ďťż
Problem z Savage X 4.6




Jaan - Nie Cze 22, 2008 8:30 pm
" />Witam wszystkich po długiej przerwie, i odrazu przechodze do rzeczy.
A mianowicie, wraz z ojcem zdecydowaliśmy sie zakupić nasz pierwszy spalinowy model i padło na ww sava. No i mamy pare problemów:
-niestabilnie stoi, gaśnie jeśli nie ma lekko wciśnietego gazu a czasem sam z siebie zaraz po odpaleniu.(cały czas koła w powietrzu). Raz udało sie postawic na ziemi zeby nie gasł ale miał bardzo wysokie obroty i po jakiejkolwiek zmianie odrazu gasł.
-pluje benzyną, i to w takich ilościach ze jeśli uda sie go odpalic zeby nie gasł(wysokie obroty) to cały bak(160cc) schodzi w może 10minut.
-nie działa hamulec, serwo nie łapie go(duży luz ma ta dzwignia), jeśli pociągnie sie recznie dzwigienke wtedy coś tam łapie.

Prosze o porade gdyż razem z ojcem tracimy już siły do tego modelu. jest nowy, przepaliliśmy ok 4 baków z czego dużą wiekszość wypluł.

Był bym dozgonnie wdzięczny gdyby jakiś modelarz z Gdyni pomógł by osobiście.

P.S Temat zakładam tu gdyż nie mam dostępu do działu ze spaliniakami i porsze o nie przenoszenie go tam gdyż nie będe mógł odpowiadać.

Jeśli ktoś bedzie chciał pomóc to podaje również gg: 546313

z góry dzieki za odpowiedzi.




Piotr Owcarz - Nie Cze 22, 2008 9:07 pm
" />ad.1 Może świeca padła ... zobacz czy się zazy ale tak jasno.

ad.2 HSN skręć



Draxan - Nie Cze 22, 2008 9:09 pm
" />ad. cośtam - a docierales go wogole czy odrazu zaczoles kombinowac jak by tu jechac itp. ?



Jaan - Nie Cze 22, 2008 9:15 pm
" />Jeszcze go docieram bo chce to zrobić porządnie. Przejechał narazie kilka metrów bardzo powoli.




Tomasz Gadnicki - Pon Cze 23, 2008 5:25 am
" />To normalne, że pluje paliwem, bo jest ustawiony na docieranie (przelany). Normalne również, że nie pracuje stabilnie, bo ma za dużo paliwa. Polecam obejrzenie filmów HPI.
http://www.lrp.pl/index.php?lang=pl&mor ... _aktywna=1
Regulacja i przygotowanie modelu (na dole). Siódmy, ósmy i dziewiąty film, czyli "Jak zacząć - Big block"
Jeżeli chodzi o hamulec, to w 4,6 RTR jest do bani i nie hamuje, ale spróbuj podkręcić na razie nakrętkę plastikową na cięgnie hamulca.

PS. Jakiego paliwa używasz?



HPI Polska - Pon Cze 23, 2008 6:17 am
" />Polecam filmy z cyklu "REGULACJA I PRZYGOTOWANIE MODELU"
W tym materiale znajdziesz odpowiedź na większość pytań.



Jaan - Pon Cze 23, 2008 9:13 am
" />A co z hamulcem? Czy trzeba go jakoś ustawiać, bo on poprostu nie działa.



Dorian Karczmarzyk - Pon Cze 23, 2008 9:58 am
" />Ogólnie w savach na gazie są za słabe serwa. Wymień na coś mocniejszego i od razu poczujesz różnice.



HPI Polska - Pon Cze 23, 2008 10:20 am
" />
">A co z hamulcem? Czy trzeba go jakoś ustawiać, bo on poprostu nie działa.
Z pewnością hamulce wymaga regulacji.
Ewentualna wymiana serw może być celowa dopiero jak będziesz czół taka potrzebę.
Ogólnie mam wrażenie, że przyda Ci się pomoc bardziej doświadczonego modelarza.
Warto skorzystać z takiej pomocy – unikniesz wielu niepotrzebnych błędów.
Rozejrzyj się na forum, kto mieszka w twojej okolicy i umówcie się na jakieś wspólne jazdy.



Jaan - Pon Cze 23, 2008 11:35 am
" />Ok dzieki, ojciec znalazł jakiegoś doświadczonego modelarza(poprzez właściciela sklepu Aero... w gdansku) dzieki za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam Jan Sz.

Mam jeszcze pytanie, na ile starcza caly bak w X4.6? Jazdy w terenie ofc.



duke14 - Pon Cze 23, 2008 2:24 pm
" />Po czterech zbiornikach to można spokojnie już skręcać HSN, nie ma sensu dalej go zalewać, dostanie po uszach tylko korba. Właśnie to że był mocno przelany powodowało bardzo szybkie zużycie paliwa i jego gaśnięcie na wolniejszych obrotach.

A co do hamulca to proponuję Ci od razu dać serwo skrętu na gaz, a na skręt coś z metalowymi zębatkami, bo plastikowe z SF-2 zaraz się wytłuczą na skręcie. Jeśli hamulec nie działa prawidłowo, nawet po zmianie serwa to kłania się jego regulacja na cięgnach.

A bak na ile starcza - to zależy w jaki sposób jeździsz, może jeździć 8 minut, może 15 min.
Powered by WordPress, ©