ďťż
Problem z Traxxasem Rustler:(




reno - Śro Gru 19, 2007 9:45 pm
" />Witam! Na początku chcialbym przeprosic ze pisze akurat tutaj ale w forum ogolnym niemoglem poniewaz niemam uprawnien czy cos takiego:/
No wiec posiadam Rustlera od Traxxas w wersij ESC i silnikiem purple bull, i mam 4 problemy: 1 polega na tym ze nie moge zdjac tego przegubu kulowego ktory trzyma ten plastikowy walek ktory napedza model.Jak nie zdejme tego przegubu to nie bede mogl zdjac obudowy dyfra.Ci ktorzy posiadaja Rustlera pewnie wiedza o co mi chodzi jesli nie to piszcie postaram sie jakos to dokladniej opisac chociarz niewiem jak:/ dodalbym zdjecia ale niewiem jak to sie robi chyba ze na maila jak ktos poda

2 problem to regulator a mianowicie: po wlaczeniu modelu samochod odrazu sam jedzie do tylu nie reaguje ani na trym ani na dodawanie przezemnie gazu.Regulator jaki w nim jest to Traxxas XL-1 elektroniczny. Powiedzcie mi woogole czy to jest dobry regulator?? Jakim innym mogl bym go zastapic??

3 problemem jest silnik. Praktycznie nic o nim niewiem co to jest za silnik?? Czy ten silnik woogole sie nadaje do tego modelu? Napisze to co pisze na silnik:
GM Purple Bull,
cosmic-serie,
High Performance,
Modellsportuertrieb Gmbh
Romantische straBe 33
86720 Nordlingen
Germany
I jeszcze jedno co do tego silnika,Na tym elektronicznym regulatorze jak dodaje gazu do przodu to silnik sie strasznie iskrzy niewiem dlaczego Jednak jak podlacze silnik do mechanicznego regulatora obrotow wszystko jest ok. Silnik ten jest szczotkowy. Jezeli ktos wie co to za silnik to bylbym OGROMNIE wdzieczny

4 problem to servo skretu. W czasie jazdy nagle przestaly dzialac skrety.Po rozkreceniu serva okazalo sie ze zebatki sa szczerbate Servo jakie mam w tym modelu to Futaba FP-S14B. Co polecacie zrobic wymienic zebatki na lepsze czy kupic nowe servo jesli tak to jakie by sie najlepiej nadawalo do rustlera?

PROSZE WAS BARDZO O POMOC!! CZEKAM NA ODPOWIEDZI
Pozdrawiam!




Bartosz Giza - Czw Gru 20, 2007 6:09 am
" />Nie wiem czy to dobra teoria...ale może masz zaduże ograniczenie na reglu niż na ten silnik?



evog - Czw Gru 20, 2007 6:56 am
" />Najlepiej Podaj Limit zwoi regulatora i ilość zwoi silnika..

Samochód kupiłeś nowy czy używany. Od początku miałeś takie problemy? (z silnikiem i z cofaniem samochodu).



reno - Czw Gru 20, 2007 5:06 pm
" />Hmm... mozliwe byc moze ten silnik jest za mocny do tego regla. Ale czy objawialo by sie to iskrzeniem i samoczynna jazda modelu do tylu? Model kupilem uzywany. Od samego poczatku tak sie dzieje Jak juz pisalem wczesniej o silniku niewiele wiem Regulator to XL-1 czyli orginalny jaki byl montowany w rustlerze.Limit zwoi regulatora to chyba 20 ale nie jestem pewien. Tutaj pisza ze jego limit to 17 i wyzej. Ale wedlug mnie on ma 20 bo orginalny silnik jaki w nim montuja to stinger 20 zwojowy. http://rccars.pl/forum/viewtopic.php?t= ... 932d0fca1a
Czekam na dalsze odpowiedzi, jak ktos wie jak zdjac ten przegub to niech mi napisze Pozdrawiam




evog - Czw Gru 20, 2007 5:19 pm
" />Z tym cofaniem.. sprawdz czy nadajnik nie jest zepsuty.. skoro nie reaguje na polecenia, a jedzie do tylu..

A w silniku mozesz miec zdarte szczotki..

Dla sprawdzenia jeszcze odlacz silnik i nim pokrec.. sprawdz sam czy jest cos podejrzanego w dzwieku, czy chodzi plynnie.



Bartosz Giza - Czw Gru 20, 2007 7:26 pm
" />Jak masz montowany silnik w modelu np. 20t to regiel wcale nie koniecznie jest do 20t.

Popatrz na przykladzie np. TC4-silnik seryjny ma ograniczenie do 17 zwoi a regiel od 13 zwoi , i napewno nie tylko w TC4 tak jest

A właśnie zobacz apke , a na skręty reaguje??



reno - Czw Gru 20, 2007 8:21 pm
" />Wykrecilem caly silnik, zebatka na silniku kreci sie strasznie ciezko,dziwnie tarpie niewiem czy tak ma byc? Jesli chodzi o reagowanie modelu to wczesniej zle napisalem chodzi mi o to ze model reaguje na wszystkie polecenia tylko ze nie moze przestac jechac do tylu. Wlaczam samochod i apke,stawiam go na ziemi dodaje gaz, model jedzie do przodu ale jak puszcze z gazu to odrazu sam sobie wrzuca wsteczny Oprocz tego jak go wlacze i nic nie ruszam to silnik dziwnie brzeczy. Jakie sa objawy zdartych szczotek?
P.S przegub juz zdjalem ale teraz mam problem z odkreceniem srubki ktora trzyma kielich w ktory wchodzi przegub z oska



Grzegorz Kopertowski - Czw Gru 20, 2007 8:33 pm
" />Jeżeli sam jedzie to tyłu to pokręć pokrętłami(trymerami) w nadajniku. Czy ten regulator jest programowany?? Jeżeli tak to może wystarczy go zaprogramować. Co oznacza, że zębatka się ciężko kręci na silniku? Ona wcale nie powinna kręcić się na wale.



evog - Czw Gru 20, 2007 8:33 pm
" />Wloz silnik do wody pojemnika z woda destylowaną i podłącz do prądu - moze byc zabrudzony. Przedtem jednak sprawdz szczotki.

A co do aparatury.. pobaw sie trymerami, rewersami... sprawdz polaczenia, oczysc cala elektronike w modelu.. to takie zabiegi profilaktyczne.. ktore moga pomóc..



reno - Pią Gru 21, 2007 4:47 pm
" />Chodzi mi o to ze wal wraz z zebatka topornie sie kreci. Na trym nie reaguje z reversamni sie jeszcze pobawie ale watpie ze to cos zmieni bo juz pare razy probowalem ale sprobuje jeszcze raz. Regulator hmm... szczerze mowiac to sam do konca niewiem czy on jest programowalny ale wydaje mi sie ze nie jest, nie chce nikogo wprowadzac w blad. Mam tak normalnie wlozyc silnik do wody destylowanej i go podlaczyc do samochodu czy jak?,bo nie za bardzo nie rozumiem? Elektronike przeczyscilem i dalej tak samo:( Dzisiaj jeszcze pokombinuje



evog - Pią Gru 21, 2007 7:03 pm
" />Co do tego silnika.. wklada sie do wody destylowanej i podlacza do pradu, np przez prostownik, ale nie wiem czy to potrzebne, skoro to nie silnik ale wal itd. zle dziala.

Podaj oznaczenia tego regla.

A wal.. nie znam sie na budowie rustlera, takze CI nie pomoge ;/ ..



reno - Sob Gru 22, 2007 3:20 pm
" />Dzisiaj znow troche pokombinowalem i cos odkrylem. Podlaczylem silnik do regla mechanicznego i dzialo sie to samo tez jechal do tylu z tym ze sie nie iskrzyl. wzialem drugi oryginalny sinik rustlera stinger 20 zwoi i podlaczylem go do elektronicznego regla i bylo na odwrot , nie jechal do tylu ale sie iskrzyl Czym to moze byc spowodowane? Wedlug mnie to i regiel i silnik jest padniety
O to co pisze na reglu:
traxxas XL-1
A0203661
tu jest jego zdjecie http://www.teamcosmos.com/solaris/pics/xl1.jpg
do konca niewiem do czego sluza te dwie dziurki z napisami neutral i proporcional



evog - Sob Gru 22, 2007 3:48 pm
" />Haha.. to wyglada tak jakbys mial na odwrot przylutowane kable.. a co do iskrzenia.. sprawdz czy masz zdarte szczotki

Moze byc ze regiel i silnik jest padniety.



reno - Sob Gru 22, 2007 10:47 pm
" />uuu.. No to bede musial sprobowac je przylutowac na odwrot czyli jesli szczotki sa padniete to silnik moze sam do tylu jechac? bo iskrzenie jest wtedy gdy silnik jest podlaczony do regla elektronicznego..a jak jest podlaczony do regla mechanicznego to nie iskrzy.
Powered by WordPress, ©