ďťż
Przełożenie...
klima1 - Śro Lis 02, 2005 3:31 pm " />Jak obliczyć przełożenie jakie będzie jeśli: obecnie jest 7.96 i głowna zębatka (ta na silniku) 19t kolega chce sobie zamienić zębatke na 23t Czy trzeba to obliczyć proporcją wtedy wychodzi ok. 9.6 prosze o odpowiedź Luki - Śro Lis 02, 2005 3:38 pm " />Ja też zadam pytanie: Czy da się obliczyć przełożenie jeśli zna się tylko ilość zębów jednej i drugiej zębatki Krzysiek Jaskot - Śro Lis 02, 2005 5:05 pm " /> ">Ja też zadam pytanie: Czy da się obliczyć przełożenie jeśli zna się tylko ilość zębów jednej i drugiej zębatki Tak Luki - Śro Lis 02, 2005 5:11 pm " />Ale jak widziałem kiedyś tu na forum jakiś taki licznik, ale nie wiedziałem co to jest. Krzysiek Jaskot - Śro Lis 02, 2005 5:30 pm " />Jeżeli znasz liczbę zębów Spur'a i Pin'a to przełożenie obliczasz z: PDR = Spur/Pinion = 54T/12T = 4.5 PDR - Primary Drive Ratio Jeżeli znasz wewnętrzne przełożenie (DTR) to całkowite przełożenie obliczasz z: FDR = PDR x DTR = 4.5 x 2.5 = 11.25 FDR - Final Drive Ratio DTR - Drive Train Ratio (powinno być w instrukcji do modelu) Luki - Śro Lis 02, 2005 5:36 pm " />Dobra, Wielkie dzięki Krzysiek Michał Sękal - Śro Lis 02, 2005 6:42 pm " />Też ci dziękuję, mi tez sie przydało 20kokos - Śro Lis 02, 2005 8:23 pm " />ja mam jeszcze jedno pytanko: Jeśli nie znam TDR to obliczam je następująco? obliczam stosunki między wszystkimi parami stykających się zembatek i wymnażam je między sobą. Maciej Pierzchała - Śro Lis 02, 2005 9:17 pm " />juz wiadomo ze kokos ma tl-01 ; )) Jesli nie znasz DTR to nic nie zrobisz. DTR mozesz znalesc w instrukcji, lub obliczyc je znajac calkowite przelozenie i ilosc zebow na obronie i ataku. Łukasz Potępa - Czw Lis 03, 2005 8:22 am " />Jeżeli masz TL-01 to nie musisz nic wyliczać. Przełożeń w tl nie ma zbyt wiele i są następujące: 1. Dla zębatek standardowych wewnątrz modelu /tzw. baiłych/ 19T - 7.96 21T - 7.20 23T - 6.57 2. Dla zebatek tuningowych /czarnych/ 19T - 5.95 21T - 5.39 23T - 4.92 I od razu widać dlaczego pierwszym elementem do wymiany w tl są czarne zębatki Radzę uważać z przełożeniami bo tl-ka grzeje silniki, Stingera na zawodach rozgrzewam nawet do 140 st.C, łatwo stracić silnik W zależności od warunków jazdy i terenu dobrze jest poobserwować silnik po zmianie przełożeń, wcale najszybsze przełożenie nie daje najlepszego efektu bo po rozgrzaniu silnik traci moc i siada, a do wystygnięcia po prostu nie ciągnie i już nic nie można zrobić. klima1 - Czw Lis 03, 2005 4:27 pm " />ale jak zmieniam na zebatke z większymi zębami na silniku to chyba idzie w drugą strone chodziło mojemu koledze o uzyskanie bardziej terenowych przełożeń?????????????????? Łukasz Potępa - Czw Lis 03, 2005 8:26 pm " />Popatrz w dziale dla początkujących, przeczyraj spokojnie artykuł o przełożeniach. Im większy atak czyli mniejsza liczba przełożenia tym model szybszy na trasie ale potrzebuje czasu i miejsca by się rozbujać. Mniejszy atak to na prostej mniejsza szybkośc ale pali gumy przy starcie i mniej obciąża silnik. Na teren raczej 19T niż 23T. |