ďťż
Problem z RC Trophy 3.5 Gaśnie przy hamowaniu.Pomocy.
wicher123 - Pią Kwi 30, 2010 8:05 pm " />Witajcie.Posiadam RC Trophy 3.5. Przejechałem na nim ok 6-7 litrów paliwa.Od jakiegoś czasu podczas hamowania gaśnie.Jeśli jadę z większą prędkością i przyhamuje to jest ok,ale jak się pomału toczę lub na wolnych obrotach dam hamulec to Trofik mi zgaśnie. Posiadam aparaturę Spektrum DX3S i muszę powiedzieć,że ustawiony trymetr przepustnicy muszę mieć na ok +9, +10 by było ok podczas jazdy.Gdy dam mniej też podczas jazdy potrafi zgasnąć.Temperatura w normie ok 100 stopni.Możecie coś doradzić?Byłbym wdzięczny.Jako,że dopiero zaczynam przygodę z RC zielony jestem ja pietruszka Ale to się zmieni,może za rok,dwa hehehe Narazie potrzebuje Waszej rady,rady osób które w tym siedzą i się na tym znają. Dziękuje serdecznie za porady i sugestie. Pozdrawiam. P.S Nadmienię,że wcześniej nie miałem takich problemów, no może raz na jakiś czas zgasł ale było w miare ok ale teraz staje się to dokuczliwe. Zobaczcie tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=3iVzPqVFEUc Widać,że było OK :/ HPI Polska - Pią Kwi 30, 2010 8:18 pm " />W każdym modelu silnik spalinowy połączony jest układem przeniesienia napędu poprzez sprzęgło. Możliwe że jest zablokowane, zabrudzone, zardzewiałe. Zdarza się też czasami że pęknie sprężynka szczęki. Sprawdź je. wicher123 - Pią Kwi 30, 2010 8:44 pm " />Ok,dzięki,popatrze na to.Wiem,że ostatnio kolega mi coś grzebał przy tej śrubce któasię reguluje obroty,coś mi chciał "poprawić" to może i właśnie tak poprawił,że mam jak mam Chciałbym też spytać na temat tego silnika: http://cgi.ebay.pl/O-S-13895-OS-21-VZ-B-V-SPEC-VZB-Engine-1-8-Buggy-NIB-/150438656141?cmd=ViewItem&pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item2306d7b88d Bardzo mnie korci by go zamontować w RC Trophy ale nie wiem, nie "zabije" to mi auta? Nie za słaby jest Trofik do tego silnika?Dyfry itp. nie połamie,nie trzeba będzie auta wzmacniać? Maciej Nowak - Pią Kwi 30, 2010 9:09 pm " />Trymerem tego nie ustawisz, ja obstawiam, że kolega przestawił tobie śrubkę iddle (mała wkręcona pod kątem w gaźnik, najczęściej ze sprężynką). Ona reguluje otwarcie przepustnicy na biegu jałowym. Jeśli będzie zbyt mocno wykręcona, to serwo w czasie gdy nie dodajesz gazu bądź hamujesz zamyka przepustnicę zbyt mocno w efekcie uniemożliwiając przepływ wystarczającej (by podtrzymać pracę silnika w trybie bez obciążenia) ilości powietrza. Sprawa z regulacją jest bardzo prosta. 1. Zdejmij filtr powietrza, ustaw serwo w pozycji hamowania, a następnie wkręcaj tę śrubkę. 2. Powinieneś zauważyć, że proporcjonalnie do wkręcania, szczelina przez którą przepływa powietrze robi się coraz większa. 3. Na początku proponuję zwiększyć szczelinę o 1mm. 4. Załóż filtr, odpal model na klocku (ponieważ po korekcie o 1mm może sam jechać, co nie jest wskazane ) i wkręcając/wykręcając śrubkę iddle ustaw tą szczelinę tak, by w pozycji hamowania silnik nie gasł, i jednocześnie nie "łapało" sprzęgło na silniku. Co do silnika tego O.S. jestem sceptyczny. Seria V-Spec to silniki do wyczynowych buggy, bardzo mocne i bardzo wyżyłowanie (oraz bardzo drogie). Do trophy prędzej nada się słabszy brat V-speca OS MAX 21 VG http://osengines.com/engines/osmg2058.html. Mniej wyżyłowany silnik pochodzi dłużej, bo jego elementy nie będą miały tak ciężko, a przeniesienie napędu Twojego Trophy też z pewnością będzie bardziej zadowolone z takiego wyboru . wicher123 - Pią Kwi 30, 2010 9:31 pm " />Ok,Wielkie dzięki za pomoc.Zastosuję się do Waszych porad i sprawdzę Wiktor Sułek - Sob Maj 01, 2010 8:26 am " />Polecam Ci też to: http://vimeo.com/7595905 Pamiętaj, że do jakiejkolwiek regulacji, silnik musi być rozgrzany. Możliwe, że masz też źle ustawione LSN - w tym wypadku żadna regulacja Idle nie pomoże. Bernard fajnie wszystko tłumaczy i pokazuje, więc nie powinieneś mieć problemu (o ile znasz angielski ). OS to czołówka światowa jeśli chodzi o silniki. Jak chcesz to kup, zobacz co pada, bo jeszcze chyba nikt na ten pomysł nie wpadł OSy przy dobrej eksploatacji robią masakryczne przebiegi. Tylko pytanie, jak zniesie to Trophy A i taka rada - w modelu rób wszystko sam, nie że kolega Ci zrobi, poprawi, bo potem ktoś coś namiesza i nie wiesz co jest przyczyną. Chyba, że to kolega doświadczony i wie co robi Pozdrawiam. wicher123 - Sob Maj 01, 2010 5:36 pm " /> ">Polecam Ci też to: http://vimeo.com/7595905 Pamiętaj, że do jakiejkolwiek regulacji, silnik musi być rozgrzany. Możliwe, że masz też źle ustawione LSN - w tym wypadku żadna regulacja Idle nie pomoże. Bernard fajnie wszystko tłumaczy i pokazuje, więc nie powinieneś mieć problemu (o ile znasz angielski ). OS to czołówka światowa jeśli chodzi o silniki. Jak chcesz to kup, zobacz co pada, bo jeszcze chyba nikt na ten pomysł nie wpadł OSy przy dobrej eksploatacji robią masakryczne przebiegi. Tylko pytanie, jak zniesie to Trophy A i taka rada - w modelu rób wszystko sam, nie że kolega Ci zrobi, poprawi, bo potem ktoś coś namiesza i nie wiesz co jest przyczyną. Chyba, że to kolega doświadczony i wie co robi Pozdrawiam. Dzięki,postaram się robić sam ale naprawdę doświadczenie u mnie zerowe,strach się czegokolwiek dotknąć i tak właśnie jest Zaraz filmik zobacze,może zakumam o co chodzi.A jeśli chodzi o silnik do Trophika.. Może coś doradzisz też w tej kwestii?Chciałbym generalnie coś mocniejszego.Planowałem kupić silnik i tłumik to trofika a w przyszłości,jak opanuję już RC to po przesiadce do innego modelu,bardziej zaawansowanego,przełoże silnik i tłumik tylko właśnie,jak ta zmiana wpłynie na Trofika? Trzeba to będzie robić z głową ;/ a ja niestety posiadam zerowe pojęcie. Wiktor Sułek - Sob Maj 01, 2010 5:45 pm " />Model nie gryzie Od początku robię wszystko sam i wiele popsułem, ale dzięki temu umiem naprawić model, nawet polepszyć to, co trzeba Co do silnika. Nie chcę być tendencyjny, ale... SH 2008 wychodzi najtaniej jeśli chodzi o eksploatację. Oczywiście można z USA pociągnąć lepszy silnik w tej cenie (chociażby V-spec), ale przemyśl koszt np. korby lub łożysk - do SH korba 70zł, kpl. łożysk 130 - 150 jakoś. Popatrz też na silniki RB, GRP (Sport ze srebrnym radiatorem, bardzo przyjemnie chodzi), jeśli w USA to Werks, GO itp. itd. Tylko daleko od Axe Rossi No i przede wszystkim, ile masz pieniędzy? wicher123 - Sob Maj 01, 2010 6:20 pm " /> ">Model nie gryzie Od początku robię wszystko sam i wiele popsułem, ale dzięki temu umiem naprawić model, nawet polepszyć to, co trzeba Co do silnika. Nie chcę być tendencyjny, ale... SH 2008 wychodzi najtaniej jeśli chodzi o eksploatację. Oczywiście można z USA pociągnąć lepszy silnik w tej cenie (chociażby V-spec), ale przemyśl koszt np. korby lub łożysk - do SH korba 70zł, kpl. łożysk 130 - 150 jakoś. Popatrz też na silniki RB, GRP (Sport ze srebrnym radiatorem, bardzo przyjemnie chodzi), jeśli w USA to Werks, GO itp. itd. Tylko daleko od Axe Rossi No i przede wszystkim, ile masz pieniędzy? Posiadam budżet na dzień dobry ok 1 tyś zł na tuning trofika. Kolega mi proponuje taki tłumik: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/17373/n/OFNA-Jammin-JP-4-Chrome-Polished-Off-Road-Tuned-Pipe No i teraz kwestia silnika :/ Gdybyś mógł mi doradzić dokładnie jaki model silnika mogę wziąć pod uwagę będę naprawdę bardzo wdzięczny. Wiktor Sułek - Sob Maj 01, 2010 6:39 pm " />Tłumik jest ok, podkręca górne obroty. Tylko jeśli mogę podpowiedzieć, to weź wersję Hard Anodised - polerowany zaraz się usra w piachu i błocie i trzeba go na nowo polerować często I jeśli brałbyś silnik, do którego jest dedykowany wydech, to lepiej wziąć taki. Poprzeglądaj oferty Polskich dystrybutorów jak wygląda zaplecze z częściami i ich dostępność, to ważny aspekt. Tak jak mówiłem SH 2008, GRP Sport, Orion i tak dalej. Poprzeglądaj fora, na przykład rctech.net, poczytaj opinie na amainie i daj linki tutaj Od siebie mogę polecić silniki SH, a odradzić silniki Axe Rossi. Innych nie miałem. HPI Polska - Sob Maj 01, 2010 7:13 pm " /> ">...Chciałbym generalnie coś mocniejszego.Planowałem kupić silnik i tłumik to trofika a w przyszłości,jak opanuję już RC to po przesiadce do innego modelu,bardziej zaawansowanego,przełoże silnik i tłumik tylko właśnie,jak ta zmiana wpłynie na Trofika? Trzeba to będzie robić z głową ;/ a ja niestety posiadam zerowe pojęcie. Po co ci nowy silnik? Wyreguluj go właściwie, używaj dobrego paliwa i ciesz się z jazdy. Nie zawracaj sobie głowy kombinacjami z silnikiem. Praktyka mówi nam że to raczej strata czasu i pieniędzy. wicher123 - Sob Maj 01, 2010 8:17 pm " /> ">...Chciałbym generalnie coś mocniejszego.Planowałem kupić silnik i tłumik to trofika a w przyszłości,jak opanuję już RC to po przesiadce do innego modelu,bardziej zaawansowanego,przełoże silnik i tłumik tylko właśnie,jak ta zmiana wpłynie na Trofika? Trzeba to będzie robić z głową ;/ a ja niestety posiadam zerowe pojęcie. Po co ci nowy silnik? Wyreguluj go właściwie, używaj dobrego paliwa i ciesz się z jazdy. Nie zawracaj sobie głowy kombinacjami z silnikiem. Praktyka mówi nam że to raczej strata czasu i pieniędzy. Chciałem tylko spróbować zwiększyć nieco moc mojego Trofika HPI Polska - Nie Maj 02, 2010 5:03 am " /> ">...Chciałem tylko spróbować zwiększyć nieco moc mojego Trofika Polecam wybrać się na zawody. Poczujesz prawdziwy cel posiadania modelu, adrenalinę, spotkasz się z kolegami, zdobędziesz doświadczenie. Zobaczysz wówczas co jest rzeczywiście ważne. Zaufaj mi ze twój "Trophik" ma wystarczająco mocy. Warto natomiast wiedzieć jak wykorzystywać jego możliwości. Tej wiedzy nie zdobędziesz przez internet. wicher123 - Nie Maj 02, 2010 8:04 am " /> ">...Chciałem tylko spróbować zwiększyć nieco moc mojego Trofika Polecam wybrać się na zawody. Poczujesz prawdziwy cel posiadania modelu, adrenalinę, spotkasz się z kolegami, zdobędziesz doświadczenie. Zobaczysz wówczas co jest rzeczywiście ważne. Zaufaj mi ze twój "Trophik" ma wystarczająco mocy. Warto natomiast wiedzieć jak wykorzystywać jego możliwości. Tej wiedzy nie zdobędziesz przez internet. Byle tylko były rozgrywane w olokicach Nysy, Opola to czemu nie ale niestety raczej nie ma i chyba nie będzie wicher123 - Pon Maj 03, 2010 7:21 pm " />Witajcie,dziś udałem się na tor by spróbować ustawić Trofika.Okazało się,że zastosowałem się do rad z filmu w poscie wyżej. Wystarczyło dokręcić śrubkę IDLE ok 1/2 i już model nie gaśnie, wszystko chodzi cacy Oczywiście robiłem to już na rozgrzanym silniku ok 95 stopni Dzięki za porade. Mam nadzieję,że to pomoże i nie będę musiał ingerować gdzieś jeszcze i przykręcając IDLE chyba nic nie nawyrabiałem :/ HPI Polska - Wto Maj 04, 2010 4:11 am " />Nasze filmy Mogą się jeszcze przydać w przyszłości |