ďťż
PROBLEM Z WENTYLATORAMI!




andrzej76 - 2007-09-29, 20:54
Mam problem! Co to może być, niech mi ktoś odpowie, gdy odpalam zimny silnik załączają się dwa wentylatory odrazu, a gdy silnik się rozgrzeje to się wyłączają. Klima jest wyłączona. Proszę o szybką odpowiedź!




GAZDA - 2007-09-29, 22:08
a temperaturka jak? nie przegrzewa sie gdy te wentylatorki nie chodzą?



andrzej76 - 2007-09-30, 11:14
temperatura jest ok



Aandrzej3 - 2007-09-30, 20:21
Sprubuj go odpalić z wyłączonym nawiewem u mnie jest to samo załancza na pewien czas klimatyzacje żeby odparować szyby.




piotrekzet - 2007-10-01, 04:15
Miałem to samo w sable - mój to składak, i jakiś domorosły elektryk zrobił przeróbkę - podłączył kabel od czujnika temperatury do modułu, który jest z przodu - szeroka wiązka kabli, jak nie zapomnę to wrzucę fotkę, ale najwcześniej jutro. Był jakiś problem z temperaturą, to znaczy czujnik szalał, najpierw elegancko potem drgał prawie w pełnym zakresie. Podłączyłem tak jak powinno być, przeczyściłem styki i wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam



andrzej76 - 2007-10-01, 20:07
jeśli chodzi o te moje wentylatory, gdy nawiew jest wyłączony(OFF) one nie chodzą , a gdy tylko włączę nawiew(np.na szyby)to te wentylatory od chłodzenia silnika odrazu się włączają chociaż auto dopiero jest odpalone, więc silnik nie jest gorący i nie trzeba go chłodzić. Moim zdaniem to są dwie oddzielne sprawy wentylatorek od nawiewu i wentylatory od chłodzenia silnika. Dlaczego tak się dzieje?



GAZDA - 2007-10-01, 21:28
a gdy dasz na vent lub na nogi nawiew? bo jak dajesz nawiew na szybe to włancza sie klima wtedy



andrzej76 - 2007-10-01, 22:21
jak włączam nawiew(obojętnie jaka pozycja) to równocześnie włączają się te dwa wentylatory, nie znam się jeszcze na tym samochodzie bo mam go niecały miesiąc, więc nie wiem czy tak powinno być? a czy jak chodzi klima to włączają się oba te wentylatory czy jeden?



piotrekzet - 2007-10-02, 05:12
Kurde, to nie ta generacja Zacząłem się zastanawiać skąd dwa wentylatory
Andrzej, na mój mały rozumek to jeden od klimy drugi od chłodnicy - oczywiście w dużym uproszczeniu. Ten od klimy ma kręcić cały czas jak masz włączoną klimę, może być z przerwami, to znaczy startuje, zwalnia, startuje, zwalnia itd. A drugi ma się włączyć jak rozgrzejesz silnik. Ale na pewno nie tak, że najpierw kręci potem nie. Obejrzyj kable, czy ktoś tam nie uskuteczniał jakichś patentów.
Powered by WordPress, ©