ďťż
Problem ze skrzynią - Taurus 94 :(
Manys_76 - 2006-12-11, 11:16 Witajcie Mam następujący problem. Dzień po wymianie oleju w skrzyni w warsztacie pojawił się problem. Mianowicie z okolic skrzyni zaczęły dobiegać dziwne dżwięki a poza tym szarpało przy wrzuceniu D i R. Dodam że do czsu wymiany oleju wszystko działało bez zarzutu. Warsztat twierdzi że po prostu pech i zaraz po wymianie padła skrzynia - diagnoza - remont całej skrzyni!!! 3 lata temu kupiłem to auto po generalnym remoncie skrzyni w białce tatrzańskiej co jest udokumentowane. Czy to możliwe żeby teraz nagle padła cała skrzynia? Podczas wymiany oleju nie stwierdzono żadnych sladów zużycia a ponoć moga pojawić się opiłki metalu w zużytym oleju. Warsztat twierdzi że trzeba wymienić tarcze, łańcuch, elektrozawory ogólnie wszystko... Czy to możliwe że użyli niewłaściwego oleju podczas wymiany? Czy są szanse że jeśli teraz zaleje się ją dobrym olejem to będzie ok? Bardzo proszę o radę. Pozdrawiam Rafał RadAg! - 2006-12-11, 11:36 Nie wiem w sumie co ci napisać. Czy ten warsztat gdzie zmieniałeś olej to jakaś solidna firma? Założyli ci miskę na uszczelkę czy silikon? Ja w moim Taurusie zmieniałem olej już 2 krotnie w ciągu 2 ostatnich lat i zawsze było OK. Nawet lepiej niż gorzej. Fakt że nigdy olej spuszczony ze skrzyni nie nosił żadnych śladów problemów ze skrzynią. Ciemny, śmierdzący spalenizną, z opilkami żelaza...Mój olej zawsze jest prawie przeźroczysty (zawsze mam problem żeby go znaleźć na bagnecie jak sprawdzam poziom). Spróbuj z innym serwisem skrzyń. Może coś źle zalali, nie wiem, filtra nie włożyli...Skoro skrzynia była po premoncie i jeździłeś z nią 3 lata i była tip-top, to nie możliwe żeby nowy olej jej zaszkodził. Gdyby skopali coś przy remoncie to wyszłoby wcześniej...takie jest moje zdanie...Moze chcą cię naciągnąc na remont skrzyni i zarobić? Znajdź kogoś zaufanego, kto przyjrzy się skrzyni. A i sprawdź ten nowy olej, jaki jest poziom, jaki ma kolor i walory smakowe ![]() Manys_76 - 2006-12-11, 13:46 Dziękuję za odpowiedź ![]() Warsztat jest mały ale do tej pory był solidny. Już raz wymieniali olej w skrzyni i wszystko było ok a teraz taka sytuacja. Wiesz, mam powody przypuszczać że coś jest nie tak skoro do chwili wymiany oleju wszystko chodziło jak w zegarku więc jak to się stało że nagle, dzień po wymianie pojawiają się problemy? Zmęczenie materiału? Nie bardzo w to wierzę ale nie wykluczone że mają rację i nie zawinili ale... Pierwsza diagnoza była taka że to sterowanie, po 2 tyg. spalone tarcze 1 bieg i wsteczny - koszt 1500 zł. Po kolejnych 2 tyg. informacja że cała skrzynia do roboty - koszt "tylko" 3500 zł. Reasumując auto stoi już u nich prawie 5 tygodni i nic nie zrobili a ja jestem w kropce i chyba każę im ją złożyć i zabiorę samochód do innego warsztatu gdzie poproszę o diagnozę... Pozdrawiam Rafał RadAg! - 2006-12-11, 14:21 Co to za warsztat? Może ktoś z Wa-wy ich zna? Dałeś im auto tylko na zmianę oleju czy miałeś jakiś inny problem z Taurusem? Jaki jest przebieg samochodu? Zresztą, Andrzej jest tu specem od automatów...Ja naprawdę tylko gdybam coś tam ze swojego skromnego doświadczenia, ale zmęczenie materiału? U mnie, w podobnym roczniku jak twój (95) nigdy nie było remontu a zmieniam olej i nie mam problemów. (Jestem przeciwnikem teorii że zmiana oleju w srzyni powoduje jej uszkodzenie). A jak jeździsz autem? Jak traktujesz automata? Manys_76 - 2006-12-11, 15:01 Dałem im auto na wymianę filrów, świec i płynów. Zostawiłem prawie 500 zł. i pojeździłem 1 dzień ![]() ![]() Pozdrawiam Rafał Andrzej - 2006-12-11, 15:35 Mam podobny objaw. Byc moze ,że to początek końca, ale nie jest to do końca pewne. Byłbym skłonny przypisac to regulacji. U mnie jak jest zimny silnik w momencie wlączenia biegu wystepuje wyraźne szarpnięcie. Ponadto przy zmianie z I-go na II-gi. Jak jest zimny /pierwsze300 - 500m/ nie ma szarpnia. Fachowcy twierdza,że to taka wada fabryczna/ można założyć bajpasy/. Skrzynie naprawiaja dobrze i nie drogo / gwarancja/ w Żurominku. Taurus_GL - 2006-12-13, 01:19 Mam podobny objaw. Byc moze ,że to początek końca, ale nie jest to do końca pewne. Byłbym skłonny przypisac to regulacji. U mnie jak jest zimny silnik w momencie wlączenia biegu wystepuje wyraźne szarpnięcie. Ponadto przy zmianie z I-go na II-gi. Jak jest zimny /pierwsze300 - 500m/ nie ma szarpnia. Fachowcy twierdza,że to taka wada fabryczna/ można założyć bajpasy/. Skrzynie naprawiaja dobrze i nie drogo / gwarancja/ w Żurominku. U mnie tez tak jest ![]() ![]() ![]() brolcio - 2006-12-14, 20:34 Też to miałem w skrzyni AXOD - pomiar ciśnienia liniowego wykazywał, że nie zawsze ciśnienie było w normie (podobno to sprawa jednego zacinającego się elektrozaworu). Po wymianie na AX4N ustały problemy z szarpaniem. Fiskuzz - 2007-05-10, 22:57 Mam AXOD-E i pierwsze wrzucenie wstecznego lub drive jest z szarpnięciem (ale tą usterkę podobnoobejmuje 'wada fabryczna'). Przy hamowaniu z powiedzmy 80 km/h do zera (ale normalnie, nie gwałtownie) przy końcowej redukcji z 2 na 1 znów szarpnięcie z metalicznym postukiem kiedy pierwszy bieg już zostanie załączony.(to już się dzieje jak się silnik rozgrzeje). Najgorsze jest to, że kiedy mam skręcone koła i małą prędkość (np rondo), zapięty drugi bieg, to w momencie wciśnięca gazu powstaje dziura, wrzuca jakby luz i obroty idą w górę. Zazwyczaj to wyczuwam i puszczam gaz, ale kilka razy nie dałem rady (muzyka zagłuszała silnik), po wyprostowaniu kół spowrotem zapina drugi bieg, tylko, że wtedy jest o kilka tysięcy obrotów za dużo i jest taki strzał, że mało skrzynia nie wyskoczy przez maskę (wtedy też jest ten metaliczny postuk). Generalnie zauważyłem, że wszystkie oba objawy mają związek z tym, że bardzo długo jest luz pomiędzy 2, a 1 przy redukcji, czego to wina? Poza tym hektolitrami mi schodzi olej ze skrzyni biegów. Równomiernie kapie z lewego dolnego rogu (patrząc na silnik stojąc przed samochodem). Początkowo myślałem, że to ze wspomagania, bo podobna okolica, ale stamtąd nic nie schodzi, ciągle tyle samo płynu jest, w silniku jest cały czas norma. A po zapachu i smaku ( ![]() ![]() RadAg! - 2007-05-10, 23:07 Mam AXOD-E i pierwsze wrzucenie wstecznego lub drive jest z szarpnięciem (ale tą usterkę podobnoobejmuje 'wada fabryczna'). Przy hamowaniu z powiedzmy 80 km/h do zera (ale normalnie, nie gwałtownie) przy końcowej redukcji z 2 na 1 znów szarpnięcie z metalicznym postukiem kiedy pierwszy bieg już zostanie załączony.(to już się dzieje jak się silnik rozgrzeje). Najgorsze jest to, że kiedy mam skręcone koła i małą prędkość (np rondo), zapięty drugi bieg, to w momencie wciśnięca gazu powstaje dziura, wrzuca jakby luz i obroty idą w górę. Zazwyczaj to wyczuwam i puszczam gaz, ale kilka razy nie dałem rady (muzyka zagłuszała silnik), po wyprostowaniu kół spowrotem zapina drugi bieg, tylko, że wtedy jest o kilka tysięcy obrotów za dużo i jest taki strzał, że mało skrzynia nie wyskoczy przez maskę (wtedy też jest ten metaliczny postuk). Poza tym hektolitrami mi schodzi olej ze skrzyni biegów. Równomiernie kapie z lewego dolnego rogu (patrząc na silnik sprzed samochodu). Początkowo myślałem, że to ze wspomagania, bo podobna okolica, ale stamtąd nic nie schodzi, ciągle tyle samo płynu jest, w silniku jest cały czas norma. A po zapachu i smaku ( ![]() Wybacz kolego ale jak czytam takie posty to mnie krew zalewa. Po co ty nas pytasz co masz nie tak ze skrzynia jak czarno na bialym z twojego postu wynika ze: -masz w skrzyni spalony olej -masz za niski poziom tego oleju (rozlaczajacy sie naped przy skreconych kolach (GAZDA ten sam problem) -i jeszcze ten spalony olej ci ucieka... Nie widze sensu zebys opisywal dokladnie kiedy i i na jakim biegu ci stuka bo jak masz skrzynie w takim stanie jak masz to kazdy ci powie ze generalnie dlugo na niej nie pojezdzisz jak jej nie naprawisz... Na poczatek zlikwiduj nieszczelnosc i zmien olej...tyle ze jak olej masz spalony to i nowy sie po paru tygodniach tez spali... Generalnie wal ze skrzynia do wachowcow i grzebcie w srodku, bez podstawowego zestawu naprawczego do AXODa sie nie obejdzie...Wiecej ci nie powiem bo sie na tym nie znam. Ale jestem pewien ze z skrzynie masz zaniedbana i stad problemy z praca biegow...(przeciez to sie samo cisnie na usta jak sie czyta twoj post...) Fiskuzz - 2007-05-10, 23:22 Może i jest czarno na białym, ale nie wiedziałem, że przez zbyt niski poziom oleju w skrzyni może mi się rozłączać napęd. I tu mi bardzo pomogłeś ![]() RadAg! - 2007-05-10, 23:37 Ze mnie zaden fachowiec nie jest ale wydaje mi sie ze: Ja zlejesz stary olej i wlejesz nowy to po kilku tygodniach ten nowy bedzie jak stary...Poniewaz skoro masz teraz spalony olej to wynika to z jakiejsc przyczyny a przyczyna prawdopodobnie jest jakies tam uszkodzenie w skrzyni...niedbalosc poprzedniego wlasciciela...Najpierw trzeba zlikwidowac wiec przyczyne z powodu ktorej olej jest spalony...Mi sie wydaje (moge byc w bledzie) ze wymiana oleju na nowy uleczy sprawe na jakis tylko czas (przy zalozeniu ze nic nie wycieka, bo jak wycieka to kazdy niedobor oleju w skrzyni,obojetnie jaki dobry by on nie byl, bedzie powodowal problemy ze zmiana biegow)... Skrzynia automatyczna to chyba najbardziej newralgiczna czesc Taurusow. Jak sie zacznie pierd...c to wiekszosc ludzi mysli o sprzedazy auta bo cena naprawy przewyzsza jego wartosc. Mozna na jednej skrzyni jezdzic latami, ale trzeba o nia dbac. Nie jezdzic powyzej 130km/h, nie wciskac gazu do dechy i regularnie kontrolowac stan oleju, oraz wymieniac co 30 tys km. A jak sie juz zacznie w skrzyni zle dziac to, nawet jak oddasz ja do serwisu, polowa serwisow zrobi tak ze bedzie gorzej niz bylo...che che, taka polska rzeczywistosc... Fiskuzz - 2007-05-10, 23:45 To mnie pocieszyłeś ![]() ![]() Dla mnie to auto ma wartość duchową, kocham się w Taurusach od dzieciństwa, zawsze go dziadkowi zazdrościłem i choćbym miał wydać trzykrotność jego wartości, to za Chiny go nie sprzedam oicmoh - 2007-05-11, 01:29 Jedż do Grad Auto, niech Bogdan (szef warsztatu - chyba jedyny prawdziwy mechanik od aut amerykańskich w Warszawie... choć z wiekiem z coraz "trudniejszym" charakterem ![]() piotrekzet - 2007-05-11, 05:02 Na pocieszenie mogę dodać, że wymiana "amatorska" to góra 6 litrów, a w skrzynię wchodzi 12 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() piotrekzet - 2007-05-11, 05:12 Dałem im auto na wymianę filrów, świec i płynów. Zostawiłem prawie 500 zł. i pojeździłem 1 dzień ![]() ![]() Pozdrawiam Rafał Mówiąc krótko i dobitnie SP...... Ci skrzynię. Po tym co pisałeś mogę Ci tylko powiedzieć, że w tym warsztacie pojęcie mają bardzo blade. Ja mam chyba większe ![]() ![]() ![]() ![]() Fiskuzz - 2007-05-11, 05:21 Dzięki Piotrek za wyczerpującą odpowiedź, ale w samodzielną wymianę oleju bawić się nie będę. Faktycznie oddam go do Grand Auto, bo wiem po opinii wielu znajomych, że świetny warsztat. Tylko najpierw poczekam na wypłatę ![]() piotrekzet - 2007-05-11, 05:49 Ja to lubię się grzebać w tych "bebechach" ![]() ![]() Fiskuzz - 2007-05-11, 05:51 Podstawowa różnica to lubić i umieć, a chcieć się nauczyć i nie umieć ![]() ![]() piotrekzet - 2007-05-11, 05:57 "Mieć gdzie" to bardzo istotny problem... Żona już mi nudzi że na podwórku 2 tony złomu stoją ![]() michal_5000 - 2007-05-11, 08:05 Ciesz się że masz podwórko. Jak mieszkasz w bloku, to zupełnie inaczej trzeba pewne rzeczy organizować... (co ma swoje "plusy dodatnie i plusy ujemne", jak powiedział były Prezydęt ![]() RadAg! - 2007-05-11, 15:24 Generalnie olej w skrzyni jest bardzo wazny. Musi byc czysty,lekko czerwony i nie smierdziec no i jego stan powinien byc miedzy min a max, lepiej blizej max. Kontrola stanu oleju to podstawowa czynnosc serwisowa jesli chce sie miec dobrze utrzymanego automata... Fiskuzz - 2007-05-11, 16:41 Najpierw muszę tą skrzynię zrobić/wymienić (ciężki dylemat), bo utrzymać ją w takim stanie jak teraz to nie problem (wystarczy o niej zapomnieć ![]() soto - 2007-07-18, 11:22 Witam Pozwole sie podpiac pod temat, bo tez mam taurusa z 94r i problem ze skrzynia. Potrzebuje informacji gdzie w tej skrzyni biegow wlac nowy olej. Probowalem juz u 4 mechanikow i zadne nie chce mi wymienic oleju, bo nie wiedza jak sie za to zabrac. W zwiazku z tym chcialbym wiedziec -przez co wlac ten olej -ile go tam wchodzi (tego tez nie wiem) -w jaki sposob kontrolowac poziom (auto zgaszone, zapalone, cieple, zimne) Moj mechanik ktory za granica teraz jest, sprawdzal mi na wlaczonym silniku olej w skrzyni. - Chyba tyle, bede bardzo wdzieczny za informacje oicmoh - 2007-07-18, 11:44 Witam Pozwole sie podpiac pod temat, bo tez mam taurusa z 94r i problem ze skrzynia. Potrzebuje informacji gdzie w tej skrzyni biegow wlac nowy olej. Probowalem juz u 4 mechanikow i zadne nie chce mi wymienic oleju, bo nie wiedza jak sie za to zabrac. W zwiazku z tym chcialbym wiedziec -przez co wlac ten olej -ile go tam wchodzi (tego tez nie wiem) -w jaki sposob kontrolowac poziom (auto zgaszone, zapalone, cieple, zimne) Moj mechanik ktory za granica teraz jest, sprawdzal mi na wlaczonym silniku olej w skrzyni. - Chyba tyle, bede bardzo wdzieczny za informacje - olej wlewa się poprzez "pochwę bagnetu" - wchodzi bodajże 7 litrów - stan oleju sprawdzasz na włączonym silniku - przy wymianie oleju zdejmuszesz miskę olejową, wymienisz filt oleju, skręcasz, wlewasz olej przez "pochwę" bagnetu, odpalasz, uzupełniasz do odpowiedniego stanu piotrekzet - 2007-07-19, 05:39 Tak jest! ![]() Olej dolewaj "po kawałku" żebyś nie przesadził z ilością... |