ďťż
PROBLEM !!!! Hitec EZX-R pro




Luki - Nie Lut 05, 2006 11:04 am
" />Witam. Koledzy mam taki problem Nie wiem, co jest zgrane, ale jak podłączę regiel do akumulatora, po kilku sekundach zaczyna się coś palić dymi się i śmierdzi, jaką substancją. Rozebrałem ten regielek. Na pierwszy rzut oka nie ma nic, wszystkie profesorki, całe, ale jak popatrzę (od dołu) to w pewnym miejscu jest płytka czarna . Nie wiem jak nazywa się ta część gdzie jest to czarne (spalone miejsce), ale może trochę namierzę. Otóż, jest to cześć, do której jest mocowany radiator. Jest to taka płytka metalowa, z jakimś plastikiem. I tu właśnie pod jednym z nich na stykach z płytką jest ta czarna spaleńzna. Zauważyłem też, że ten głupi przedmiot jest pęknięty (trochę mokry). Co ja teraz mam robić Czy da się to jeszcze naprawić, czy cały regiel do wyrzucenia Proszę o pomoc i wskazówki. Dzięki (dadam że jeżdżę już od miesiąca na tym regielku i nic takiego się nie działo )




Kamil Maszkowski - Nie Lut 05, 2006 11:48 am
" />Z tego co zrozumiałem to poszedł Ci tranzystor/tranzystory.
Jeśli to tylko one to po wymianie powinno być ok, trzeba również spr czy ścieżki na pcb są całe



Luki - Nie Lut 05, 2006 1:09 pm
" />NIe wim jak scieszki bo w tym miejscu jest cały czarny. A czy taki tranzystory do regla można kupić w zwykłym sklepie elektronicznym



Kamil Maszkowski - Nie Lut 05, 2006 1:18 pm
" />A jaki to tranzystor?

A płytke delikatnie spróbuj oczyścić i spr ją miernikiem




Luki - Nie Lut 05, 2006 1:37 pm
" />Wiesz ma kolege elektryka, on mi z tym pomoże. A jaki to tranzystor to nie wiem Ale powiedz od czego to się mogło stać Jeździłem czały czas po mieszkaniu, silnik mam standart 27 zwoji. Po każdej jeździe regiel był zimny, a tu dziś jade nagle blokuje się na gazie i nic, nie mogę zrobić odłączyłem akus i przedstał. Potem regiel przestyk, i znowu sprubowałem i model pojeździł trochę normalnie, i znowu dym.



Kamil Maszkowski - Nie Lut 05, 2006 1:41 pm
" />
">A jaki to rezystor to nie wiem
Po pierwsze tranzystor a nie rezystor, a jaki to się musisz dowiedzieć żeby kupić odpowiedni, na jego obudowie pisać będzie jaki to jest.
Czym to mogło być spowodowane, może zwarciem, może złym podłączeniem regla a równie dobrze mogło się to zrobić samo

">Wiesz ma kolege elektryka
elektryka czy elektronika bo to zasadnicza różnica, bo elektryk to Ci tu zawiele nie pomoże



Luki - Nie Lut 05, 2006 2:27 pm
" />
">może zwarciem, może złym podłączeniem regla a równie dobrze mogło się to zrobić samo
Złe podłączenie napewno nie, bo pisałem wcześniej że jeździłem już na tym reglu od miesiąca. A powiedz mi skąd mam wiedzieć jakie oznaczenie ma ten tranzystor W instrukcji nic nie pisze



Kamil Maszkowski - Nie Lut 05, 2006 2:49 pm
" />Nie w instrukcji, tam chyba nigdy takich rzeczy nie napiszą

Napis jest na obudowie samego tranzystora



Luki - Nie Lut 05, 2006 3:31 pm
" />OK znalazłem Jest to IRL3803. Znalazłem taki też w jednym ze sklepów elektrycznych. >> http://www.tme.pl/katalog/index.phtml?t ... dio=&idp=1 I mam pytanie Czy on będzie pasował Wiem nazwa jest ta sama, ale czy jego parametry zgadzają się z tym co są orginalne w reglu
Edit: Tu masz linka do regla: http://www.riku.com.pl/catalog/product_ ... 32fb89ab6b



Kamil Maszkowski - Nie Lut 05, 2006 3:36 pm
" />Tak możesz go tu śmiało kupić, tme to bdb sklep ELEKTRONICZNY (w elektrycznym to możesz gniazdko albo bezpiecznik do domu kupić)

Tylko pamiętaj żeby kupić go we właściwej obudowie (patrz zdj.)



Luki - Nie Lut 05, 2006 4:04 pm
" />Wiem DZIĘKI za pomoc Pozdrawiam



Kamil Maszkowski - Nie Lut 05, 2006 4:29 pm
" />Jeszcze jedno, niewiem jaką masz lutownice i jak z twoimi umiejętnościami lutowania ale uważaj żeby podczas lutowania nie przegrzać ani tranzystora ani ścieżek na płytce. No i koniecznie spr czy te ścieżki są całe



Luki - Wto Lut 07, 2006 12:00 pm
" />Witam Ponownie. Mam takie pytanie Czy po tej awari regla (spalenie) mógł się uszkodzić akumulator, czy silnik Dziś założyłem stary regiel mechaniczny i model zachowuje się tak, jak by brakowało mu mocy. Akumulator naładowałem do pełna, a model doś wolno startuje, a dopiero potem jedzie. Serva też zachowują się tak, jak by był wyczerpany akumulator ( wariuje). Proszę o pomoc



Kamil Maszkowski - Wto Lut 07, 2006 12:26 pm
" />Zmierz napięcie na aku i na serwie



Luki - Wto Lut 07, 2006 1:56 pm
" />Przed wsadzeniem akumulatora do samochodu miałem napięcie 7,8V



KiT - Śro Lut 08, 2006 1:15 am
" />zmierz na dziającym serwie a potem na działającym silniku i podaj.



Luki - Śro Lut 08, 2006 9:43 am
" />Więc tak: podłączyłem pakiety pełny spróbowałem pojeździć i nic to samo. Więc zaczołem mierzyć. Pakiet miał 7,8V. Napięcie wyjściowe w odbiorniku na servo to 6,10V. Przy pracującym servie (w jedną i w drugą stronę) napięcie w akumulatorze z 7,80V spada na 7,74V, ale potem szybko wraca spowrotem na 7,80V. Na pełnym gazie napięcie w akumulatorze z 7,80V spada do 6,70-6,80V. Wszystko pracuje dobrze, jak trzymam auto w powietrzu, jak go postawie na podładze to naprawdę nie mam mocy, ani do przodu, ani do tyłu. Nie ma też żadnych oporów toczenia. Dodam że to jest regiel mechaniczny z radio controla, ale przed tym spaleniem,no chodziło to auto znacznie lepiej.
P.S Pakiet to Venom 1800 nicd



KiT - Śro Lut 08, 2006 10:04 am
" />Hmm, nigdy nie miałem napięcia na pakiecie pod obciążeniem 7.7V. Więc jeśli twój miernik przekłamuje o 0,4V to pod obciążeniem, na biegu jałowym masz 6.3V, nie za wiele. a jaki prąd pobiera wtedy silnik?



Luki - Śro Lut 08, 2006 10:30 am
" />Podłączyłem miernik na styki od silnika, dałem pełen gaz i wyszło mi że napięcie wynosi ok:6,30-6,50V



Kamil Maszkowski - Śro Lut 08, 2006 11:31 am
" />Coś dziwny ten Twój pakiet
Ja swój wbijam nawet na 8.8V



Luki - Śro Lut 08, 2006 12:48 pm
" />Wiesz może i było choć nawet bo naładowałem pakiet i spróbowałem pojeździć czy coś się zmieniło, no ale jak pojeździłem 5 minut to wszystko. Nie wiem może jak będe na spotkaniu którymś to sprawdze czy to jest wina pakietu, czy czegoś innego.
Powered by WordPress, ©