ďťż
Przełożenie dla 17x2
Karol Janiak - Pon Lip 07, 2008 10:21 am " />Witam Jakie przełożenie powinienem zastosować do silnika 17x2 (Orion code 17)? Mam go już dość długo, ale jakiś czas temu zauważyłem że jak sobie driftuje, to po kilku minutach jazdy jest już dość gorący. Jest na nim radiator, a między radiatorem i silnikiem pasta termoprzewodząca. Aktualne przełożenie jakiego używam to 6.70. Silnik ma seryjne szczotki, sprężynki, a kumutator dopiero co był przetaczany. Powinienem zmienic przełożenie czy może dać wiatraczek na radiator? Pozdrawiam, Karol Adrian Lutyński - Pon Lip 07, 2008 10:24 am " />Temperatury zewnętrzne są teraz mało sprzyjające elektronice. Mierzyłeś termometrem ile to jest? Ja bym na takim silniku oscylował koło 8 raczej z przełożeniem. I wentylatorek/i. Błażej Orłowski - Pon Lip 07, 2008 11:24 am " />Około 7-7.5 Bez przesady z tymi 8.0 Tomek Lipert - Pon Lip 07, 2008 5:03 pm " />A jak w ogóle liczy się przełożenie? Ja myślałem, że liczba zębów na odbiorze przez liczbę zębów na ataku... Błażej Orłowski - Pon Lip 07, 2008 6:44 pm " />Liczba zębów odbioru / atak * przełożenie wewnętrzne modelu. luke - Pon Lip 07, 2008 6:46 pm " /> ">A jak w ogóle liczy się przełożenie? Ja myślałem, że liczba zębów na odbiorze przez liczbę zębów na ataku... Tak i to jeszcze przemnozyc przez wewnetrzne przelozenie modelu A co do silnika to wszystko zalezy od tego jak mocny jest i jakie temp osiaga. Jezeli pakiety wydalaja pradowo i silnik sie dokreca to mozna probowac dalej (obnizajac przelozenie) monitorujac przy tym temperature podczas pracy. Wiatraczek jak najbardziej. Karol Janiak - Pon Lip 07, 2008 6:57 pm " />Ok. A nie wiecie może gdzie dostane taki mały wiatraczek ? Silnik ma 180W więc jest chyba bardzo mocny jak na 17x2. EDIT: Przełożenie 7.3 będzie ok? nie będzie za wolny? Adrian Lutyński - Pon Lip 07, 2008 7:34 pm " />180W to normalnie, zaden szal. Zmieniaj przelozenia i obserwuj temperatury i sam dojdziesz co wolno. Karol Janiak - Pon Lip 07, 2008 11:18 pm " />Średnio mam ochote na eksperymenty z przełożeniami bo mam zembatki atak 20,25,30 zembów, a ataki są po 30zł więc raczej chciałbym wiedzieć jaką musze kupić . EDIT: Znalazłem wentylatorek -> http://www.allegro.pl/item394454679_wen ... trak_.html Adrian Lutyński - Wto Lip 08, 2008 5:11 am " />Ataki są na rojnie po 10zł. Wentylatorki te są słabowite, ale lepsze to niż nic. Zębatki masz mocno rozstrzelone, przy okazji kup coś pomiędzy. Karol Janiak - Wto Lip 08, 2008 11:58 am " />Po 15zł . To jaki wiatraczek będzie lepszy? Adrian Lutyński - Wto Lip 08, 2008 11:59 am " /> ">Po 15zł . To jaki wiatraczek będzie lepszy? Powiem jak reklama rojny - SPRAWDŹ CENE W KOSZYKU 9,92. Na rc mart i th jest drozej. A wentylatorek np Much More albo zamiennik compaq od laptopow, sam takiego uzywam. Karol Janiak - Wto Lip 08, 2008 3:56 pm " />A gdzie w Polsce znajde takie wiatraczki? Chyba najlepszy będzie rozmiar 30x30, bo 40x40 będzie troche za bardzo prądożerny. Adrian Lutyński - Wto Lip 08, 2008 4:11 pm " />one rpawie nie biorą prądu... Karol Janiak - Wto Lip 08, 2008 6:08 pm " />Wyciąłem sobie z papieru "sablony" wiatraczków 25,30,40mm i najlepiej będzie pasował 25, bo będe miał go jak zamocować w 2 punktachna tym moim radiatorze, 30 i 40 raczej bede mógł dac tylko na jednej śrubce, przyczym 40 nie mam gdzie wsadzić. to chyba niezostaje mi nic innego niż kupić wiatraczek 3racing... Czy może lepiej dołożyć i kupić to http://www.lrp.pl/sklep/product_info.ph ... s_id=10181 , będzie jakaś widzialna różnica pomiędzy nimi? Bo trzeba dołożyć x2 tylko czy jakoś bedzie x2 . Adrian Lutyński - Wto Lip 08, 2008 7:01 pm " />mysle/podejrzewam ze bedzie, jest dosc gruby. Karol Janiak - Śro Lip 09, 2008 10:07 pm " />Napisałem maila do HPI kiedy mają dostawe i nie dostałem odpowiedzi. To co w takiej sytuacji? bo chce sobie pojeździć i nie spalić przy tym silnika za 200zł , nei ma gdzieś w polsce jeszcze dobrych wiatraczków 25x25? EDIT: Znalazłem ! http://www.allegro.pl/item393703225_wen ... h_hb_.html dobry będzie? Gruby jest...., tylko on jest pod 12v, to nie bedzie chodził za wolno? Adrian Lutyński - Czw Lip 10, 2008 5:19 am " />w sumie te na 12v chodza ciut wolniej niż te tanie 5v. Spalic jak bedziesz uwazal nie spalisz HPI odpisze, w sumie dobry maja kontakt z klientem. Na razie poszukaj starego kompa jakiegos i z niego zdejmij np z grafiki Karol Janiak - Czw Lip 10, 2008 9:45 am " />mam ze 2 stare karty graficzne, dwie płyty główne ale na żadnej nie ma wiatraczka mneijszego niż 40x40, pomijają że już wszystkie jakie były zostały przeszczepione do czegoś innego . EDIT: Znalazłem we Wrocławskim oddziale : http://www.lrp.pl/sklep_wroclaw/product ... s_id=10181 EDIT2: A jednak jest niedospętny . Adrian Lutyński - Czw Lip 10, 2008 9:54 am " />no i piknie, tez sie skuszę chyba jeśli jeszcze maja Karol Janiak - Pią Lip 11, 2008 2:01 pm " />Odpowiedzi nie dostałem, a potrzebuje wiatraczka bo może pojade na zawody w drifcie. Jest szansa że ten 3racing da rade? Adrian Lutyński - Pią Lip 11, 2008 2:04 pm " />lepszy rydz niz nic Karol Janiak - Pią Lip 11, 2008 9:27 pm " />Dobra, ale czy jak go dam razem z przełożeniem 7,29 to nie będzie się już tak grzał? będe mógł pośmigać dłużej niż 5 minut? Adrian Lutyński - Pią Lip 11, 2008 10:22 pm " />temperature i tka musisz kontrolowac i robic czasem przerwy Karol Janiak - Pią Lip 11, 2008 11:16 pm " />To kupie to 3 racing i może dorobie jakiś mały tunel to może da rade. Lotar - Śro Wrz 24, 2008 9:39 am " />A ja mam pytanko co to jest przelożenie wewnętrzne. Ja rownież mam silnik 17x2 i zaraz potym jak kupilem nowy mocniejszy pakiet silnik sie zaczą strasznie grzać co moge z tym zrobić? Myślalem ze to wlasnie wina przelozenia ale nie mogę go zmienic bo nie wiem jak to obliczyć!! Dzieki!! luke - Śro Wrz 24, 2008 10:15 am " />Wewnetrzne przelozenie to przelozenie miedzy dyfrem a tym co go napedza. Przelozenie regulujesz zmieniajac zebatki na silniku (atakujaca) i na wale (odbierajaca). Przelozenie oblicza sie dzielac ilosc zebow zebatki odbierajacej przez ilosc zebow zebatki atakujacej a nastepnie mnozac ten wynik przez przelozenie wewnetrzne modelu. Wracajac do przelozenia wewnetrznego jesli niemasz go podanego w instrukcji to policz ilosc zebow na dyfrze i ilosc zebow zebatki ktora go napedza i podziel wieksze przez mniejsze. Jesli silnik sie grzeje to sa 2 wyjscia albo zakladasz jakies chlodzenie (radiator/wentylator) albo zmieniasz przelozenie na wyzsze, pozatym trzeba robic przerwy. Lotar - Śro Wrz 24, 2008 7:10 pm " />Wielkie dzieki za pomoc!!!!! |