ďťż
Problem z ustawieniem silnika w MGT 8.0 na dotarciu




zakula70 - Pon Lip 20, 2009 6:19 pm
" />Witam wszystkich , kupiłem Mgt 8.0 RTR i chciałem go dotrzeć ale mam duży problem.Ustawiłem iglice według instrukcji dołączonej do modelu,paliwo mam Model Technics Champion20 .Pierwszy zbiornik wypaliłem na postoju ale pod koniec zbiornika silnik zaczął wchodzić na wysokie obroty i mocno sie grzał (120 st).Kiedy silnik ostygł chciałem wypalić kolejny bak ale żeby silnik zapalił musiałem długo nim kręcić a jak już odpalił to po około 2 min. wszedł na wysokie obroty i znów sie mocno zagrzał , tak próbowałem pare razy i cały czas było tak samo.Prosze dajcie jakies dobre rady bo sam sobie nie poradze.Z góry dziekuje za pomoc.
Rozebrałem silnik i widze że nie jest szczelne i ma lekki luz przednie łozysko w silniku to pod sprzęgłem. Czy może to być przyczyną takiego zachowania silnika?




cosin - Pon Lip 27, 2009 2:25 pm
" />przed docierką powinno sie usczelnić silnik (backplate, iglice, gaźnik), na rure filtra powietrza w miejscu gdzie wchodzi na gaznik zaloz opaske zaciskowa i sciagnij ja dosyc mocno (tak zeby moc ja zdejmowac i zakladac). Pozaciskaj mocniej wszystkie opaski na wężach paliwowych, załóż opaskę na ten wąż idący od pompki paliwa do gaźnika).

Ja uszczelnialem silnik sylikonem wysokotemperaturowym (czerwony), to mocno pomogło. Zmień paliwo na cos lepszego niż MT. Jakiś Jet's, Merlin, Tornado. (ja jezdzilem moim MGT na BB 25% i po zmianie na Merlina zauważyłem sporą różnicę).

Ustaw i zaznacz sobie na kole zamachowym pozycję BDC (tłok na samym dole) i tuż po zgaszeniu silnika zawsze ustawiaj silnik w tej pozycji.

Jak kumasz język angielski to polecam forum MGT
http://www.aeforums.co.uk/forum/index.php?showforum=12

tu masz o ustawieniu iglic w modelu (podstawowe ustawienie)
http://www.aeforums.co.uk/forum/index.p ... topic=2358

tu masz dokładnie opisane docieranie MGT 8.0

http://www.aeforums.co.uk/forum/index.p ... topic=1308

Uszczelnianie silnika
http://www.savage-central.com/modules.p ... ms&t=54465

mi to forum bardzo pomogło, na rcauto nie miałem co liczyć w kwestii stricte MGT 8.0 bo byłem chyba pierwszy z tym modelem tutaj.

Reasumując:

Uszczelnij silnik
Ustaw BDC
dokręć wszystkie śruby w modelu (dokręć mocowanie silnika do ramy i do łoża!!)
wyreguluj hamulec!!!! (zastąp sprężynkę grubą gumową rurką, czy plastikową.... na sprężynie hampel jest strasznie biedny)
Ustaw EPA w apce tak, żeby serw nie zażynać

jak mi się coś przypomni to dopisze. Miłej zabawy. Model jest zarąbisty!

Standardowa świeca to straszny badziew, trudno na niej wyregulować silnik, żeby chociaż "jako tako" chodził. Zrob na niej 5 baków (o ile tyle przeżyje) i zmień.
Zainwestuj w świece OS A8 lub A3 (zaleznie od pory roku). Ja przez cały czas na A8 jeżdżę.



zakula70 - Pon Lip 27, 2009 4:26 pm
" />Bardzo ci dziekuje za te rady ,myślałem że już mnie wszyscy olali. Zrobie doładnie tak jak mi poradziłes , tylko teraz czekam na to łożysko z przodu silnika bo nie było najlepsze i dosyć mocno z niego ciekło .Dziwne że w nowym silniku takie coś miało miejsce.Jeszcze raz wielkie dzieki !!!



Bartek Koźbielak - Pon Lip 27, 2009 7:07 pm
" />paliwo champion to syf - silnik więcej pluje olejem niż chodzi
Wątpie żeby łożysko od razu było do kosza
Zmień paliwo taka moja rada




zakula70 - Pon Lip 27, 2009 7:23 pm
" />A jakie paliwo polecacie? tak sie składa że obecnie mieszkam w Dublinie IRL a tu nie ma dużego wyboru.Paliwo jakie znalazłem to właśnie MT albo OptiFuel jakieś angielskie.Może ten OptiFuel bedzie lepszy?



cosin - Wto Lip 28, 2009 6:50 am
" />nie znam tego OptiFuel więc nie doradzę w tej kwestii.

slyszalem, ze w pierwszych egzemplarzach backplate padało ale zeby lozysko przednie to nie....

jak już chcesz zmienić łożysko to pamięta, że musi być wysokoobrotowe.



zakula70 - Wto Lip 28, 2009 8:59 am
" />Zamówiłem u AE ze stanów orginalne .Możę te by jeszcze polatało ale że mam rozebrany silnik a naprawde jak na nowe łożysko to miało duże luzy, no i lało to już je wymienie.Znalazłem jeszcze paliwo Merlin, ale też nic o nim nie wiem.Poszukam troche w necie może coś znajde.



cosin - Wto Lip 28, 2009 9:07 am
" />ja jezdze teraz na merlin expert 25% i to paliwo moge z doswiadczenia polecic.



zakula70 - Wto Lip 28, 2009 9:22 am
" />Jak tak to super.Musze sie skontaktować ze sprzedawcą bo mam emaila do niego i dowiedzieć się jaka cena i gdzie mogę kupić.Jeszcze raz dziękuje za twoją pomoc bo naprawde mi pomogłeś.Może dzisiaj będzie łożysko to zaraz zabiore sie za składanie.Mam jeszcze jedno pytanko , jak masz ustawione koła (chodzi o zbierzność i kąt nachylenia).Pytam bo jezdzisz tym modelem i wiesz jak sie prowadzi.



cosin - Wto Lip 28, 2009 9:34 am
" />zarówno na stockowych kołach jak i na dirt bonzach mam zbieżność 0 stopni (przynajmniej do tego starałem się dążyć regulując), kąt nachylenia około 100 stopni, dzięki czemu model lepiej "wgryza się w zakręty". Na stockowych amorach i kołach miałem problem z zakrętami... bydle strasznie wywrotne było (nic dziwnego w MT). Sugeruję zmianę sprężyn na czerwone + goldy i nie wstawianie zadnych podkładek (pierscieni miedzy sprezyny a kołnierz amora). Przy wyższych hopach zdarza sie, ze czapka z amora spadnie (zmora w tym modelu). Ludzie wymieniaja czapki na alu i problem rozwiazany. Amorki te sa naprawde bdb (praca rewelacja). Ja wsadzilem do swojego wahacze RPM (maja 3 dziury regulacyjne) + amory ProLine powerstrokes. Obecnie zrobiłem setup trochę bardziej racingowy bo nie mam za bardzo terenu do bashu.



zakula70 - Wto Lip 28, 2009 9:48 am
" />Ok. dzieki za kolejną pomoc,coś pokombinuje.A tak na marginesie ile Ci spala ta bestia?



cosin - Wto Lip 28, 2009 9:58 am
" />spala tyle ile wleje

srednio teraz wychodzi okolo 9 min na bak



zakula70 - Wto Lip 28, 2009 10:11 am
" />Troche mały ten bak ale to jeszcze nie jest tak żle.



cosin - Wto Lip 28, 2009 11:00 am
" />wytnij dziure w przedniej "szybie", ja wycialem cala szybe zeby lepiej silnik chlodzic



zakula70 - Wto Lip 28, 2009 11:21 am
" />OK. Troche już poczytałem to forum i coś sie tam dowiedziałem o spalinkach. Już sie skontaktowałem ze sprzedawcą paliwa Merlin i postaram sie jak najszybciej pojechać do niego i kupić to paliwko. Jak myślisz jak MGT bedzie sie sprawował na plaży bo mam bardzo blisko? To nie jest plaża z piasku ale z takiech drobnych kamyczków..



cosin - Wto Lip 28, 2009 11:31 am
" />pewnie dobrze ale nie jeździłem... nie wiem



zakula70 - Śro Sie 05, 2009 9:18 pm
" />Witam ponownie! Już poskładałem autko i byłem dzisiaj na docieraniu.Model zapalił bardzo dorze i wszystko biło ok. ale wydaje mi sie że osiągał za wysoką temperaturę.Przy piątym baku po około 4 minutach jazdy było 125st. może to wina tego paliwa ale zauważyłem że jak zgasze silnik to przy wlocie do gaznika pojawiają się pęcherzyki powietrza i cofają sie w stronę baku. Czy to może być przyczyna tak wysokich remperatur?Pozdrawiam.

OK. dzieki za pomoc ale już sobie poradziłem.Przyczyną było paliwo MT Champion20. Kpiłem Merlin Advanced25 i wszystko jest tak jak powinno,temp. dobra i ragulacja przebiegła ok .Nie wiem jak do innych silników ale do MGT8.0 nie polecam paliwa MT bo nie da się na nim nic zrobić.
Temat do zamknięcia.dzięki i pozdro!
Powered by WordPress, ©