pieniądze i będziesz się tylko złościł.



cekoll - Śro Lip 07, 2010 7:17 pm
" />popieram przedmówcę. Dobrze radzi! ja zaczołem od razu od nitro zamiast pierw elkteyk to nie uparlem się i kupiłem nitro i zaczeły się problemy z samym odpaleniem. Później regulacja zalewaniem sie, znowu odpalanie później zakłócenia bardzo pomogli mi koledzy na tym własnie forum w szczególonści WIKTOR za co jestem mu bardzo wdzieczny osobiście dzisiaj jak sobie to wspomne te klnięcie na model i odciski na paluchach od szarpanki ale nieukrywając skończyło sie wymianą silnika na nowy, którego własnie nabyłem tylko i wyłącznie z mojej niewiedzy dodam tylko ze stary silnik miał przepalone 8L ale bardzo dużo czytam teraz na ten temat i wiem że juz nieodpuszczę modelarstwa bo jest i naprawde cool bardzo duzo mozna dowiedziec sie z tego forum tylko trzeba czytać czytać i jeszcze raz czytać



killzone - Śro Lip 07, 2010 8:43 pm
" />Myśle ze jedynym modelarzem jakiego znam to sprzedawce tych samochodzików. Ale pewnie za każda pomoc bedzie chciał zebym mu zapłacił
PS. Elektryki mi sie znudziły ( mam 5 modeli ).



chudej - Czw Lip 08, 2010 10:35 am
" />no to jak siedzisz w elektrykach, to nad czym sie zastanawiasz ?

boisz sie silnika nitro ? kup dotarty , za pare groszy, nawet jakis ze słabsza kompresją - bedziesz miał do nauki , testów , regulacji
zanim go zajezdzisz, bedziesz juz jakies pojecie miał - wtedy mozesz zabierac sie za docieranie nowego silniczka . W necie sa poradniki,jest forum, jest youtube - czytac, szukac, oglądac

ja tez nie mialem w okolicy nikogo, kto by mi pomagał na początku



killzone - Czw Lip 08, 2010 2:18 pm
" />No dobra , przekonałeś mnie , jak bede potrzebował pomocy ( i pewnie szybko ten czas nadejdzie ) to zwróce się do was



chudej - Czw Lip 08, 2010 2:26 pm
" />czytaj , czytaj , czytaj - w necie naprawde jest wszystko z teorii, a praktykę zdobędziesz sam ( jak bedziesz znał teorię , nie uszkodzisz silnika w jais idiotyczny sposób )

kilka dni temu spredalem baguska 1:10 jakiemuś sympatycznemu panu - dzwonił co kilka godzin ,czytał forum, porady w necie i juz po kilku dniach daje rade nawet z regulacją silniczka nitro



killzone - Czw Lip 08, 2010 7:07 pm
" />Jaką ma żywotności taki silnik ? ile L paliwa przejedzie ? zakładając ze bedzie dobrze konserwowany.



chudej - Czw Lip 08, 2010 8:49 pm
" />15-20 litrów



killzone - Czw Lip 08, 2010 9:05 pm
" />Aha ok , dzieki szczerze t troche mała ta ich żywotność



Aron Komorowski - Czw Lip 08, 2010 9:24 pm
" />Ja słyszałem, że silniki przepalają po 30L.



HPI Polska - Pią Lip 09, 2010 6:16 am
" />Stały taki parametr nie istnieje.
Można mówić jedynie o doświadczeniach różnych użytkowników a są one bardzo rozbieżne.
Wszystko zależy od świadomości kierowcy w zakresie zasad użytkowania silnika nitro.
Podstawowe względy to:
- czysty i szczelny filtr powietrza,
- dobre paliwo,
- pilnowanie temperatury pracy silnika (regulacja),
- konserwacja w czasie dłuższych przerw w użytkowaniu,



Wiktor Sułek - Pią Lip 09, 2010 6:35 am
" />I przede wszystkim odpowiednie dotarcie



chudej - Pią Lip 09, 2010 10:32 am
" />no ale zakaldamy,ze wszystkie, wymienione rzeczy , zostaly spelnione ( a dotarcie przebiegalo jak nalezy ) - to warunek oceny żywotnosci silnika

a czy to mało ?
nie powiedzialbym,ze mało . 20 litrów paliwa to sporo jezdzenia dla nie-zawodnika



killzone - Pią Lip 09, 2010 10:48 am
" />Aha , Czyli zakładam ze w moim przypadku pojeżdze z 10 L chyba , że naprawde jakoś łatwo to ogarne , a w jakich cenach takie silniczki są ?
Znajdzie sie coś między 200-300 zł ? i czy silnik w takiej cenie ma szanse przejechać przynajmniej 10 L ?



chudej - Pią Lip 09, 2010 11:21 am
" />Stary, poczytaj forum - bo pomoc pomocą, ale troche wlasnej inicjatywy powiniens włozyc



killzone - Pią Lip 09, 2010 1:34 pm
" />Fakt , da się znależć odpowiedzi ( niektóre ) na moje pytania



cekoll - Pią Lip 09, 2010 3:49 pm
" />u nas w klubie jest koles co smiga na silniczku GRP i ma przepalone 35l i silniczek ma jeszcze bardzo dobra kompresje



killzone - Pią Lip 09, 2010 4:37 pm
" />Hehe to nieźle , 35L to już coś



chudej - Pią Lip 09, 2010 4:43 pm
" />a jak sie ma do tego 10 / 15 / 20 litrów

jezdziłes spaliną , ze 35litrów to duzo, a 10 mało ?



Wiktor Sułek - Pią Lip 09, 2010 5:05 pm
" />35 to dużo.
10 to mało
Wszystko zależy od dobrego dotarcia, regulacji, wymiany wyeksploatowanych części, i dbania o filtry, jakość paliwa itp.



killzone - Pią Lip 09, 2010 7:35 pm
" />Posiadając taki model trzeba mieć troche wolnego czasu



killzone - Sob Wrz 25, 2010 9:29 pm
" />Troche mnie nie było na forum.
Chudej - jeździłem i na podstawie kolegów mogę stwierdzić , że 10 L nie jest jakąs sporą ilością jazdy.

Ale to chyba już nie ma znaczenia gdyż po długich zastanowieniach i innych zdałem sobie sprawde , że to nie dla mnie.
Zostałem przy elektrykach i kupiłem skuter , ale napewno wasze porady nie poszły w błoto bo komuś innemu się ogromnie przydadzą i mi też bo do modelów spalinowych jeszcze wróce
Dzieki wszystkim za porady i pomoc.
Do następnego napisania...
Pozdrawiam.
Powered by WordPress, ©