ďťż
Przełożenie...




klima1 - Śro Lis 02, 2005 3:31 pm
" />Jak obliczyć przełożenie jakie będzie jeśli:
obecnie jest 7.96 i głowna zębatka (ta na silniku) 19t
kolega chce sobie zamienić zębatke na 23t
Czy trzeba to obliczyć proporcją wtedy wychodzi ok. 9.6
prosze o odpowiedź




Luki - Śro Lis 02, 2005 3:38 pm
" />Ja też zadam pytanie: Czy da się obliczyć przełożenie jeśli zna się tylko ilość zębów jednej i drugiej zębatki



Krzysiek Jaskot - Śro Lis 02, 2005 5:05 pm
" />
">Ja też zadam pytanie: Czy da się obliczyć przełożenie jeśli zna się tylko ilość zębów jednej i drugiej zębatki

Tak



Luki - Śro Lis 02, 2005 5:11 pm
" />Ale jak widziałem kiedyś tu na forum jakiś taki licznik, ale nie wiedziałem co to jest.




Krzysiek Jaskot - Śro Lis 02, 2005 5:30 pm
" />Jeżeli znasz liczbę zębów Spur'a i Pin'a to przełożenie obliczasz z:

PDR = Spur/Pinion = 54T/12T = 4.5

PDR - Primary Drive Ratio

Jeżeli znasz wewnętrzne przełożenie (DTR) to całkowite przełożenie obliczasz z:

FDR = PDR x DTR = 4.5 x 2.5 = 11.25

FDR - Final Drive Ratio
DTR - Drive Train Ratio (powinno być w instrukcji do modelu)



Luki - Śro Lis 02, 2005 5:36 pm
" />Dobra, Wielkie dzięki Krzysiek



Michał Sękal - Śro Lis 02, 2005 6:42 pm
" />Też ci dziękuję, mi tez sie przydało



20kokos - Śro Lis 02, 2005 8:23 pm
" />ja mam jeszcze jedno pytanko: Jeśli nie znam TDR to obliczam je następująco? obliczam stosunki między wszystkimi parami stykających się zembatek i wymnażam je między sobą.



Maciej Pierzchała - Śro Lis 02, 2005 9:17 pm
" />juz wiadomo ze kokos ma tl-01 ; ))

Jesli nie znasz DTR to nic nie zrobisz.
DTR mozesz znalesc w instrukcji, lub obliczyc je znajac calkowite przelozenie i ilosc zebow na obronie i ataku.



Łukasz Potępa - Czw Lis 03, 2005 8:22 am
" />Jeżeli masz TL-01 to nie musisz nic wyliczać. Przełożeń w tl nie ma zbyt wiele i są następujące:
1. Dla zębatek standardowych wewnątrz modelu /tzw. baiłych/
19T - 7.96
21T - 7.20
23T - 6.57

2. Dla zebatek tuningowych /czarnych/
19T - 5.95
21T - 5.39
23T - 4.92

I od razu widać dlaczego pierwszym elementem do wymiany w tl są czarne zębatki
Radzę uważać z przełożeniami bo tl-ka grzeje silniki, Stingera na zawodach rozgrzewam nawet do 140 st.C, łatwo stracić silnik
W zależności od warunków jazdy i terenu dobrze jest poobserwować silnik po zmianie przełożeń, wcale najszybsze przełożenie nie daje najlepszego efektu bo po rozgrzaniu silnik traci moc i siada, a do wystygnięcia po prostu nie ciągnie i już nic nie można zrobić.



klima1 - Czw Lis 03, 2005 4:27 pm
" />ale jak zmieniam na zebatke z większymi zębami na silniku to chyba idzie w drugą strone chodziło mojemu koledze o uzyskanie bardziej terenowych przełożeń??????????????????



Łukasz Potępa - Czw Lis 03, 2005 8:26 pm
" />Popatrz w dziale dla początkujących, przeczyraj spokojnie artykuł o przełożeniach. Im większy atak czyli mniejsza liczba przełożenia tym model szybszy na trasie ale potrzebuje czasu i miejsca by się rozbujać. Mniejszy atak to na prostej mniejsza szybkośc ale pali gumy przy starcie i mniej obciąża silnik. Na teren raczej 19T niż 23T.
Powered by WordPress, ©