ďťż
Przednie lampy
KARLone - 2010-03-13, 14:15 OK. Temat lamp w amerykańskich samochodach jest chyba wszystkim świetnie znany, generalnie chyba nie ma osoby która by chwaliła oryginalne lampy zza oceanu. Słabizna i tyle, pomijam to że, nie mają homologacji i są problemy na przeglądzie. Długie światła to już w ogóle katastrofa. Mijania też słabe, jak mijałem auta z naprzeciwka to praktycznie nie widziałem swojego pasa. Poradziłem sobie z tym, zamieniając przewody świateł długich z mijania, obniżyłem i nawet granica światło cienia była podobna do naszych byłem zadowolony, widoczność poprawiła się znacząco ale nie miałem długich. Zakupiłem więc na aukcji małe halogenki, ponoć dalekosiężne z homologacją ale po ich zapaleniu praktycznie było gorzej, totalny badziew, bardziej ozdoby niż lampki, w dodatku gasły mi mijania i świeciły tylko te słabe halogenki. Poradziłem sobie z tym montując dodatkowy przekaźnik podtrzymujący mijania w momencie włączenia długich, tylko że moje "mijania" totalnie tłumiły efekt zapalenie tych małych i przez to widoczność wcale się nie poprawiała. Zakupiłem o wiele większe i droższe, teraz już było widać efekt w oddali znowu byłem zadowolony, miałem dobre mijania, dobre długie i zero problemu na przeglądzie. Ostatnio niestety ludzie z naprzeciwka coraz częściej mi migają światłami i to nie przez policję tylko zapewne, że ich oślepiam. Jeszcze rok temu ani razu się nie zdarzyło, żebym kogoś oślepiał, a teraz to praktycznie za każdym razem wieczorem. Podejrzewam, że szyby z lamp trochę zmatowiały, trochę się porysowały i trochę się zabrudzają przez co światło ulega nadmiernemu rozproszeniu. Zatem robię ostanie podejście do tematu lamp przednich, kupiłem przednie nowe lampy, które posłużą za obudowę nowych, w których umieszczę lustro w gładkoszybowej technologii, ostatnio znalazłem kandydata, który tam wejdzie fota poniżej, ma polską homologację, więc nawet upierdliwy gliniarz nie będzie miał za wiele do powiedzenia. Od czasu do czasu będę robił updejta jak mi idzie i będę się dzielił informacjami w tej dziedzinie, bo myślę że parę osób może to zainteresować. Szczerze mówiąc nie mam jeszcze wszystkich rozwiązań dla takiej hybrydowej lampy. Niektórzy wstawiają ksenony, te tanie ale już widzę, jak to daje ludziom z naprzeciwka po oczach, sami mnie tacy wkurzają, stąd moja zawziętość w tym temacie Jeśli macie przeróbki lamp, to podzielcie się jak to u was wygląda, może pomoże mi to w moim rękodziele. cezar62 - 2010-03-13, 15:17 Moje lampy są do dupy, nie przerabiane, bo jakimś dziwnym dla mnie trafem nie mam problemu na przeglądach technicznych. Światło jest tragiczne, jakbym lampy naftowe założył, to chyba byłby podobny efekt. Widoczność drogi jest słaba, w deszczu to po prostu strach jechać, bo nie widzę już prawie nic. Długie polegają na tym, że mam trochę szerzej oświetlone pobocze. Lampy bardzo dobrze oświetlają znaki drogowe, ale oczywiście z małej odległości, bo generalnie są bardzo krótkie. Ostatnio, na przeglądzie facet się czepił kloszy, że są porysowane i że za rok już z takimi nie wyda pozytywnej opinii. Czytałem na różnych grupach o renowacji kloszy, ale słabo mi się robi jak widzę ile to roboty. Próbowałem kupić lepsze używane, ale wszystkie dostępne miały również porysowane, pożółkłe kosze. Nowe można mieć za około 1500 zł, więc dałem sobie spokój. KARLone - 2010-03-13, 17:21 [...] Nowe można mieć za około 1500 zł, więc dałem sobie spokój. Ile??? Szkoda że nie wiedziałem, bo mógłbym ci zamówić, koszt ok 110 dolarów za parę plus przesyłka ok 50$, ja właśnie zamówiłem nowe w podobnej cenie, już są u nas na cle, pewnie ze dwa tygodnie poleżą. Jeśli chodzi o renowację, to dobrze sprawdza się mleczko do polerowania szkła. Można to kupić w motoryzacyjnych sklepach. Sprawdzi się to tylko przy zmatowiałych lampach. Najlepiej poleruje się maszynką z końcówką do polerowania, tyle że głębokie rysy i zżółkniętych szkieł chyba już nie da rady przywrócić do świetności, dlatego kupiłem nowe. U Ciebie może szło by też napasować jakieś gładkoszybowe lustra np z matiza też są takie eliptyczne, może jakieś jeszcze inne... jednak żarówka H4 świeci nie wiedzieć czemu lepiej, mimo, że połowa jest przesłonięta blaszką i pół lampy nie świeci w opcji mijania RadAg! - 2010-03-13, 20:03 Zaznaczylem ze mam przerobione na asymetryczne z homologacja chociaz nie wiem. Lampy byly robione przez firme ktora sprowadzila auto ze stanow (www.copcarsdirect.co.uk). Byc moze robili to sami, byc moze oddali do warsztatu. W UK jest sporo firm ktore specjalizuja sie w konwersji oswietlenia aut amerykanskich na warunki europejskie. Podejrzewam ze mam homologacje ale angielska o ile jest tak tutaj wymagana. Kiedy robilem przeglad dla Taurusa w celu zarejestrowania go na IOM panowie z Vehicle Test Centre zwracali uwage tylko na kolor lamp i ich asymetrycznosc oraz odpowiednia wysokosc swiatel. Byc moze nie ma tutaj i podobnie w UK jakis chorych homologacji na kazda pierdole. Mam gdzies artykul o przerobce lamp przez profesjonalny serwis w UK. Musialbym sprawdzic czy oni cos tam wspominaja o homologacjach...Generalnie w Vicky mam swiatla zgodne z przepisami w UK lacznie z kierunkowskazami na nadkolach. Nie zwrocilem tylko uwagi czy swiatla sa ustawione asymetrycznie, choc pewnie sa...na angielksa strone piotrekzet - 2010-03-15, 06:57 Zaznaczyłem, ze mam z homologacją bo tak mi się wydaje:) Sam przerobiłem, miałem oryginalne ale gliniarze się czepiali - chyba kierunkowskazów, które święcą, nie wnikałem, bo tył całkowicie oryginalny Świeciły słabo, więc miałem dodatkową motywację A światełka mam takie, moge zrobić fotkę w zbliżeniu następnym razem GAZDA - 2010-03-15, 08:53 ja mam orginały i mi nie przeszkadza... przez całe życie praktycznie jade na słabych światłach więc sie przyzwyczaiłem... KARLone - 2010-03-20, 18:17 tak to ma wyglądać u mnie. Na razie wszystko jest przymierzone "na luźno" - muszę teraz wykombinować sposób trwałego połączenia wszystkich elementów, szczególnie przedniej szyby, bo ją po prostu odciąłem. RadAg! - 2010-03-20, 19:12 Moze ten czarny usczelniacz na ktory klei sie akwaria i przykleja szyby w samochodach? brolcio - 2010-03-21, 05:45 W Taurusie miałem założone odblaśniki z Lanosa, w Sable mam odblaśniki z Ibizy, w Camaro i Firebirdze mam reflektory w wersji Euro z homologacją . Klosze w Taurusie/Sable sam regenerowałem - efekt zaskakująco dobry. W Sable nie mogę narzekać na reflektory, w Camaro bez uwag, w Firebirdzie bez rewelacji, ale drogę stosunkowo dobrze widać. KARLone - 2010-03-21, 20:51 Moze ten czarny usczelniacz na ktory klei sie akwaria i przykleja szyby w samochodach? Też o tym myślałem, tylko nie wiem jak to będzie się zachowywać w wysokiej temperaturze, już po kilku chwilach lampa nagrzewa się do tego stopnia, że nie idzie jej utrzymać w rękach, myślę, że spokojnie 100 st C. No ale to prototyp będzie, więc możliwe są jakieś niedoskonałości Na razie zamontowałem nowe lampy, które przyszły parę dni temu, różnica jest zauważalna, o wiele lepiej widać i lepsze jest odcięcie światłocienia, światło trafia na drogę a nie na drzewa. RadAg! - 2010-03-21, 20:59 Na pewno znajdziesz cos co jest takze temperaturoodbporne, jak mawiaja Angole - heatproof. http://www.soudal.com/indexflash_2.html Poszukaj w soudalu, oni maja chyba masy do wszystkiego. KARLone - 2010-03-22, 06:22 rzeczywiście mają róże uszczelniacze i nawet odporne na wysokie temperatury, teraz jest pytanie czy jest tak mocny jak klej do szyb? wyczytałem że klej do szyb wytrzymuje do 90 st C, a ten odporny na temperaturę do 285. Może te 90 st. wystarczy. RadAg! - 2010-03-22, 09:31 Moze napisz do nich maila, mysle ze cos doradza. Problem w tym ze to po zaschnieciu musi byc sztywne a nie galaretowate jak silikon...Osobiscie nie mam pojecia jak gorace robia sie lampy w samochodzie... piotrekzet - 2010-03-22, 09:38 Zwykły silikon wytrzymuje 250+, teksty o "wysokotemperaturowym" to tylko chwyt marketingowy. A jak - nie daj Boże - kupisz taki do uszczelniania pieców to wyrzucisz go jeszcze szybciej piotrekzet - 2010-03-22, 09:57 Radek, silikon wcale nie jest taki "galaretowaty" jak się wydaje Moim zdaniem do przyklejenia klosza jest optymalny. Jeśli chodzi o trwałe połączenie pozostałych elementów - szpachla, szpachla, szpachla... tylko z włóknem szklanym i po zmatowieniu łączonych powierzchni papierem ściernym. Oczywiście późniejsze odtłuszczenie mile widziane Rozbierałem przerobione reflektory w sable i wklady właśnie były zamocowane na szpachlę. Ledwo oddzieliłem to cholerstwo, po wielokrotnym nacinaniu szlifierką KARLone - 2010-03-22, 11:50 czyli nie szpachla a żywica epoksydowa z włóknem szklanym heh gdzieś chyba mam całą puszkę tego dziadostwa, chciałbym to zrobić tak, żeby wyglądało to czysto, bo mam gładką szybę. piotrekzet - 2010-03-22, 12:20 Nie żywica Szpachla. Są trzy rodzaje - z włóknem, bez włókna i wykończeniowa. Jest jeszcze taka "kocie włosy, czy jakoś tak, ale ciężko na nią trafić. Być może są jeszcze jakieś, ale nie znam. Ta z włóknem jest najlepsza do tego typu prac, możesz jej napakować dużo i nie będzie pękać, poza tym włókno szklane zwiększa wytrzymałość szpachli. Żywicą się umordujesz, można to zrobić, ale moim zdaniem nie warto w ten sposób. Tylko kup większą puszkę tej szpachli, bo mała wystarczy Ci może na jeden reflektor. Jeśli chcesz, żeby szybciej związała to po nałożeniu szpachli podgrzej ją opalarką albo nawet suszarką. Wcześniej jest fotka mojego byczka, te reflektory w całości trzymają się własnie na szpachli KARLone - 2010-03-22, 13:31 a dobra mój kumpel jest blacharzem jak mu powiem z pewnością będzie wiedział o co mi chodzi. Ta szpachla jest dwuskładnikowa, tzn, musisz dodać utwardzacza żeby związało? A mógłbyś wrzucić lepszą fotkę samej lampy z Twojego Taurusa. piotrekzet - 2010-03-22, 13:41 Dwuskładnikowa Najważniejsze, żeby dobrze wymieszać z utwardzaczem. Miałem pstryknąć fotkę i zapomniałem, postaram się w tygodniu, jeśli będzie jasno po moim powrocie do domu... KARLone - 2010-03-22, 15:08 OK. dzięki za pomysła piotrekzet - 2010-03-23, 06:12 Heja Było ciemno, ale wziąłem latarkę Po pierwsze są brudne, po drugie już trochę zmęczone - lakierowałem je zwykłym sprayem. No i mają dobrze ponad rok. Jeśli masz pytania techniczne to śmiało jery75 - 2010-05-31, 16:15 Poradzcie co robić,mam Toyotę Camry z 2004 roku. W aucie są oryginalne reflektory a samochód jest z USA.Świecą b.dobrze,ale mam problemy,oczywiście,na rejestracji.Chciałem kupić asymetryczne,ale -albo znajduję marny zamiennik,albo serwis-czyli koszmarnie drogo. Będę wdzięczny za radę... KARLone - 2010-05-31, 19:02 a skąd jesteś? może ktoś w twojej okolicy zna stację, na której nie robią większych problemów. to chyba najtańsze wyjście. Wszelkie przeróbki to ok 800 zł, nie wiem czy na rockauto można kupić europejskie. jery75 - 2010-06-01, 14:15 a skąd jesteś? może ktoś w twojej okolicy zna stację, na której nie robią większych problemów. to chyba najtańsze wyjście. Wszelkie przeróbki to ok 800 zł, nie wiem czy na rockauto można kupić europejskie. Jestem z Zielonej Góry. Są zamienniki,ale znalazłem tylko firmy Depo. Z tego co czytam,nie są najlepsze. W serwisie jest kłopot-nie potrafią powiedzieć,czy te z europejskich wersji będą pasowały uchwytami,kablami itp. No i cena-1400zł za sztukę. Zamienniki Depo sa do kupienia już od 130 zł za sztukę. Wiem,że firma VALEO jest niezła(robi lampy do Yarisa fabrycznie montowane) czy też Deso i Hella-ale niestety nie mogę ich znaleźć w necie ani w sklepach. Przeróbki podobnoż są mało legalne i skuteczne,więc to chyba ostateczna wersja. marcinc - 2010-06-02, 06:08 Myślę ,że bilet narodowego banku polskiego o nominale np: 50 dla pana diagnosty rozwiąże problem definitywnie |