ďťż
Przednie zawieszenie.
brolcio - 2006-10-16, 15:30 Kilka miesięcy temu regenerowałem przednie zawieszenie. Znalazłem dostawce tulejek do wahacza - jest to firma TEDGUM. Można ich łatwo odnaleść w necie. Udało im się dobrać całkiem dobre gumy (przednia tulejka na mój gust jest nawet lepsza od oryginalnej). Dla zzinteresownych mogę odszukać dokładne na nich namiary i info o cenach. Lesioo - 2006-10-16, 15:35 Poszukaj poszukaj bo u mnie takie stuki że już czas na zmiany ;-) brolcio - 2006-10-16, 16:23 ogólnie: http://www.tedgum.pl/ a więcej i dokładniej: http://www.tedgum.pl/pl/katalog/FORD-USA/TAURUS.html cofi7 - 2006-10-18, 06:20 bardzo mi sie przyda ta strona bo bede troche zawiasy naprawial dzieki Enamorada - 2007-11-28, 20:20 Ja mam pytanie. Juz jakiś czas temu dostałam ze stanów łaczniki stabilizatorów. Mam do Was w związku z tym pytanie... Na opakowaniu są symbole: K-8735 K-8734 Czy są to łączniki do modelu 96' 3.0 wagon? Pozdrawiam Ela brolcio - 2008-03-24, 20:37 Polskie drogi zabijają zawieszenie - ponownie regeneruję przód - tym razem wymieniam amorki na nowe KYB GR-2, łączniki stabilizatora na nowe MOOG, wahacze na nowe TRW, łożyska McPhersoana na używki w dobrym stanie, i sprężyny na używki (jedna mi pękła i rozwaliła łożysko McPhersona). Przy okazji zakupów na Rockauto wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy układu chłodzenia, na wymianę czekają katalizatory, sondy lambda, czujnik połozenia wału, zawór PCV, kable wysokiego napięcia (kevlarowe 8,5 mm). W najbliższym czasie planuje wymiane elastycznych przewodów w układzie hamulcowym na teflonowe w stalowym oplocie. RadAg! - 2008-03-26, 21:53 Hej Brolcio a jak jest u ciebie jak zamawiasz z rockauto do Polski? Jak sobie radzisz z urzedem celnym? Doliczaja ci cos czy zamawiasz przez znajomych w USA? I drugie pytanie. Ja w swoim byku wymieniam glownie czesci mechaniczne ale nigdy nie myslalem o wymianie okresowej chociazby czujnikow i sond. Czy to jest wazne? Piszesz ze na wymiane u Ciebie czekaja:katalizatory, sondy lambda, czujnik połozenia wału, zawór PCV. Czy poza gorszymi parametrami pracy silnika niewymienianie okresowe czujnikow itp. grozi jakimis powaznymi awariami? brolcio - 2008-03-27, 04:47 Zakupy z Rockauto idą przez cło, zresztą ostatnio odpadła mozliwość wysyłki paczką morską i pozostaje jedynie lotnicza. Cło oznacza korespondencję z celnym plus do ok. 2 tygodni oczekiwania extra jak graty już są w Polsce. Samo cło to tylko kila procent wartości , dochodzi jeszcze VAT i juz się tego sporo zbiera. Po doliczeniu shipingi i handlingu, kosztów wysyłki, cła i Vatu ceny z Rockauto należy orientacujnie pomnożyć przez dwa i masz realny poziom cen po sprowadzeniu (w duzym przybliżeniu przy moich przeciętnych zakupach). Czujniki i katalizatory wymieniam bo po prostu sie zuzywają. I tak sondy lambda po pewnym przebiegu stają się mniej dokładne (właściwie dają odczyty zwiększające zużycie paliwa), katalizatory stają się mniej drożne i powodują zdławienie silnika, czujnik położenia wału generuje mi błędy na testach OBDII, a zawór PCV wymieniam profilaktycznie by zagwarantować właściwą wentylację komory korbowej silnika. Okresowa wymiana czujników jest to czynność eksploatacyjna - w moim przypadku i tak robię to zbyt późno bo przy przebiego ponad 260 tyś km. RadAg! - 2008-03-27, 09:43 Z tego co piszesz o kosztach w PL to widze ze bardziej oplaca sie sciagac do Anglii. Nawet koszty shippingu sa nizsze a jedyny podatek jaki placisz to 17,5% VATu. Genralnie za przesylke 2 amortyzatorow do Polski (ok85$) place 110$ plus koszty celne,VAT itd. wyjdzie wg twoich kalkulacji prawie 400$. Do UK koszt tej samej paczki wynosi 90$ plus ok. 30 funtow podatku razem za wszystko bedzie ok 250$ czyli ponad 100$ taniej. A czekasz tylko tydzien. Zaden UC nie przetrzymuje towarow bo TAX nalicza Fedex i oni sie rozliczaja z UC. Mysle sobie w takim badz razie zeby jednak zamowic do UK, tylko trzeba pomyslec jak to tanio przytastac do Polski Szkoda ze GAZDA juz nie jezdzi do Londka... A wg ciebie z takich wlasnie roznych czujnikow co powinienem wymienic po przebiegu 90 tys mil? brolcio - 2008-03-27, 20:02 Do mnie też szło Fedex-em i stało na cle prawie 14 dni. Tu jest Polska i takie rzeczy to normalka. Na Twoim miejscu pomyślałbym o wymianie sond lambda - teoretyczna żywotność to ok 100 tyś km (sonda działa znacznie dłużej - jednak jej odczyty sa obarczone coraz wiekszym błędem). RadAg! - 2008-03-27, 23:16 Hej czekaj bo cos mi swita w glowie. Czy ty piszac ze mam sobie pomnozyc razy dwa masz na mysli x2 za towar+transport czy x2 za sam towar? brolcio - 2008-03-28, 05:19 U mnie statystycznie x2 z towar. Oczywiście sporo zależy od kosztu transportu. RadAg! - 2008-03-28, 10:03 Czyli jezeli same amortyzatory, dajmy na to, kosztuja 80$ bez wysylki do PL to calkowity koszt, orientacyjnie oczywiscie, z transportem, clem i VATem do PL wyniesie 2x tyle? Czyli ok 160$ ? Hmmm, sama wysylka do Polski wynosi 100$ - international economy to cos mi tu nie gra... brolcio - 2008-03-28, 17:32 Dlatego piszę, że statystycznie - amorki są dość duże i sporo ważą - masz zatem drogi transport. Jak kupujesz małe i lekkie elementy wysyłane z jednego magazynu, których łączna wartość oscyluje np w pobliżu 150 USD to masz szansę, że całość zamknie się na gotowo w Polsce poniżej 250 USD. Jak kupisz np maskę za przykładowo 300 USD, dojdzie do tego transport ok 900 USD (lotniczy Fedex), cło, VAT to i w 1500 USD będzie ciężko się zmieścić. RadAg! - 2008-03-28, 17:48 A czy clo jest liczone na podstawie wartosci czesci czy tez czesci plus transportu? Bo np. chyba w przypadku sciagania aut z USA clo nalicza sie na podstawie auto+transport a potem auto+transport+clo nalicza sie vat... Czy w przypadku czesci jest podobnie? Jakie jeszcze koszty poza clem i vatem dochodza? brolcio - 2008-03-28, 18:01 Cło jest od wartości i transportu - Vat od wszystkiego. Dlatego w ostatecznym rozliczeniu koszt transportu jest istotny. RadAg! - 2008-03-28, 18:07 Czyli zalozmy ze zamawiam same amory. Koszt 2 sztuk 85$ plus wysylka 100$. Razem 185$. Zakladamy ze clo placimy maxymalne czyli 4,5% to daje 193,33 i na to 22% VAT czyli razem 236$. Nie jest wcale tak zle. Pominalem cos w tych obliczeniach? brolcio - 2008-03-29, 04:14 Nie wiem czy w transporcie uwzgledniłeś "shiping and handling" - z tego co pamiętam to ok. 20 $. brolcio - 2008-05-06, 21:01 Ostatnio znowu zrobiłem remoncik przedniego zawieszenia - tym razem wymieniłem wahacze na nowe, sprężyny, amorki na nówki KYB GR-2 i łożyska McPhersona - powód - pękła mi spręzyna, rozwaliła łożysko McPhersona i pociekło z amorka, miałem też małe luzy na tulejkach wahacza. Dodatkowo mam nowe oponki Goodyeara HydraGrip - auto się świetnie prowadzi - tydzień temu miałem awaryjny "zjazd" do rowu bo nie chciałem czołówki z SUV- em, który wyprzedzał trzy TIRy na podwójnej ciągłej i zmusił mnie do zjechania z drogi (oczywiście SUV szybko się oddalił) - auto zachowało się neutralnie i bez najmniejszego problemu powróciłem na drogę i pojechałem dalej bez oznak uszkodzeń, dwa dni temu w ulewnym deszczu zrobiłem testy prowadzenia na mokrym - bez najmniejszych zastrzeżeń - dopiero w głębokich kałużach odczuwałem na kierownicy nieznaczne szarpanie. Te doświadczenie przekonały mnie, że warto dbać o zawieszenie - będzie to wynagrodzone naszym bezpieczeństwem. EnamoradaKennel - 2010-03-16, 19:40 Witajcie, powiedzcie mi jakie i gdzie zakupic amory przednie do naszego byczka 96 kombi ? Najlepiej w kraju bo nie ma czasu na zamowienia z rockauto Pozdrawiam RadAg! - 2010-03-16, 22:33 Ja do swojego bralem monroe na rockauto. Powinny byc tez w PL. Zobacz na rockauto jakie modele sa dedykowane do Byka i poszukaj takich w Polsce. Na przod z tego co wiem sa identyczne do sedana i wagona. Na tyl do wagona sa inne. |