ďťż
pytań kilka na początek
chris*666 - Wto Maj 18, 2010 8:29 pm " />witam trochę poczytałem i nadal niewiele wiem przymierzam się do nitro , ale nurtuje mnie parę pytań założenie jest takie, że kupujemy nowy silnik/model już dotarty - skala 1:10 / 1:8 jaka jest trwałość silnika - rozumiem , że liczona w spalonych litrach i co potem - co remontujemy , co ile, przybliżone koszty kwestia regulacji - komplikacja i częstość jej robienia - od czego zależy co robimy po jeździe i przed - w sensie ile zajmuje obsługa w stosunku do "bezobsługowego" elektryka koszty używania - świece, jakieś olejki i balsamy , filtry, itd paliwożerność - ile toto spali na godzinę jazdy i ostatnie pytanie - czy wytrzyma silnik całodzienną zabawę - 2-3 godziny z przerwami na tankowania, piwo i inne małe przyjemności XAX - Śro Maj 19, 2010 6:01 am " />Witaj > ale nurtuje mnie parę pytań To normalne sprubuje ci odpowiedzieć na kilka z nich > skala 1:10 / 1:8 Lepiej 1:8 bardziej popularna >jaka jest trwałość silnika - rozumiem , że liczona w spalonych litrach Jak dbasz (umiesz regulować itp.) to 20-30 litrów. Jak nie to po 1-2 litrach do wymiany > i co potem - co remontujemy , co ile, przybliżone koszty To zależy jak jest zużyty. Jak wytrzymał 20-30 litrów to lepiej pomyśleć o nowym silniku. Jak mniej to trzeba sprawdzić co do wymiany. Przeważnie tłok, cylinder i korba. Koszty mogą być różne w zależności od firmy. Za remont od 200-500PLN. Podobnie z silnikiem od 350-1500 zależności co będziesz chciał wsadzić do modelu. > kwestia regulacji - komplikacja i częstość jej robienia - od czego zależy Robimy zakaż dym razem jak jeździmy. Trzeba mieć termometr i trochę wiedzy (teorie znajdziesz w internecie). Najlepiej spotkać się z jakimiś modelarzami na spotkaniu na pewno chętnie pomogą. Jak zaczniesz sam bez wiedzy kręcić to szybko zniszczysz silnik. > co robimy po jeździe i przed - w sensie ile zajmuje obsługa w stosunku do "bezobsługowego" elektryka Znacznie więcej i znacznie więcej wiedzy. Za to otrzymujemy Brrrum z silnika dlatego dużo modelarzy uwielbia spaliny mimo że elektryki są sprawniejsze. > koszty używania - świece, jakieś olejki i balsamy , filtry, itd. Oj tego nie da się tak łatwo określić. Świeca jak silnik jest dobrze wyregulowany może wytrzymać ponad litr paliwa. Do tego jeszcze olej do filtra i po zakończeniu jazdy. Oczywiście akumulatory do aparatury, modelu i grzałki. > paliwożerność - ile toto spali na godzinę jazdy Przeważnie na baku pojeździsz około 8-10 minut ale jest to zależne od silnika i poczym jeździsz. > i ostatnie pytanie - czy wytrzyma silnik całodzienną zabawę - 2-3 godziny z przerwami na tankowania, piwo i inne małe przyjemności Jak masz go poprawnie wyregulowanego (temperatura około 120 stopni) to możesz praktycznie śmigać na okrągło bez przerw na inne przyjemności |