ďťż
Propozycja przepisów tech. dla klasy ET 10 2wd i ET 10 4wd
Michał Karpiński - Nie Lis 26, 2006 9:41 pm " />Witam Wszystkich Niżej przedstawiam propozycję przepisów na sezon 2007. Zmianie uległ punkt 2 który został przedstawiony za pomocą pogrubionej czcionki. MODELE SAMOCHODÓW TERENOWYCH w podziałce 1:10 z napędem elektrycznym Klasa ET-10 2WD/4WD Przepisy techniczne obowiązujące od 01.01.2007 r. 1. Nadwozie. Wszystkie modele muszą posiadać nadwozie lub być przykryte ramą-klatką. Jeżeli model posiada ramę-klatkę, to żaden element wyposażenia, oprócz anteny, nie może jej przekraczać. Wszystkie handlowe nadwozia w podziałce 1:10 są dopuszczalne, oprócz nadwozi Formuły 1 i Prototypów. Otwory dla mechanizmów modelu (wyłączniki-przełączniki, antena, pałąk, słupki mocowania karoserii itp.) nie mogą mieć średnicy większej niż Ć 10 mm. 2. Silnik. Wszystkie modele mogą być napędzane tylko jednym silnikiem typu 05 szczotkowym lub bezsczszotkowym. Silnik musi posiadać następujące parametry: średnica max. 36,02 mm, długość max. 53 mm (z wyłączeniem osi). Silniki szczotkowe muszą posiadać wyłącznie magnesy ferrytowe. 3. Antena Model może posiadać jedną antenę giętką. Może ona być wykonana z rurki plastykowej o średnicy max 4 mm, lub drutu sprężynowego o średnicy max 1.5 mm. Antena musi być od góry zabezpieczona ochraniaczem. Wysokość anteny od ziemi max. 380 mm. 4. Zderzaki. Nie są obowiązkowe. W przypadku stosowania zderzaka przedniego musi on być wykonany z materiału elastycznego o grubości 2,5á5 mm i szerokości max 250 mm. Zakazane są zderzaki z metalu, bakelitu, włókna szklanego itp. 5. Ogumienie. Montaż ogumienia musi być tak wykonany, aby zewnętrzna krawędź obręczy (felgi) nie wystawała poza oponę więcej niż 1,5 mm. Nakrętki mocujące koła i sworznie osi nie mogą wystawać poza obręcze kół . Wszelkie ogumienia w podziałce 1:10 są dopuszczone, oprócz opon z występami metalowymi lub z twardego plastiku. Zetknięcie ogumienia z ziemią musi być poniżej 50%. Żaden obcy produkt na ogumieniu nie jest dopuszczony. 6. Akumulatory. Dopuszcza się stosowanie akumulatorów SUB-C niklowo-kadmowych Ni-Cd oraz niklowo – wodorkowych Ni-MH o napięciu nominalnym 1,2 V na element. Wymiary pojedynczego elementu: - długość - max 43 mm, - średnica - max 23 mm. Modele mogą mieć do 6 elementów akumulatorów 1,2 V o maksymalnym napięciu baterii 7,2 V (nominalne). Niedopuszczalna jest wymiana akumulatorów podczas biegu. 7. Spoiler i płat tylny. Spoiler jest integralną częścią karoserii. Płat tylny jest dodatkową powierzchnią (płytą) poza karoserią. Maksymalne wymiary płata tylnego – 220x80 mm. Maksymalne wymiary powierzchni bocznych płata tylnego – 80x80 mm. 8. Ciężar. Minimalny ciężar modelu (bez nadajnika urządzenia do automatycznego liczenia okrążeń): - z napędem na dwa koła (2WD) - nie mniejszy niż 1474 g, - z napędem na cztery koła (4WD) - nie mniejszy niż 1588 g. 9. Wymiary. 2wd 4wd długość całkowita max. 460 mm max. 460 mm szerokość całkowita max. 250 mm max. 250 mm wysokość całkowita max. 200 mm max. 200 mm rozstaw osi 245 x 274 mm 245 x 280 mm średnica kół przednich max. 90 mm max. 90 mm szerokość kół przednich max. 26 mm max. 40 mm średnica kół tylnych max. 90 mm max. 90 mm szerokość kół tylnych max. 40 mm max. 40 mm Zapraszam do dyskusji Maciej Pierzchała - Wto Lis 28, 2006 11:47 pm " />Ja bym zostawil silniki jak byly.. ani na polskich torach sie nie da szybciej jezdzic, ani nowi zawodnicy ktorzy tego nie wiedza moga zostac odstraszeni dodatkowymi kosztami zestawu silnik + regulator. Laczna cena takiego zestawu moze juz przekroczyc cene zestawu spalinowego truggy (kwota wejsciowa), pozniej oczywiscie jest taniej, ale to wlasnie najczesciej ta suma na wstepie jest decydujaca. Poza tym moze czas najwyzszy ukladac przepisy wg potrzeb zawodnikow, akurat w elektrykach 10 zwojow w polskich warunkach to i tak malo kto jezdzil.. zdarzaly sie nawet 20 zwojowe silniki i calkiem dobre wyniki.. wiec czy naprawde jest potrzeba zmiany juz w tym roku? ja jestem przeciwny jesli to ma byc jakis experyment czy jakas kolejna proba "urozmaicenia" - czyli zwyczajne drukowanie przepisow calkowicie oderwane od zawodnikow i realiow w jakich przychodzi im sie scigac natomiast jesli tak sie jezdzi na mistrzostwach swiata, czyli na silnikach bez limitu i bezszczotach - to jestem za, skoro to ma nas przyblizyc do europy.. wiec moze podstawowe pytanie : dlaczego te modyfikacje i co one maja przyniesc dobrego ? bo jedyny plus jaki widze w tej chwili to fakt ze zawodnicy z modified moga po zaopatrzeniu sie w samo podwozie startowac bez zadnych dodatkowych kosztow - moze paru sie skusi Michał Karpiński - Śro Lis 29, 2006 8:42 am " />Tutaj idziemy torem EFRA, dlatego zostały zmienione przepisy. W tej chwili nie ma tam klasy standard. Wiem ile kosztuje to na wstępie jednakże nie są to aż takie wielkie pieniądze. Dla przykładu powiem ze ja kupiłem regulator za 50 zł Hitec HFX i silnik za 40 zł oczywiście używane ale spokojnie nadające się do jazdy, nie trzeba na początek inwestować w bezszczotkowe silniki. Z tego co wiem Mistrz Polski ma zamiar jeździć w następnym sezonie na silniku szczotkowym. Zresztą większość młodych zawodników preferuje ściganie się na modyfikowanych silnikach ponieważ dają znacznie większą frajdę z jazdy. Maciej Pierzchała - Śro Lis 29, 2006 9:42 am " />No jesli to EFRA to nie mam zastrzezen. Michał Karpiński - Śro Gru 20, 2006 5:55 pm " />Propozycje przepisów zamkam 31.12.2006. Wtedy przepisy te przedstawię na zebraniu które odbędzie się 20.01.2007 i będą one obowiązywały na sezon 2007. Maciej Pierzchała - Śro Lut 07, 2007 10:23 am " />Mam pytanie czy moze po tym zebraniu cos sie wyjasnilo co do sposobu liczenia eliminacji i rozgrywania finalu w klasie 4wd na 2007r. |