ďťż
Problemy z silnikiem EPIC 27T
Michał Kleszewski - Pon Kwi 10, 2006 10:35 am " />Witam, mam problem z silnikiem Epic ROAR Rebuildable Stock Pro Motor. Kupiłem go razem z modelem (używany). Silnik działa, ale jego moc jest o wiele mniejsza niż silnika HPI Saturn 20T. Różnicę widać szczególnie we "wkręcaniu się na obroty" Na torze ten sam model z Saturnem (to samo przełożenie) zdecydowanie lepiej przyspiesza i ma większą prędkość max. Czy to normalne? Silnik rozebrałem, przeczyściłem i przetoczyłem komutator. Szczotki i połączenia elektryczne są OK. Brak mechanicznych uszkodzeń. Silnik nie grzeje sie nadmiernie. Pod poniższym linkiem znajdują sie dane silnika http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXGSZ1&P=7 Błażej - Pon Kwi 10, 2006 12:46 pm " />no bo saturn ma 20t a ten epic 27 im miej zwoi to wieksza moc i obroty Przemek Morawski - Pon Kwi 10, 2006 12:57 pm " />Akurat Epic kręci więcej obrotów od Saturna i dlatego wymagać może większego przełożenia niż Saturn. Tomek Massalski - Pon Kwi 10, 2006 2:34 pm " />Co prawda mam niewielkie doświadczenia z Saturnem, ale wiem, że na pewno te silnik potrzebują innych przełożeń. Ostatnio na zawodach chłopaki starujący w DTM 540 stosowali mniej więcej 6,5-7 a ja na tym samym torze do standarda 8,4. Michał Kleszewski - Pon Kwi 10, 2006 5:55 pm " />A ma ktoś może dane techniczne Saturna? Kupowałem nowy silnik, ale HPI nie dołącza do niego żadnej specyfikacji. Może chociaż takie "papierowe" porównanie coś by wyjaśniło? Maciej Pierzchała - Śro Kwi 26, 2006 12:38 pm " /> ">Co prawda mam niewielkie doświadczenia z Saturnem, ale wiem, że na pewno te silnik potrzebują innych przełożeń. Ostatnio na zawodach chłopaki starujący w DTM 540 stosowali mniej więcej 6,5-7 a ja na tym samym torze do standarda 8,4. ja tyklo tak dla pewnosci - 8,4:1 w klasie DTM standard ?? ktore to byly zawody? Tomek Massalski - Śro Kwi 26, 2006 3:27 pm " /> ">Co prawda mam niewielkie doświadczenia z Saturnem, ale wiem, że na pewno te silnik potrzebują innych przełożeń. Ostatnio na zawodach chłopaki starujący w DTM 540 stosowali mniej więcej 6,5-7 a ja na tym samym torze do standarda 8,4. ja tyklo tak dla pewnosci - 8,4:1 w klasie DTM standard ?? ktore to byly zawody? Tak. Zawody w Lublinie. Maciej Pierzchała - Śro Kwi 26, 2006 8:01 pm " />To pociagne jeszcze troche za jezyk scisla czolowke : tor byl tak maly czy silnik tak dobry ? Maciej Barabasz - Śro Kwi 26, 2006 9:19 pm " /> ">Witam, mam problem z silnikiem Epic ROAR Rebuildable Stock Pro Motor. Kupiłem go razem z modelem (używany). Silnik działa, ale jego moc jest o wiele mniejsza niż silnika HPI Saturn 20T. Różnicę widać szczególnie we "wkręcaniu się na obroty" Na torze ten sam model z Saturnem (to samo przełożenie) zdecydowanie lepiej przyspiesza i ma większą prędkość max. Czy to normalne? Silnik rozebrałem, przeczyściłem i przetoczyłem komutator. Szczotki i połączenia elektryczne są OK. Brak mechanicznych uszkodzeń. Silnik nie grzeje sie nadmiernie. Pod poniższym linkiem znajdują sie dane silnika http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXGSZ1&P=7 Saturn ma lepszy moment od epica Tomek Massalski - Śro Kwi 26, 2006 10:06 pm " /> ">tor byl tak maly czy silnik tak dobry ? Tor mały nie był, ale był kręty. Silnik to Monster. W przypadku Epica zapewne przełożenie powinno byc jeszcze większe. Może przy okazji podzielę się takimi moimi refleksjami. Po pierwsze początkujący zawodnicy (znam to z autopsji) maja tendencję do przeciążania silników, szczególnie na dywanie, a wygrywa się jednak na zakrętach a nie na prostej. Mam też taki spostrzeżenie, że czym lepsze akumulatory (o większym napięciu) przełożenie powinno większe. W przypadku przejścia z akumulatorów treningowych (mających rok) na te na których się ścigam (całkiem nowych) zwiększam przełożenia nawet o 5%. Maciej Pierzchała - Śro Kwi 26, 2006 11:32 pm " />7 zdan a jaka kopalnia wiedzy, wypas czesc rzeczy mnie zszokowalo a czesc pocieszylo, bo tez w debiucie zaliczylem przelozenie 6.4 na Greenie i plakalem w duchu ze nie moge mniej no nic ciekawe ile miesiecy (lat?) zaoszczedzilem po tych 7 zwiezlych zdankach, thx Paweł Żelazo - Czw Kwi 27, 2006 4:47 am " />Maciej Pierzchała napisał: ">no nic ciekawe ile miesiecy (lat?) zaoszczedzilem po tych 7 zwiezlych zdankach, thx Moim zdaniem można mówić o obecności co najwyżej na dwóch imprezach. Nic tak nie uczy pokory jak udział w zawodach i podglądanie oraz słuchanie rad doświadczonych zawodników. A wart się pytać, bo chętnie dzielą się swoją wiedzą. Można dużo czasu zaoszczędzić. Wiem to po sobie. Maciej Pierzchała - Czw Kwi 27, 2006 7:01 am " />Hmm, nie zgodze sie, startowalem juz na 1 imprezie i na wlasne oczy widzialem ze zawodnicy (nawet z czolowki) nie znaja przelozen w swoich wozach (atak taki obrona taka i wszystko), oraz widzialem jakiegos doswiadczonego zawodnika z klasy open ktory pytany po biegu przez jakiegos czecha o pinion udawal ze nie rozumie o co mu chodzi. A to byly towarzyskie zawody puchar, strach pomyslec co sie dzieje na eliminacjach. Ale zgodze sie z tym ze zawody bardzo ucza pokory, oraz duzo mozna podejrzec, kwestionuje tylko to ze duzo sie mozna dowiedziec Tomek Massalski - Czw Kwi 27, 2006 7:23 am " /> ">Ale zgodze sie z tym ze zawody bardzo ucza pokory, oraz duzo mozna podejrzec, kwestionuje tylko to ze duzo sie mozna dowiedziec Może pytałeś się nieodpowiednich ludzi. Maciej Pierzchała - Czw Kwi 27, 2006 7:40 am " />Moze, wkrotce zawody w Nowym Saczu wiec znow sobie pojezdze, tym razem wozkiem z napedem 4wd Plan - awans do finalow MP czyli chce zmiescic sie w 3 dziesiatce i zaliczyc 2 eliminacje. |