ďťż
problem z dyfrem- czyżby olej??




ppiotr00 - Wto Paź 19, 2010 6:06 pm
" />Ostatnio zaobserwowałem iż mój model GS RACING STORM EVO25 strasznie hamuje, no to rozebrałem hamulce- wszystko ładnie wyczyściłem a tylnie koła nadal stawiają wielki opór. Stwierdziłem że na piastę (koło HEX`ów) mogła wkręcić się trawa- niestety. Okazało się że dyfer chodzi bardzo ciężko- czy jest możliwość aby olej się wyeksploatował?? Siła hamowania jest tak silna że podczas skręcania na szutrze blokuje tylnie koła i ogólnie nie da się jeździć... Warto zwrócić uwagę że model ma zaledwie jeden sezon za sobą i to nie cały i jakieś 4 litry paliwa. Zabieram się za wymontowywanie dyfra- bo inaczej chyba nie da się sprawdzić oleju w środku...




Wojek - Wto Paź 19, 2010 7:30 pm
" />Pewnie że go wyjmij i otwórz. Zobacz w jakim stanie są zębatki, satelity i łożyska jak stawia opór to raczej nie olej według mnie (wtedy trzeszczy i skrobocze ), ale jakieś łożysko... Rozbierz i zbadaj - to jedyna rada

Pozdrawiam



Marekss - Wto Paź 19, 2010 7:39 pm
" />mi sie wydaje ze zatarlo sie jakies lozysko chyba to centralne.

lepiej daj puzniej smar techniczy zielony w czarnym wiaderku. ja go dawalem zawsze do moich modeli i nigdy mnie nie zawiodl. kilogram tego kosztuje chyba 40 zl ale starcza na dlugo.



ppiotr00 - Wto Paź 19, 2010 7:46 pm
" />A więc dyfer na wierzchu. Z tym że nie potrafię dobrać się do środka- odkręcam te 4 śruby i "nic się nie dzieje" Ciągnę, podważam, kombinuję i nic...Ten smar to jak się nazywa? Stosować tylko ten smar bez olei zalecanych przez producentów??




ppiotr00 - Śro Paź 20, 2010 4:56 pm
" />Ponawiam o prośbę w udzieleniu informacji dotyczących rozebrania dyfru- śrubki z góry odkręcam i dalej nie wiem co zrobić, nadal trzyma się wszystko siebie bardzo mocno. Ewentualnie z boku jest taka mała śrubeczka- też ją odkręcam, ale- nie wiem do czego jest...



Radek96 - Śro Paź 20, 2010 5:03 pm
" />Nie za bardzo mam pomysł jak to otworzyć, najlepiej jakbyś dał jakąś fotkę



ppiotr00 - Śro Paź 20, 2010 9:23 pm
" />http://img688.imageshack.us/img688/9563 ... 4x768m.jpg - 4 śrubki na krzyżaczka odkręcam i nic jak by się nie dzieje, tą taką z boku odkręcam i nic w środku nie widzę...

Łożysko od strony koła talerzowego kręci się normalnie, te od drugiej strony http://img101.imageshack.us/img101/9696 ... 24x768.jpg już nie bardzo- w sensie kielich od pół osi okręca się, ale obudowa łożyska już nie bardzo.

W kielichach od pół osi nie ma żadnych śrub...



Wojek - Śro Paź 20, 2010 9:59 pm
" />U mnie odchodzi bez problemu... Model jest nowy czy używany po kimś?



ppiotr00 - Czw Paź 21, 2010 6:54 am
" />Nowy, zakupiony w sklepie w lipcu. Z tym że dostał kilka szczałów od krawężników. Zastanawiam się dlaczego te łożysko z jednej strony nie obraca się... Czyli po odkręceniu tych 4 śrub powinno zejść samo?? Podczas weekendu pokombinuje na imadle...



Marekss - Czw Paź 21, 2010 6:15 pm
" />
">Podczas weekendu pokombinuje na imadle...

No bez młota nie robota.



vic_firth - Pią Paź 22, 2010 9:06 pm
" />Jesli wykręciłeś tego małego robaczka z boku obudowy, to słuzy on do tego, aby po rozebraniu dyfra i wyjeciu satelit moc wysunąć na zewnątrz pin mocujący kielich, ktory jest po przeciwnej stronie zębatki odbiorczej. Jeśli dyfra nie można otworzyc po odkręceniu czterech śrub to coś albo nieźle pochrzaniło się w środku, albo może dyfer był złożony z uzyciem silikonu i teraz po prostu jest sklejony. Ale jeśli ty jesteś pierwszym właścicielem i jeszcze przy nim nie grzebałeś to nie wiem.



Mateusz Betko - Sob Paź 23, 2010 6:24 am
" />Kolega miał podobny problem w tej samej wersji, ale bez żadnych kombinacji zeszło. Trzeba mocniej pociągnąć.
Pozdrawiam



ppiotr00 - Nie Paź 24, 2010 8:48 pm
" />Imadełko i zeszło bez większych problemów. Silikonem nie było klejone- model jest nowy. Po prostu mocno zassało:P Uszkodzone okazały się łożyska- jedno było zatarte i w ogóle się nie chciało obracać, te z drugiej strony miało dość duże luzy na boki i obracało się na "kielichu od półosi"- czyli też nie bardzo spełniało swoją rolę. Zastanawia mnie tylko smar/ olej, strasznie gęste- konsystencji smaru. Mam bardzo dobry smar FUCHS (do aut w skali 1:1)- podobnej konsystencji i chyba go użyję. Ogólnie za wszelką pomoc bardzo dziękuję, w tygodniu pędzę do sklepu z tym że myślałem o sklepie z łożyskami (nie RC) i dobrać podobne- tylko lepszej klasy. Jak na moje oko to te łożyska są nastawione na zabrudzenia i to dość ostre- piach, woda itd. Co o tym sądzicie??
Powered by WordPress, ©