ďťż
Pytania w sprawie wymiany elementów silnika




Artur Krizar - Czw Sty 22, 2009 9:00 pm
" />1. Czy po dotarciu wymieniacie korbowód i czy wymieniacie też ten trzpień łączący tłok i korbowód?
2. Po jakim czasie wymieniacie łożyska w silniku?
3. Czym myjecie silniki przy okazji zmiany tłoka i cylindra?




Adam Paprota - Pią Sty 23, 2009 8:47 am
" />Witaj.

Co do dwójki to łożyska wymienia się jak zaczynaja przeciekać(przednie) lub padać.Co 8-10 litrów wymień łożyska.Silnik będzie bardziej stabilny.

A trzeci punkt-możesz umyć w środku jakimś rozmuszczalnikem lub WD-40.Tylko potem wszystko musi wyschnąć,jak już wyschnie to przy składaniu daj AFTER-RUN'u.Powinno być OKI .



Michał Zieliński - Czw Sty 29, 2009 9:46 pm
" />Korbowód w zależności od luzów ale zalecane jest do 10 litrów w off road. Co do sworznia ja wymieniał co drugi korbowód, są to zazwyczaj groszowe sprawy ale często zapominam się w niego zaopatrzyć i oprócz niego warto zmienić zabezpieczenia jak juz je wyjmujesz.
Łożyska środkowe zaczyna wydobywać się specyficzny dźwięk z silnika albo przy serwisie można to zaobserwować wyjąc wał i zakręcić łożyskiem jak są opory albo nie pracuje równo warto wymienić. Przednie albo za mocno zaczyna przepuszczać, wtedy można wyjąć osłonę i wyczyścić lekko zregenerować ale to zazwyczaj nie wystarcza na długo, poza tym jak wymienisz wał i zakręcisz będzie czuć ze coś nie tak(najczęściej dostaje się jakiś syf) można wyjąć i przepłukać w benzynie ekstrakcyjnej lub podobnych tego typu płynach(może być płyn do czyszczenia tarcz hamulcowych sprzęgieł).
Co do samych łożysk warto przy wyminie w topowych silnikach nie kupować słabych tylko raczej inwestować w dobre najlepiej ceramiczne.
Jeżeli wymieniasz tuleje z tłokiem, wogóle zanim zabierzesz się do rozkręcania najlepiej wyczyścić dokładnie silnik z zewnątrz zatkać gaźnik, wyjście wydechowe silnika (czasami z silnikami dostaje się takie gumowe kondonki). Następnie rozkręcasz silnik i wyjmujesz wszystko. Dokładnie czyścisz(płuczesz) i składasz. Przy składaniu wszystko smarujesz after run, ewentualnie jak masz to na łożyska olej do łozysk silnikowych, ale after run jest również dobry
pozdrawiam



Artur Krizar - Czw Sty 29, 2009 10:26 pm
" />Dziękuję Wam za podzielenie się doświadczeniami. Jakoś nie mam dobrej ręki do silników, może Wasze rady to zmienią.

"> Przy składaniu wszystko smarujesz after run,
pozdrawiam

Ciekaw jestem, czy smarujesz też przestrzeń pomiędzy cylindrem a ścianą bloku silnika, zanim włożysz cylinder na miejsce?




Michał Zieliński - Czw Sty 29, 2009 10:34 pm
" />Raczej tak bardzo cienko ułatwia to włożenie tulei, pamiętaj nie wciszkaj na siłe bo wtedy prawdopodobnie obcinasz portek kawałek kartera



Mateusz Jura - Czw Sty 29, 2009 11:11 pm
" />
">Dziękuję Wam za podzielenie się doświadczeniami. Jakoś nie mam dobrej ręki do silników, może Wasze rady to zmienią.
Przy składaniu wszystko smarujesz after run,
pozdrawiam

Ciekaw jestem, czy smarujesz też przestrzeń pomiędzy cylindrem a ścianą bloku silnika, zanim włożysz cylinder na miejsce?

Zanim włożysz tuleje, rozgrzej blok suszarką, będzie łatwiej.
Powered by WordPress, ©