ďťż
Propozycja punktacji i rozgrywania eliminacji
Michał Woszczek - Śro Sty 10, 2007 3:33 pm " />Witam, Mam taka propozycję dot. punktacji w zawodach. Od razu uprzedzę wszelkie wątpliwości i niechęć. To jest propozycja. Wiem, że nie jest zgodna z przepisami efry itp.. ale moim (i nie tylko) zdaniem jest bardziej sprawiedliwa, zwłaszcza dla słabszych zawodników- eliminuje czynnik ryzyka dostania się do "grup" śmierci, albo innych zdarzeń. Otóż: - Po eliminacjach liczyć czas z dwóch najlepszych przejazdów w systemie SUMA OKRĄŻEŃ oraz suma CZASÓW. Warto się chyba nad tym zastanowić. Sprawiedliwość tego podejścia przejawia się w tym, że np: w jednej grupie jest mało wyrównana stawka i zawodnik "wykręci" super wynik, jeden i resztę odpuszcza. Robi się luźniej na torze w pozostałych biegach- szansa dla innych. W innej grupie stawka jest bardzo wyrównana i wszyscy walczą do końca, przez co cały czas jest tłok i wiadomo, że czasy nie będą tak wyśrubowane. Oczywiście nie chodzi tylko o przypadek opisany wyżej, ale podałem taki przykład. Proszę, zastanówcie się nad tym. Pozdrawiam (SCHOTKY NIE UMARŁ) Paweł Żelazo - Śro Sty 10, 2007 8:41 pm " /> ">(SCHOTKY NIE UMARŁ) I to napawa optymizmem na przyszłość. Tadeusz Żelazo Maciej Pożycki - Pią Sty 12, 2007 9:34 pm " />kiedys slyszalem chyba od Pawla L. ze np. w Szwecji licza sie 3 na 4 eliminacje. Faktycznie jest to o tyle dobra sprawa ze wymaga stalej jazdy na najwyzszym poziomie w eliminacjach, a nie jednego super przejazdu. Paweł A. Szymański - Pon Sty 15, 2007 12:21 pm " />Temat był już poruszany Na zawodach rangi Mistrzostw Europy, GP, czy nawet Mistrzost Świata liczy się więcej niż jeden wynik. Jednak trorchę inaczej niż Ty proponujesz. Liczy się wynik z każdej eliminacji w porównaniu z resztą zawodników. Dla Twojej wiadomości działa to tak, że wyniki każdej eliminacji liczony jest oddzielnie dla wszystkich zawodników w klasie. Na podstawie zajętego miejsca w danej rundzie dostaje się punkty. I dopiero na końcu liczy się najlepszy wyniki, np trzy z pięciu. Na przykładzie działa to tak, że jak byś cały czas np. robił 20 okrążeń w 5 minut i 5 sekund, to raz z tym wynikiem możesz być w danej rundzie pierwszy a innej rundzie (eliminacji) 4 czy 10. Przykład to wyniki z Mistrzostw Świata. http://www.team-orion.com/live/ita06/10/af6.pdf To zmusza każdego zawodnika do tego aby w każdej jeżdzie był konkurencyjny do reszty zawodników. Jak innym idzie lepiej (bo się robi lepsza przyczepność czy modele są lepiej ustawiane) to i Ty też musisz poprawiać swoje wyniki aby nadal zajmować dobre miejsce w stawce. Jak mówiłem - propozycja był już dawno tylko nie ma decyzji w tej sprawie. Paweł Żelazo - Wto Sty 16, 2007 8:14 am " />Ja też kiedyś zgłaszałem taką propozycję o jakiej wspomina mój przedmówca. Proponowałem nawet zrobić symulację na prawdziwych wynikach z konkretnych zawodów. Uważam taki system za bardziej wymagający i gdyby to zależało ode mnie - wprowadziłbym go od razu. A przy okazji wyprostowałbym sprawę przepisów w klasach EFRA. Wprowadzając zapis że takie przepisy obowiązują. Uporządkowałoby to sprawę. Bodzisiaj EFRA zmienia przepisy na przełomie roku, a u nas - ..... Tadeusz Żelazo Michał Woszczek - Śro Sty 17, 2007 6:01 pm " />Witam, Cieszę się, że nie tylko ja tak myślę. Pytanie tylko co z tym można zrobić? Może jeśli wypowie się więcej osób, będziemy mogli wpłynąć na zmianę. Pozdrawiam (SCHOTKY JEST NA URLOPIE...) Paweł Żelazo - Wto Sty 30, 2007 9:48 pm " />Najpierw pytanie: Co tam słychać u Schotky'ego? Jak udał się urlop? I wracając do meritum sprawy. EFRA reguluje na imprezach firmowanych przez nią powyższą sprawę w nastepujący sposób: ">5.5.1. Kwalifikacje do finałów będą bazować na pojedynczym wyniku każdego kierowcy, osiągniętym podczas kwalifikacji. 5.5.2. Na wypadek gdyby takie same czasy osiągnęli różni zawodnicy, brany pod uwagę będzie następny najlepszy wynik Nie sprawdzałem czy EFRA dokonała tutaj zmian w przepisach na 2007 rok. Natomiast na dużej liczbie imprez o bardzo dużej renomie, które wcale nie muszą ubiegać się o szyld EFRA, stosuje się system punktowania eliminacji w sposób opisany wyżej przez Pawła Szymańskiego. Mając wolny czas dokonałe symulacji wyników eliminacji zawodów w Tarnowie przy zastosowaniu sposobu opisanego przez Pawła. Wnioski są następujące: -Nowy sposób liczenia eliminuje zawodników którzy biorą udział tylko w jednym wyścigu. -Tak samo przesuwa na dalekie miejsca zawodników którym "wyszedł" tylko jeden wyścig ( jeżeli liczone są dwa ) Po wykonanej symulacji podtrzymuję swoją opinię o tym systemie wyrażoną we wcześniejszym poście. Tadeusz Żelazo Paweł Żelazo - Wto Sty 30, 2007 10:08 pm " />A teraz konkretny przykład - klasa modified Według nowego sposobu liczenia kolejność eliminacji byłaby następująca: 1. Żelazo 2. Kowalczyk 3. Latawski 4. Ciechalski 5. Dżwigaj 6. Raczyński 7. Gajzler 8. Zaremba 9. Wolak 10.Wiśniewski 11.Orłowski 12.Pajor 13.Omelańczuk 5 miejsce Maćka bierze się z tego, że startował tylko w dwóch biegach. a miejscach 3,4,5 decydowały wyniki trzeciego biegu. Natomiast 13 miejsce bierze się z tego że Norbert pojechał tylko jedną eliminację. Teraz powinienem podać kolejność po eliminacjach według obowiązującego systemu. Ale nie pamietam. Może ktoś uzupełni? Tadeusz Żelazo Paweł Żelazo - Wto Sty 30, 2007 10:20 pm " />W klasie Spec kolejność była by następująca: 1. Latawski.........(1) 2. Barabasz........(2) 3. Zaremba........(6) 4. Orłowski.........(5) 5. Pajor..............(4) 6. Szymiec.........(8/ 7. Potępa...........(9) 8. Fortuna..........(7) 9.Wojtarowicz....(13) 10.Kozik............(10) 11.Wolak...........(3) 12.Hulin.............(12) 13.Skalec..........(15) 14.Olszewski.....(14) 15.Bernady.......(16) 16.Wiśniewski....(17) 17.Barakoński....(18/ 18.Ciechalski.....(11) W nawiasie podane miejsce wedługo obowiązującego systemu kwalifikacji. Tadeusz Żelazo Paweł Żelazo - Śro Sty 31, 2007 7:56 am " />W klasie 540 sytuacja wyglądała by następująco: 1. Malczyński............../2/ 2. Wróbel.................../1/ 3. Starostecki............./3/ 4. Merwart................./4/ 5. Wojtarowicz.........../7/ 6. Fortuna................./8/ 7. Barakoński............/5/ 8. Zuchowski............./6/ 9. Tokarz................../14/ 10.Erazmus.............../13/ 11.Stefanowicz........../11/ 12.Dynowski............./16/ 13.Mądel.................../9/ 14.Franek................./12/ 15.Ofmański............./18/ 16.Różycki................/17/ 17.Kocemba............./21/ 18.Maciejewski........./23/ 19.Mrówka.............../20/ 20.Pogorzelski Marc../11/ 21.Wojtyniak............/19/ 22.Goś...................../22/ 23.Iwański.............../27/ 24.Pyrka................../25/ 25.Grydyk................/28/ 26.Rzepka................/29/ 27.Odoliński............./26/ 28.Bogacz................/30/ 29.Janiak................./31/ 30.Cabała................/34/ 31.Reinert................/24/ 32.Madziara............./33/ 33.Polaczek............./32/ 34.Ptak.................../35/ 35.Witek................./36/ 37.Pajor................./15/ Jak poprzednio w namiasach podane miejsca po eliminacjach według aktualnie obowiązującego systemu. Generalnie: Zmiana systemu punktacji wprowadza "premię" za powtarzalność wyników. Mocno spadają w klasyfikacji zawodnicy, którym "wyszedł" tylko jeden bieg, albo którzy nie uczestniczyli w możliwie największej liczbie biegów eliminacyjnych. Moim zdaniem zalety nowego systemu jeszcze lepiej widac będzie w sezonie letnim. Kiedy są zmienne ( czasami nawet bardzo znacznie) warunki pomiedzy poszczególnymi biegami eliminacyjnymi. A wtedy nie wystarczy jeden dobry wyścig w optymalnych warunkach. Takie jest moje zdanie. Ale jak znam życie zmiana sposobu punktacji biegów eliminacyjnych będzie odrzucona. A po pewnym czasie wróci jako pomysł "męża opatrzności modelarstwa" jako jedynie słuszna. Tadeusz Żelazo Andrzej Trella - Śro Sty 31, 2007 10:23 pm " />Witam, osobiście pomysł mnie zaciekawił. Ten sposób punktowania sprawiłby, że zawody byłyby o wiele ciekawsze. Moblizowałoby to zawodnika do jaknalepszej jazdy w każdej eliminacji. Obecnie często się zdaża, że jeżeli ktoś wypadnie poza tor i wie, że nie dogoni czołówki, zjeżdża z toru. Teraz faktycznie zdaża się tak, że może wyjść komuś jeden wyścig, a pozostałe olewa. Nowy sposób punktowania wyłaniałby na prawdę tylko najlepszych zawodników. Nawiasem mówiąc ten sposób punktowania stosowany jest licząc punkty do końcowej klasyfikacji Mistrzostw Polski. Dlaczego by nie wprowadzić tego w eliminacjach na pojedyńczych zawodach. Panowie, nie biorę udziału w sezonie zimowym, ale Wy możecie jeszcze porozmawiać o tym na hali z pozostałymi. Może uda się to wprowadzić od lata. Osobiście jestem za. Michał Woszczek - Czw Lut 01, 2007 3:50 pm " />Cieszę się, że są pozytywne sygnały. Będzie micromania, będzie Nowy Targ. Myślę, że warto się bardziej zagłębić w temat, np. zrobić w przerwie obiadowej 30 minutowe spotkanie. Janusz Potepa - Czw Lut 01, 2007 6:03 pm " />Bardzo przekonujące jest zestawienie przygotowane przez Pana Tadeusza. Wydaje mi się, że sama przerwa obiadowa nie wystarczy. Tu trzeba zmian w przepisach. Chociaż, bez konieczności próbowania takiego układu na zawodach. Przykładowe zestawienie w zupełności wystarczy do wyciągnięcia wniosków. Paweł Żelazo - Czw Lut 01, 2007 10:03 pm " />Szanowny Januszu. PANÓW zlikwidowała reforma rolna Tadeusz Mikołaj Barakoński - Pią Lut 02, 2007 8:36 pm " />Panowie Eliminacje są też miejscem przygotowania bolidu na finał, eksperymentuje się z ustawieniami by wyżyłować wynik, z 5ciu prób często ostatni przejazd jest jedynym ale najlepszym i świadczą o tym wyniki w Lublinie i Tarnowie, stawke ustawiał ostatni przejazd. Jak dodamy trening piątkowy to można się w sobotę bawić w sprawiedliwość promując tych "powtarzalnych". Dziś tych powtarzalnych promuje finał. Pozdrawiam Michał Zieliński - Pią Lut 02, 2007 8:49 pm " />W przypadku off road tez by sie to sprawdziło. Często bywa tak że po pierwszej grupie eliminacyjnej tor jest podniszczony i nie da się wykręcić już lepszych czasów Paweł Żelazo - Pią Lut 02, 2007 9:49 pm " />Mikołaj Barakoński napisał: ">z 5ciu prób często ostatni przejazd jest jedynym ale najlepszym i świadczą o tym wyniki w Lublinie i Tarnowie, stawke ustawiał ostatni przejazd. Nie mam wyników z Lublina. Ale Tarnów nie potwierdza postawionej wyżej tezy. Ponieważ zostały mi wydruki tylko z klas TS i Spec - to dla nich podaję wyniki analizy. Klasa TS - na 22 sklasyfikowanych najlepszy wynik w biegu 1 - osiągnęło 4 (1) ((1))zawodników 2 - osiągnęło 4 (3) ((-))zawodników 3 - osiągnęło 11 (4) ((2))zawodników 4 - osiągnęło 3 (2) ((2))zawodników Klasa Spec - na 18 sklasyfikowanych najlepszy wynik w biegu 1 - osiągnęło 3 (2) ((2)) zawodników 2 - osiągnęło 4 (3) ((1)) zawodników 3 - osiągnęło 5 (2) ((1)) zawodników 4 - osiągnęło 6 (3) ((1)) zawodników W ( ) wyniki dla pierwszej 10, w (( )) wyniki dla pierwszej 5 Wydaje mi się że gdyby przeprowadzić gruntowną analizę większej liczby wyników - analiza potwierdziłaby że ten system jest bardziej sprawiedliwy. Tadeusz Żelazo Rafał Malczyński - Sob Lut 03, 2007 2:17 am " /> ">Panowie Eliminacje są też miejscem przygotowania bolidu na finał, eksperymentuje się z ustawieniami by wyżyłować wynik, z 5ciu prób często ostatni przejazd jest jedynym ale najlepszym i świadczą o tym wyniki w Lublinie i Tarnowie, stawke ustawiał ostatni przejazd. Jak dodamy trening piątkowy to można się w sobotę bawić w sprawiedliwość promując tych "powtarzalnych". Dziś tych powtarzalnych promuje finał. Pozdrawiam Czy ja wiem Ja w sumie na eliminacjach zwykle wiele nie robie... bo nie lubie mieszac w trakcie zawodow. Traning w piatek - ok, mozna krecic, ale w sobote to jest juz za pozno na takie rzeczy... trzeba przezwyaczaic sie do tego czym sie jedzie i max A jesli chodzi o sam system liczenia - wg. mnie faktycznie mogloby to byc dobre... plusy juz ostaly wpisane, ale stwarza sie w tym momenci jeden minus - eliminiacje moga stac sie polem "derby", a wiec sedziowie w niektorych klasach beda miec napewno wiecej pracy niz obecnie Paweł Żelazo - Sob Lut 03, 2007 11:47 am " />Nie wiem co zdecyduje "SEKCJA". Specjalnie czekałem aż ktoś z jej członków zajmie głos. Ale pewnie są mocno zajęci dostosowywaniem naszych przepisów do pzrzepisów EFRA. A w tych przepisach jest pkt. 9.4.2. I sprawa jest jasna. Tadeusz Żelazo. PS. A może jest to podane na jedynie słusznym forum. Tylko ja ( i parę innych osób ) o tym nie wie. Zaremba Lesław - Sob Lut 03, 2007 12:10 pm " /> ">Nie wiem ci zdecyduje "SEKCJA". Nikt Ci nie odpowie bo nie ma żadnej Sekcji...jest Komisja,o czym nikt nie poinformował... Ponów Swój apel o odpowiedż,ale zwróć się do "KOMISJI"... Paweł Żelazo - Sob Lut 03, 2007 2:00 pm " />Licząc się z "konsekwencjami" dalej będę używał skrótu myślowego SEKCJA. Bo coś mi się widzi że skończy się to sekcją z.... nieboszczki komisji. A dla czytających tego posta członków SEKCJI: Są działania o charakterze strategicznym, są działania o charakterze taktycznym i są działania doraźne. Te ostatnie są najbardziej spektakularne. Napisałem w innym temacie o przebiegu zawodów w Tarnowie ( "podpierając" się "myślą" obecnego członka Sekcji ) o tym że nie ma żadnych symptomów zmian. Zróbcie jakieś spektakularne przedsięwzięcie w sprawach które są do natychmiastowej i bezinwestycyjnej zmiany. To może zdobędziecie kredyt zaufania. Tadeusz Żelazo Mikołaj Barakoński - Sob Lut 03, 2007 4:30 pm " />Rafle Ty nie mieszasz między biegami, patrzysz na tor i wszystko wiesz to co ty robisz w 540. Większość w tej klasie się uczy i jednak esperymentuje. Leszku Spojrz na wyniki 540, zawsze mój syn w ostatnim biegu robi najlepszy wynik przesuwa się parę pozycji w górę. Jak w piątki będzie trening to chętnie można w sobotę liczyć średnią z 2ch biegów. Derby jest czwarty lub piąty bieg mam dobre 2 wyniki mój konkurent ma tylko jeden dobry wynik... zadbam by już dobrego wyniku nie zrobił tak przypadkiem tak jak to zrobił slynny mistrz F1 skasował konkurenta na starcie nie dojechali, ale tytuł był już w jego kieszeni LEPIEJ NIE MIESZAĆ, sprawiedliwość to pojęcie mało wymierzalne. Może na innych torach niż onroad ma sens mieszać ale tu się nie wypowiadam Zaremba Lesław - Sob Lut 03, 2007 6:34 pm " /> "> Leszku Spojrz na wyniki 540, zawsze mój syn w ostatnim biegu robi najlepszy wynik przesuwa się parę pozycji w górę. Jak w piątki będzie trening to chętnie można w sobotę liczyć średnią z 2ch biegów. Mikołaj ,chyba drobna pomyłka,ja w tym temacie nie wypowiadam się merytorycznie tylko zasugerowałem o zmianie nomenklatury(dawna Sekcja= dzisiaj Komisja) zgodnie z panującą nam modą. Ale zapewne zmyliły Cię to samo logo co u Tadeusza. Michał Woszczek - Pon Lut 05, 2007 4:05 pm " /> ">Rafle Ty nie mieszasz między biegami, patrzysz na tor i wszystko wiesz to co ty robisz w 540. Większość w tej klasie się uczy i jednak esperymentuje. Derby jest czwarty lub piąty bieg mam dobre 2 wyniki mój konkurent ma tylko jeden dobry wynik... zadbam by już dobrego wyniku nie zrobił tak przypadkiem tak jak to zrobił slynny mistrz F1 skasował konkurenta na starcie nie dojechali, ale tytuł był już w jego kieszeni LEPIEJ NIE MIESZAĆ, sprawiedliwość to pojęcie mało wymierzalne. Może na innych torach niż onroad ma sens mieszać ale tu się nie wypowiadam Zaraz, zaraz. Póki co dyskutujemy nad SPRAWIEDLIWOŚCIĄ tego rodzaju punktacji, która jak widać w opinii wielu jest bardziej liberalna. Co do mieszania w wózkach, to wszyscy mają podobną sytuację. Sam piszesz, że wielu najlepiej wypada ostatni wyścig. I dobrze! ale to nie znaczy, że w pozostałych czterech można się obijać. Wszyscy zaczynają mniej więcej z tego samego poziomu: trzeba poznać tor itp itd. Po to są terningi, wolne i kontrolowane i przeważnie 2 eliminacje. Pozostałe 2-3 są na śrubowanie wyników. Wiem, że łatwo się to pisze gorzej robi, bo sam nie należę do czołówki, ale przy punktowaniu dwóch biegów mam większą szansę zakończyć wyżej, a nawet jeśli nie to przynajmniej mam sportowe poczucie sprawiedliwości, że inni byli lepsi (NIE Z PRZYPADKU). Poza tym ma to jeszcze ciekawy aspekt- uczymy się, mobilizujemy do poznawania a to podnosi ogólny poziom. Mikołaj Barakoński - Czw Lut 22, 2007 8:42 pm " />dziekuje za merytoryczna dyskusje. Poczucie sprawiedliwosci jest ulotne. przypadkowo nikt nie wykreca dobrego wyniku, przypadkowo mozna pechowo dobrego wyniku nie zrobic. taki pech jest bardziej prawdopodobny przy liczeniu sredniej z dwoch biegow. w przepisach obecnych eliminuje sie pech: na 10 startow liczy sie tylko 5, na 5 eliminacji liczy sie tylko1. a w finalach na 3 biegi tylko dwa sa decydujace. ktos kto to wymyslil, dobrze wie jak w tym sporcie pech moze zaburzac wyniki, dlatego na kazdym etapie sie takie przypadki eliminuje. wielu nawet najlepszych zawodnikow jest eliminowanych z jakiegos biegu, np zakloceniami, czolowka z niekontrolwanym modelem, czy dymem z silnika. eliminacja z biegu jednego czy dwoch nie eliminuje zawodnika w dzisiejszych zasadach wylonienia mistrza. sory za brak polskich liter pisze z komorki i bez slownika |