ďťż
Propozycja przepisów tech. dla klasy MT Standard




Michał Karpiński - Nie Lis 26, 2006 9:24 pm
" />Witam

Przedstawiam propozycję przepisów na sezon 2007. Jesli chodzi o klase MT standard nie uległy one zmianie jednakże myślę ze warto je sobie przypomnieć.

MODELE SAMOCHODÓW WYŚCIGOWYCH
w podziałce 1:8 z napędem spalinowym
Klasa IC – 8 Monster Truck Standard
Przepisy techniczne
obowiązujące od 01.01.2007 r.

1. Silnik.
Model może posiada jeden 2-suwowy silnik spalinowy o pojemności skokowej max. 4,68 cm
Najniższy punkt silnika musi znajdować się co najmniej 38 mm powyżej dolnej płaszczyzny płyty głównej podwozia lub najniższego punktu podwozia o konstrukcji kratownicowej z wyłączeniem wahaczy. Dla sprawdzenia wysokości silnika nad podłożem należy model bez kół postawi na płaskiej powierzchni, docisnąć aby opiera się podwoziem (a nie zawieszeniem) i sprawdzi odległość między silnikiem a podłożem.

2. Zbiornik paliwa.
Dopuszcza się wyłącznie pojedynczy zbiornik paliwa o maksymalnej pojemności 175 cm .

3. Paliwo.
Jako paliwo może być stosowana wyłącznie mieszanka alkoholu metylowego z olejem i dodatkiem maksymalnie
30% nitrometanu.

4. Tłumik.
Silnik napędzający model musi posiadać tłumik umożliwiający ograniczenie hałasu do 82 dB. Pomiar hałasu
dokonywany jest z odległości 10 m na poziomie 1 m od jezdni w całym zakresie pracy silnika.

5. Przeniesienie napędu, hamulec, sprzęg o, skrzynia biegów.
Model musi mieć sprawny hamulec i sprzęgło umożliwiające zatrzymanie modelu przy pracującym silniku.
Dopuszcza się stosowanie skrzyni biegów maksymalnie z trzema biegami. W czasie wyścigów nie jest dozwolone stosowanie biegu wstecznego. Układ przeniesienia napędu musi mieć co najmniej dwa stopnie przełożenia między wałem silnika i wałem napędzającym osie kół jezdnych. Dopuszcza się modele z napędem na jedną lub dwie osie.

6. Karoseria i jej mocowanie.
Dopuszcza się stosowanie wszystkich karoserii dedykowanych przez producentów dla modeli klasy Monstr Truck. Mocowanie karoserii musi być trwałe podczas całego wyścigu.
Kołki mocujące karoserię nie mogą wystawać więcej niż 30 mm ponad karoserię.
Otwory chłodzące w karoserii: Dopuszcza się wycięcie maksymalnie 1/2 przedniej szyby. Szyby tylna i boczne mogą być wycięte lub pozostawione w całości.

7. Pałąk ochronny.
Model może posiadać pałąk ochronny wykonany z pręta stalowego lub płaskownika duraluminiowego.

8. Antena.
Model może posiadać jedną antenę giętką. Antena wykonana z drutu sprężynowego musi być od góry zabezpieczona ochraniaczem.

9. Ogumienie.
Średnica opon - min. 130 mm,
szerokość opon - min. 70 mm.
Dopuszcza się opony przeznaczone wyłącznie do modeli klasy Monster Truck. Dozwolone jest cięcie i modyfikowanie opon. Żaden obcy produkt na ogumieniu nie jest dopuszczalny, nawet na oponach deszczowych.

10. Obręcze kół.
Dopuszcza się wystawanie obręczy poza oponę o max. 1,58 mm. Niedopuszczalne jest wystawanie nakrętek
mocujących koła i osi kół poza obręcz.

11. Zderzaki.
Zderzaki nie są obowiązkowe. Dozwolone są zderzaki fabryczne. Zabronione są zderzaki z metalu, bakelitu i płyt laminowanych.

12. Dodatkowe urzadzenia elektroniczne.
Stosowanie jakichkolwiek aktywnych urządzeń kontrolujących trakcję, aktywnych zawieszeń, aktywnych systemów kontroli skrętu, wykorzystujących żyroskopy albo urządzenia mierzące przeciążenie jakiegokolwiek rodzaju jest surowo zabronione. Czujniki mogą być używane dla celów biernych, czyli odczytu, lub nagrania danych ale nie do kontrolowania i korygowania osiągów modelu.

13. Wymiary i ciężar.
Rozstaw osi – min. 300 mm.
Ciężar (bez nadajnika urządzenia do automatycznego liczenia okrążeń) modelu z silnikiem do 3 cm nie może być mniejszy niż 2750 g – typ „small blocks”.
Ciężar (bez nadajnika urządzenia do automatycznego liczenia okrążeń) modelu z silnikiem powyżej 3 cm nie może być mniejszy niż 4300 g - typ „big blocks”.
Maksymalna waga modelu nie może przekraczać 6300 g.
Modele obu wymienionych wyżej typów startują razem i mają wspólną punktację.

Zapraszam do dyskusji




Wojciech Forysiak - Nie Lis 26, 2006 10:03 pm
" />6. Karoseria i jej mocowanie.
Dopuszczalne są wyłącznie karoserie Truck i SUV.

Myślę, że lepiej byłoby napisac ogólno dostępne karoserie do MT
Dlatego że wydaje mi się że ten zapis eliminuje karoserie wyścigowe
np crowd plazer

Pozdrawiam



Michał Zieliński - Pon Lis 27, 2006 7:18 am
" />Silnik. Byłbym za zmianą na dowolny albo chpociaz do 5.5 cm3. Ten zapis pozwala większej ilości ludzi startować



HPI Polska - Pon Lis 27, 2006 11:19 am
" />Temat karoserii:
Wydaje mi się ze w klasach off-road Monster Truck nie ma powodu, aby ograniczać wyobraźnię zawodnika. Karoseria w tych klasach to ciekawy element wizualny, ale chyba niemający większego wpływu na osiągi modelu.
Zgadzam się z koncepcją dopuszczenia wszystkich karoserii dedykowanych przez producentów do tych modeli.

Sprawy napędu:
5. Przeniesienie napędu, hamulec, sprzęgło, skrzynia biegów.
Model musi mieć sprawny hamulec i sprzęgło umożliwiające zatrzymanie modelu przy pracującym silniku.
Dopuszcza się stosowanie skrzyni biegów maksymalnie z trzema biegami. W czasie wyścigów nie jest dozwolone stosowanie biegu wstecznego. Układ przeniesienia napędu musi mieć co najmniej dwa stopnie przełożenia między wałem silnika i wałem napędzającym osie kół jezdnych. Dopuszcza się modele z napędem na jedną lub dwie osie.

Zastanawiam się nad możliwością zmiany części zapisu tego punktu:
„Układ przeniesienia napędu musi mieć, co najmniej dwa stopnie przełożenia między wałem silnika i wałem napędzającym osie kół jezdnych.”

Moja propozycja.
Rozumiem ograniczenie ilości przełożeń w górę.
Natomiast nie widzę celowości ograniczania jej w dół.
W ostatnim roku pojawiły się na rynku modele bez skrzyni biegów, które mimo jej braku mają szansę rywalizacji z innymi.
Nie widzę powodu, aby z ten zapis ograniczał im dostęp do udziału w zawodach.
Proponuje usunięcie tego zapisu.




Wojciech Forysiak - Pon Lis 27, 2006 2:05 pm
" />Nie ma sensu likwidować tego przepisu ! Po co twozyć dwie takie same klasy ?!
Takie modele śmiało mogą jeździć w truggy !
Jedyne czym różniły by się te klasy po likwidacji tego zapisu to wysokość mocowania silnika ... bez sensu

Pozdrawiam



Maciej Mrozek - Pon Lis 27, 2006 2:14 pm
" />
">Silnik. Byłbym za zmianą na dowolny albo chpociaz do 5.5 cm3. Ten zapis pozwala większej ilości ludzi startować

I tak dużo zawodników startuje w klasie MT Standart. Po co jeszcze więcej?



Michał Zieliński - Pon Lis 27, 2006 2:36 pm
" />
">Silnik. Byłbym za zmianą na dowolny albo chpociaz do 5.5 cm3. Ten zapis pozwala większej ilości ludzi startować

I tak dużo zawodników startuje w klasie MT Standart. Po co jeszcze więcej?
Jak jest dużo to może być więcej więcej=większa rywalizacja



Maciej Mrozek - Pon Lis 27, 2006 2:43 pm
" />
">Silnik. Byłbym za zmianą na dowolny albo chpociaz do 5.5 cm3. Ten zapis pozwala większej ilości ludzi startować

I tak dużo zawodników startuje w klasie MT Standart. Po co jeszcze więcej?
Jak jest dużo to może być więcej więcej=większa rywalizacja

= więcej problemów z kwarcami, przedłużanie zawodów (czas techniczny) i wiele innych, która można zaobserwować na "masówkach" robionych przez HPI.



Maciej Mrozek - Pon Lis 27, 2006 2:47 pm
" />
">6. Karoseria i jej mocowanie.
Dopuszczalne są wyłącznie karoserie Truck i SUV.

Myślę, że lepiej byłoby napisac ogólno dostępne karoserie do MT
Dlatego że wydaje mi się że ten zapis eliminuje karoserie wyścigowe
np crowd plazer

Pozdrawiam


Zgadzam się w 100%. Lepiej by było gdyby przepis brzmiał tak, jak zaproponował Wojtek.



Maciej Mrozek - Pon Lis 27, 2006 2:49 pm
" />Mam pytanie co z otworami w karoserii chłodzącymi silnik?



Wojciech Forysiak - Pon Lis 27, 2006 4:13 pm
" />Skoro nie sa zabronione są dozwolone

Pozdrawiam



Erik Turlejski - Pon Lis 27, 2006 5:06 pm
" />
">Silnik. Byłbym za zmianą na dowolny albo chpociaz do 5.5 cm3. Ten zapis pozwala większej ilości ludzi startować

I tak dużo zawodników startuje w klasie MT Standart. Po co jeszcze więcej?
Jak jest dużo to może być więcej więcej=większa rywalizacja

= więcej problemów z kwarcami, przedłużanie zawodów (czas techniczny) i wiele innych, która można zaobserwować na "masówkach" robionych przez HPI. Takie podejście jest szczerze bez sensu - to organizator ma zadbać o to, żeby przy danej ilości zawodników, byłą odpowiednai organizacja !
twoja wypowiedź brzmi mniewięcej " Mi jest dobrze, po co mi nowi, Ci co są niech zostaną, ale nowych nie chcem.."



Piotr Krzyżanowski - Pon Lis 27, 2006 5:15 pm
" />
">Silnik. Byłbym za zmianą na dowolny albo chpociaz do 5.5 cm3. Ten zapis pozwala większej ilości ludzi startować

I tak dużo zawodników startuje w klasie MT Standart. Po co jeszcze więcej?

tak wyglada podejscie nie wykraczajace poza wlasny czubek nosa-typowy egoista

ciekawe jakbys mowil, gdybys nie mial kasy na dobry silnik .28 i musial kupic .32 za 500zl



Marek Byrczak - Pon Lis 27, 2006 6:03 pm
" />30 zawodników w jednej klasie to dużo ??? Pojedź na jakieś zawody bagusów chociażby do Niemców. Tam na zawody lokalne jednodniowe potrafi przyjechać nawet 60-70 zawodników. Co się dzieje jak impreza ma większą rangę ?

Dopuszczenie większych motorów owszem teoretycznie zwiększy ilość startujących w Standardzie. Pamiętaj, że w przyszłym sezonie z tą ilości osób może być różnie.



Jakub Mazur - Pon Lis 27, 2006 7:19 pm
" />1. Zmiana - dopuszczenie silników 5,2 cm czyli .32

2. Zbiornik Big block 220 lub 250, small block 175ml.

3. Paliwo ja bym dal 35% :], za granicą jezdza nawet na 40, 50 wiem, że to zarzynanie silnika, ale w MT nie ma, że boli.

11. Wywalic ten bezsensowny zapis, ktory nic nie wnosi (w zamysle mial chronic nogi serwisantow LOL, jaka roznica czy ktos dostaje MT wazacym 5 kg z malutkim kawalkiem plastiku czy bez niego)

To sa moje propozycje, mysle ze umozliwi to wielu osobom start w zawodach, ograniczy koniecznosc dokonywania przerobek jak np zmiany baku, jak i umozliwi przejechanie Big Blockiem troche dluzej jak 5 minut.



Piotr Krzyżanowski - Pon Lis 27, 2006 7:52 pm
" />
">
2. Zbiornik Big block 220 lub 250, small block 175ml.

To sa moje propozycje, mysle ze umozliwi to wielu osobom start w zawodach, ograniczy koniecznosc dokonywania przerobek jak np zmiany baku, jak i umozliwi przejechanie Big Blockiem troche dluzej jak 5 minut.


zgodze sie z Toba we wszystkim oprocz pkt. 2

po co wiekszy zbiornik? po to, zeby LST moglo smigac bez kupna nowego baku?
175ml, to akurat tyle, zeby eliminacje przejechac bez tankowania, a polfinal z jednym lub dwoma (w przypadku zarłoczniejszych silnikow)
mysle, ze wiecej nie potrzeba



Michał Karpiński - Pon Lis 27, 2006 9:09 pm
" />Witam

Na wstępie chciałbym powiedzieć że przepisy są oparte na przepisach ROAR czyli poważnej organizacji.

pkt. 6 Karoseria i jej mocowanie. - Zmienimy ten punkt na brzmiący następująco:
Dopuszcza się stosowanie wszystkich karoserii dedykowanych przez producentów dla modeli klasy Monstr Truck.

- Jeśli chodzi o pojemność silników to Roar nie przewiduje zmiany na większe z tego co czytam i dlatego nie będziemy zmieniać tego zapisu, pozostawimy tak jak jest. Jest to ostateczna decyzja w temacie pojemności chyba że ROAR coś zmieni wtedy wprowadzimy zmiany w 2008.

- Wojtek odpowiedział na pytanie związane z napędem, ja mam podobne zdanie na ten temat.

- Zbiorniki tez determinuje Roar i nic tam się nie zmienia jeśli kogoś stać na kupno modelu za 1600 zł to stać go na kupno zbiornika za 40 zł

-Odnośnie paliwa, pamiętam taką wypowiedz jednego z najlepszych zawodników Artura Dzierżęckiego który napisał że nawet najlepsze asy których zna a kilku ich zna używa paliwa 25%. My mamy limit 30%, powiem tak że 5% to praktycznie żadna różnica. Ja wygrywałem zawody na paliwie 16%, paliwo 40% nitro powoduje niestabilna prace silnika a każdy wie ile osób miało problem z dobrym wyregulowanie silnika w tym sezonie .



Michał Zieliński - Pon Lis 27, 2006 10:01 pm
" />Cły czas ten silnik chodiz mi po głowie chociaz Michał Karpiński prawie mnie przekonał.
Może rozpatrzmy pozytywne i negatywne strony umozliwienia statów duzych silników:
Plusy
+Cena silnika prostego o przyzwoitej mocy o wiele około 20-30% niższa od silników mniejszej pojemności a tej samej mocy
+ Umozliwa startu każdemu modeliwo MT
+Jeśli każdy model spełnił by silnik to propaguje modelarstwo= więcej osób na zawodach( ciekawsze większa rywalizacja)
+Coraz więcej firm zaczyna produkować bardzo mocne silniki ( z tego co się orjentuje moce rzędu 3.7-4.0 HP)
+większa moc mniejsze wysilanie silników może mniej kłopotów
Minusy:
-Duża komsumpcja paliwa( choć to i tak zalezy od ustawień)
-W przypadku chęci wystartowania w zagranicznych zawodach niezgodnośc z przepisami roar, chociaz te silniki trafia do nowo startujących zawodnikow lub poprostu tanie mocne zamasowe silniki

+- Nie wiem jak z żywotnoscia tych silników

Co do paliwa to może nie byc ogranieczń. Niech kazdy jeżdzi to na czym chche i na co go stać



Maciej Mrozek - Wto Lis 28, 2006 5:42 am
" />
">- Jeśli chodzi o pojemność silników to Roar nie przewiduje zmiany na większe z tego co czytam i dlatego nie będziemy zmieniać tego zapisu, pozostawimy tak jak jest. Jest to ostateczna decyzja w temacie pojemności chyba że ROAR coś zmieni wtedy wprowadzimy zmiany w 2008.


Czyli zostajemy przy 4.6.



HPI Polska - Wto Lis 28, 2006 6:29 am
" />
">- Wojtek odpowiedział na pytanie związane z napędem, ja mam podobne zdanie na ten temat.
Klasy te nigdy nie będą takie same
Monster a Truggy jest ogromna różnica wynikająca głównie z wysokości zawieszenia. Ilość przełożeń nie ma tu większego znaczenia.
Model wysoko zawieszony na dużych kołach nigdy nie będzie miał szans na torze z Truggy. Poza tym różnica jest również w pojemności zbiornika.

Ponawiam swoją opinie w tej sprawie i proszę o rzeczowe argumenty bo na razie ich nie widzę.
Jeśli nie zmienicie tego zapisu zupełnie niepotrzebnie wykluczycie z rywalizacji modele kilku firm. W przepisach HPI Challenge na pewno ten zapis będzie usunięty i znowu wyjdzie na to że jesteśmy bardziej otwarci na nowości niż organizacja wiodąca.



Michał Tronowski - Wto Lis 28, 2006 8:38 am
" />
">Klasy te nigdy nie będą takie same
Monster a Truggy jest ogromna różnica wynikająca głównie z wysokości zawieszenia. Ilość przełożeń nie ma tu większego znaczenia.
Model wysoko zawieszony na dużych kołach nigdy nie będzie miał szans na torze z Truggy. Poza tym różnica jest również w pojemności zbiornika.


Witam
Jeżeli w klasie Truggy przepisy zezwalałyby na stosowanie dodatkowych przełożeń w postaci (skrzyni biegów),to automatycznie typowy model Truggy,przestaje mieć szanse.Dodatkowy bieg wiecej poprawia w znacznym stopniu dynamikę pojazdu.Wprowadzenie takiego zapisu mocno ujednoliciłoby klasy MT Standart i Truggy.Dla unaocznienia podam przykład:
Jak zakończyłby się wysicig Formuły 1 gdyby Kubica miał do dyspozycji 3 biegi,a Szumacher tylko 1.Odpowiedź chyba jest oczywista,Kubica Mistrzem
Jeśli chodzi o wysokość zawieszenia to większość zawodników raczej radzi sobie z tym problemem i to akurat jest najminiejsza różnica między obydwoma klasami.



Michał Tronowski - Wto Lis 28, 2006 8:47 am
" />Jeszcze jedno.Aby udobruchać wszystkich którzy chcą:większych silników, zbiorników paliwa,skrzyń biegów,i innych ponad regulaminowych podzespołów.Stwórzmy klasę Full Open



Michał Karpiński - Wto Lis 28, 2006 9:10 am
" />
">- Wojtek odpowiedział na pytanie związane z napędem, ja mam podobne zdanie na ten temat.
Klasy te nigdy nie będą takie same
Monster a Truggy jest ogromna różnica wynikająca głównie z wysokości zawieszenia. Ilość przełożeń nie ma tu większego znaczenia.
Model wysoko zawieszony na dużych kołach nigdy nie będzie miał szans na torze z Truggy. Poza tym różnica jest również w pojemności zbiornika.

Ponawiam swoją opinie w tej sprawie i proszę o rzeczowe argumenty bo na razie ich nie widzę.
Jeśli nie zmienicie tego zapisu zupełnie niepotrzebnie wykluczycie z rywalizacji modele kilku firm. W przepisach HPI Challenge na pewno ten zapis będzie usunięty i znowu wyjdzie na to że jesteśmy bardziej otwarci na nowości niż organizacja wiodąca.

Konkretnie jakie modele wykluczymy z rywalizacji w klasie standard?



Jan Matukin - Wto Lis 28, 2006 10:33 am
" />Obserwacja startów zawodników w klasach MT daje jeden wniosek - jeszcze jest za wcześnie by w przyszłym sezonie dopuścić większe i mocniejsze silniki. MT w naszym kraju ma za sobą dopiero jeden oficjalny sezon, poprzedzony sezonem promocyjnym, a to jest za mało by pójść z przepisami technicznymi w górę.
Poza kilkoma "nowymi" zawodnikami oraz tymi, którzy mają wieloletnią praktykę w klasach elektrycznych 2wd/4wd, pozostali zawodnicy (bez żadnej urazy) nie potrafią jeździć, nie potrafią regulować silników i nie potrafią dobrać skuteczności układu kierowniczego (zbyt słabe serwa).
Duża moc silnika i przesadna ilość nitrometanu nic im nie pomoże - niosą one również za sobą wzrost wagi modelu (konieczna jest mocniejsza konstrukcja) - co również ma znaczenie chociażby ze względu na bezpieczeństwo na torze.
Ponadto zważyć należy to, że mocniejsze silniki i większa ilość nitrometanu wymagają mocniejszych konstrukcji. Przede wszystkim większych przekrojów elementów układu przeniesienia napędu, w tym chociażby większych modułów kól zębatych, np. z 1,2 do 1,75 a nawet 2,0, nie mówiąc o jakości użytych materiałów.
Silnik nie powinien być maszynką do mielenia elementów modelu.
W moim przekonaniu przepisy nie mają promowć lub wycinać modele iluś tam firm, ale mają dawać możliwość sportowej walki na torze czyli rywalizacji między zawodnikami a nie walki zawodnika z własnym modelem na torze i przeszkadzania innym.
Samo otwarcie na tzw. nowość nie jest żadnym otwarciem na nowość jeśli nie jest poparte wnioskami z obserwacji umiejętności naszych zawodników - to główny argument za tym, by jeszcze nie podnosić poprzeczki w górę, tym bardziej, że czołowe organizacje światowe zrezygnowały z wyższej pojemności silników i braku limitu zbiorników - a poszło o bezpieczeństwo na torze.
Oczywiście możemy wyjść przed szereg i dopuścić silniki nawet 7 ccm i podnieść ilość nitrometanu aż do granicy rozwarstwienia mieszanki paliwowej - ale co to da?
"Cienki" ale z "wielkimi" ambicjami zawodnik zawsze będzie uważał, że swoje wyniki poprawi mocniejszym silnikiem - ale to jest brak samokrytycyzmu.
Poza tym Michał przedstawił propozycję przepisów naszej sekcji a nie któregokolwiek z dystrybutorów - ONI na swoich zawodach mogą mieć swoje i dowolnie dopuszczające cokolwiek.



HPI Polska - Wto Lis 28, 2006 10:46 am
" />
">Klasy te nigdy nie będą takie same
Monster a Truggy jest ogromna różnica wynikająca głównie z wysokości zawieszenia. Ilość przełożeń nie ma tu większego znaczenia.
Model wysoko zawieszony na dużych kołach nigdy nie będzie miał szans na torze z Truggy. Poza tym różnica jest również w pojemności zbiornika.


Witam
Jeżeli w klasie Truggy przepisy zezwalałyby na stosowanie dodatkowych przełożeń w postaci (skrzyni biegów),to automatycznie typowy model Truggy,przestaje mieć szanse.Dodatkowy bieg wiecej poprawia w znacznym stopniu dynamikę pojazdu.Wprowadzenie takiego zapisu mocno ujednoliciłoby klasy MT Standart i Truggy.Dla unaocznienia podam przykład:
Jak zakończyłby się wysicig Formuły 1 gdyby Kubica miał do dyspozycji 3 biegi,a Szumacher tylko 1.Odpowiedź chyba jest oczywista,Kubica Mistrzem
Jeśli chodzi o wysokość zawieszenia to większość zawodników raczej radzi sobie z tym problemem i to akurat jest najminiejsza różnica między obydwoma klasami.
Możliwe, że nie napisałem dość jasno, ale moja wypowiedź nie dotyczy klasy Truggy tylko Monster Standard.
Konkretna propozycja dotyczy dopuszczenia do klasy Monster Standard modeli nieposiadających skrzyni biegów. Obecny zapis „Układ przeniesienia napędu musi mieć, co najmniej dwa stopnie przełożenia między wałem silnika i wałem napędzającym osie kół jezdnych.” stwarza moim zdaniem takie ograniczenie. Jeśli ktoś odnosi się do mojej wypowiedzi proszę o precyzyjne argumenty, dla czego w klasie Monster Standard nie może jeździć model bez skrzyni biegów, który spełnia pozostałe wymogi przepisów.
Możliwe, że się mylę i zapis dwa stopnie przełożenia nie dotyczy skrzyni biegów wówczas proszę o interpretację tego określenia.



Michał Karpiński - Wto Lis 28, 2006 10:59 am
" />Dobrze że wspomnieliście o otworach w karoserii , dodamy punkt aby nie było sporów w tym temacie. Będzie on brzmiał następująco. Oczywiście jest on poparty przepisami.

Otwory chłodzące w karoserii: Dopuszcza się wycięcie maksymalnie 1/2 przedniej szyby. Szyby tylna i boczne mogą być wycięte lub pozostawione w całości.



Darek Stefanowicz - Wto Lis 28, 2006 11:39 am
" />przepis mówiący o skrzyni biegów w modelach MT standart jest tak naprawdę jedynym kryterium rozróżniającym modele MT standart i open.

pomijając ten zapis pozwolilibyśmy na start w tej klasie modelami Truggy w których należałoby jedynie podnieść punkt mocowania silnika.



Michał Tronowski - Wto Lis 28, 2006 11:52 am
" />„Układ przeniesienia napędu musi mieć, co najmniej dwa stopnie przełożenia między wałem silnika i wałem napędzającym osie kół jezdnych.”
Jeśli chodzi o ten zapis to w zasadzie każdy model go spełnia.
Pierwszy stopień to:zębatka atakująca kosza sprzęgłowego-zębatka odbierająca.
Drugi stopień to:wałek atakujący-koło talerzowe przekładni głównej (dyfra).
Zlikwidowanie obowiązku stosowania skrzyni biegów,wpłynie na to że, model będzie lżejszy o wagę skrzyni biegów,przez co miałby przewagę na wolnych i krętych torach.To będzie #no fair# do tych którzy posiadają modele ze skrzyniami biegów.
Drugim problemem jest to że w modelu Truggy wystarczy silnik podnieść do min.38mm i mamy w pełni przepisowy model MT Standart.



Michał Karpiński - Wto Lis 28, 2006 1:00 pm
" />Tam jest bardzo ważne słowo „między” wałek który wychodzi z silnika to ten pierwszy a drugi to tzw. półoś która wchodzi w dyfer i ona napędza osie. Słowo między oznacza że ma się to znajdować między tymi wałkami a nie za jednym z nich jak jest to w przypadku dyfra. Zębatka atakująca i odbierająca dyfra znajduje się za jednym z tych wałków.



Michał Tronowski - Wto Lis 28, 2006 1:25 pm
" />
">Tam jest bardzo ważne słowo „między” wałek który wychodzi z silnika to ten pierwszy a drugi to tzw. półoś która wchodzi w dyfer i ona napędza osie. Słowo między oznacza że ma się to znajdować między tymi wałkami a nie za jednym z nich jak jest to w przypadku dyfra. Zębatka atakująca i odbierająca dyfra znajduje się za jednym z tych wałków.
Ide do okulisty

Przepraszam że w tym temacie,ale dotyczy to szczególnie klasy MT Standart.
Proponuję wprowadzić pewnego rodzaju ograniczenie prędkości w Pit Line ,bo co poniektóre modele zjeżdżające ne tankowanie robią wielkie spustoszenie na Pit Stopach.Niedopuśćmy do jakiegoś poważnego wypadku.



Maciej Mrozek - Wto Lis 28, 2006 1:44 pm
" />
">Silnik. Byłbym za zmianą na dowolny albo chpociaz do 5.5 cm3. Ten zapis pozwala większej ilości ludzi startować

I tak dużo zawodników startuje w klasie MT Standart. Po co jeszcze więcej?
Jak jest dużo to może być więcej więcej=większa rywalizacja

= więcej problemów z kwarcami, przedłużanie zawodów (czas techniczny) i wiele innych, która można zaobserwować na "masówkach" robionych przez HPI. Takie podejście jest szczerze bez sensu - to organizator ma zadbać o to, żeby przy danej ilości zawodników, byłą odpowiednai organizacja !
twoja wypowiedź brzmi mniewięcej " Mi jest dobrze, po co mi nowi, Ci co są niech zostaną, ale nowych nie chcem.."

Z organizacją zawodów różnie bywa. Nowi niech startują, ale niech dostosują model do przepisów. Niech startuje ich nawet cała 100, ale wszystkie modele dostosowane pod przepisy. Wiem że jest to dyskusja nad zmianą przepisów, ale klasa MT Standard nie powinna dużo różnić się od standardowych modeli. Czy któryś standardowy model ma od razu wsadzony silnik o pojemości większej niż 4.6 ccm?


">Silnik. Byłbym za zmianą na dowolny albo chpociaz do 5.5 cm3. Ten zapis pozwala większej ilości ludzi startować

I tak dużo zawodników startuje w klasie MT Standart. Po co jeszcze więcej?

tak wyglada podejscie nie wykraczajace poza wlasny czubek nosa-typowy egoista

ciekawe jakbys mowil, gdybys nie mial kasy na dobry silnik .28 i musial kupic .32 za 500zl

To zróbmy klasę Full Open tak jak napisał Michał Tronowski. Wtedy wszyscy maniacy większych silników mogliby tam sobie jeździć.
Co bym mówił? Mówiłbym, że muszę jeszcze poczekać i że niebędę kupował większego silnika po to, aby jeździć. Czasami warto poczekać, żeby potem było lepiej i nierobić problemów tylko dlatego, że ja mam większy silnik i róbcie zmianę, bo ja chcę startować w zawodach!



Michał Karpiński - Wto Lis 28, 2006 4:06 pm
" />Kolejna uwaga od osoby zainteresowanej, zgodnie z przepisami dodamy punkt.

Stosowanie jakichkolwiek aktywnych urządzeń kontrolujących trakcję, aktywnych zawieszeń, aktywnych systemów kontroli skrętu, wykorzystujących żyroskopy albo urządzenia mierzące przeciążenie jakiegokolwiek rodzaju jest surowo zabronione. Czujniki mogą być używane dla celów biernych, czyli odczytu, lub nagrania danych ale nie do kontrolowania i korygowania osiągów modelu.



Jan Matukin - Wto Lis 28, 2006 5:09 pm
" />Sprawę D-Box'ów mamy więc załatwioną.



Michał Karpiński - Wto Lis 28, 2006 8:21 pm
" />Dopisałem wszystko na pierwszej stronie aby był pełny obraz.



Jakub Mazur - Wto Lis 28, 2006 9:43 pm
" />Pan Jan jak zwykle rozwieje wszystkie wątpliwości swoja fachowościa, za co chwała.
Co do silników .32 nikt nie pokwapił się, aby sprawdzić o jakie silniki chodzi i są to 3 modele:
force .32
silnik w nowym TNXie prawdopodobnie również force .32 przebrendowany
no i osa .30
z tych silników jednynie osa prawdopodobnie będzie mogła dorównać takim silnikom jak picco 28 czy k4,6, ale zostawmy juz ten temat.

Proszę Panie Janie się jeszcze odnieść do tych bezsensownych zderzaków.

Dziekuje.



Jan Matukin - Śro Lis 29, 2006 5:47 pm
" />Kuba.
O brandowanych silnikach doszły mnie również słuchy, ale na tej podstawie nie można podejmować się konkretnych ustaleń.
Każdy silnik można brandować, jeśli przepisy nie zabraniają tego, a jego pojemność nie przekracza określonej nimi wielkości.
Poza tym dostępna jest duża gama silników w klasach spalinowych i chyba nie ma potrzeby na obecną chwilę wymieniania konkretnych producentów i modeli silników, tym bardziej, że Monster Trucki są de facto klasą wyczynową, wymagająca sporej wiedzy i umiejętności.
Kwestię dopuszczenia większych pojemności proponuję pozostawić do czasu, kiedy na zawodach innych niż EMP organizator dopuści te silniki na swoich imprezach. Podobnie proponujemy w klasach elektrycznych, gdzie np. Marek na swoich zawodach dopuścił silniki bezszczotkowe, przed tym, jak dopusciliśmy je w przepisach DTMMod.
W moim przekonaniu warto jeszcze poczekać - jak wcześniej zasugerowałem, większa pojemność silnika to jeszcze nie sposób na sukces zawodnika. Zwróć uwagę na zawodników startujących modelami TNX - tam trójki w zupełności im wystarczają i zajmują oni wysokie lokaty w rankingach.
Co do nieszczęsnych zderzaków.
Konsultowaliśmy kiedyś ten zapis i w moim przekonaniu może on być i nie musi być. Konsultowaliśmy go w czasie, kiedy w przepisach np. ROAR były podane jego wymiary. Obecnie są one opcjonalne z zastrzeżeniem, że jeśli już są, to mają stanowić absorber energii i nie mogą wystawać poza karoserię i koła.
W naszych przepisach proponowałbym:
"Zderzaki nie są obowiązkowe. Zderzak zastosowany w modelu musi być wykonany z materiału elastycznego i nie może wystawać poza karoserię i obrys kół. Zabronione są zderzaki z metalu, bakelitu i płyt laminowanych".
Jeśli masz inne sugestie to podaj je.



Michał Karpiński - Śro Lis 29, 2006 6:09 pm
" />poprawiłem ten punkt



Michał Zieliński - Śro Lis 29, 2006 7:24 pm
" />Juz więce3j firm produkuje silniki .32.
Takie firmy jak : Axial, Racer's Adge i Collari zrobilo silniki .32 I cały czas powstaje konkurencja. Ale jak to się mówi ten sport ma być drogi



Piotr Augustynowicz - Śro Lis 29, 2006 7:42 pm
" />Coś mi nie pasuje w tym zapisie:
11. Zderzaki.
Zderzaki nie są obowiązkowe. Zderzak zastosowany w modelu musi być wykonany z materiału elastycznego i nie może wystawać poza karoserię i obrys kół. Zabronione są zderzaki z metalu, bakelitu i płyt laminowanych

„Zabronione są zderzaki z metalu, bakelitu i płyt laminowanych”
Czyli mogę zdjąć zderzak a uderzać będę metalowym dyferencjałem lub ostra płytą podłogową

„...i nie może wystawać poza karoserię i obrys kół.”
to oznacza ze modele z pudełka nie mogą jeździć w zawodach bo maja zderzak na wierzchu



Jan Matukin - Śro Lis 29, 2006 9:37 pm
" />
">Coś mi nie pasuje w tym zapisie:
11. Zderzaki.
Zderzaki nie są obowiązkowe. Zderzak zastosowany w modelu musi być wykonany z materiału elastycznego i nie może wystawać poza karoserię i obrys kół. Zabronione są zderzaki z metalu, bakelitu i płyt laminowanych

„Zabronione są zderzaki z metalu, bakelitu i płyt laminowanych”
Czyli mogę zdjąć zderzak a uderzać będę metalowym dyferencjałem lub ostra płytą podłogową

„...i nie może wystawać poza karoserię i obrys kół.”
to oznacza ze modele z pudełka nie mogą jeździć w zawodach bo maja zderzak na wierzchu

Chyba nie rozumiesz intencji zapisu. Wyścig nie polega na uderzaniu kogokolwiek czymkolwiek. Nikt nie każe zdejmować zderzaka jeśli jest w fabrycznym wózku - dlatego zasugerowałem odejście od wymiarów zderzaka.
Zapis jest ogólny.
Podaj też chociaż rysunek o co Ci chodzi z modelem z pudełka.
Przepisy są w fazie konsultacji - możesz więc podać swoja propozycję.



Michał Karpiński - Śro Lis 29, 2006 9:41 pm
" />prosze zobaczyc zapis, troche zmodyfikowałem propozycje Pana Janka



Piotr Augustynowicz - Śro Lis 29, 2006 10:23 pm
" />Nie nie nie to nie tak

Zależy mi na jasnych i czytelnych przepisach dlatego występuje jako adwokat diabła .
Czyli jak złośliwie można zinterpretować przepisy. Jeśli teraz napiszemy dobre unikniemy niejasności na przyszłość.

foto1 – model ze zderzakiem. Zderzak jest poza karoseria i poza obrysem kół.

foto2
foto3
foto4 – model bez zderzaka z twardym kantem



Jan Matukin - Czw Lis 30, 2006 8:21 am
" />
">Nie nie nie to nie tak...
Wcześniej powołałem się na ogólne zasady zawarte w ROAR (p. 6.2.1), dotyczące wszystkich modeli.
Dalej w punkcie 9.4.4.9: "Bumpers are optional. If used, they may not extend further than 1" past the body front or rear and may not exceed the width across the outer edges if the tires of each side" - (chyba "of the tires" - mój przypis).
Podobnie jest w przepisach RCPRO SERIES: "Bumpers are optional. If used, must not extend further than 1" past the body on the front and rear" - i nic więcej.
Z fotki 1 wynika, że ten wózek nie spełnia żadnego warunku.
Jeśli nasze przepisy mamy dostosować do modeli RTR, które najczęściej nie spełniają kryteriów zawodniczego wyczynowego modelu, to możemy zapisać:
"Zderzaki nie są obowiązkowe. Zderzak zastosowany w modelu musi być wykonany z materiału elastycznego i nie może wystawać poza najdalszy punkt obrysu kół z uwzględnieniem ich skrętu. Zabronione są zderzaki z metalu, bakelitu i płyt laminowanych".
Innej możliwości nie widzę.
Ewentualnie zaproponuj co innego.



Janusz Potepa - Czw Lis 30, 2006 10:19 am
" />
">Zwróć uwagę na zawodników startujących modelami TNX - tam trójki w zupełności im wystarczają i zajmują oni wysokie lokaty w rankingach.

Panie Janku, wnikliwsza obserwacja techniczna zawodów MT standart pokazuje, że silniki 3.0 w TNX to za mało, aby utrzymać wysokie lokaty. Startujący tymi modelami, już w tym sezonie podejmowali działania mające na celu zmiane tego faktu. Podnoszenie pojemności silnika w góre spowoduje pozorny wzrost liczby statrujący, a faktycznie wycofywanie się tych jeżdżących modelami konstrukcyjnie przystosowanymi do silników small block. Jeżeli już to wpowadzajmy podział small - big block. Wystaczy w klasyfikacji, na torze można sobie jakoś poradzić. Czy nikogo nie zastanawia fakt wymierania na torach modeli revo?



Jan Matukin - Czw Lis 30, 2006 11:18 am
" />
">...podział small - big block. Wystaczy w klasyfikacji, na torze można sobie jakoś poradzić. Czy nikogo nie zastanawia fakt wymierania na torach modeli revo?
W propozycji Michała jest zapis o podziale na small block i big block, należy się tylko zdecydować czy w wynikach uwzględniać ten podział czy na kategorie wiekowe. Stosowanie obu podziałów naraz mogłoby wprowadzać zamęt.



Janusz Potepa - Czw Lis 30, 2006 12:28 pm
" />Podział na small i big block to jedna sprawa, a kategorie wiekowe to druga. Nie jest regułą, że młodzików i juniorów stać tylko na small blocki. Wnioskuje zawsze o wyróżnienie młodych wiekiem zawodników ze względu na ich psyche i wewnętrzną potrzebę przywożenia 'czegoś' z zawodów. Rozterka co do wyboru klasy, silnika dotyczy każdego zawodnika i najczęściej kończy się wraz z pojawieniem "dziury w skarpecie".



Piotr Augustynowicz - Czw Lis 30, 2006 7:31 pm
" />
">CIACH...
"Zderzaki nie są obowiązkowe. Zderzak zastosowany w modelu musi być wykonany z materiału elastycznego i nie może wystawać poza najdalszy punkt obrysu kół z uwzględnieniem ich skrętu. Zabronione są zderzaki z metalu, bakelitu i płyt laminowanych"...CIACH


Dalej nie jest dobrze. Zderzak i tak wystaje, a z tyłu i tak nic ten zapis nie zmienia moduł tylni jest taki sam jak i przedni (czyli wystaje tak samo) tylko kola nie skręcają. Jak dla mnie zapis o wystawaniu zderzaka nie ma sensu. – Dlaczego?
Model ma ograniczenia:
13. Wymiary i ciężar.
Rozstaw osi – min. 300 mm.

Co zmieni wystający zderzak o 70mm?
A jeśli się uprzemy i chcemy zablokować mocno odstające zderzaki wystarczy ograniczyć całkowitą długość modelu.

> Zderzak ma być. Dowolny, elastyczny nie zagrażający innym modelom na torze. Czyli akceptowalny przez sędziego.



Piotr Augustynowicz - Czw Lis 30, 2006 8:16 pm
" />Szczerze mówiąc ja nie widzę by small–blocki były dyskryminowane na zawodach.
Tak przed sezonem 05 jak i 06 na forum podkreślano, że Revo i Tnx to super scigałki.
Mówiono, ze jak będą zawody to savy nie mają szans.

A jak przyszedł czas zawodów one nie wystartowały. Czemu tak się dzieje? moim zdaniem wina leży u dystrybutorów nie potrafią lub nie stać ich na taką promocję jak czyni to hpi.
Savy ze względu na ciężką konstrukcję nie mają szans by startować z małymi silniczkami, ale Revo czy TNX cóż wystarczy porównać czasy okrążeń (w dobrych rękach) bądź porównać parametry trakcji albo wyniki w stanach na które często forumowicze się powołują.

Zresztą Revo wypuściło Big-blocka i ten też nie pojawia się na zawodach.



Jan Matukin - Czw Lis 30, 2006 8:39 pm
" />
">...Dalej nie jest dobrze...
Może i masz rację, ale zderzak wystający o 70 mm nie zmieni nic tak samo jak zderzak wystający o 170 mm.
Ponieważ jest kontrowersja co do zderzaka to propnuję odejść od jego wymiaru i zapisać:
"Zderzaki nie są obowiązkowe. Dozwolone są zderzaki fabryczne. Zabronione są zderzaki z metalu, bakelitu i płyt laminowanych".



Wojciech Taperek - Nie Gru 03, 2006 9:55 am
" />ciekaw jestem kiedy zostana ogloszone przepisy juz te ktore beda obowiazywac w 2007 sezonie

a i co do zmian znalazlem cos takiego zerknijcie tam bo z tego co sie dowiedzialem to wlasnie takie maja byc te przepisy zerknijcie Europejskie Stowarzyszenie Sportow Ekstremalnych

moze jakies komentarze??



Michał Karpiński - Nie Gru 03, 2006 6:12 pm
" />
">...Dalej nie jest dobrze...
Może i masz rację, ale zderzak wystający o 70 mm nie zmieni nic tak samo jak zderzak wystający o 170 mm.
Ponieważ jest kontrowersja co do zderzaka to propnuję odejść od jego wymiaru i zapisać:
"Zderzaki nie są obowiązkowe. Dozwolone są zderzaki fabryczne. Zabronione są zderzaki z metalu, bakelitu i płyt laminowanych".

ok zmienimy na cos takiego, moim zdaniem zapis jest ok



Wojciech Taperek - Nie Gru 03, 2006 7:22 pm
" />sluchajcie zadam glupie pytanie--prosze sie niesmiac:PP

kogo beda dotyczyc powyrzsze przepisy ktore ustalacie?? na jakich zawodach organizowanych przez kogo??

pytam calkiem powaznie i prosze o powazne odp



Maciej Mrozek - Nie Gru 03, 2006 7:36 pm
" />
">sluchajcie zadam glupie pytanie--prosze sie niesmiac:PP

kogo beda dotyczyc powyrzsze przepisy ktore ustalacie?? na jakich zawodach organizowanych przez kogo??

pytam calkiem powaznie i prosze o powazne odp


Będą dotyczyły wszystkich zawodników startujących w klasie IC8MT Standart, w sezonie 2007, w każdych zawodach MP, HPI Challenge i innych.



Michał Karpiński - Nie Gru 03, 2006 7:38 pm
" />poważnie to te przepisy będą obowiązywały w zawodach organizowanych przez http://rccars-poland.eu/ dla całego cyklu Mistrzostw Polski



Wojciech Taperek - Nie Gru 03, 2006 8:49 pm
" />
">poważnie to te przepisy będą obowiązywały w zawodach organizowanych przez http://rccars-poland.eu/ dla całego cyklu Mistrzostw Polski

mowisz dla calego cyklu Mp
a co powiecie na to??
http://www.rcauto.pl/forum/viewtopic.ph ... highlight=
one beda wedlug innych przepisow

to jak mam to rozumiec ze jedne beda wazniejsze od drugich czy jak??



Wojciech Forysiak - Nie Gru 03, 2006 10:04 pm
" />to jest organizowane przez rcmonster czyli nie z ramienia Loku
... nie spamuj już

Pozdrawiam



Jan Matukin - Nie Gru 03, 2006 10:38 pm
" />
">sluchajcie zadam glupie pytanie--prosze sie niesmiac:PP
kogo beda dotyczyc powyrzsze przepisy ktore ustalacie?? na jakich zawodach organizowanych przez kogo??
pytam calkiem powaznie i prosze o powazne odp

To może wpierw dogadaj się z sobą czy zadajesz "głupie" (cytuję za Tobą) pytanie czy pytasz poważnie.
Jak zadajesz "głupie" pytanie (cytuję za Tobą) to nie proś o poważne odpowiedzi.
Tu akurat nie rozmawiamy o "powyrzszych" przepisach (cytuję za Tobą).



Dariusz Dobrzyński - Nie Gru 03, 2006 11:02 pm
" />Zapraszamy do zapoznanai się z nowością na polskim runku modelarskim.
www.esse.com.pl
Ponieważ połączyły sie "prawie" wszyscy przedstawiciele modeli na polskim runku w jedną grupe dodam ,że furka został już zamknięta ...
Wiecej szczegółów w środe ...



Jan Matukin - Pon Gru 04, 2006 9:39 am
" />
">...z nowością na polskim runku modelarskim...
Żadna nowość - wszystko "stare" tylko w "nowym" ubranku.
Nie lepiej podać od razu o co Wam chodzi? - na przykład nazwy konkretnych modeli w konkretnych klasach, konkretne silniki i konkretne zupki paliwowe - t.j. taki sprzęt jaki Wy dystrybutorzy sobie życzycie, by wyzbyć się towarów, których nikt nie chce kupić.



Dariusz Dobrzyński - Pon Gru 04, 2006 9:51 am
" />Panie Janie wszytko w swojm czasie ...

Prezes ESSE



Jan Matukin - Pon Gru 04, 2006 11:05 am
" />
">Panie Janie wszytko w swojm czasie ...
Prezes ESSE

Darku - przepraszam - Panie Prezesie - oczywiście - wszystko w swoim czasie - rozmawiałem przed chwilą z Warszawą.
Może zajść sytuacja, że ktoś z nas za kilka dni będzie musiał poprawić treści w swoich postach.



Dariusz Dobrzyński - Pon Gru 04, 2006 11:39 am
" />dokładnie tak wszystko się wyjaśni ...
my jako "esse i pkms"nie mamy nic przeciwko temu żeby się podzielić z wami obowiązkami
ale trzeba by było się spotkać albo u nas w biurze lub u was
a prz okazji wrot "rozmawiałem przed chwiloą z warszawą" to chyba nie ta już epoka ...



Rafał Malczyński - Nie Gru 17, 2006 6:14 pm
" />Adrian nie moze tutaj pisac, wiec chcial, zebym zamiescil tutaj jego posta


"> czy w takim razie można używać centralnego dyfra jeżeli model ma dwubiegową skrzynie ... ?



Wojciech Forysiak - Nie Gru 17, 2006 6:46 pm
" />tak
W przeciwnym razie wykluczało by to revo 3.3.

PS Jaki Adrian ?

Edit: można ale zależy jak jest to rozwiązane. Jeżeli do środkowego dyfra będzie przyłączony modół dwubiegowy (chyba tak można zrobić w mt2 [to przyklad tylko jest]) to nie można. Muszą być dwa stopnie przełożenia.

Pozdrawiam



Rafał Malczyński - Nie Gru 17, 2006 7:45 pm
" />Adrian Kopec

jeszcze jedno:

">Revo 3,3 w standarcie nie ma montowanego centralnego dyfra, jest on dostępny jako dodatek w przypadku zamontowania centralnego dyfra można również zamontować hamucle tylne co pozwala na rozdział siły hamowania między przodem a tyłem... dlatego pytam czy to dozwolone bo do dziś żyłem w przekonaniu, że centralny dyfer jest zabroniony ...



Michał Karpiński - Nie Gru 17, 2006 7:50 pm
" />
">Adrian Kopec

jeszcze jedno:
Revo 3,3 w standarcie nie ma montowanego centralnego dyfra, jest on dostępny jako dodatek w przypadku zamontowania centralnego dyfra można również zamontować hamucle tylne co pozwala na rozdział siły hamowania między przodem a tyłem... dlatego pytam czy to dozwolone bo do dziś żyłem w przekonaniu, że centralny dyfer jest zabroniony ...


jest to dozwolone



Michał Karpiński - Śro Gru 20, 2006 5:56 pm
" />Propozycje przepisów zamkam 31.12.2006. Wtedy przepisy te przedstawię na zebraniu które odbędzie się 20.01.2007 i będą one obowiązywały na sezon 2007.



Paweł Michalski - Śro Gru 20, 2006 6:24 pm
" />Michał. Czy modelami Revo i T-max można startować w MT Standard ? To przecież modele 1/10, a nie 1/8.
http://www.traxxas.com/products/trx_nitro.htm



Piotr Krzyżanowski - Śro Gru 20, 2006 6:25 pm
" />
">Michał. Czy modelami Revo i T-max można startować w MT Standard ? To przecież modele 1/10, a nie 1/8.
http://www.traxxas.com/products/trx_nitro.htm


producent "nazwal" je 1/10, ale mieszcza sie w wymiarach podanych w przepisach i dlatego MOGĄ startowac



Paweł Michalski - Śro Gru 20, 2006 6:53 pm
" />Sorki, ale skala to skala (a nie kwestia nazewnictwa).
Po co pisać w przepisach coś o skali, jak i tak jest to nieważne.



Jakub Kaczmarek - Nie Lut 18, 2007 9:05 am
" />czyli juz mozna szykowac monstery na sezon 2OO7 wedlug tych przepisow ??



HPI Polska - Nie Lut 18, 2007 9:14 am
" />Czy jako dystrybutor mógłbym zapoznać się z przepisami jak również zmianami jakie nastąpiły w stosunku do ubiegłorocznych.
Będę wdzięczny za jakiś link.

Pytam bo ktoś pisał w raporcie sekcji o naszej roli doradczej.
Jak widać to tylko teoria bo decyzja ponownie została podjęta bez naszej wiedzy lub opinii.
Na razie nie mówię że przepisy są złe bo ich nie znam i ten właśnie fakt stawia sekcję w bardzo złym świetle.



Michał Karpiński - Nie Lut 18, 2007 10:32 am
" />
">Czy jako dystrybutor mógłbym zapoznać się z przepisami jak również zmianami jakie nastąpiły w stosunku do ubiegłorocznych.
Będę wdzięczny za jakiś link.

Pytam bo ktoś pisał w raporcie sekcji o naszej roli doradczej.
Jak widać to tylko teoria bo decyzja ponownie została podjęta bez naszej wiedzy lub opinii.
Na razie nie mówię że przepisy są złe bo ich nie znam i ten właśnie fakt stawia sekcję w bardzo złym świetle.


http://forum.rccars-poland.eu/viewtopic ... 65&start=0



Adrian Kopeć - Śro Lut 21, 2007 5:08 pm
" />ja mam pytanie - czy waga modelu jest liczona z paliwem czy bez ?



Jakub Kaczmarek - Czw Mar 22, 2007 1:11 pm
" /> zapraszam na
www.rc-wlkp.prv.pl
do oddania glosu w calkiem ciekawej sondzie
Kto będzie mistrzem Polski w klasie MT Standard ?
jak narazie głosowano 52razy.
STEFANOWICZ Dariusz (29)
FORYSIAK Wojciech (10)
STUDZIZBA Mateusz (9)
TUZ Adrian (2)
KORNASZEWSKI Jan (1)
KUBICKI Kornel (1)

zapraszam do głosowania bo robi sie ciekawie hehe



Maciej Mrozek - Czw Mar 22, 2007 6:47 pm
" />
">ja mam pytanie - czy waga modelu jest liczona z paliwem czy bez ?

Nie wiem, ale jeżeli model z paliwem będzie ważył mniej niż określona waga, to na pewno bez paliwa będzie spełniał wymagania postawione w tym przepisie



Adrian Kopeć - Czw Mar 22, 2007 7:28 pm
" />Pytałem z ciekawości ... bo przepis jest nie jednoznaczny mój model mieści sie w wadze bez paliwa więc nie mam się czego bać



Błażej Zagozda - Śro Kwi 25, 2007 6:42 am
" />czy jest juz wersja finalna przepisow technicznych zwlaszcza MT-Standard?? bo sie cos nie moge polapac na stronie LOKu...

pozdrawiam



Michał Karpiński - Śro Kwi 25, 2007 3:15 pm
" />finalna wersja jest na stronie LOK, jak masz z czymś problem to daj znać konkretnie z czym.



Błażej Zagozda - Śro Kwi 25, 2007 4:38 pm
" />finalna to znalazlem tylko zeszloroczna i ten nieszczesny aneks 4...

mnie chodzi (i pewnie innym tez) o aktualnie przepisy zebrane w jednym miejscu, aktualne na ten sezon, zeby pozniej nie bylo nieporozumien...

caly czas chodzi mi o PRZEPISY TECHNICZNE zwlaszcza MT Standard

pozdrawiam



Michał Karpiński - Śro Kwi 25, 2007 5:30 pm
" />Co oznacza słowo "nieszczęsny aneks 4"
zasada jest prosta, przepisy 2006 + aneksy, z tego co wiem nie będzie przepisów na 2007.
Nie będzie nieporozumien , bo niby z czego miłyby one wynikać. Wystarczy przeczytać dodatkowo tylko aneks 4 jesli chodzi o klasę IC-8 Monster Truck Standard i wszytko jest jasne.
Jeśli natomiast pojawią się jakieś pytania to prosze je zadać a napewno odpowiem. Przepisy juz się nie zmienią w sensie zapisów, a czy one będą nazywac sie 2007 czy 2006 + aneks 4 to nic to nie zmieni dla uczestników. Tyle moge powiedzieć jeśli chodzi o klasy terenowe.



Michał Karpiński - Sob Kwi 28, 2007 6:49 pm
" />Witam

Po wspólnych rozmowach i prośbach z Waszej strony o ujednolicenie przepisów i zapisanie ich w jednej terści, ustaliliśmy iż powstanie pakiet przepisów w jednej zespolonej części i zostanie on umieszczony na strone
Komisji Modelarstwa Kołowego LOK prawdopodobnie w najbliższy poniedziałek.



Błażej Zagozda - Sob Kwi 28, 2007 7:31 pm
" />alleluja!!

pozdrawiam

PS: a nie mozna bylo tak od razu?? przeciez z technicznego punktu to nie jest niemozliwe... jak zwykle tylko komus sie chyba nie chcialo...



Michał Karpiński - Nie Kwi 29, 2007 8:52 pm
" />Nie bylo to takie proste jak sie może wydawać, nie chodzi o sprawy techniczne, ale temat mogę przedstawić na zawodach bo za dużo pisania.

Informacja jest już na stronie, http://rccars-poland.eu/
Powered by WordPress, ©