ďťż
Porady na początek
killzone - Pon Lip 05, 2010 11:10 am " />Witam , jestem nowy Mam kilka pytań dotyczących modeli spalinowych ( do tej pory używałem tylko elektrycznych ) jeżeli zadaje głupie pytania lub bedące na nie odpowiedzi na forum to przepraszam , a więc szykuje się do kupna jakiegoś nie drogiego modelu spalinowego ( na początek ) typu off-roader i z powodu małej wiedzy a ogromnej chęci posiadania takiej zabawki mam kilka pytań: 1. Co jaki czas przeczyszczać filtr powietrza ? i w jaki sposób go czyścic ? 2. Jak dociera sie silnik ? 3. Jak konserwowac silnik ? 4. Na co szczegolnie zwracac uwage kupując model typu monster-truck ? Myśle ze na teraz do puki jeszcze nie posiadam modelu to ,to wszystko Ogolnie jeśli macie jeszcze jakieś porady dla osoby początkującej to też napiszcie Z góry wielkie dzieki za odpowiedzi Pozdrawiam. chudej - Pon Lip 05, 2010 11:26 am " />AD: 1 - filtr powietrza czysci sie po kazdym jezdzeniu - zajmuje to 30 sekund. Zdejmujesz zewnętrzną gąbkę ( suchą , o ile masz takowy filtr ) , zdejmujesz wewnętrzna gabkę - mokrą od olejku . Obie "pierzesz" w reku , odrobina mydla, bierząca woda i suszysz. po wyschnięciu nasaczasz w reku wewnętrzną gąbkę, zew. pozostawiasz suchą ( wyłapuje większe syfy ) 2 - szkól jest kilka, ale np. ta : http://www.shaft.pl/docierac-silnik-pm-6.html jest jak najbardziej OK 3 - po jezdzie , kiedy jeszcze silnik jest goracy , staraj sie ustwic tłok w dolnej pozycji ( łatwo to wyczuc , nie ma takiej kompresji ) - tak stygnąc sa mniejsze szanse na uszkodzenia związane z kurczliwoscią stygnących metali znajdujących sie w silniku . PO powrocie do domu : czyscisz gniazdo swiecy ( bez jej wykrecania ) , np pędzelkiem, odkręcasz swiece , kapiesz kilka kropel oleju ARO i pociągasz kilka razy szarpanka,zeby sie ladnie rozprowadzil. Wkrecesz swiece i silnik jest zakonserwowany 4. nie mam pojęcia, nie miałem monstrków killzone - Pon Lip 05, 2010 11:34 am " />Aha wielkie dzieki za odpowiedź , ale jeszcze co do tej konserwacji silnika: Gdzie kupie taki olej i w jakiej cenie ? co do wykrecania świecy to niektórzy na youtube wykręcali swiece i nalewali paliwa , mozna tak ? a co do tego mycia filtra to po jego umyciu i wysuszeniu czym go nasączyć ? bo nie napisaleś chudej - Pon Lip 05, 2010 12:07 pm " />poczytaj wątki dla poczatkujących , porady na stronach modelarskich - sporo tam sie dowiesz wszelkie potrzebne oleje dostaniesz w kazdym sklpeie modelarskim na poczatek kup : - ARO - after run oil , ktorym zalewa sie silnik - AFO - olej do filtra powietrza , mozesz tez kupic rycyne w aptece ( 1/5 ceny ) nie zalewaj silnika paliwem - paliwo ma w sobie rozne skladniki,nie tylko olej, ktore moga spowodowac korocje w silniku Aron Komorowski - Pon Lip 05, 2010 12:08 pm " /> ">Gdzie kupie taki olej i w jakiej cenie ? [...] a co do tego mycia filtra to po jego umyciu i wysuszeniu czym go nasączyć ? ARO do konserwacji silnika: http://allegro.pl/item1101408100_after_ ... h_r_c.html AFO do nasączania filtra: http://allegro.pl/item1101408127_air_fi ... owych.html Nasączasz dość obficie, ale tak, żeby z niego nie ciekło. Ja zawsze lekko ściskam go i sprawdzam, czy nie jest za dużo. Pozdrawiam. HPI Polska - Pon Lip 05, 2010 12:25 pm " /> ">... Ogolnie jeśli macie jeszcze jakieś porady dla osoby początkującej to też napiszcie http://www.youtube.com/user/HPIpl#grid/ ... 7B9496BD3A killzone - Pon Lip 05, 2010 1:07 pm " />Ok wielkie dzieki wszystkim jakby co to jeszcze bede pytac Wiktor Sułek - Wto Lip 06, 2010 8:24 am " />1. Nie trzeba co jazdę czyścić i nasączać od nowa, zbankrutujesz na oleju Wszystko zależy od stopnia zabrudzenia gąbki. Oczywiście najlepiej zmieniać filtr na nowy po każdej jeździe, ale to już wiąże się z większymi kosztami Wystarczy dobry olej typu Ultimate do wewnętrznej gąbki i do zewnętrznej i dzięki temu zmieniasz/myjesz/nasączasz tylko zewnętrzną warstwę bo środkowa pozostaje czysta. I nie słuchaj żadnych bzdur że silniki gorzej chodzą itp. Jak już musisz umyć to miska, ciepła woda, proszek do prania i ściskasz, płuczesz, szorujesz gąbkę aż będzie w miarę czysta. Potem decydujesz czy trzeba od nowa nasączać, czy nie ma potrzeby (np. olej Ultimate zostaje mimo wszystko w gąbce i czasami nie ma potrzeby nasączania ponownego, czasami trzeba troszeczkę dolać). Aha i pamiętaj, że mając tylko 1 wklad, szybko go zatyrasz tym myciem itp. więc dobrym pomysłem jest kupno 3-4 dodatkowych gąbek. Co do ilosci oleju - nasączasz obficie, potem owijasz w papier i ściskasz kilka razy - papier wchłania nadmiar oleju, ponieważ silniki mogą się przylewać, jeśli będzie go za dużo. 2. Docieranie z Shafta jest ok. 3. Najlepsze dla silnika nie jest żadne zalewanie ARO czy czymśtam tylko przede wszystkim odpowiednia eksploatacja, regulacja itp i na tym powinieneś się skupić. Możesz kupić sobie ten olejek ARO, ja go osobiście już nie stosuję, jeżdżę praktycznie co tydzień, w paliwie jest trochę oleju więc daje radę Jeśli ma stać jakoś strasznie długo to ok. Ale Ty możesz wlewać. Jak masz brudne gniazdo, prosty sposób - wykręcając świecę przewróc model do góry nogami albo na bok - grawitacja Ci pomoże. Potem możesz nabrać ARO do strzykawki i wlać 3-4 krople bezpośrednio na tłok - z butelki nie zawsze wyjdzie to trafienie w otwór chudej - Wto Lip 06, 2010 10:38 am " />Wiktor, to Ty chyba lejesz ten AFO na litry, bo mi butelka za 20 plnów styka na pół roku nie odradzaj lania ARO - Ty jezdzisz co tydzien , ale chlopak zostawi model na miesiac i moze mu to nie pomóc w przedlużaniu żywotnosci motórka Wiktor Sułek - Wto Lip 06, 2010 2:34 pm " />No mi właśnie nie, kupiłem już 4 od kwietnia. Nie odradziłem, tylko napisałem, że nie ma potrzeby lać po każdej jeździe chudej - Wto Lip 06, 2010 2:54 pm " />no to masz chłopaku spust z tym AFO killzone - Śro Lip 07, 2010 4:41 pm " />Dzieki za odpowiedzi , ale niestety gdy przeczytałem wasze komentarze doszłem do wniosku , ze chyba nie dam rady z tym wszystkim , modele elektryczne są bardzo łatwe w obsłudze itd. ale spalinowe to już co innego. Poprostu boje sie ze za chwile zepsuje ten model i wydam pieniądze w błoto. Jak myślicie ? jestem całkowicie zielony co do tego tematu. chudej - Śro Lip 07, 2010 4:46 pm " />wszyscy doradzaja aktualnie elektryki , takze off-roadowe moce silniczków bezszczotkowych poszly do przodu, ich ceny spadły i mozna całkiem fajnie śmigac takim elektrykiem faktycznie mniej tam rzeczy do zrobienia ale...gdzie ten zapach spalin ? killzone - Śro Lip 07, 2010 4:51 pm " />i tu tkwi problem ahh ten zapach spalin i głos silniczka to dlatego nie chce nastepnego elektryka. chudej - Śro Lip 07, 2010 4:56 pm " />a tutaj to Ci juz nie pomozemy killzone - Śro Lip 07, 2010 4:59 pm " />Sam nie wiem co już robić killzone - Śro Lip 07, 2010 5:08 pm " />Najbardziej zasmuciło mnie docieranie i doregulowanie silnika przed pierwszą jazdą bo z tymi ARO i AFO dam rade. Ale jeśli źle dotre silnik to już chyba koniec. HPI Polska - Śro Lip 07, 2010 6:33 pm " /> ">Sam nie wiem co już robić Nie masz doświadczenia za modelami Nitro więc jeśli chcesz mieć spokój i cieszyć się z jazdy zdecydowanie polecam elektryka. Jeśli bardzo chcesz spalinę poszukaj doświadczonego modelarza w okolicy miejsca zamieszkania który pomoże ci uniknąć wielu błędów i stresów. Inaczej wydasz pieniądze i będziesz się tylko złościł. cekoll - Śro Lip 07, 2010 7:17 pm " />popieram przedmówcę. Dobrze radzi! ja zaczołem od razu od nitro zamiast pierw elkteyk to nie uparlem się i kupiłem nitro i zaczeły się problemy z samym odpaleniem. Później regulacja zalewaniem sie, znowu odpalanie później zakłócenia bardzo pomogli mi koledzy na tym własnie forum w szczególonści WIKTOR za co jestem mu bardzo wdzieczny osobiście dzisiaj jak sobie to wspomne te klnięcie na model i odciski na paluchach od szarpanki ale nieukrywając skończyło sie wymianą silnika na nowy, którego własnie nabyłem tylko i wyłącznie z mojej niewiedzy dodam tylko ze stary silnik miał przepalone 8L ale bardzo dużo czytam teraz na ten temat i wiem że juz nieodpuszczę modelarstwa bo jest i naprawde cool bardzo duzo mozna dowiedziec sie z tego forum tylko trzeba czytać czytać i jeszcze raz czytać killzone - Śro Lip 07, 2010 8:43 pm " />Myśle ze jedynym modelarzem jakiego znam to sprzedawce tych samochodzików. Ale pewnie za każda pomoc bedzie chciał zebym mu zapłacił PS. Elektryki mi sie znudziły ( mam 5 modeli ). chudej - Czw Lip 08, 2010 10:35 am " />no to jak siedzisz w elektrykach, to nad czym sie zastanawiasz ? boisz sie silnika nitro ? kup dotarty , za pare groszy, nawet jakis ze słabsza kompresją - bedziesz miał do nauki , testów , regulacji zanim go zajezdzisz, bedziesz juz jakies pojecie miał - wtedy mozesz zabierac sie za docieranie nowego silniczka . W necie sa poradniki,jest forum, jest youtube - czytac, szukac, oglądac ja tez nie mialem w okolicy nikogo, kto by mi pomagał na początku killzone - Czw Lip 08, 2010 2:18 pm " />No dobra , przekonałeś mnie , jak bede potrzebował pomocy ( i pewnie szybko ten czas nadejdzie ) to zwróce się do was chudej - Czw Lip 08, 2010 2:26 pm " />czytaj , czytaj , czytaj - w necie naprawde jest wszystko z teorii, a praktykę zdobędziesz sam ( jak bedziesz znał teorię , nie uszkodzisz silnika w jais idiotyczny sposób ) kilka dni temu spredalem baguska 1:10 jakiemuś sympatycznemu panu - dzwonił co kilka godzin ,czytał forum, porady w necie i juz po kilku dniach daje rade nawet z regulacją silniczka nitro killzone - Czw Lip 08, 2010 7:07 pm " />Jaką ma żywotności taki silnik ? ile L paliwa przejedzie ? zakładając ze bedzie dobrze konserwowany. chudej - Czw Lip 08, 2010 8:49 pm " />15-20 litrów killzone - Czw Lip 08, 2010 9:05 pm " />Aha ok , dzieki szczerze t troche mała ta ich żywotność Aron Komorowski - Czw Lip 08, 2010 9:24 pm " />Ja słyszałem, że silniki przepalają po 30L. HPI Polska - Pią Lip 09, 2010 6:16 am " />Stały taki parametr nie istnieje. Można mówić jedynie o doświadczeniach różnych użytkowników a są one bardzo rozbieżne. Wszystko zależy od świadomości kierowcy w zakresie zasad użytkowania silnika nitro. Podstawowe względy to: - czysty i szczelny filtr powietrza, - dobre paliwo, - pilnowanie temperatury pracy silnika (regulacja), - konserwacja w czasie dłuższych przerw w użytkowaniu, Wiktor Sułek - Pią Lip 09, 2010 6:35 am " />I przede wszystkim odpowiednie dotarcie chudej - Pią Lip 09, 2010 10:32 am " />no ale zakaldamy,ze wszystkie, wymienione rzeczy , zostaly spelnione ( a dotarcie przebiegalo jak nalezy ) - to warunek oceny żywotnosci silnika a czy to mało ? nie powiedzialbym,ze mało . 20 litrów paliwa to sporo jezdzenia dla nie-zawodnika killzone - Pią Lip 09, 2010 10:48 am " />Aha , Czyli zakładam ze w moim przypadku pojeżdze z 10 L chyba , że naprawde jakoś łatwo to ogarne , a w jakich cenach takie silniczki są ? Znajdzie sie coś między 200-300 zł ? i czy silnik w takiej cenie ma szanse przejechać przynajmniej 10 L ? chudej - Pią Lip 09, 2010 11:21 am " />Stary, poczytaj forum - bo pomoc pomocą, ale troche wlasnej inicjatywy powiniens włozyc killzone - Pią Lip 09, 2010 1:34 pm " />Fakt , da się znależć odpowiedzi ( niektóre ) na moje pytania cekoll - Pią Lip 09, 2010 3:49 pm " />u nas w klubie jest koles co smiga na silniczku GRP i ma przepalone 35l i silniczek ma jeszcze bardzo dobra kompresje killzone - Pią Lip 09, 2010 4:37 pm " />Hehe to nieźle , 35L to już coś chudej - Pią Lip 09, 2010 4:43 pm " />a jak sie ma do tego 10 / 15 / 20 litrów jezdziłes spaliną , ze 35litrów to duzo, a 10 mało ? Wiktor Sułek - Pią Lip 09, 2010 5:05 pm " />35 to dużo. 10 to mało Wszystko zależy od dobrego dotarcia, regulacji, wymiany wyeksploatowanych części, i dbania o filtry, jakość paliwa itp. killzone - Pią Lip 09, 2010 7:35 pm " />Posiadając taki model trzeba mieć troche wolnego czasu killzone - Sob Wrz 25, 2010 9:29 pm " />Troche mnie nie było na forum. Chudej - jeździłem i na podstawie kolegów mogę stwierdzić , że 10 L nie jest jakąs sporą ilością jazdy. Ale to chyba już nie ma znaczenia gdyż po długich zastanowieniach i innych zdałem sobie sprawde , że to nie dla mnie. Zostałem przy elektrykach i kupiłem skuter , ale napewno wasze porady nie poszły w błoto bo komuś innemu się ogromnie przydadzą i mi też bo do modelów spalinowych jeszcze wróce Dzieki wszystkim za porady i pomoc. Do następnego napisania... Pozdrawiam. |