ďťż
Porównanie najlepszych truggy
wiktor765 - Wto Lip 22, 2008 8:21 pm " />Witam! Mam zamiar sprawić sobie nowy model spalinowy 1:8. Dokładniej ma być to Truggy. Od razu na wstępie dodam, że mam do wydania około 2400-500zł za całość (aparatura, silnik, starter box i wszystko co jest potrzebne by był RTR). Oczywiście w Polsce nie dostanę żadnego z tych modeli za taką cenę, więc będę sprowadzał z zagranicy (najchętniej USA ewentualnie Niemcy, Holandia, Wielka Brytania). Model ma być do zabawy (prowizoryczny przydomowy tor, las) jak rownież na zawody (o ile te dwie rzeczy da się ze sobą pogodzić - jeśli nie, to ważniejsze dla mnie są zawody). Zamieszczam ankietę gdzyż tak jest najłatwiej wyłonić zwycięzcę . Proszę o popieranie swojego wyboru argumentami Oto moje podstawowe kryteria: 1. Przede wszystkim musi być wytrzymały, bezawaryjny i możliwie prosty w regulacji. 2. Możliwości tuningu i dostępność części w Polsce (wiem, że do Losi w Polsce części nie ma). 3. Jeśli jest to KIT, to dobrze by było aby miał czytelną instrukcję. ...i kilka pytań: 1. Jakie są plusy i minusy? 2. Co warto wymienić w modelu na starcie? 3. Jaki silnik proponujecie do tego modelu (raczej .21) - do 300$ Korzystając z okazji i unikając zakładania nowego tematu mam pytanie: czym różni się aluminium "zwykłe" od CNC? Proszę o poważne potraktowanie pytania i wzięcie pod uwagę, że jestem początkującym modelarzem. I proszę o pomoc w wyborze bo oferta modeli jest teraz mocno rozbudowana, co mocno utrudnia podjęcie decyzji. Wyżywajcie się na klawiaturach i myszkach! Pozdrawiam Wiktor765 Chopper - Wto Lip 22, 2008 9:15 pm " />weź pod uwagę też: Jammin X2 Kyosho Inferno ST-RR Mugen MBX5T Piotr Owcarz - Wto Lip 22, 2008 9:19 pm " />Jak nie Jammin X2 to jak już Jammin X1X CRT bo ma BigBory 16mm... a Xray XT8? Jakub Wroński - Wto Lip 22, 2008 9:22 pm " />Ja moge Ci powiedziec pare słów o jamminie crt kit. Mam to podwozie w wersji x1x , jest bardzo wytrzymałe , plastiki sa bardzo dobrej jakosci , w standardzie juz masz praktycznie pełny tuning. Model reaguje nawet na minimalne przestawianie stabilizatorów ( co mi sie bardzo podoba) szybko i łatwo mozesz ustawic go pod dany tor . Mój ma juz ponad 10L po tym przebiegu dyfry sa w stanie idealnym , tak samo jak kielichy i pół osie , jedynie co sie wyrobiło to centralne wały straciły około 1/4 obwodu ale mysle ze jeszcze z 10L co najmniej przesmigają , co do usterek to przez te 10L jedynie co to raz pękła mi sróba mocująca wahacz , a model jezdzil i to nie spacerkiem. Co do czesci to sa one dostępne u dystrybutora ofny/jammina na polske RCWORLD.PL. Podwozie w wersji x1x na ebayu mozesz wyrwac za jakies 530$. Do tego polecem jakis silnik .21 z wysokimi obrotami (ja wybrałem OS'a v-speca za 270$) , ale za 220$ masz jpx'a .21 ktorego ceni wielu zawodników:D. Wydech do jpx'a to najlepiej chyba jp4. Teraz sprawa serv , na skret minimum cos 12-14kg i 0,15s (najlepiej cyfrówka) ze swojej strony polecam ACE DS 1015 , na gaz cos około 9kg i tez w miare szybkie. Aparatura to juz zalezy od budzetu , minimum cos typu sanwa mx-3, futaba 3pm , jr , byle FM. Startboxa kupuje sie tak samo jak ape raz a dobre , najlepiej ktorys z oferty ofny z jednym silnikiem na 12V. Podsumowując w 2500zł ciezko sie zmiescic z dobrą konfiguracją crt kita. podwozie - około 1200 z przesyłką silnik + wydech - około 700 z przesyłką serva - około 350-400zł apa - od 200zł wzwyż box - 200 zł trzeba liczyc z USA. EDIT: ">weź pod uwagę też: Jammin X2 Kyosho Inferno ST-RR Mugen MBX5T Co do x2 to juz wogle przekroczy budżet samo podwozie to 660$ i jeszcze przesyłka. Do mugena nie ma czesci w PL. A kyosho to tez nie ten przedział cenowy mimo taniego dolara. Chopper - Wto Lip 22, 2008 9:29 pm " />jamnika x2 kolega stargował z $660 na $540 wiktor765 - Śro Lip 23, 2008 8:31 am " />Jakubie bardzo dziękuję za wyczerpującą wypowiedź na temat "jamnika"x1 rzeczywiście jest to spoko model tylko zastanawiam sie czy nie wystarczyłoby serwo skretu na ok. 9kg z metalowymi zębatkami(mam na mysli Futabe S3305:D) x2 w ogóle nie biore pod uwage ponieważ jego cena jest jak dla mnie duzo za wysoka ponawiam jeszcze moje pytanko czym różni się zwykłe aluminium od "cnc"(z tego co wiem jest go sporo w x1-crt) prosiłbym tez o kilka słów od użytkowników xraya xt8(drugiego faworyta ankiety) a także o wasze opinie na temat Lightninga Stadium 2 Pro i Pro-R pozdrawiam wiktor765 Artur Krizar - Śro Lip 23, 2008 10:01 am " />Definicji CNC Ci nie podam ale podzielę się swoim doświadczeniem. W Hyperze ST RTR zwrotnice były standardowo ze zwykłego aluminium. W czasie 6-cio godzinnego wyscigu w Piasecznie na IMOLI po każdym mocniejszym zderzeniu z twardą bandą zwrotnica pękała (to były moje pierwsze zawody:)). Nastepnego dnia zamówiłem zwrotnice z CNC i jeżdżę na nich do dzisiaj. Są po prostu niezniszczalne! Wymieniłem już w samochodzie wszystko co było dostępne na aluminium CNC. Troche to kosztowało ale model jest jak czołg. Swoją drogą pomyśl nad HYPEREM ST PRO-tam masz masę części CNC . Mateusz Jezierski - Śro Lip 23, 2008 10:09 am " />Stadnardowe czesci sa odlewane z aluminium, a cnc sa wycinane z bloku aluminium HPI Polska - Śro Lip 23, 2008 11:57 am " />Na okres wakacji prowadziliśmy nowe promocyjne ceny na modele HPI, HB, LRP. Polecam zapoznać się z aktualną ofertą www.hpi.pl bikeman1 - Śro Lip 23, 2008 2:28 pm " /> "> Korzystając z okazji i unikając zakładania nowego tematu mam pytanie: czym różni się aluminium "zwykłe" od CNC? Proszę o poważne potraktowanie pytania i wzięcie pod uwagę, że jestem początkującym modelarzem. Element odklewany z alu jest o wiele słabszy na łączeniach, czasami odlew jest "nie dolany", ma mikro babelki powietrz w środku co go osłabia. Natomiast element wykonany na frezarce numerycznej ( CNC ) jest wykonywany z całego kawałka aluminium poprzez co jest bardzo wytrzymaly odporny na uszkodzenia. Pozdrawiam donat - Nie Sie 03, 2008 11:21 am " />Witam! Ja podobnie jak mój kolega Wiktor mam problem z wyborem traggusa. Również byłby to mój pierwszy model spalinowy i służyłby do dokładnie takich samych celów czyli zabawa i nastawienie na późniejsze zawody. Najbardziej podoba mi się Lightning a to ze względu na jego przyzwoitą cenę i dostęp do części w Polsce. I właśnie co do kupna tego modelu mam pytanie: Gdzie jest główna "siedziba modeli" HPI w Polsce, tzn. skąd są transportowane te modele do innych mniejszych przedstawicieli w Polsce. Czy jest to Konstantynów Łódzki? W Warszawie np. obecnie nie można zobaczyć Lightninga. Czy ktoś wie kiedy będzie to możliwe? Przy okazji może ktoś jest w stanie napisać kilka słów o tym modelu (Lightning Stadium 2 Pro (kit)) lub o jego poprzedniku. Z góry dziękuję. Serdecznie pozdrawiam Donat Wojciech Taperek - Nie Sie 03, 2008 12:16 pm " /> ">Witam! Ja podobnie jak mój kolega Wiktor mam problem z wyborem traggusa. Również byłby to mój pierwszy model spalinowy i służyłby do dokładnie takich samych celów czyli zabawa i nastawienie na późniejsze zawody. Najbardziej podoba mi się Lightning a to ze względu na jego przyzwoitą cenę i dostęp do części w Polsce. I właśnie co do kupna tego modelu mam pytanie: Gdzie jest główna "siedziba modeli" HPI w Polsce, tzn. skąd są transportowane te modele do innych mniejszych przedstawicieli w Polsce. Czy jest to Konstantynów Łódzki? W Warszawie np. obecnie nie można zobaczyć Lightninga. Czy ktoś wie kiedy będzie to możliwe? Przy okazji może ktoś jest w stanie napisać kilka słów o tym modelu (Lightning Stadium 2 Pro (kit)) lub o jego poprzedniku. Z góry dziękuję. Serdecznie pozdrawiam Donat jesli chodzi o warszawe to Stadium 2 pro będzie można obejrzeć u mnie juz we wtorek (prywatnie) paczuszka jest juz w polsce wiec chyba bede pierwszym posiadaczem (poki co nikt sie nie chwalil ze juz go ma ) wrazie co zapraszam na priv donat - Nie Sie 03, 2008 3:06 pm " /> ">zastanawiam sie czy nie wystarczyłoby serwo skretu na ok. 9kg z metalowymi zębatkami(mam na mysli Futabe S3305:D Właśnie, czy trzeba brać od razu jakieś servo 12 - 15 kg za dużą kasę? Niestety nie mogę sobie pozwolić na tak drogie serwo... Czy wystarczy ta Futaba (S3305)... Ona ma 8,9 kg, 0.2s/60st. (przy 6V) i metalowe zęby... Piotr Owcarz - Nie Sie 03, 2008 7:06 pm " />Metalowe zęby to podstawa... No na razie ci wystarczy ta Futaba. donat - Pon Sie 04, 2008 6:46 pm " />A możecie mi polecić jakieś inne, lepsze serwo w zbliżonej cenie? No nie wiem... powiedzmy do 50$. Najchętniej na towerhobbies. Wiem, że trochę nie na temat , ale nie chcę zakładać nowego tematu... Mówię oczywiście o servie na skręt wiktor765 - Wto Sie 05, 2008 12:26 pm " />Witam Chciałbym dowiedzieć się czegoś o modelu HoBao Hyper St Pro. Słyszałem o nim wiele pozytywnych opinii, ale nic konkretnego wiec prosilbym o odpowiedzi na moje pytania: 1. na czym polega jego fenomen 2. co powinno sie w nim wymienic juz na samym początku 3. jak wypada w porównaniu z HB Lightning Stadium 2 pro(co czyni hypera lepszym od niego:)) 4. co jeszcze zasługuje na uwagę klienta pozdrawiam wiktor765 Artur Krizar - Wto Sie 05, 2008 1:06 pm " />Hej, Posiadam do roku ten model więc chętnie się podzielę uwagami. ad1. Z tym fenomenem to przesada ale jego zaletą jest z pewnościa relacja cena-jakość. Prowadzi się prawie jak bagus, łatwy dostęp do podzespołów przy przeglądzie, tanie części i duży wybór na Ebayu. Tu masz test porównawczy najlepszych tragusów, może to Ci trochę pomoże w wyborze: http://www.maxbashing.com/kr_shootout9.php http://www.maxbashing.com/kr_hyper_st_pro2.php ad2. W wersji PRO wiele części które są narażone na uszkodzenia są z twardego CNC więc naprawdę nic nie musisz zmieniać. Jedyne nad czym się sam teraz zastanawiam to nowe amorki od Jammina-są 2mm dłuższe i słyszę, że lepiej pracują od Hyperowskich. ad.3 Nie mam porównania ad.4 Co byś nie kupił z tych tragusów z ankiety to będzie dobry wybór. Może jeszcze Kyosho ale podobno części w Polsce nie ma. wiktor765 - Wto Sie 05, 2008 4:41 pm " />Wielkie dzięki za odpowiedz no niestety muszę szukać trochę tańszych "zabawek" niż te z ankiety Proszę o wypowiedzi innych Użytkowników Hyper'a pozdrawiam wiktor765 donat - Wto Sie 05, 2008 7:04 pm " />Właśnie zapomnieliśmy o Hyperze. Mam pytanie, jak to jest z zasilaniem elektroniki? Jakie tam wchodzą pakiety? Z towerhobbies wynikałoby, że wchodzą 4x AA!!! Czy to prawda? Jeśli tak, to czy da się takie paluszki zastąpić zwykłym pakietem? Wojciech Taperek - Wto Sie 05, 2008 7:34 pm " /> ">Hej, Posiadam do roku ten model więc chętnie się podzielę uwagami. ad1. Z tym fenomenem to przesada ale jego zaletą jest z pewnościa relacja cena-jakość. Prowadzi się prawie jak bagus, łatwy dostęp do podzespołów przy przeglądzie, tanie części i duży wybór na Ebayu. Tu masz test porównawczy najlepszych tragusów, może to Ci trochę pomoże w wyborze: http://www.maxbashing.com/kr_shootout9.php http://www.maxbashing.com/kr_hyper_st_pro2.php ad2. W wersji PRO wiele części które są narażone na uszkodzenia są z twardego CNC więc naprawdę nic nie musisz zmieniać. Jedyne nad czym się sam teraz zastanawiam to nowe amorki od Jammina-są 2mm dłuższe i słyszę, że lepiej pracują od Hyperowskich. ad.3 Nie mam porównania ad.4 Co byś nie kupił z tych tragusów z ankiety to będzie dobry wybór. Może jeszcze Kyosho ale podobno części w Polsce nie ma. jesli chodzi o ad.3 to na jakiej podstawie kolega tak twierdzi?? ja rozumiem ze posiadasz hypera i jestes z niego zadowolony ale poiwedz mi czy widziales na oczy stadium 2 pro?? Michoxx - Wto Sie 05, 2008 8:25 pm " />kruger napisał "Nie mam porównania" więc bardziej mu chodziło o to że nie widział/nie jeździł stadium 2 pro i nie może porównać, przynajmniej ja tak to odbieram . Wojciech Taperek - Wto Sie 05, 2008 8:29 pm " /> ">kruger napisał "Nie mam porównania" więc bardziej mu chodziło o to że nie widział/nie jeździł stadium 2 pro i nie może porównać, przynajmniej ja tak to odbieram . no chyba ze tak bo jako swierzo upieczony posiadacz stadium 2 pro już poczułem sie lekko urazony wiktor765 - Śro Sie 06, 2008 7:14 pm " />Witam Panie Wojtku chciałem jeszcze raz bardzo podziękować za pokazanie Lightninga i powiedzenie kilku słów o nim, a także za pomoc w doborze silnika Jeszce raz wielkie DZX Pozdrawiam Wiktor765 Wojciech Taperek - Śro Sie 06, 2008 7:18 pm " />Nie przesadzajmy ja go tylko pokazałem i powiedziałem co myślę wiesz już co masz w bramce nr 1:2:3 wybór należy do Ciebie:)) wiktor765 - Śro Sie 06, 2008 8:46 pm " />Hehe w tej chwili ten model podoba mi się jeszcze bardziej niż wcześniej gelo - Czw Sie 07, 2008 5:38 am " /> "> Tu masz test porównawczy najlepszych tragusów, może to Ci trochę pomoże w wyborze: http://www.maxbashing.com/kr_shootout9.php Widzial ktos kiedys takie numery, revo-truggy, z tego co widze na zdjeciach zeby zrobic cos takiego trzeba wymienic praiwe wszystko w reviaku, poczawszy od plyty. Czy ktos moze sie wypowiedziec na ten temat. Wiem ze to bedzie male zejscie z tematu ale ciekawe to jest, czy nikt sie tym nie zainteresowal? Adam Dylewski - Czw Sie 07, 2008 7:17 am " />Wydaj mi się, że taka ankieta nie ma większego sensu gdyż z góry wiadomo, że x-ray ją wygra bo tych modeli w polsce jest najwięcej. Więc ta ankieta nie jest zbyt rzetelna. Bo nikt mi nie wmówi, że xt8 jest lepszy od 8ight-t Pozdrawiam Draxan - Czw Sie 07, 2008 9:46 am " />wlasnie to samo mialem pisac Piotr Owcarz - Czw Sie 07, 2008 9:54 am " />Tak samo HB Lightning Stadium 2 Pro ciekawe kto go poleca jak nikt do nie ma oprócz kolegi Wojtka. Wojciech Taperek - Czw Sie 07, 2008 11:48 am " />zeby byla taka ankieta obiektywna musialby ktos posiadac kady z tych modeli i smigac nimi hmm na zmiane? zeby obiektywnie stwierdzic co jest lepsze. natomiast wynik tej ankiety pokazuje ktory z modeli jest bardziej popularny- co za tym idzie ktory z tych modeli jest UWAZANY za lepszy tak ja uwazam co do lightinga stadium 2 pro to moge sie tylko wypowiedziec o tym jak jest wykonany itp. o jego trakcji itp narazie bez silnika nic nie powiem (ale to z czasem i w innym temacie) Artur Krizar - Czw Sie 07, 2008 1:11 pm " />Do Donat: miejsce na pakiet w Hyperze jest bez żadnej przykrywki więc pakiet 5xAA się zmieści, tylko, że wystaje za pojemnik. Nie ma to jednak żadnego znaczenia. Właśnie takiego używam. Do Wojtka: w ad.3 chodziło mi, że nie znam tamtego modelu więc nie będę porównywać. Wydaje mi się, że stylistycznie wyraziłem to jasno |