ďťż
Przewody hamulcowe
taurus - 2009-04-23, 13:23 Witam Was. Jak moge doraznie uszczelnic przewod hamulcowy, z ktorego sika mi ciecza gdy hamuje... Jak sie wymienia takie przewody, z kad je brac, jakie one musza byc no a dorazinie jak je uszczelnic. Przeciez tasma nie starczy, tam jest cisnienie... Pozdro brolcio - 2009-04-23, 17:18 Wiele zależy od tego jaki przewód jest uszkodzony - jak metalowy to można je kupić w motoryzacyjnych "z metra" (końcówki mogą mieć różne gwiny), jak elastyczny to można dobrać podobny od innego auta, zamówić oryginalny (POLEX) lub zamiennik (FENIX,ASU) lub dorobić nowy w specjalistycznym zakładzie - polecam te w stalowym oplocie (tzw sportowe). Co do uszczelniania to nie polecam - płyn hamulcowy jest dośc agresywny plus ciśnienie i cieżko jest to doraźnie uszczelnić. Jak masz uszkodzenie na przewodzie metalowym to jest szansa by to polutować (spokojnie cyną miedz, lub specjalnym stopem aluminium) - ale nie polecam tego rozwiązania. Co do wymiany to warto podjechać do warsztatu o ile jest ryzyko "zapowietrzenia" pompy ABS - reszta to odkręć dokręć i odpowietrz układ - da się zrobić bez specjalistycznej wiedzy i specjalistycznego sprzętu. taurus - 2009-04-23, 23:28 Wiec tak: Dziurke mam w przewodzie metalowym. Po stronie kierowcy na srodku pod progiem leca dwa takie. Jeden jest walnienty. Jest dobry dostep rekoma. Co mam zrobic odciac kawalek i dokupic i polaczyc na nowo, czy jak? Pozdrawiam brolcio - 2009-04-24, 03:21 Kazdy przyzwoity warsztat samochodowy powinien to zrobić - potrzebna jest rurka, końcówki i zagniatarka do końcówek przewodów. Najlepiej byłoby wymienić cały odcinek - robienie wstawki jest możliwe - ale nie jest to sensowne gdyż rurka jest stosunkowo tania, a każde dodatkowo połączenie to kolejne słabsze miejsce w układzie. Teoretycznie jak juz pisałem można eksperymentować z lutowaniem, ale to tymczasówka ( i nie wiem jakiego należłoby uzyć spoiwa). Pewną alternatywą możę być użycie złączek do rurek miedzianych - występuja np w sklepach zaopatrujących instalatorów LPG, ale ponownie nie jestem przekonany co do pełnej skuteczności tego rozwiazania i dużym problemem moze być dobranie odpowiedniego złącza do przewodów w układzie hamulcowym (ze wzgledu na srednicę rurki). Problemem też może być dobranie nowych końcówek do przewodów (może tam występować nietypowy gwint - przerabiałem to juz z elementami w innym aucie z końcówkami z gwintem stożkowym). taurus - 2009-04-24, 09:27 Potrzebuje zalatwic to nawet wstawka abym tylko mogl do Polski dojechac... U nas wstawie go do magika i niech wymieni wszystkie przewody metalowe, bo cale sa zgnite. piotrekzet - 2009-04-24, 15:49 Jest pewne rozwiązanie OSTATECZNE, którego nie polecam... Z opisu domyslam się, że to przewody idące to tylnego koła? Jeśli tak, to możesz spróbować przeciąć ten przewód i zaklepać, z tym że trzeba go po zaklepaniu "zawinąć" a i tak może coś kapać. Nie muszę dodawać, że hamować należy ostrożnie i z dużym zapasem. Cała ta "akcja" ma na celu tylko i wyłącznie uratowanie przed całkowitą utratą płynu. Jeśli masz małą dziurką, przez którą coś tam kapie to tylko kup więcej płynu hamulcowego na drogę. [ Dodano: 2009-04-24, 17:49 ] Jest pewne rozwiązanie OSTATECZNE, którego nie polecam... Z opisu domyslam się, że to przewody idące to tylnego koła? Jeśli tak, to możesz spróbować przeciąć ten przewód i zaklepać, z tym że trzeba go po zaklepaniu "zawinąć" a i tak może coś kapać. Nie muszę dodawać, że hamować należy ostrożnie i z dużym zapasem. Cała ta "akcja" ma na celu tylko i wyłącznie uratowanie przed całkowitą utratą płynu. Jeśli masz małą dziurką, przez którą coś tam kapie to tylko kup więcej płynu hamulcowego na drogę. taurus - 2009-04-25, 02:28 No faktycznie, to tez jest jakies rozwiazanie... RadAg! - 2009-04-25, 07:27 No ale rozumiem ze wtedy nie bedzie mial hamulca w jednym kole? Tyl nie jest tak wazny jak przod ale jak nie bedzie hamowac tylko kolo z jednej strony to caly balans hamowania w pizdu...to chyba troszke niebezpieczne. Moim zdaniem Taurus podjedz do jakiegos serwisu, zrobia ci to od reki praktycznie. U siebie na IOM wymienialem wszystkie przewody na miedziane, ostatecznie wymienili tylko jeden, ale to nie wazne. Sam bym ci to zrobil bo pracuje jako hydraulik wiec i miedzi w vanie i warehousie mam cale stosy taurus - 2009-04-25, 07:51 A miedziane to ich szybko szlak nie trafi? RadAg! - 2009-04-25, 12:42 Miedz jest bardzo odporna, nie koroduje. Jest dosc miekka co ulatwia zakladanie. taurus - 2009-04-28, 12:34 No. Objechalem cale Galway i najciensza rurke miedziana maja na 10mm a ja potrzebuje 4,3mm. Zrobienie tego calego przewodu kosztuje ...350 Euro. Myslalem zrobic wstawke, ale niedosc ze nie mam rurki, to niewiem jakie zlaczki zrobic i zkad je wziasc... Nigdzie nikomu nie przyszlo nawet na mysl, ze mozna te przewody wymienic na miedziane... [ Dodano: 2009-04-29, 02:40 ] RadAg!, a Ty nie mogl bys mnie poratowac i wyslac mi takiego pzewodu pare metrow i koncowek? Oczywiscie zaplace! Chodzi mi o to, ze skoro sam bys mi to zrobil, to wiesz co potrzebuje. Pozdrawiam RadAg! - 2009-04-29, 17:30 Wiem, tak czy siak potrzebujesz spuscic plyn z ukladu. Faktycznie nie pomyslalem o srednicy, najmniejsza srednica dostepna powszechnie w handlu to 8mm. Moge ci podeslac kawalek osemki i dwie zlaczki ale srednica jest za duza. Nie mam swojego auta przy sobie wiec nie sprawdze jaka ja mam srednice rurki, ale jest raczej mniejsza niz 8mm. Moze trzeba pytac w sklepach samochodowych a nie hudraulicznych...Teraz mi sie przypomnialo w Polsce tez jak mi mechanik zmienial cylinderki hamulcowe w bebnowych z tylu to tez dorabial miedziane koncowki...a te 350 euro to jakas szydera, ja nie placilem wiecej jak 20 funtow za za przewod dlugosci ok. 1m. taurus - 2009-04-30, 00:52 Ja mowie o calej dlugosci wymiany tego przewodu... chca 350 jurkow... [ Dodano: 2009-04-30, 03:07 ] Aha znalazlem taka strone : http://www.pwpnet.pl/-rurka_miedziano_niklowa,15,51.htm Tylko jak mam wiedziec, ktora srednica brac? Pewnie najblizsza mojej, ok, ale 4,50 mm to itak wiecej niz 4,3mm. Czy ta roznica to nic nie szkodzi? RadAg! - 2009-05-01, 16:06 Tak czy siak 350 euro za jeden przewod to jest bardzo drogo, jak wezmiesz 4,50 mm to niczemu nie szkodzi, wejdzie wiecej plynu do ukladu troszke, nie wiem tylko jak to polaczysz ze starym przerwodem ktory jest o 0,2mm wezszy... nie masz innych mechanikow w okolicy? Robota z tym przewodem to zadna filozofia, wiekszosc serwisow miala napewno z tym do czynienia, znajdz jakis tanszy serwis i tyle. taurus - 2009-05-02, 03:02 Wiesz ile kosztuje w Irlandi zrobienie uszczelki pod glowica do Renault Laguna z 99 roku? 850 euro Tyle odnosnie innych serwisow... Ja mysle ze nie sztukowalbym tego, tylko zrobil caly przewod. Mysle, ze jak wezme 4,5mm to wymieniajac caly powinienem polaczyc jakos koncowki. Nie mam zielonego pojecia jakie koncowki mi trzeba... tam jakies rozmiary na gwincie widzialem. Jak pomierzyc gwint ??? RadAg! - 2009-05-02, 09:43 Wiesz, uszczelka pod glowica to jest duza robota, w Polsce za wymiane uszczelki z planowaniem glowicy srednio sie placi 1500zl a w porywach ponad 2 tysiace. Ja wiem ze serwis aut w UK i Irlandii jest sporo drozszy niz w Polsce ale nadal uwazam ze wymiana przewodu hamulcowego za 350 euro to rozboj w bialy dzien i napewno ktos to robi taniej. Z koncowwkami uwazaj bo one sa aluminiowe i prawdopodobnie usuwajac stary przewod je zniszczysz, ukrecisz, polamiesz...Najlepiej mimo wszystkouciac przewod zaraz przy koncowce i polaczyc stary z nowym, ale jak juz mowilem nie wiem jak jest ze zlaczkami w tym rozmiarze, mozesz zapytac o connex connector o wymiarze 4,5 mm, morze cos takiego robia , connex ma ta zalete ze mozesz polaczyc rurki ktore roznia sie minimalnie srednica, potrzebujesz jeszcze tasme P.T.F.E i paste. Do tego dwa klucze 4,5mm. Wygodniej by bylo zapytac o zlaczki typu pushfit jak tectite lub osmagold ale nie wiem czy robia w tym rozmiarze poza tym moze cieknac bo jak wezmiesz zlaczke 4,5mm o ile wogle takie sa tobedzie prawdopodobnie luz na rurce 4,3mm. Z pushfit connectors nie potrzebujesz zadnych narzedzi i past... taurus - 2009-07-04, 11:27 No, hamulce zrobione. Kupilem 3/16 cala, co jest 4,75mm srednicy, rurka miedziana. Koncowki dalem te same. Byly dobre, tylko poczyscilem z rdzy. Dziekuje za wszystkie sugestie. Mam inny klopot, ale to napisze w nowym temacie. Pozdrawiam |