ďťż
Problem z wyregulowaniem silnika, świecami...




Jerry_Cornelius - Śro Maj 13, 2009 4:47 pm
" />Witam,
Niedawno (ok 2 miesiecy temu) nabyłem RS4 NITRO HPI model nowy prosto z pudełka. Silnik 3.0ccm najnowszy model.
Paliwo Nitro 20%

Docieranie silnika wedle porad na forum i na stronie S.H (dla pewnosci wypaliłem 2litry)
Potem zabrałem sie za regulacje. Pieknie cacy tak jak radza modelik łądnie sie zbierał, temp osiagał ok 109Stopni. Zaliczylem chyba jedna przewrotke ale nic sie nie stalo i model dalej jedził. (na świecy podczas regulacji była grzałka) No i w pewnym momencie grzałka padła (20-40min jedziłem, chłodziłem by wykazac maksymalna temp). Podładowałem a tu pac grzałka nie grzeje.. zakupiłem druga (grzałke) znowu to samo.
W koncu doszedłem do wniosku ze świeca padła (zalecali po docieraniu na standardowych ustawieniach świece wymienic).
Wziełem nowe świece firmy S,H 5 (oznaczenie z boku świecy R5 taka jaka była dostarczna orginalna z HPI więc takie same). I tu sie pojawił problem pozostawiona regulacja była zła, silnik odpalał ale osiagał temp o jakich ma nie osiagac (max184C -,-) szybko wyłaczyłem i schodziłem silnik, z obawy o zepsucie.

Po ostygnieciu silnika ustawiłem basic ustawienia iglicy od wysokich obrotów, ta z boku gaźnika od niskich obrotow zostawiłem jak było równo z ścianka. Były problemy z odpaleniem ale nacisniecie gazu niwelowało to.
I był problem zestrojeniem temp a obrotami silnika mimo ze uzywałem 20% paliwa nitro który miał wychładzać silnik. Jak wyzej napisałem osiągneło raz 184 to poźniej osiagało 150max chyba 3-4 razy.

W końcu osiagnełem zadawalajcy rezultat max 110stopni (109-108 roznie pokazywało) ale jedno małe ale.
Kiedy przyszło sprawdzac jak w mieszanym trybie idzie (umiarkowana-szybka jazda (do oporu))znowu ten sam cyrk z temp. W miedzy czasie zaliczyłem 2 przewrotki (nierówny teren z klockow betonowych). I oczywiście znowu świeca padła.

Za bardzo odkrecona iglica to powoduje zalewanie silnika przykrecona to silnik wytwarza kosmiczne temp -,- jałowe to 99-110 chyba ze cos poknocilem ;/

Szczerze mówiąc mam pomału dosyc. Problemy z regulacja silnika, 2 świeca padła.. sam juz nie wiem co zrobić.
Byłbym wdzieczny za pomoc w wyregulowaniu silnika (mieszkam niedaleko Szczecina (Goleniów)) Bo 3 świeca to ostatnia świeca która mam na stanie i mam z powodu nowego modelu duże koszty a zero przyjemnosci że pomału rozważam sprzedaż/wymianę na elektryka




freekamil - Śro Maj 13, 2009 5:37 pm
" />Może być tak, że silnik dostaje lewe powietrze. Sprawdź dokręcenie radiatora oraz czy dobrze przylega gaźnik do bloku. Posprawdzaj wszystkie miejsca łączenia przewodów, oraz czy w czasie pracy silnika nie idą bąbelki przewodami.



Maciek Bogusławski. - Śro Maj 13, 2009 5:47 pm
" />Cześć. Swieca pada dlatego, bo silnik ma za duzą temperarure czyli dostaje za duzo powietrza. Aby temu zaradzić, musisz iglice hsn wkręcić o 1/8 obrotu. Musisz ją rególować bardzo małymi ruchami, bo z tego co czytałem, Twój silnik jest dość trudny w rególacj. Pamiętaj max 1/8 obr. a najlepiej o 1/16. Aha nie masz co się dziwić, że grzałka padła po 40 minutach ciągłego jej używania, bo mało jest takich grzałek które jeszcze by działały. A co do świecy to najlepiej kup OS'a R5, to jest najpopularniejsza świeca chyba na rynku i najbardziej uniwersalna. Jakiej firmy jest paliwko na którym jezdzisz?



Jerry_Cornelius - Śro Maj 13, 2009 6:45 pm
" />
">Może być tak, że silnik dostaje lewe powietrze. Sprawdź dokręcenie radiatora oraz czy dobrze przylega gaźnik do bloku. Posprawdzaj wszystkie miejsca łączenia przewodów, oraz czy w czasie pracy silnika nie idą bąbelki przewodami.

Hmm było to przy docieraniu ze sie zalewał cały model ale wszystko co moglem to dokreciłem posprawdzałem itp.


">Cześć. Swieca pada dlatego, bo silnik ma za duzą temperarure czyli dostaje za duzo powietrza. Aby temu zaradzić, musisz iglice hsn wkręcić o 1/8 obrotu. Musisz ją rególować bardzo małymi ruchami, bo z tego co czytałem, Twój silnik jest dość trudny w rególacj. Pamiętaj max 1/8 obr. a najlepiej o 1/16. Aha nie masz co się dziwić, że grzałka padła po 40 minutach ciągłego jej używania, bo mało jest takich grzałek które jeszcze by działały. A co do świecy to najlepiej kup OS'a R5, to jest najpopularniejsza świeca chyba na rynku i najbardziej uniwersalna. Jakiej firmy jest paliwko na którym jezdzisz?

Z tym sie moge zgodzic za duze temperatury silnika, z wypowiedzi niektórych forumowiczów wywnioskowałem ze "dachowanie modelu" tez ma wpływ na świece chociaż nie mam pojecia.
Do grzałki nie mam pretensji ale myślałem ze ona poszła jak świeca nie chciała żarzyć dlatego kupiłem druga, ale na koncu okazało ze to wina świeczki -,-

Świece co uzywam i jaka była pierwotnie w modelu to
http://www.rcwroblik.pl/Swieca+SH+5,57614193,01,i2.html
też ma oznaczenie R5
Paliwo
http://www.rcwroblik.pl/Paliwo+Big+bang ... 01,i2.html (kolor Różowy)

Basic ustawienia czyli śruba HSN wykrecona zgodnie z krawedziami i zalecaja krecic 1,5 obrotu a nawet na 1 obrót tez nie jest dobrze :/ pół tez nie bo zalewa i gaśnie przy ruszaniu
Cholera by wzieła ten silnik


">ja do ustawień fabrycznych nie wracam bo silnik nie działa dobrze na nich w moim silniku...
Zrób tak jeśli model nagrzewa się do wysokich temp to daj więcej paliwo-1/8 obrotu.Jeśli model zalewa się to zwiększ powietrze tzn ta srubka przy gazie.Jeśli gaśnie przy ruszaniu to ma za mało paliwka...i się będzie nagrzewał


Hmm rozumiem ale igilica od powietrza gdzie na jałowym biegu mi nie ucieka jest ustawiona na 1mm ciezko przy tym manipulowac, gorzej jeszcze jak model osiaga topowa predkosc maksymalna (speed fajny gdyby nie cholerna skoki temp)




Kamil Walczak - Śro Maj 13, 2009 6:52 pm
" />ja do ustawień fabrycznych nie wracam bo silnik nie działa dobrze na nich w moim silniku...
Zrób tak jeśli model nagrzewa się do wysokich temp to daj więcej paliwo-1/8 obrotu.Jeśli model zalewa się to zwiększ powietrze tzn ta srubka przy gazie.Jeśli gaśnie przy ruszaniu to ma za mało paliwka...i się będzie nagrzewał



Maciek Bogusławski. - Śro Maj 13, 2009 6:59 pm
" />Paliwo masz najgorsze jakie tylko moze byc. Radze Ci je zmienić bo z każdą kupioną nową bańką, będziesz musiał rególować silnik od nowa. To że. SH oznacza swiece R5 to nie znaczy, że to jest ta sama świece co OS'a R5. Ale Ty przy rególowaniu od razu wkręciłeś te 1.5 obrotu?



Jerry_Cornelius - Śro Maj 13, 2009 7:09 pm
" />
">Paliwo masz najgorsze jakie tylko moze byc. Radze Ci je zmienić bo z każdą kupioną nową bańką, będziesz musiał rególować silnik od nowa. To że. SH oznacza swiece R5 to nie znaczy, że to jest ta sama świece co OS'a R5. Ale Ty przy rególowaniu od razu wkręciłeś te 1.5 obrotu?

Hmm co radzisz? wiem ze powinno być 16% ale 20% wieksze smarowanie i zgodnie idac z tym powinno zmniejszac temp silnika.

Tak jak regulowałem to wkreciłem 1.5
wg. tego poradnika robiłem zamiast wkrecac i odkrecac 3 pełne obroty wolalem z gory 1,5 obrotu wkrecic od basic ustawienia.
http://www.shaft.pl/info_pages.php?pages_id=6

Jeśli masz rację to popełniłem postawowy bład z paliwem oraz świecą.



Kamil Walczak - Śro Maj 13, 2009 7:18 pm
" />to paliwo to złom
-drogie
-trzeba regulować gaźnik często
-wysoka temp silnika
-jest tego od cholery
Ja to paliwo chyba do pieca wrzuce bo na tym syfie nie chce mi jeździć...
Gorąco polecam ci paliwo jets-Jest na hpi.pl w sklepie



Kamil Walczak - Śro Maj 13, 2009 7:21 pm
" />a co do ustawien gaźnika to zrozumiałem to jak rozkreciłem gaźnik,gaz to powietrze a ta najwyzsza sruba to iglica paliwa-odkrecasz to dostaje wiecej paliwa...
p.s przepraszam was za podwójnego posta



Jerry_Cornelius - Śro Maj 13, 2009 7:56 pm
" />
">to paliwo to złom
-drogie
-trzeba regulować gaźnik często
-wysoka temp silnika
-jest tego od cholery
Ja to paliwo chyba do pieca wrzuce bo na tym syfie nie chce mi jeździć...
Gorąco polecam ci paliwo jets-Jest na hpi.pl w sklepie


Hmm uzasadnienie troche słabe, jedynym mankamentem moze byc to ze to jest 20% troche za duzo a powinno byc 16%
(nawiązuje do wypowiedzi Tomasza Ostrowskiego viewtopic.php?f=7&t=42196&hilit=Paliwo oraz małego91 viewtopic.php?f=24&t=41867&hilit=Paliwo) chociaż znawca nie jestem wiem ze nie wypadałoby mieszac paliw różnych producentów



freekamil - Śro Maj 13, 2009 8:00 pm
" />Właśnie nie. Czym więcej % tym silnik się mniej męczy i temp. jest mniejsza. Lecz do małych silników max to chyba 20%. Używam silnika 5.2 i zaczynałem od 16% i w miarę jak zwiększałem % to temp. spadała. Używam teraz tylko 25% i jest max 115 stopni. Polecam paliwa Jets i Tornado.



Kamil Walczak - Śro Maj 13, 2009 8:05 pm
" />świeca musi być odpowiednia na lato i zime...A co do paliwa to kupiłem na probe jets i temp spalania jest mniejsza,płynniej pali i nie pluje paliwem.To znaczy że bigbang jest gorszej jakości niż inne paliwa jak np. jets.



Maciek Bogusławski. - Czw Maj 14, 2009 8:13 am
" />Po Pierwsze. Paliwo zmień na Tornado 20% lub Jest lub cos innego oprócz big bang.
Po drugie. Już silnik jest zmęczony tym, że wkręciłeś jemu od razy 1.5 obrotu. Powinno się wkręcać 1/8 co 15 min a z sie łącznie wkręci 1.5 obrotu a nie wszystko na raz. Nim większa zawartość nitro w paliwie, tym silnik jest zimniejszy pomimo tego, ze ma wieksze obroty i moc bo nitro ma wlasciwosci chlodzące. Radze Ci wródzić do ustawień oryginalnych i najlepiej na tych ustawieniach przpal jakies 3 baki. a potem zacznij go od nowa rególować CO 1/8 OBROTU!!!
Kamilpl: Z kąd wiesz że świece na zimie trzeba miec inną niż na lato? Według mnie, są to bzdury.



Kamil Walczak - Czw Maj 14, 2009 1:32 pm
" />słyszałem ze są rozne cieploty swiec...nie pamietam gdzie to slyszalem ale jesli to bzdury to sory



Maciek Bogusławski. - Czw Maj 14, 2009 1:50 pm
" />Ciepłoty świec to są ale z tą zimą i latem to tak sobie.



Dorian Karczmarzyk - Czw Maj 14, 2009 1:56 pm
" />Maciek, to przy regulacji mam wkręcać 1/8 obrotu i jeździć 15 minut i potem jeszcze raz ?



Maciek Bogusławski. - Czw Maj 14, 2009 2:40 pm
" />Tak. Tak się powinno rególować każdy silnik.



Tomasz Ostrowski - Czw Maj 14, 2009 3:17 pm
" />
">Maciek, to przy regulacji mam wkręcać 1/8 obrotu i jeździć 15 minut i potem jeszcze raz ?

dobre nie?



Tomasz Ostrowski - Czw Maj 14, 2009 3:22 pm
" />
">to paliwo to złom
-drogie
-trzeba regulować gaźnik często
-wysoka temp silnika
-jest tego od cholery
Ja to paliwo chyba do pieca wrzuce bo na tym syfie nie chce mi jeździć...
Gorąco polecam ci paliwo jets-Jest na hpi.pl w sklepie


Hmm uzasadnienie troche słabe, jedynym mankamentem moze byc to ze to jest 20% troche za duzo a powinno byc 16%
(nawiązuje do wypowiedzi Tomasza Ostrowskiego viewtopic.php?f=7&t=42196&hilit=Paliwo oraz małego91 viewtopic.php?f=24&t=41867&hilit=Paliwo) chociaż znawca nie jestem wiem ze nie wypadałoby mieszac paliw różnych producentów

15 min jazdy na złej regulacji go zabije

zacznij od świecy OS 8, będzie dobra do tego silnika

Reguluj drobnymi krokami, to fakt, ale regulacje rób po nawet min, wystarczy żeby silnik nabrał nowej temp. Pomiar rób po ostrej przegazówce, np po zatrzymaniu na prostej.

Na BB ludzie jeżdżą i to nawet w zawodach, inaczej się reguluje silnik, ale spokojnie da rade

Na zimę stosuje sie cieplejsze świece niż na lato. Nawet latem stosuje sie różne świece, inne jak jest 15st inne jak 30st.
... i nie są to bzdury.
im mniejszy silnik tym bardziej wrażliwy na zmianę świec

W twoim przypadku zastosowanie zimnej świecy powodowało gorsze spalanie, silnik mulił więc skręcałeś mieszankę doprowadzając do kiepskiego smarowania i wzrostu temp.

Nitrometan nie ma właściwości chłodzących. W czasie spalania nitro rozkłada się na tlen i azot, tlen poprawia spalanie więc można wzbogacić mieszankę, a bogatsza mieszanka to lepsze smarowanie i stąd niższa temperatura.

I jeszcze jedno, wkręcając iglicę zubażasz mieszankę, wykręcając wzbogacasz. Wkręca się w prawo, wykręca w lewo



Tomasz Ostrowski - Czw Maj 14, 2009 3:26 pm
" />
">Tak. Tak się powinno rególować każdy silnik.

czyli mamy 170st, wykręcamy 1/8, po 15 min schodzimy do 160, wykręcamy 1/8 po następnych 15 min schodzimy do 140, wykręcamy 1/8 i po 15 min schodzimy do 120
zanim dojdziemy do 110 żegnamy się z silnikiem



Dorian Karczmarzyk - Czw Maj 14, 2009 4:48 pm
" /> Muszę to wypróbować ^^



Draxan - Czw Maj 14, 2009 8:59 pm
" />
">Kamilpl: Z kąd wiesz że świece na zimie trzeba miec inną niż na lato? Według mnie, są to bzdury.

no to widac jak sie znasz wlasnie...
Tak samo jak z tym wkrecaniem ze nie mozna odrazu sobie wkrecic i caly obrot nawet. MOZNA, tylko trzeba wiedziec co sie robi.

EDIT: heh nie zauwazylem ze jest jeszcze jedna strona dyskusji, taka mialem nie odparta chec odpisac na te bzdury co wypisuje ten "specjalista"...



kurzyn_gdz - Czw Maj 14, 2009 10:41 pm
" />Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu, a mam mały problem. Bardzo często spotykam się z tematem powietrza w przewodach paliwa. Wiem że nie może go tam być , ale mam nowy trophy z f3.5, przewody nowe, dobrze zaciśnięte na każdym łączeniu a mimo to zawsze zauważę jakiś bąbel w układzie. Silnik chodzi elegancko, temp utrzymuje się mniej więcej taka sama, rzadko się zdarzy ale czasem przy ostrym ruszeniu zgaśnie i to morze być przez to. Morze jakaś rada ??



Draxan - Pią Maj 15, 2009 8:11 am
" />Sprawdz czy wieczko zbiornika paliwa jest szczelne i do tego i tak sprawdz raz jeszcze przewody, nie wazne ze nowe, nieraz zdaza sie ze pekaja przy nakladaniu na "grzybek" przy np. silniku .



Maciek Bogusławski. - Pią Maj 15, 2009 2:49 pm
" />Każdy ma swoje zdanie. Ja używam tylko R5 i nie kombinuje z zadnymi innymi świecami panie specjalisto



Tomasz Ostrowski - Pią Maj 15, 2009 3:28 pm
" />jaki masz silnik?



Maciek Bogusławski. - Pią Maj 15, 2009 5:37 pm
" />W savie F 4.6



Tomasz Ostrowski - Pią Maj 15, 2009 7:20 pm
" />takie duże silniki faktycznie mało czułe są na ciepłotę świec
Powered by WordPress, ©