ďťż
Przygotowanie łosia do rally- kilka pytań jak Wy to robicie?




pitekk - Sob Paź 02, 2010 5:52 pm
" />Otóż jakiś czas temu zgodnie z waszymi wskazówkami, w celu zbudowania autka do rally, zakupiłem łosia XXX-s http://www.scorpio-polska.pl/podrobnosti_prehled.php?kod=LOSA0286&kat_id=50&kat_typ=0, na początek wstawiłem zestaw szczotkowy HPI (Firebolt 15T + regiel SC-15) tak aby model już jeździł jako typowy onroad a w międzyczasie zacząłem kombinować z konwersją na rally.
Wraz z postępem prac urodziło się kilka pytań: (niektóre z moich patentów są jedynie prototypami w celu sprawdzenia czy to działa więc nie dziwcie się niczemu:))
1. Jak uszczelniacie układ przeniesienia napędu? Całą płytę od spodu zakleiłem taśmą izolacyjną tak aby przez dolną (długą pokrywę nic się nie dostało) na wewnętrznej stronie tej pokrywy nakleiłem taśmę dwustronną i "odbezpieczyłem" ją, dzięki temu cała dolna pokrywa klei się i przyciąga (wyłapuje) ewentualny syf jaki się dostanie - to działa!! dużo "towaru" osiada na tej taśmie. Górną przeźroczystą pokrywę uszczelniłem na styku gąbkową uszczelką taką jak kiedyś do okien (oczywiście przed tym odpowiednio ją poprzycinałem). Ostatnio postanowiłem tak przygotowanym modelem przejechać się po drodze gruntowej i niestety okazało się że syf dalej wali w układ do tego stopnia że jakieś ziarnko zblokowało zębatki, na szczęście nie uszkodziło nic. Jedynym elementem jaki nie jest zabezpieczony to tunel układu kierowniczego, czy to możliwe żeby nim tak syf się przedostawał? Jak Wy zabezpieczacie ten tunel i te elementy o których ja pisałem wcześniej.
2. Zamiast wymieniać amorki na dłuższe wpadłem na pomysł wymiany dolnego ucha amortyzatora na dłuższe, wiem że to jedynie wydłuży amortyzator ale nie zmieni charakterystyki amortyzatora ale to tylko tymczasowe rozwiązanie dopóki nie kupię całych amorków. Zastosowałem dolne ucho od amortyatora z sava. Na fotce poniżej z lewej struny oryginalne ucho a po prawej ucho z sava.
[img=http://img84.imageshack.us/img84/1900/zdjcie0085k.th.jpg].
Jak myślicie sprawdzi się jako rozwiązanie tymczasowe?
Po tym zabiegu na seryjnych oponkach uzyskałem prześwit 22mm ale zauważyłem niepokojące zjawisko, koło zbliżyło się mocno do płyty podłogowej, widać na foto poniżej.

[img=http://img337.imageshack.us/img337/8560/zdjcie0086g.th.jpg]
stąd kolejne pytanie co będzie jak założę oponki na szuter? jaką one mają średnicę (np przy zastosowaniu opon rally block)? moje kółka na asfalt mają średnicę 65 mm
3. Jak zabezpieczacie elektronikę? czy są do tego modelu jakieś inner body? a może stosujecie jakieś szczelne boxy z innych modeli?
Jeśli ktoś rzuci choćby odrobinę światła na poruszone tematy to będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam




BassTek - Sob Paź 02, 2010 6:16 pm
" />inner body/rain cover http://www.slipstreamrcshop.co.uk/elect ... rod=42-301



pitekk - Sob Paź 02, 2010 7:10 pm
" />dzięki za wskazówkę



KiT - Wto Paź 05, 2010 6:43 am
" />Jak robiłem doszczelniania to wyklejałem kilka miejsc taśmą dwustronnie klejącą i robiłem jeden krótki przejazd. Patrzyłem gdzie na taśmie osadza się brud i wiedziałem skąd wpada. Te miejsca doszczelniałem gąbką.

Patent z amortyzatorem stosowałem, jest ok.




luke - Wto Paź 26, 2010 8:14 am
" />Z tylu mozesz zastosowac zwrotnice z offsetem, albo podkladki pomiedzy felge a hex.
Powered by WordPress, ©