ďťż
Propozycja przepisów tech. dla klasy IC- 8 Truggy




Michał Karpiński - Nie Lis 26, 2006 9:27 pm
" />Przedstawiam propozycje przepisów na sezon 2007 dla klasy MT - open , praktycznie w stosunku do starych nic sie nie zmieniło oprócz nazwy na klasę IC – 8 Truggy

MODELE SAMOCHODÓW WYŚCIGOWYCH
w podziałce 1:8 z napędem spalinowym
Klasa IC – 8 Truggy
Przepisy techniczne
obowiązujące od 01.01.2007 r.

Modele klasy IC-8 Monster Truck Open nie mają żadnych ograniczeń technicznych poza wymienionymi w
niniejszych przepisach.

1. Silnik.
Model może posiadać jeden 2-suwowy silnik spalinowy o pojemności skokowej max. 4,68 cm .

2. Zbiornik paliwa.
Dopuszcza się wyłącznie pojedynczy zbiornik paliwa o maksymalnej pojemności 150 cm

3. Paliwo.
Jako paliwo może być stosowana wyłącznie mieszanka alkoholu metylowego z olejem i dodatkiem maksymalnie
30% nitrometanu.

4. Tłumik.
Silnik napędzający model musi posiadać tłumik umożliwiający ograniczenie hałasu do 82 dB. Pomiar hałasu
dokonywany jest z odległości 10 m na poziomie 1 m od jezdni w całym zakresie pracy silnika.

5. Przeniesienie napędu, hamulec, sprzęgło.
Model musi mieć sprawny hamulec i sprzęgło umożliwiające zatrzymanie modelu przy pracującym silniku.
W czasie wyścigów nie jest dozwolone stosowanie biegu wstecznego.

6. Karoseria i jej mocowanie.
Dopuszcza się stosowanie wszystkich karoserii dedykowanych przez producentów dla modeli klasy Monstr Truck. Mocowanie karoserii musi być trwałe podczas całego wyścigu.
Kołki mocujące karoserię nie mogą wystawać więcej niż 30 mm ponad karoserię.
Otwory chłodzące w karoserii: Dopuszcza się wycięcie maksymalnie 1/2 przedniej szyby. Szyby tylna i boczne mogą być wycięte lub pozostawione w całości.

7. Pałąk ochronny.
Model może posiadać pałąk ochronny wykonany z pręta stalowego lub płaskownika duraluminiowego.

8. Antena.
Model może posiadać jedną antenę giętką. Antena wykonana z drutu sprężynowego musi być od góry zabezpieczona ochraniaczem.

9. Ogumienie.
Średnica opon - min. 115 mm,
szerokość opon - min. 57 mm.
Dopuszcza się opony przeznaczone wyłącznie do modeli klasy Monster Truck.
Dozwolone jest cięcie i modyfikowanie opon. Żaden obcy produkt na ogumieniu nie jest dopuszczalny.

10. Obręcze kół .
Dopuszcza się wystawanie obręczy kół poza oponę o max. 1,58 mm. Niedopuszczalne jest wystawanie nakrętek
mocujących koła i osi kół poza obręcz.

11. Dodatkowe urzadzenia elektroniczne.
Stosowanie jakichkolwiek aktywnych urządzeń kontrolujących trakcję, aktywnych zawieszeń, aktywnych systemów kontroli skrętu, wykorzystujących żyroskopy albo urządzenia mierzące przeciążenie jakiegokolwiek rodzaju jest surowo zabronione. Czujniki mogą być używane dla celów biernych, czyli odczytu, lub nagrania danych ale nie do kontrolowania i korygowania osiągów modelu.

12. Wymiary i ciężar.
Rozstaw osi – min. 300 mm.
Minimalna waga modelu - 2750 g.
Maksymalna waga modelu - 6300 g.

Zapraszam do dyskusji




Michał Karpiński - Wto Lis 28, 2006 11:03 am
" />Dobrze że wspomnieliście o otworach w karoserii , dodamy punkt aby nie było sporów w tym temacie. Będzie on brzmiał następująco. Oczywiście jest on poparty przepisami

Otwory chłodzące w karoserii: Dopuszcza się wycięcie maksymalnie 1/2 przedniej szyby. Szyby tylna i boczne mogą być wycięte lub pozostawione w całości.



Michał Karpiński - Wto Lis 28, 2006 4:08 pm
" />Kolejna uwaga od osoby zainteresowanej, zgodnie z przepisami dodamy punkt.

Stosowanie jakichkolwiek aktywnych urządzeń kontrolujących trakcję, aktywnych zawieszeń, aktywnych systemów kontroli skrętu, wykorzystujących żyroskopy albo urządzenia mierzące przeciążenie jakiegokolwiek rodzaju jest surowo zabronione. Czujniki mogą być używane dla celów biernych, czyli odczytu, lub nagrania danych ale nie do kontrolowania i korygowania osiągów modelu.



Michał Karpiński - Wto Lis 28, 2006 8:30 pm
" />dodałem propozycje do pierwszego postu




Michał Zieliński - Nie Gru 17, 2006 8:38 pm
" />Zadam pytanie do wszystkich. Dlaczego nie można jeździć w klasie truggy z karoseriami buggy??



Michał Karpiński - Nie Gru 17, 2006 8:48 pm
" />Bodies: Truck or SUV only (no buggy or car bodies allowed).



Michał Zieliński - Nie Gru 17, 2006 9:34 pm
" />Hmm, a czy komuś przeszkadzało by startowanie modelem z karoserią buggy?? ja osobiście nie widze przeciwwskazań a mogło by to zwiększyć liczbe startujących kosztem prawdopodobnie klasy ic8t



Sławek Siw. - Wto Gru 19, 2006 10:13 pm
" />
">Przedstawiam propozycje przepisów na sezon 2007 dla klasy MT - open , praktycznie w stosunku do starych nic sie nie zmieniło oprócz nazwy na klasę IC – 8 Truggy

Zapraszam do dyskusji


Michał, moim skromnym zdaniem
tym skrótem naruszone zostaje nazewnictwo klasy IC-8T,
proponowałbym: IC-8 MT Truggy, IC-8 MTruggy lub IC-Truggy.

Pozdrawiam



Wojciech Taperek - Wto Gru 19, 2006 10:41 pm
" />a ja mam mala sugestje czy nie lepiej bylo by w punkcie dotyczacym pojemnosci zamiast 4.68 napisac .28??
to chyba to samo a niebylo by problemy z przeliczaniem??
co wy na to?



Wojciech Forysiak - Śro Gru 20, 2006 7:22 am
" />No właśnie teraz nie ma problemu z przeliczaniem ...
Poza tym co to za problem ?



Marek Byrczak - Śro Gru 20, 2006 11:33 am
" />
">a ja mam mala sugestje czy nie lepiej bylo by w punkcie dotyczacym pojemnosci zamiast 4.68 napisac .28??
to chyba to samo a niebylo by problemy z przeliczaniem??
co wy na to?


Nie można. w Polsce nie obowiązują miary calowe.



Michał Karpiński - Śro Gru 20, 2006 5:56 pm
" />Propozycje przepisów zamkam 31.12.2006. Wtedy przepisy te przedstawię na zebraniu które odbędzie się 20.01.2007 i będą one obowiązywały na sezon 2007.



Artur Książek - Wto Lut 13, 2007 12:13 am
" />Witam

A czy przepisy mówią coś o szerokości modelu w klasie truggy ??



Jakub Kaczmarek - Czw Mar 22, 2007 1:14 pm
" /> zapraszam na
www.rc-wlkp.prv.pl
do oddania glosu w calkiem ciekawej sondzie
Kto będzie mistrzem Polski w klasie Truggy ?
Głosowano łącznie 77 razy.

bardzo jestem ciekaw wynikow ;P sondy



Marcin Bassara - Czw Mar 22, 2007 2:44 pm
" />No na tej liście nie ma wszystkich zawodników, którzy będą startować w tej klasie a przeszli z klasy MT np. Darek Stefanowicz i paru innych. Więc z tej listy może żaden nie zdobyć tytułu



Wojciech Taperek - Czw Mar 22, 2007 6:40 pm
" />
">No na tej liście nie ma wszystkich zawodników, którzy będą startować w tej klasie a przeszli z klasy MT np. Darek Stefanowicz i paru innych. Więc z tej listy może żaden nie zdobyć tytułu

no wlasnie niema chociazby Mnie ihihi



Piotr Krzyżanowski - Czw Mar 22, 2007 6:43 pm
" />
">No na tej liście nie ma wszystkich zawodników, którzy będą startować w tej klasie a przeszli z klasy MT np. Darek Stefanowicz i paru innych. Więc z tej listy może żaden nie zdobyć tytułu

no wlasnie niema chociazby Mnie ihihi

w ankiecie uwzględnionych jest 10 najlepszych zawodników zeszłego sezonu wg. rankingu Mistrzostw Polski

pozdrawiam!



Karol Czerwiński - Czw Mar 22, 2007 9:03 pm
" />no to Wojtek do dzieła, to za rok bedziesz w ankiecie



Wojciech Taperek - Czw Mar 22, 2007 10:02 pm
" />znajac siebie to przez rok ze 3 razy klase zmienie heheh a na koniec na helikopterah wyladuje hihih bo ostatnio cos mi sie spodobaly



Tomasz Adamski - Pią Kwi 13, 2007 6:50 pm
" />hehehehe początki z helikopterem już masz



Wojciech Taperek - Pią Kwi 13, 2007 9:20 pm
" />no ta gora dol i obroty wokol osi
bo ten helii
(oile mozna te zabawke tak nazwac ) nic wiecej nie jest w stanie zrobic heehe



Tomasz Adamski - Sob Kwi 14, 2007 1:36 am
" />hehe
ale zabawa w domq jest przednia
ehhh co ja robie o 3:36 rano zawody a ja dopiero wracam do domu prostu z imprezy ehh Zycie DJ-a
Powered by WordPress, ©