ďťż
"Przebieg" silnika




monstergarage - Pon Cze 14, 2004 7:00 pm
" />Otóż mam pytanko otóż mam na oko pewnien model baggusa z silnikiem 3,5 ccm XTM ale właścieciel mówi że wyjeżdził około 8-9 L paliwka czy to dużó dla takiego silnika? W jakim bedzie stanie i czy jeszcze pojeżdze nim trochę ?




promian - Pon Cze 14, 2004 9:37 pm
" />
">Otóż mam pytanko otóż mam na oko pewnien model baggusa z silnikiem 3,5 ccm XTM ale właścieciel mówi że wyjeżdził około 8-9 L paliwka czy to dużó dla takiego silnika? W jakim bedzie stanie i czy jeszcze pojeżdze nim trochę ?

Na to pytanie to nikt Ci nie odpowie poki nie zobaczy modelu na wlasne oczy. 8 czy 9 litrow dla silnika spalinowego to nie jest jakas duza ilosc. Nie ma reguly. Moze byc silnik na smietnik po 2 litrach a moze byc w ideanym stanie nawet po 30... Wszysto zalezy od tego jak byl eksploatowany, jak o niego dbano itp... Osobiscie widzialem juz silniki co mialy 5 litrow za soba i zero kompresji... Widzialem tez takiego co przejezdzily kilka sezonow bez wiekszego uszczerbku. Mojego pierwszego Mega-Forca kupilem jak mial spalone dwa 5l baniaki czyli wiecej niz ten Twoj ma obecnie. Ja nim wyjezdzilem kolejne dwa i go sprzedalem. Autko do dzis jezdzi u mojego kolegi i on jest z niego nadal bardzo zadowolony tak wiec powtarzam raz jeszcze, ze nie ma zasady. Musialbys zobaczyc jak silnik pracuje, jak odpala. Czy nie ma duzych nalotow w srodku ale to juz dla kogos bardziej zaawansowanego raczej. Tak na slowo to moze byc roznie. Lepiej niech ten model oceni jakis Twoj kolega co sie na tym zna abys za miesiac nie plakal, ze silnik do smieci.



monstergarage - Wto Cze 15, 2004 3:37 pm
" />To wszystko o czym piszesz to racja i się zgadzam ale mi chodziło o to ile taki silnik może wytrzymać przy powiedzmy dobry traktowaniu?
Mój savage wyjeżdził już około 25 litrów i dalej jest super, ale dbam o niego raczej



promian - Wto Cze 15, 2004 9:28 pm
" />slyszalem o motorach co przy odpowiednim traktowaniu wytrzymywaly nawet 40-50 litrow do generalnego remontu. Z reguly jednak modarze nie dbaja az tak o silniki a raczej nie potrafia dbac i motory wytrzymuja znacznie, znacznie mniej...




Slider - Pią Cze 18, 2004 3:39 pm
" />
">slyszalem o motorach co przy odpowiednim traktowaniu wytrzymywaly nawet 40-50 litrow do generalnego remontu. Z reguly jednak modarze nie dbaja az tak o silniki a raczej nie potrafia dbac i motory wytrzymuja znacznie, znacznie mniej...

Mam podobny problem - jednak model jaki kupilem ma na pokladzie silnik DTX .OS 18 - 3 ccm pojemnosci. Jest nowy i trzeba go bedzie dotrzec -a mowa tu o Duratraxie "Evader" - i teraz pytanie : Dbanie o silnik - tak aby pochodził jak najdłuzej od czego zalezy zasadniczo??
Wiem że im wiecej oleju syntetik EDL tym lepiej - mniej sie grzeje itp. - zakupilem takze preparat after run oil - na co jeszcze musze zwracac uwage przy eksploatowaniu ? aby silniczek był wierny i mocny jak najdłuzej ? Niestety teraz bylem zmuszony kupic paliwo - 12% EDL - 16% nitro - quickspeeda Technics - czy to paliwo ma wystarczająco oleju aby silnik sie nie grzał ?? to wazne... odp.



Kuba Stabiszewski - Pią Cze 18, 2004 3:47 pm
" />No ma mało oleju i chyba dosyć szybko bedzie Ci sie grzał.Ale za to bedziesz miał wieksza moc



Adam Jaszczurowski - Sob Cze 19, 2004 8:20 am
" />sorry ale gdzie wyczytales ze syntetyczny olej ma cokolwiek do chlodzenia?? Akurat olej syntetyczny nie odgrywa prawie (tzn bardzo mala odgrywa) zadnej roli w chlodzeniu poniewaz zostaje spalony, naprawde chlodzi olej rycynowy, poniewaz ma wieksze czasteczki, oraz nie spala sie w tak niskich temperaturach. A jak chcesz zeby silnik dzialal jak najdluzej, to zawsze przed odpaleniem grzej silnik suszarka, nie pozwol zeby zbyt czesto jezdzil do sucha (tzn jak nie ma paliwa w baku), czysc, uzywaj after run oil, i dbaj zeby byla dobra mieszanka, pamietaj zbyt bogata, tzn zbyt zimny silnik jest tak samo szkodliwy jak zbyt goracy!!



Slider - Sob Cze 19, 2004 9:50 am
" />
">sorry ale gdzie wyczytales ze syntetyczny olej ma cokolwiek do chlodzenia?? Akurat olej syntetyczny nie odgrywa prawie (tzn bardzo mala odgrywa) zadnej roli w chlodzeniu poniewaz zostaje spalony, naprawde chlodzi olej rycynowy, poniewaz ma wieksze czasteczki, oraz nie spala sie w tak niskich temperaturach. A jak chcesz zeby silnik dzialal jak najdluzej, to zawsze przed odpaleniem grzej silnik suszarka, nie pozwol zeby zbyt czesto jezdzil do sucha (tzn jak nie ma paliwa w baku), czysc, uzywaj after run oil, i dbaj zeby byla dobra mieszanka, pamietaj zbyt bogata, tzn zbyt zimny silnik jest tak samo szkodliwy jak zbyt goracy!!

Czyli jezeli zaleje narazie 12 % EDL to niemam się czym martwic?? będzie sie po prostu szybciej grzał niż przy większym stężeniu oleju syntetycznego. A co do after run oil , gdzie sie go wprowadza ?? jak sie go uzywa , co sie nim smaruje? czy mam go użyc po każdej codziennej jezdzie /??



Adam Jaszczurowski - Nie Cze 20, 2004 11:10 am
" />12 % wystarczy!! roznica jest taka ze bedzie bardziej czuly na ustawienia silnik, a after run wprowadzac przez gaznik, zdjac filtr i tam nalac okolo lyzeczke do herbaty oleju, i kilka razy zakrecic silnikiem, sa dwie szkoly jak lac, albo za kazdym razem albo jak sie odstawia model na dluzyszy czas



Wojciech Chmielewski - Nie Cze 20, 2004 11:27 am
" />
">12 % wystarczy!! roznica jest taka ze bedzie bardziej czuly na ustawienia silnik, a after run wprowadzac przez gaznik, zdjac filtr i tam nalac okolo lyzeczke do herbaty oleju, i kilka razy zakrecic silnikiem, sa dwie szkoly jak lac, albo za kazdym razem albo jak sie odstawia model na dluzyszy czas

Hehe thx bo mi odpowiedziales na moje pytanko ktorego nie zadalem :D::D
Powered by WordPress, ©