ďťż
pytań kilka na początek




chris*666 - Wto Maj 18, 2010 8:29 pm
" />witam

trochę poczytałem i nadal niewiele wiem

przymierzam się do nitro , ale nurtuje mnie parę pytań

założenie jest takie, że kupujemy nowy silnik/model już dotarty - skala 1:10 / 1:8

jaka jest trwałość silnika - rozumiem , że liczona w spalonych litrach

i co potem - co remontujemy , co ile, przybliżone koszty

kwestia regulacji - komplikacja i częstość jej robienia - od czego zależy

co robimy po jeździe i przed - w sensie ile zajmuje obsługa w stosunku do "bezobsługowego" elektryka

koszty używania - świece, jakieś olejki i balsamy , filtry, itd

paliwożerność - ile toto spali na godzinę jazdy

i ostatnie pytanie - czy wytrzyma silnik całodzienną zabawę - 2-3 godziny z przerwami na tankowania, piwo i inne małe przyjemności




XAX - Śro Maj 19, 2010 6:01 am
" />Witaj

> ale nurtuje mnie parę pytań
To normalne sprubuje ci odpowiedzieć na kilka z nich

> skala 1:10 / 1:8
Lepiej 1:8 bardziej popularna

>jaka jest trwałość silnika - rozumiem , że liczona w spalonych litrach
Jak dbasz (umiesz regulować itp.) to 20-30 litrów. Jak nie to po 1-2 litrach do wymiany

> i co potem - co remontujemy , co ile, przybliżone koszty
To zależy jak jest zużyty. Jak wytrzymał 20-30 litrów to lepiej pomyśleć o nowym silniku. Jak mniej to trzeba sprawdzić co do wymiany. Przeważnie tłok, cylinder i korba. Koszty mogą być różne w zależności od firmy. Za remont od 200-500PLN. Podobnie z silnikiem od 350-1500 zależności co będziesz chciał wsadzić do modelu.

> kwestia regulacji - komplikacja i częstość jej robienia - od czego zależy
Robimy zakaż dym razem jak jeździmy. Trzeba mieć termometr i trochę wiedzy (teorie znajdziesz w internecie). Najlepiej spotkać się z jakimiś modelarzami na spotkaniu na pewno chętnie pomogą. Jak zaczniesz sam bez wiedzy kręcić to szybko zniszczysz silnik.

> co robimy po jeździe i przed - w sensie ile zajmuje obsługa w stosunku do "bezobsługowego" elektryka
Znacznie więcej i znacznie więcej wiedzy. Za to otrzymujemy Brrrum z silnika dlatego dużo modelarzy uwielbia spaliny mimo że elektryki są sprawniejsze.

> koszty używania - świece, jakieś olejki i balsamy , filtry, itd.
Oj tego nie da się tak łatwo określić. Świeca jak silnik jest dobrze wyregulowany może wytrzymać ponad litr paliwa. Do tego jeszcze olej do filtra i po zakończeniu jazdy. Oczywiście akumulatory do aparatury, modelu i grzałki.

> paliwożerność - ile toto spali na godzinę jazdy
Przeważnie na baku pojeździsz około 8-10 minut ale jest to zależne od silnika i poczym jeździsz.

> i ostatnie pytanie - czy wytrzyma silnik całodzienną zabawę - 2-3 godziny z przerwami na tankowania, piwo i inne małe przyjemności
Jak masz go poprawnie wyregulowanego (temperatura około 120 stopni) to możesz praktycznie śmigać na okrągło bez przerw na inne przyjemności
Powered by WordPress, ©