ďťż
Proszę o pomoc fachowców
Tomasz Czarnecki - Czw Lut 09, 2006 1:39 pm " />Mam problem chyba z regulatorem.Jak "ostro" startuje to na moment koła wykonują skręt w prawo tak jakby impuls jakiś poszedł.Przy delikatnym przyśpieszaniu tego nie ma.Miałem ten problem praktycznie od nowości ale myślałem ze coś jest niewyregulowane bo nie jeździłem za dużo.Ostatnio zacząłem grzebać i doszedłem że jak odepnę zasilanie odbiornika z regulatora (TEU-101BK) i zasile odbiornik z baterii to problem znika.Czy to może być uszkodzenie regulatora czy może coś go zakłóca? Stanisław Białowąs - Czw Lut 09, 2006 2:16 pm " />Jeśli regler ma BEC to chyba regulator Tomasz Czarnecki - Czw Lut 09, 2006 2:20 pm " />Nie wiem jeszcze za bardzo co to jest BEC, czy to można wymienić? Stanisław Białowąs - Czw Lut 09, 2006 2:43 pm " />To zasilanie regulatorem odbiornika i nie trzeba przez to mieć dodatkowego koszyku/pakietu do nadajnika PS.Nie wiem ,chyba nie Paweł Skalec - Czw Lut 09, 2006 2:45 pm " />TEU-101BK ma BEC Tomasz Czarnecki - Czw Lut 09, 2006 2:54 pm " />Tak teraz już wiem że mój regl. ma BEC bo przecież zasilałem z niego odbiornik.I właściwie to jest wszystko ok tylko przy maxymalnym obciążeniu (tylko na moment startu) koła wykonują chwilowy skręt.Jakby bylo jakieś przebicie czy coś. Mariusz Szopa - Czw Lut 09, 2006 3:04 pm " />Stawiam na zbyt słaby pakiet w stosunku do silnika. Duży chwilowy pobór prądu powoduje spadek napięcia na akumulatorze do tego stopnia, że zakłóca pracę odbiornika. Tomasz Czarnecki - Czw Lut 09, 2006 3:08 pm " />Nie sądzę żeby to pakiet.Mam 2600 NiCu i 3300 NiMH Tomek Massalski - Czw Lut 09, 2006 3:56 pm " />Proponuję dołożyć kondensator na wejściu regulatora. Najczęściej stosowane są 4700 mikroFaradów. Aureliusz Ciechalski - Czw Lut 09, 2006 6:54 pm " />aloha Mysle ze moze to byc wina serwa Paweł Żelazo - Czw Lut 09, 2006 7:26 pm " />Miałem ten sam problem w regulatorze Novak Atom. Rozwiązanie przyszło samo tzn. regulator się zepsuł i zmieniłem go na LRP. Problem zniknął . Rafał Pajor - Czw Lut 09, 2006 8:36 pm " />ja miałem podobny problem z servem JR, gdy model jechał prosto był spokój, ale gdy skręcałem model swirował, wymieniłem servo i jest SPOX moze spróbuj inne servo Robert Fiech - Czw Lut 09, 2006 9:58 pm " />czesc nie znam tego regulatora ale po tym jak opisales swoj problem wnioskuje ze regulator daje zbyt maly prad na BEC-a , dobre regulatory maja 3 A , a standarty ok 1 A jezeli do tego masz dobre serwo ktore potrzebuje pradu to efekt jest taki jak u ciebie Robert Tomasz Czarnecki - Pią Lut 10, 2006 9:01 am " />Prądu nie mierzyłem ale zmierzyłem napięcie na wyjściu z reg.(BEC). W stanie "spoczynku" ma 7,8V a jak dam gazu na max to spada na 7,3V.Na obu pakietach jest tak samo.Nie mam innego regla ani serwa żeby podmienić i sprawdzić. Aha... dołożyłem jeszcze dwa kondensatorki ceramiczne na silniku ale to nie przyniosło żadnych efektów. Co do kondensatora na regl. to nie słyszałem o tym.W którym miejscu go się montuje? Krzysiek Jaskot - Pią Lut 10, 2006 11:15 am " />Kondensator elektrolityczny np. podany wcześniej o pjemności 4700uF należy zamontować na przewodach idących z baterii do regulatora (+ do + i - do -) Mariusz Szopa - Pią Lut 10, 2006 2:45 pm " /> ">Prądu nie mierzyłem ale zmierzyłem napięcie na wyjściu z reg.(BEC). W stanie "spoczynku" ma 7,8V a jak dam gazu na max to spada na 7,3V. Na wyjściu BEC ma być 5V . Masz uszkodzony BEC w regulatorze. Erik Turlejski - Pią Lut 10, 2006 2:46 pm " />tzn, ze nie ma bec tylko zasilanie, jesli masz odb. z bec to bęsziw ok a jesli nie to serwa popalisz ;] Tomasz Czarnecki - Sob Lut 11, 2006 11:01 am " />Dzięki za pomoc. Zasiliłem odbiornik z baterii (z koszyczka) i tak na razie musi zostać. jackkpl - Śro Kwi 12, 2006 7:43 pm " /> ">Kondensator elektrolityczny np. podany wcześniej o pjemności 4700uF należy zamontować na przewodach idących z baterii do regulatora (+ do + i - do -) A co ma dac ten kondensator? Bo z fizyki wynika,ze F=C/V => C=F*V, przy takim kondensatorze zgromadzi sie ladunek okolo 35mC, co oznacza,ze taki kondensator moze dac 35mA przez 1 sekunde. KiT - Czw Kwi 13, 2006 7:17 am " /> ">Kondensator elektrolityczny np. podany wcześniej o pjemności 4700uF należy zamontować na przewodach idących z baterii do regulatora (+ do + i - do -) A co ma dac ten kondensator? Bo z fizyki wynika,ze F=C/V => C=F*V, przy takim kondensatorze zgromadzi sie ladunek okolo 35mC, co oznacza,ze taki kondensator moze dac 35mA przez 1 sekunde. Taki kondensator filtruje zakłocenia typu spike będace efektem gwałtowego zapotrzebowania na prąd trawjące 1-15ms, a które skutecznie są w stanie ogłupić odbiornik. BEC w zależności od modelu regulatora ma 5.0-6.0V Czyli Twój BEC jest spalony wskutek prawdopodobnie zbyt dużego poboru prądu przez serwo. jackkpl - Pią Kwi 14, 2006 10:51 am " />Thx za info, myslalem,ze kondensator ma na celu polepseznie wydajnosci pradowej ukladu w momencie startu. Michał Kleszewski - Pią Maj 05, 2006 7:42 am " />Według danych ze strony internetowej jednego ze sklepów, regulator ten ma na wyjsciu odbiornika 7,2V. Wynikało by z tego, że tam nie ma żadnej elektroniki w tym obwodzie, tylko po prostu jest to zmostkowane w wejścia z aku? Kod: TAM45029 Cena: 193,80 PLN Stan: Chwilowo brak w magazynie Dostawa 7-14 dni Wymiary: 36,8 x 40,7 x 25 mm, Waga: 56 g Max. prąd 60A (w przód i w tył) Zasilanie: 7,2V (6 cel) Wyjście na odbiornik: 7,2V, 1A. i jeszcze z drugiego sklepu Zastosowanie silniki Tamiya 540 i Sport Tuned Dane techniczne Zasilanie: 7,2V, liczba ogniw - 6 Wyjście na odbiornik: 7,2V, 1A Max. prąd: 60A (przód/tył) Wymiary - 40,7x36,8x22,5 mm Waga - 54 g Cechy dodatkowe Zabezpieczenie przed przeciążeniem i przegrzaniem Współpracuje z każdą standardową aparaturą RC KiT - Pią Maj 05, 2006 7:46 am " />Hmm coś jest bo rozebrałem i zobaczyłem. Jeśli to ma być mostek to trochę za duże. Mam dwa regulatory, w jednym BEC jest spalony pomierzę drugi. Zajrzę też do danych katalogowych w intrukcji i potwierdzę czy tak jest. Ale rzeczy ciekawa. Michał Kleszewski - Pią Maj 05, 2006 7:56 am " />Rzecz jest bardzo ciekawa, bo bardzo wiele osób używa tych regulatorów, a teoretycznie serwa i odbiorniki nie powinny znosić napięcia 8V i więcej. Od wczoraj jestem posiadaczem właśnie takiego regulatora i teraz poważnie zastanawiam sie nad dołożeniem na wyjściu na odbiornik jakiegoś sczlonaego regulatora napięcia na 5 lub 6 V, np LM 7805. Problem polega tylko na tym, że on obcina 1,5V i jak pod koniec pakietu napięcie będzie chwilami spadało poniżej 6,5V, to odbiornik i serwo dostaną miej, niż swoje 5V. I tak źle i tak niedobrze:( KiT - Pią Maj 05, 2006 7:59 am " />Mój problem jest że potrzebuję 3A znalazłem coś takiego: SPX29500U-5.0 i dioda do masy drop-off jest na poziomie 0.37V dla 5A dla 3A 0,3V. Pytanie tylko gdzie go kupić Michał Kleszewski - Pią Maj 05, 2006 8:09 am " />No tak, regulator fajny, ale w Polce może być o niego trudno bo w polskiej sieci nie ma o nim ani słowa:( Gdybys znalazł, to daj znać. gattarin - Pią Maj 05, 2006 8:15 am " />Gdyby kogoś interesował kondensator podpinany pod pakiet, to tu jest artykuł o tym: Link KiT - Pią Maj 05, 2006 9:18 am " /> ">Thx za info, myslalem,ze kondensator ma na celu polepseznie wydajnosci pradowej ukladu w momencie startu. Na to samo wychodzi tylko inne przedziły czasowe wchodzą w grę w tym przypadku milisekundy. KiT - Pią Maj 05, 2006 9:28 am " /> ">No tak, regulator fajny, ale w Polce może być o niego trudno bo w polskiej sieci nie ma o nim ani słowa:( Gdybys znalazł, to daj znać. ależ jest: http://www.semicond.boo.pl/ co do kondensatora polecam tantalowy, jest mnieszy ma mniejszą indukcyjność własną i niestety jest droższy ale za to bardziej odporny na wysoką temperaturę. Tak na marginesie, podobny efekt ale nie tak spektakularny daje skrócenie kabli zasilanie-regulator. Maciej Pierzchała - Sob Maj 06, 2006 6:58 pm " />Sam kondensator niewiele pomoze, jesli regiel zassie kilka A chwilowo, najlepiej jeszcze dorzucic odpowiedni rezystor duzej mocy. No chyba ze taki rezystor ograniczajacy juz jest w obwodach regulatora. A tak w ogole to najlepiej odlacz kabel zasilajacy z BEC i pociagnij bezposrednio z akumulatora na odbiornik. Bedzie git. KiT - Pon Maj 08, 2006 7:15 am " />Kondensator nie ma chronić przez spadkiem napięcia na accu. Ma chronić przez wpływem indukcyjnościa ogniwa oraz kabli na zdolność do szybkiego oddania energii. Na wykresie to bardzo dobrze widać. Rezystor odradzam. Nie po to włada się 2x droższe ogniwa, by sprawdzać je do poziomu tanich rezystorem. Maciej Pierzchała - Pon Maj 08, 2006 11:47 am " />Kit, chodzilo o to zeby dac w szereg rezystor przed kondensatorem do odbiornika. Do regulatora inne polaczenie, bezposrednio. Rezystor po to aby ograniczyc prad plynacy do odbiornika na jakies 1A max. Po to gdyby silnik gwaltownie zassal duzy prad - kondensator sie zbyt szybko nie rozladowal. I kondensator ma za zadanie uchronic odbiornik przed spadkiem napiecia. Do zaklocen stosuje sie ceramiki, i zaklada sie je na silniku. W sumie jak komus zalezy na dodatkowej ochronie moze sobie ceramike 100n dorzucic rownolegle, ale nie elektrolita 4700uF Mariusz Szopa - Pon Maj 08, 2006 1:55 pm " />W celu separacji układu odbiornika przed szpilkowymi spadkami napięcia spowodowanymi przez silnik lepiej jest zastosować 2 amperową diodę schottky'ego włączoną w przewód zasilający odbiornika, w kierunku przewodzenia, oraz kondensator elektrolityczny podłączony od strony odbiornika. Będzie to o wiele skuteczniejsze niż rezystor i kondensator. |