ďťż
Potrzebuje pomocy w Off-roadzie RC :P
MatiZ - Nie Lis 02, 2008 2:17 pm " />Siemano zastanawiam sie z kumplem nad kupnem modeli RC. Planujemy sobie kupic takie same zeby nie bylo zadnych sprzeczek I myslimy nad Bonzerem v3 (posiada aluminiowe wierzyczki i olejowe amortyzatory). Wiem ze za tą cene mozna kupic uzywany sto razy lepszy model ale kupic dwa identyczne chyba ciezko bedzie... wiec mam kilka pytam odnosnie Bonzera (wiem ze bylo wiele razy ale nie wszystko sie dowiedzialem co chcialem ). No to wiec tak: 1. Co najczesciej sie lamie w bonzerze 2. Jak rozpoznac czy regulator jest zintegrowany z odbiornikiem (czy cos w tym stylu) 3. Jaki silnik jest lepszy 540 560 600? 4. Czy mozna bez problemu jezdzic dwoma bonzerami na raz? tzn dwie osoby 5. Od czego psuje sie serwo 6. Co sie lamie przy skokach 7. Jak z wytrzymaloscia plastikowych wachaczy 8. Jaki pakiet do niego bedzie lepszy 7,2 czy 8,4 9. Jaka najlepiej ladowarke i pakiet 8,4V kupic Z góry dziekuje i mowie ze w Modelach RC jestem calkiem zielony:P pozdro Kod:http://allegro.pl/item469944974_najmocniejszy_bonzer_v3_model_2008_zestaw_r_c.html Aha jeszcze jedno jak zmienic nazwe uzytkownika? cosin - Nie Lis 02, 2008 7:39 pm " />postaram się pomóc. 1. Co najczesciej sie lamie w bonzerze - najczęściej padają wieżyczki ale ta wersja ma alu więc no problem. Ja przez długi czas eksploatacji nic nie połamałem. Ten model jest bardzo wytrzymały i mówię to z pełną świadomościa z własnego a nie cudzego doświadczenia. 2. Jak rozpoznac czy regulator jest zintegrowany z odbiornikiem (czy cos w tym stylu) W tej wersji regiel i odbiornik są osobno. Na jednym ze zdjęć na tej aukcji jest elektronika. 3. Jaki silnik jest lepszy 540 560 600? - Zdecydowanie 600 (największy i najmocniejszy). 4. Czy mozna bez problemu jezdzic dwoma bonzerami na raz? tzn dwie osoby - o ile aparatury będą miały kwarce emitujące różne częstotliwości to tak. (kwarce są wymienne więc zawsze można dokupić za jakieś grosze komplet) 5. Od czego psuje sie serwo - std serwo to badziew i psuje sie od nawet lekkiego traktowania. 6. Co sie lamie przy skokach - generalnie polamac sie moze wszystko. zalezy czy ladowania udane czy z fikołkami. Przy lądowaniu na koła z nawet dosyć dużej wysokjości nic nie powinno się stać. Weźcie z kolegą pod uwagę, że nie ma rzeczy niezniszczalnych. Części do TL-ki są tanie jak barszcz więc luz. 7. Jak z wytrzymaloscia plastikowych wachaczy - ja nie mam zastrzeżeń. Niech Ci nie przyjdzie do głowy zakup alu. Więcej z niego szkody niż pożytku. 8. Jaki pakiet do niego bedzie lepszy 7,2 czy 8,4 - 8.4V. Ja polecam Team orion 8.4v (jest temat na forum o tym pakiecie) 9. Jaka najlepiej ladowarke i pakiet 8,4V kupic - ja polecam ładowarkę Robbe power peak compact i pakiet jak wyżej MatiZ - Pon Lis 03, 2008 12:40 pm " />Dzięki za odp. Serwo lepiej kupić nowe czy założyć metalowe zębatki bo gdzieś wyczytałem an forum ze są takie dostępne. Co to są rewersy i trymery? cosin - Pon Lis 03, 2008 12:44 pm " />Zdecydowanie nowe serwo. Badziewnosc standardu to nie tylko plastikowe zebatki ale i bardzo mała siła tego serwa. Rewersy służą do zmiany kierunku działania kanałów Trymery do ustawiania pozycji centralnej kanałów. Np gdy model zamiast jechac prosto troszkę skręca w którąś ze stron, kręcisz trymerem skrętu aby jechał prosto. MatiZ - Pon Lis 03, 2008 3:31 pm " />Dobre serwo do Bonzera ile kosztuje i ile kwarce? Sa gdzies tansze niz na rojnie? cosin - Pon Lis 03, 2008 3:35 pm " />jak będziecie kupowali z kumplem bonzery to powiedzcie sprzedawcy zeby dal zestawy o roznej czestotliwosci i tyle. Ja mam serwo tower Pro MG995 i sprawuje sie bdb. (część ludzi na forum narzeka na nie). koszt ~40pln Chopper - Pon Lis 03, 2008 7:00 pm " />Mam TP w spalinie na gazie i polecam. Szybkością nie powala, ale ma już za sobą troche i nie narzekam na działanie. MatiZ - Pon Lis 03, 2008 7:05 pm " />Tak przegladam Twoje filmiki na YT i widze ze masz rowniez Mad Trucka. Ktory model sie lepiej spisuje Bonzer czy MT? Chopper Twoj nick od Motocykli? Jak tak to mamy podobne upodobania jezeli chodzi o jednoslady Chopper - Pon Lis 03, 2008 8:27 pm " />Nie, to niestety nie jestem ja Chociaż osobiście mając wybór Bonzer vs. Mad Truck wybieram to drugie. Jego konstrukcja bardziej do mnie przemawia, parę osób go ma i jak za taką cenę nie narzekają. MatiZ - Pon Lis 03, 2008 8:31 pm " />Tyle ze ma aluminiowa plyte podwozia:P a tak to wiezyczki plastikowe i wg mnie duzo drozszy od Bonzera . A jak z czesciami do MT? Aha i w MT jeszcze jest takie mocowanie pakietu ze chyba 7 cell nie wejdzie a Bonzer v3 7 cell ma w standardzie piorek - Pon Lis 03, 2008 8:37 pm " />Mój kumpel ma bonzerka i chodzi b.dobrze, a słabe serwo to zarazem zaleta bo przy bashu nie połamiesz zębatek. cosin - Wto Lis 04, 2008 11:47 am " /> ">Mój kumpel ma bonzerka i chodzi b.dobrze, a słabe serwo to zarazem zaleta bo przy bashu nie połamiesz zębatek. no właśnie połamiesz. Plastiki w bashu to nieporozumienie. Co do wyboru Mad Truck vs bonzer. Bonzera - pierwszą wersję mam od ponad 2 lat i mimo, ze rzadko go ostatnio uzywam z racji na spaline to nie bede sie go pozbywal. Mad trucka miałem 3 miesiące i sprzedałem czym prędzej. Wieżyczki leciały na potęgę przy byle krawężniku. Zwrotnice to samo (musiałem wstawić alu od HB). Wahacze zrobione chyba z papieru. Pakietu większego nie wrzucisz bo mało miejsca. Spaliłem 2 standardowe silniki w ciągu 4 pakietów. Wał przenoszący napęd poszedł podczas drugiej jazdy (od tak sobie). Bonzera katowałem dzisiątki razy dłużej i intensywniej i NIC mu sie nie stało. NIC nie połamałem. (a lekko nie miał). Dla przykładu na moich filmikach z toru przy trasie siekierkowskiej... hopa na plaskie. Bonzer bez problemow latał tam (z gównianymi wówczas amortyzatorami) dobijał podwoziem, trzaskał niekontrolowane fikołki i cały czas sprawuje się super. Mad Truck po kilku skokach stracił wahacz i tylna wieżyczkę i to lądując na 4 koła (bez przypierdzielenia w coś). Jedyne co tak de facto jest dobre w tym modelu to aparatura i amortyzatory. (amorki wrzuciłem do bonzera). Fajnie pracują. Ja przy kupnie modelu zawsze kupuje od razu dodatkowe całe podwozie bez elektroniki na części zamienne. Właśnie wyprzedałem całe kompletne zawieszenie TL-01B ponieważ od 2 lat nie było potrzebne tylko zajmowało miejsce w szafie. Dodatkowy stuff do mad trucka musiałem nosic na kazdy wypad czy to na boisko czy to na tor bo ZAWSZE trzeba bylo cos wymienic, naprawic). Podsumowując. ZDECYDOWANIE odradzam mad trucka. ZDECYDOWANIE polecam bonzera. MatiZ - Wto Lis 04, 2008 3:06 pm " />Dzieki za pomoc jak bede mial jeszcze jakies pytania to napisze, narazie to co chcialem to sie dowiedzialem, teraz jedynie pozostaje odlozyc kase i kupic Bonzera Pozdro. Zizoulukasz - Wto Lis 04, 2008 3:46 pm " />Cosin czy mógłbyś podać mi link do tego filmiku z bonzerem i mad truckiem . Ja też jestem z a bonzerem mam go od roku j jak na razie to wymieniłem tylko zębatkę i amortyzatory na olejowe (chociaż standardowe jeszcze działają). Mój brat cioteczny ma Mad Trucka od tygodnia i już muszę mu dorabiac wieżyczkę (bo plastikowa pękła od skoku z 20 cm ). A więc ja tez ci radzę kupic bonzera. Pozdrawiam. piorek - Wto Lis 04, 2008 5:28 pm " /> ">Mój kumpel ma bonzerka i chodzi b.dobrze, a słabe serwo to zarazem zaleta bo przy bashu nie połamiesz zębatek. no właśnie połamiesz. Nie rozumiem, jeżeli srwo ma tak słaby sinik że jednym palcem da sie koła skręcić, to przy uderzeniu nie stawia tak dużego oporu, więc zębatki nie przenoszą obciążeń, bo np. sanwa srm-102 w black-foot'cie traciła zębatki 3 razy, po niezamocnych uderzeniach, poniewarz ma za mocny silnik do tych zębatek, i nadaje sie na gaz, albo do on-road. Tak rozumowałem, pozatym mój kumpel też nie oszczędza bonzerka i z serwem sie nic nie dzieje. I pyt zza tematu; jakie serwo do firestorma na skręt, z miękkim serwo saverem. Coś nie za drogiego, do bashu. Bartek Koźbielak - Wto Lis 04, 2008 7:34 pm " />mad truck to nic innego jak onroad tylko dano większe koła:D więc nie ma się co dziwić cosin - Śro Lis 05, 2008 8:38 am " />mad truck http://www.youtube.com/results?search_query=agresoreg+mad+truck&search_type=&aq=f bonzer [url]http://www.youtube.com/results?search_query=agresoreg+bonzer&search_type=&aq=f[url][/url] słabe serwo powoduje chybotanie kół (brak siły na utrzymanie ich w jeździe prosto pod wpływem nierównego terenu a o takim mowimy w przypadku off-road) i duże luzy silnika. Chybotanie kół-> myszkowanie modelu-> myszkowanie powoduje częstsze wpadanie na przeszkody zamiast ich omijanie-> wpadanie na przeszkody przednią osią powoduje gwałtowną zmianę kierunku ustawienia kół-> połamanie zębów. To takie małe powiązanie przyczynowo-skutkowe. W przypadku mojego bonzera czy mad trucka w 100% sie potwierdza. madtruck - Czw Mar 04, 2010 3:50 pm " />Ja mam mad trucka jestem z niego bardzo zadowolony jednak po kilku jazdach połamały mi się wierzyczki dokupiłem nowe z plastiku i wzmocniłem metalowymi kątownikami i wszystko się trzyma nawet po 2 metrowym skokuna trawe nic się nie łamie. Polecam dla początkujących ale też dla profesjonalistów.Ja posiadam mad truck z dwoma seryjnymi silnikami jest to przeróbka koszty ok 100 zł. -30zł silnik -50 zł mocowanie silnika Seryjny regiel wytrzymuje ameraż 2 silników (troche sie grzeje ale wytrzymuje) Filmik na youtube okaże sie za jakiś miesiądz jak jeźdi i skacze. Pozdro |