ďťż
Pytania zainteresowanego...
FeGy - Wto Sty 13, 2004 9:36 pm " />Witam ! Tak powoli zaczynam się tym wszystkim interesować i w tym temacie bede zamieszczal moje pytania ... 1) Elektryczny jak pisze w poradniku to jezdzi max 15 minut (okolo) a spalinowka ? 2) Spalinowka jezdzi okolo 80 km/h a elektryczny ? (srednio - bo wiadomo, ze to zalezy) 3) Spalinowka zapewne daje wiecej mozliwosci - czy napewno ? Chodzi o "mozliwosci jezdne", poniewaz slyszalem, ze elektrycznym ciezko czasami "poszalec" 4) Jakie firmy brac pod uwage kupujac model ? 5) Czy to specjalne paliwko do modeli spalinowych jest "bardzo łatwopalne" ? W sensie czy mi nie wybuchnie w pokoju ? 6) Duzo mozna pomajsterkowac w takich modelach ? Pytam bo to lubie chyba Wiem, ze troche pytan jest, ale mam prawie zerowe pojecie, staralem sie czytac troche tematow itd. i jezeli cos powielilem to sorki... Jak ktos ma ochote odpowiedziec to bede BARDZO wdzieczny. _marcin_ - Wto Sty 13, 2004 9:42 pm " />1. spalinówka jeździ podobnie, ale wpływ na długośc jazdy ma wiele czynników 2. dobry elektryk jeździ niewiele mniej jednak za to lepiej przyspiesza 3. z jednym i drugim modelem czeka cię świetna zabawa 4. hpi, associated jesli spaliniak to serpent i wiele wiele innych podobny wątek był na forum ogólnym 5. jak nie podpalisz to nie wybuchnie. to paliwko to metanol z olejem plus czasami nitrometan... ja swoje trzymam w garazu 6. możliwości majsterkowania są niemal nieograniczone... na pewno nie będizsz się nudził... Adam Jaszczurowski - Śro Sty 14, 2004 9:39 am " />jak rozumiem chdzi o szosowy dlatego 1. zazwyczaj zaleznie od ustawienia silnika, i stylu jazdy od 15 nawet do 30-40 min ( tyle wylapuje, ale taka delikatna jazda) 2. 80 km/h z pudelka to bedzie ciezko, ale da sie zrobic, i jesli porownujemy seryjne, to jednak spalina bedzie lepiej przyspieszac bo ma wieksza moc, ale nie tak rowna moc/rmp jak elektryczny ( tzn krzywa mocy jest rowna przy elektrycznych a prz spalinach nie) 3zabawa jest fantastyczna 4. kyosho, HPI, Associated, serpent, mugen, team trinity, 5. jak marcin mowi, nie podpalisz, albo nie wsadzisz do piekarnika to nic ie nie stanie 6.a majsterkowania jest mase!! zawsze cos do roboty FeGy - Śro Sty 14, 2004 10:02 am " />Txh za odpowiedzi No mysle raczej nad takim co by mial po asflacie jezdzic, ale jakos nie wiem, gdzie w moim miescie moglbym tym pojezdzic po rownej nawieszchni Chyba wyjade na trase Wrocław - Warszawa I dlatego nei wiem czy lepszym wyjsciem nie bedzie cos "terenowego"... Moze mi ktos dac pomysl na jakis model Elektryczny ale raczej cos zaawansowanego - jak mialbym sie w to bawic to odrazu wydac kase na cos co na dluzsza mete bedzie - tak mi sie wydaje. Pozatym elektrycznym to po pokoju czasami przejade dla próby (jakies tam sprawdzenie czy dana czasc dziala itd. - chyba to potrzebne. Czyli rozumiem, ze elektryczny tez bedzie jezdzil z poslizgiem i zabawa bedzie oki.... to fajnie - musialem byc kiedys wprowadzony w blad. FeGy - Śro Sty 14, 2004 11:41 am " />Do poprzedniego posta mam jeszcze jedno pytanie. Jest troche tych zawodów jak widze, ale troche się motam... Moze mi ktos naswietlic (w suemie to upewnic), jakie zawody są najpopularniejsze ? CHodzi o klase autek... Bo tak sobie mysle, ze jak juz zbierac to interesuje mnie i cos terenowego i szosowego ale na decyzje bedzie tez mial argument upewniajacy mnie, ze jak gdzies pojade na turniej to z pewnoscia moje autko tam sie zalapie Bede bardzo wdzięczny... P.S. Oczywiście tez zalezy mi na tym, ktora klasa autek daje najwieksze szanse na rowna walke do konca... bo przypuszczam, ze sa takie, gdzie ten kto lepiej wystartuje wygral, albo wygrywa ten co wiecej wlozyl kasy w autko... moje pytania sa smieszne troche ale sie nie znam i pytam... Olo - Śro Sty 14, 2004 1:00 pm " />Jak nie masz nigdzie równej trasy yo kup albo buggy albo rally z tym że ciężko jest znaleźć b.dobrego elektrycznego rally bo niestety najlepsze firmy jak np. X-ray nie robią rally tylko same szosowe podobnie ma sie sprawa z Yokomo (nie mylić z Yokohama ) ale ci robią za to świetne bagusy elektryczne i spalinowe. Jest jeszcze jedna dobra firma która ma model szosowy z możliwościa przerobienia go na rally (czyli masz tutaj już majsterkowanie ) i ostatnia firma (dość marna ale przynajmniej nie robi takich gówien jak Nikko ) Tamiya która ma w ofercie podwozie TB-01 które jest dośc popularne. Paweł Żelazo - Śro Sty 14, 2004 1:29 pm " />Najbardziej popularną klasą modeli w Polsce jest e10tc st.( auta elektryczne w skali 1:10 turystyczne z silnikiem standrdowym). Jeżeli kupisz dobry model (X-ray T1 evo2, Associated TC3, HPI RS4 itp.) to szanse będziesz miał duże. Oczywiście im więcej kasy włożysz tym model będzie lepszy, ale to nie oznacza ze od razu musisz kupować wszystkie części tuningowe. Lepiej będzie jeśli nauczysz się jeździć na podstawowym wyposażeniu a następnie dokupywał części. FeGy - Śro Sty 14, 2004 1:48 pm " />Ufff... naprawde duzo mi pomagacie - THX !!! Zaczynam sie powoli w tym wszystkim łapać... Czyli ta klasa jest najpopularniejsza: e10tc st ... czyli chyba bede szukal cos w tym stylu... pewnie nie predko pojade na turniej, ale lubie robiaz cos miec cel na przyszlosc - np. uczyc sie to cos prowadzic z mysla o tym, ze moze kiedys sie na turniej wybiore... P.S. Piszcie nawet oczywiste dla csiebie rzeczy Ja laik to wszystko sie przyda... Oczywiscie staram sie tez czytac inne tematy i stronke to to tez mi duzo daje. Olo - Śro Sty 14, 2004 1:54 pm " />Szukaj szukaj ja już znalazłem ale mam dużo problemów ale nie przejmuj sie tylko ja mam problemu z autkiem bo mam troche marne części i deficyt w tych częściach. FeGy - Śro Sty 14, 2004 2:11 pm " />KLASA E-10 TC czy KLASA E-10 TC OPEN (ktore to jest to KLASA E-10 TC ST) bo sie lekko pogubilem I czy Wy tez tym sie "bawicie" ? Paweł Żelazo - Śro Sty 14, 2004 2:23 pm " />W tym wypadku jest to po prostu klasa e10tc. E10tc open są z silnikami do 12 zwoii. Ja aktualnie mam ASSO TC3. Porozglądaj sie za czymś używanym. Najlepiej po ebayu niemieckim. Jest tam dużo modeli, a jak się zdecydujesz do idź do Raflle który zprowadza częsci z niemiec. Jeśli chcesz natomiast nowy model to myśle że najlepszym sklepem internetowym na świecie jest http://www.towerhobbies.com FeGy - Śro Sty 14, 2004 2:41 pm " />Oki poszukam... thx ! Kurcze boje sie tylko, ze sie pogubie... Malo lazilem po tych sklepach narazie - tam jest napisane, ktore to sa z klasy E-10 TC ? Czy trzeba poprostu szukac bo to tylko takie turniejowe oznaczenie ? Kompletnie nie wiem po czym to rozpoznac... Ale cuz czlowiek uczy sie na bledach - moze sie jakos polapie UPDATE: To mi sie podoba np. Ale to chyba tylko karoseria http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXUX17&P=0 Mi-Mix - Śro Sty 14, 2004 3:37 pm " /> ">To mi sie podoba np. Ale to chyba tylko karoseria To jest podwozie bez radia, sinlika i regulatora. W "requires" masz napisane co jest jeszcze potrzebne. ">Czyli rozumiem, ze elektryczny tez bedzie jezdzil z poslizgiem i zabawa bedzie oki.... to fajnie Proponuje poczytać trochę tu i tam a odpowiedzi na niektóre z tych pytań same przyjdą. FeGy - Śro Sty 14, 2004 5:24 pm " />Pewno, ze poczytam ! Sa swietne materialy na stronce i na forum... bynajmniej dla poczatkujacego. Jak juz bede Mistrzem Polski itd. to pewnie spowszechnieja mi ale... ... to potrwa... FeGy - Śro Sty 14, 2004 7:15 pm " />http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXEAV4&P=0 Takie cos znalazlem... dobre ? Bo drogie to pytam czy dobre - cos to sugeruje jednak... A jak dobre to co w tym dobrego ? P.S. To ile moze wyciagnac taki model elektryczny mniej wiecej - juz tu gdzies ktos pisal ale pytam raz jeszcze im wiecej zdan tym ciekawiej... Rafał Malczyński - Śro Sty 14, 2004 7:42 pm " />Przeczytaj to i jak amsz tyle kasty to bierz go http://www.rcauto.ng.pl/nowosci/rs4pro4/opis.htm - sam to pisalem to wiem cos o tym Dobre ma to w sobvie ,ze napedzany jest walkiem a tereaz wyszedl do niego kit KAI (poczekajcie troche to bedziecie o nim cos wiecej wiedziec ) - generalenie jest abrdziej wypasiony carbonem niz asso tc3 FeGy - Śro Sty 14, 2004 8:40 pm " />No to jest walsnie chyba to: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXEAV4&P=0 ... Rafał Malczyński - Śro Sty 14, 2004 9:20 pm " />No on, tylko tamto pisalem jak wyszedl i jeszcze nie bylo go w towerhobbies... FeGy - Śro Sty 14, 2004 9:50 pm " />Aha... A do niego kazda karoseria do aut szosowych w skali 1/10 z HPI pasuje ? Bo nie wiem jak to jest. _marcin_ - Śro Sty 14, 2004 9:52 pm " />no jasne... teoretycznie każda karoseria modelu 1:10 pasuje na modele w tej samej skali... FeGy - Śro Sty 14, 2004 10:10 pm " />Aha to fajnie... A jak bym sie zdecydowal na cos typu tego co link podal Raflee to co jeszcze potrzebuje ? Czego szukac ? Paweł Pakulski - Śro Sty 14, 2004 10:16 pm " />Co do tego Pro4 to nie sugeruj się tą ceną. Jak wychodzi jakiś nowy towar to w Tower zawsze dowalą taką cenę że się wszystkiego odechciewa bo oni zazwyczaj mają to pierwsi. Czytałem wypowiedzi ludzi z HPI i mówili, że końcowa cena napewno nie będzie wyższa niż u konkurenji (czyli w kole 300$), więc wystarczy trochę poczekać. A jeżeli chodzi o sam model to już z fotek wynika że poprawili sporo błędów poprzednika, Firma testuje już go dość długo więc myślę że będzie godny uwagi. Za granicą spisuje się całkiem nieźle. Jedyny problem to to że na początku niewiele osób będzie go miało, a co za tym idzie może być problem z częściami. Z innych firm dobre są jeszcze Yokomo SD, Asso TC3, X-Ray(wszystkie modele), Losi XXX i Triox X-PLOSION. W polsce najpopularniejsze są Asso, X-Raye, więc na początek proponuję, któreś z tych dwóch. Za X-Rayem przemawia napewno dostępność części, wytrzymałość, wysoka jakość i dokładność wykonania. Natomiast Asso to niezłe właściwości jezdne i bardzo udana konstrukcja, trochę gożej z częściami. FeGy - Śro Sty 14, 2004 10:22 pm " />Asso to associated ? _marcin_ - Śro Sty 14, 2004 10:28 pm " />tak FeGy - Śro Sty 14, 2004 10:34 pm " />Hmm ja poki co to patrzylem sie na karoserie i nie wiem czy to tylko takie wrazenie czy jak, ale Tamiya i HPI wyglada chyba lepiej niz Associated... tzn bez urazy dla tych co maja Asso - mowie tak obiektywnie (nie mam zadnego modelu) a pozatym to moze byc tylko wrazenie zdjecia z netu... pozatym ten caly system - tzn zawieszenie itd w dwoch wyzej wymienionych firmach jakos sie tak ciekawiej przedstawia - nie wiem poprawcie mnie bom laik P.S. W ktorym polskim sklepie internetowym najlepiej (chyba, ze ktos zna sklep we Wrocłąwiu z modelami RC autek - chetnie wpadne) robic zakupy... czy lepiej zdac sie na osoby co sprowadzaja z racji ich doswiadczenia itd. ? Adam Jaszczurowski - Czw Sty 15, 2004 11:48 am " />to jest dobry model, ale nie wszysktie budy beda pasowac, te od spalinowych nie beda, bo sa 200 mm ( tak mi sie wydaje), seryjny elektryk pociagnie 50-60 ale po modyfikacjach ( np silnik ) 80 bez problemu FeGy - Czw Sty 15, 2004 12:38 pm " />A Ty (inni tez) jaki masz model i do jakiej klasy wyscigów ? Olo - Czw Sty 15, 2004 1:08 pm " />Ja mam Tamiyke TA03 R-S i usiłuje ja przygotować do DTM-u ale mam mały problem FeGy - Czw Sty 15, 2004 1:25 pm " />Hmm nie znalazlem na stronce kategorii DTM ale thx To cos podobnego do: E-10 TC ? P.S. A model Twoj jak znajde na stronie Tamiy to poogladam Olo - Czw Sty 15, 2004 1:30 pm " />O sorki zapomniałem że ty jeszcze się uczysz (ale w szybkim tępie) DTM to klasa E-10 TC Stock FeGy - Czw Sty 15, 2004 1:46 pm " />Spoko A tepo to raczej wolne Paweł Żelazo - Czw Sty 15, 2004 6:33 pm " />Ja mam ASSO TC3 i wszystkie części sprowadzam z TH (Towerhobbies). Co do bud ASSO. Faktycznie nie są piękne ale zawsze możesz kupić wersję Factory Team, która jest bez karosy i wybrać jaka się podoba i dokupić. Rafał Malczyński - Czw Sty 15, 2004 8:22 pm " />A jak kliknijesz na model asso tc3 to na dole masz napisane czym one sie róznia... i wtedy mozesz wybrac ktorys z tych... (ja nie polecam racera, bno on to sie tylko do podworko nadaje ) FeGy - Czw Sty 15, 2004 8:28 pm " />Hmm jakos powoli sie zauroczyłem w HPI - chociaz znam tylko w maire Tamiye. Moze mi ktos powiedziec cos o HPI ? Czy solidna firma itd. ? Tzn. Wasze podpowiedzi co do Asso tez rozwaze, wkoncu dluzej sie w to "bawicie". Olo - Czw Sty 15, 2004 8:33 pm " />Asso nie odrazu stało sie popularne najpierw wychwalaliśmy HPI bo to jest bardz dobra firma ma dość dużą oferte i modele dla początkującego i zaawansowanego modelarza jak na początek będzie jak znalazł potem sie przeżucisz na co będziesz chciał FeGy - Czw Sty 15, 2004 9:08 pm " />Dobra ujme to tak: Jak zaczne zbierac, tzn jezdzic takim cudkiem (a checi mam wielkie) to odrazu wole wydac kase na cos dobrego (powiedzmy, ze z elektrykow) i dlatego chce wybrac dobra firme i model dajacy duze mozliwosci... nie chce sie bawic od poczatkujacego bo mi szkoda kasy dwa razy wydawac... totez odrazu z grubej rury bym chcial chyba... przy okazji dobrze by bylo gdyby to byla klasa taka jaka Wy sie bawicie czyli z tego co wiem to: E-10 TC I wlasnei oczekiwalbym podpowiedzi w tym temacie (co do firmy, modelu, silnika itd. ... BEDE BARDZO WDZIECZNY... bo wtedy bede mial lepszy poglad i nie kupie czegos zlego (a inaczej to moge kupic cos nieodpowiedniego jako poczatkujacy)... P.S. Oczywiscie nie kupie odrazu wszystkich mozliwosci tuningowych itd. ale jezeli do wyboru mam miec dwa podwozia i jedno dobre dla pocztakujacych - naprawde dobre, a drugie swietne ale nie musze odrazu go brac, to i tak wezme bo wole myslec przyszlosciowo - taka moja wizja... P.S.2 NIE NEGUJE TEZ LUDZ CO ZACZYNAJA ZBIERAC OD MODELI "DLA POCZATKUJACYCH" - to tez jest dobre podejscie, poprostu ja mam inne. P.S.3 Moze ma ktos linka gdzie jest opisane z czego taki model sie sklada ? Bo ja widze full czesci ale nie wiem co do czego i co potrzebne Olo - Czw Sty 15, 2004 9:21 pm " />Najlepsze wg. mnie będą Yokomo MR-4TC-SD i X-Ray Evo 2 (pełnej nazwy nie podam bo jej nie pamiętam ) Tylko najpierw poczekaj na wypowiedzi innych ponieważ jak znam życie skomentują te pozycje. A części zamiennych narazie ci nie wymienie bo sam model nie jest tani. FeGy - Czw Sty 15, 2004 10:04 pm " />No dalej mili moi, zrobcie tu burze Chetnie zobacze co z tego wyniknie - z regul wtedy rodza sie najlepsze pomysly ! Thx za dotychczasowe podpowiedzi... FeGy - Pią Sty 16, 2004 10:51 am " />A gdy by to: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... otheritems porównać do tego: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXEAV4&P=0 To jak one wypadly by w rywalizacji ? Czym sie ruznia i moja lepsze/gorsze ? P.S. Jaki one maja naped ? Na jedna os ? na dwie ? I jaki naped jest lepszy ? kanon45 - Pią Sty 16, 2004 2:12 pm " />oba maja 4wd ale powiedz mi czy umiesz czytać po angielsku?? Uważam że lepszy jest asso tc3 FeGy - Pią Sty 16, 2004 2:21 pm " />Potrafie czytac po angielsku. Pozatym powiedziales to jakby to miala byc norma - Polak jestem i nie musze umiec ! Thx za odpowiedz ! P.S. NIe zauwazylem tego napisu 4wd - bywa, teraz widze. Paweł Żelazo - Pią Sty 16, 2004 2:27 pm " />Ja ze względu na cenę wybrałbym ASSO (tak tez zrobiłem ). HPI nie jeździłem ale teraz nowe modele do dtm są mniej więcej równego poziomu. Nie zapominaj ze do tego ASSO musisz dokupić budę i koła! I jest ono na maxa wytuningowane. Olo - Pią Sty 16, 2004 2:37 pm " />Wybór nie jest zły a nawet jest świetny ale Yokomo i X-Ray to są że tak powiem Asy z tym że płaci się za nie ciężką kasą :/ P.S Napęd na wszystkie koła jest najlepszy więc nie rozważaj możliwości FWD lub RWD FeGy - Pią Sty 16, 2004 2:45 pm " />Aha czyli na dobrej drodze jestem... A opony w tych autkach to czesto sie wycieraja ? Tak pytam czy czesto w to trzeba inwestowac. A z silnikow to co poradzacie ? (pasuja silniki ruznych firm do ruznych podwozi ?) Olo - Pią Sty 16, 2004 2:54 pm " />No jasne że tak np. ja mam tamiye a używam silnika trinity green machine 3 który do DTM jest niemal jak znalazł ale są też inne dobre jak np. monster, p2k, p2k2 i był jeszcze jeden którego nie pamiętam jak coś są też mocniejsze nawet do 6 zwoi ! tylko że mają niesamowite zapotrzebowanie na energie co by mogło by wymagać zrobienia dodatkowego zasilania ale to inna bajka za którą radze sie zabrać jak będziesz miał dużo większe umiejętności i dużo większą wiedze Rafał Malczyński - Pią Sty 16, 2004 7:33 pm " /> ">Aha czyli na dobrej drodze jestem... A opony w tych autkach to czesto sie wycieraja ? Tak pytam czy czesto w to trzeba inwestowac. A z silnikow to co poradzacie ? (pasuja silniki ruznych firm do ruznych podwozi ?) Kup asso, zaloz opony take off, silnike green machine 3 pro, regla gm v8, lub v12, jakas dobra aprature np. sanwa m8 i mozesz spokojnie walczyc w kalsie e-10 tc. Na to trzeba jakies 3tys zl ale amsz juz wypas na maxa i takie cos polecam, bo sam zaczynalem od kyosha i grupnera a tereaz wime, ze asso zmienilbym tylko na yokomo sd, lub hpi rs 4 pro 4 (lubie walki ) Olo - Pią Sty 16, 2004 8:28 pm " />Jak chce mieć wypas regielek to niech se fundnie Dominator Power Evolution (nie no żartowałem bo to nie jest tanie) Zapomniałem powiedzieć że dobre są jeszcze podwozia Schumachera Rafał Malczyński - Pią Sty 16, 2004 8:52 pm " />Ale o czesci ciezko... A tak do regla... zobacz ile kosztuje GM - Purple SX12 to sie bedziesz smiac z domination power... A tu masz foto: FeGy - Pią Sty 16, 2004 11:23 pm " />Dobra spokojnie Widze, ze musialbym mieskzanie sprzedac. Ujme to jeszcze inaczej, zalezy mi na czyms przyszlosciowym, ale w tym przypadku chodzi mi o czesc najwazniejsza a mianowicie podwozie - z tego co wiem to to - inne rzeczy moga byc tansze - zainwestuje potem w ten sposob troche sie zaoszczedzi Ale rozumiem, ze co do podwozi to juz wiem co i jak. albo Asso, albo HPI albo to na Y... norbi - Sob Sty 17, 2004 9:00 am " />to na y to yokomo Rafał Malczyński - Sob Sty 17, 2004 11:47 am " />Ja polecam asso, lub to na y (yokomo) PITer - Sob Sty 17, 2004 1:07 pm " />ja bym zainwestowałw jakies zwykle HPI lub uzywanego Xraya a za to dobra reszte podzespołów, ładowarke, aparature, pakiety i.t.p jak to jest twoj pierwszy model to i tak sukcesów na zawodach pewnie nie bedziesz mial, nie sam model sie liczy musi byc tez dobry kierowca. Rafał Malczyński - Sob Sty 17, 2004 1:09 pm " />No wiesz... Ale umiejetnosci powoli przybywa jak sie na zaoedach jezdzi, to jak bedzie mail dobry mdoel to poziej nie bedzie musial inwestowac w cos innego i drozeszego... PITer - Sob Sty 17, 2004 1:21 pm " />No tak ale po co kupowac na sam poczatek wypasa, i jeszcze moze startowac w Open, jeszcze go rozbije trzeba sie jeszcze troche znac na modelach i budowie a jak widac kolega kupujacy narazie nie jest oswiecony wiec proponował bym cos uzywanego i zainwestować w osprzet Pjezdzi z pol roku i wtedy pomysli nad zmiana na cos lepszego. Michał Bugajski - Sob Sty 17, 2004 2:19 pm " /> ">No tak ale po co kupowac na sam poczatek wypasa, i jeszcze moze startowac w Open, jeszcze go rozbije trzeba sie jeszcze troche znac na modelach i budowie a jak widac kolega kupujacy narazie nie jest oswiecony wiec proponował bym cos uzywanego i zainwestować w osprzet Pjezdzi z pol roku i wtedy pomysli nad zmiana na cos lepszego. Popieram, nie ma sensu kupowac wypasa bo i po co ..... nauczy sie to wtedy kupisz lepszy model. Olo - Sob Sty 17, 2004 2:50 pm " />Przecież gość napiasl że chce odrazu kupić b.dobry model żeby potem nie musiał kolejny raz wydawać kasiorki norbi - Sob Sty 17, 2004 4:25 pm " />jak teraz ma duzo na inwestycje to bym asso tc kupil... fajny model, troche kosztuje ale no poprostu mi sie baaardzo podoba Olo - Sob Sty 17, 2004 5:05 pm " />Ale to i tak nie bardzo ma porównanie z Yokomo i X-ray FeGy - Sob Sty 17, 2004 5:22 pm " />No chyba sie zdecydujena na to na Y Yokomo ( ladnie wyszlo )... Troszeczke tutaj to potwierdzacie na forum, ze jest dobre do tego rozmawialem z Raflee, bo potrzebowalem takiej doglebniejszej porady i dzieki pomocy ( za, ktora jemu i wszystkim thx po raz któryś ) jakos sie nastawiam na Yokomo + buda z HPI z silnikami tez cos wiem, ale jak macie cos do powiedzenia o silnikach i innych podzespolach to ja chetnie poczytam... P.S. Caly czas mysle nad miejscem, gdzie bym mogl sobie takim cudkiem pojezdzic i nic mi nie wychodzi, ponoc klub jest w Jelczu Laskowicach (mam 15 minut drogi tam)... Jak nie znajde w miare rownej powierzchni (na naszych drogach w aucie juz mi pekla opona podczas jazdy na dziurach - nie w sterowanym aucie... I moze zdecyduje sie na autko off road - wtedy tez poprosze o pomoc - ale to co teraz piszecie tez sie predzej czy pozniej... P.S.2 Przypomnialo mi sie moje ostatnie jzedzenie modelem takim zabawkowym Jezdzil z 2 km/h i na dywanie stawal - buntowal sie P.S.3 Ja to zawsze tych PS-ów nawale . Powoli lece sie szkolic na egzamin na jutro ale jak cos napiszecie to poczytam Olo - Sob Sty 17, 2004 6:28 pm " />Zachowałem sobie materiał o silnikach Jesli chodzi o E10TC STOCK liczy sie tylko Trinity: P2K, P2K2, GM3, Monster - wszystkie w wersjach Pro. Wszystkie sa naprawde dobre tylko maja troche inne przeznaczenie: Monster - znakomity silnik uniwerslany GM3 - silnik na dlugi tory z lagodnymi zakretami (jedyny na takie tory) P2K2 - tory dywanowe P2K - ciasne tory dywanowe Zapewniam, ze na dywanie korzystajac z P2K2 mozna zdobyc tytul Mistrza Polski Adam Jaszczurowski - Sob Sty 17, 2004 9:44 pm " />pomysl z kupnem dobrego auta na poczatek jest bardzo dobry, ale jesli kierujesz sie w strone Asso radze zaczekac, bo w sumie to juz jest troche stare podwozie, nie mowie ze zle wrecz przeciwnie, ale znajac zycie ( i rynek troche) to asso niedlugo wypusci cos nowego Rafał Malczyński - Sob Sty 17, 2004 11:16 pm " />To yokomo niech kuoi - to jest nowe Olo, a jeszcze mogles napsiac, ze napisal to Tmassals FeGy - Sob Sty 17, 2004 11:20 pm " />No i pewnie masz racje... W sumie teraz to moja decyzja musi byc uzalezniona od tego, czy bede mial gdzie pojezdzic czyms takim... Wiem juz co bym chcial mniej wiecej, wiem tez, ze to fajna sprawa, ale wiadomo, ze nie sztuka kupic i aby stalo na polce -chociaz tam swoje walory tez bedzie mialo Jezeli chodzi zas o sprawy techniczne to chyba bedzie to to na Y - wiadomo po poprzednich postach ... Zostal juz tutaj wymieniony silnik MONSTER - ale ja znalazlem z kilkadziesiat jego wersji... albo zle szukalem i znalazlem nie to co trzeba. Ma ten silnik jakas konkretna specyfikacje ???? I ile mniej wiecej kosztuje ? Pozatym interesuje mnie jeszcze co jest poza podwoziem wiekszym wydatekim - i poza aparatura... ? A ostatnie pytanie na teraz to, jak rowna musi byc powierzchnia do jazdy takim czyms ? Chyba nie jestem w bledzie, ze dobrze by bylo gdyby byla super rowna ? Chodzi wiadomo o jaki rodzaj autka... Rafał Malczyński - Sob Sty 17, 2004 11:23 pm " />Ten monster jest firmy Trinity i kosztuje chyba 28, czy 29$ FeGy - Sob Sty 17, 2004 11:33 pm " />Dobra na tymczasowy koniec moich pytan jak mozecie to sie wypowiedzcie co na codzien robicie z modelem. Pucujecie ? Jezdzicie po miescie ( ) ? Chodzicie na turnieje dzien w dzien ? Wyciagacie go od swieta tylko ? Ogolnie jak on Wam dzien umila i jakie macie pomysly an jego wykorzystanie... no rozumiem, ze jezdzicie sobie ale co tak dzien w dzien w kolko ? Tak pytam - luzne pytanie i luzne odpowiedzi mile widziane THX all za pomoc ! P.S. Jeszcze sie odezwe Anonymous2004 - Nie Sty 18, 2004 10:30 am " />Mysle ze elektryk to zle rozwiazanie W elektrykach mamy: -15 min jazdy (buahhahaha) -cza kupic akusy za 250 -zeby sie fura lepiej zbierala to regla eleka 130 -nom i co 15 nom jazdy cza biec do domu naldowac akusy 2h -cza kupic dobra ladowarke 500 -mniejszy speed niz spalina -elektryki moim zdaniem sa dla dzieci -mniejsza moc -lepsze przyspieszenie -silniki cza czesciej wymieniac -nie czea docirerac -slyszalem ze niektore czesci moga sie zajarac lub boomnac np. regl lub silnik -ale jest tani -dzwiek silnika jak w zabawkach made in china -nie cza dokupywac czesci do silnika W spalinowkach mamy: -tyle jazdy ile mamy przy sobie zupy - cza kupowac zupe do silnika 150zeta/5l -zadnego ladownia akusoow -nom i zadnej ladowarki -wiekszy speed -gorsze przyspieszenie -dobrze dotarty moze dluzej jezdzic -cza docierac -boomnac moze raczej tylko zupa -jest drogi ale lepszy -full wypas dzwiek jak porzadna furka niewspominajac juz o lepszym tlumniku -cza kilka czesci dokupic np. podgrzwacz sweic moze tlumnik ############################################### Zsumujmy: Elektryk: "tania" zabawka dla dzieci, slaba, z dennym dzwiekiem dzialajaca przez 15 minut z lekko lepszym przyspieszeniem Spalinka: "drogi" model dla modelarzy, mocna, z zajebistym dzwiekiem na paliwo z slabszym przyspieszeniem ############################################### Jak ktos sie nie zgadza to pisac ############################################### Czekam na burze ############################################### FeGy moze bys popracowal nad orotgrafia troche huh?[/b] Paweł Żelazo - Nie Sty 18, 2004 10:34 am " />Na spalinówkach się nie znam ale powiedzcie mi jak w niej działają serwa bez prądu? Może sobie takie kupie norbi - Nie Sty 18, 2004 11:15 am " />nie zgadzam sie z tym co napisales... elektryk z dobrym silnikiem pociagnie nawet 80km/h... spalinka wcale swietnie nie chodzi...taki standard to jak kosiarka piszczy Olo - Nie Sty 18, 2004 1:51 pm " />Już nie mówiąc o tym że z dobą ładowarką która nie musi być tania można naładować pakiet w mniej niż 15 minut i jeszcze jest taka zaleta że kupisz pakiet raz masz go na długi czas spalin nie ma żadnych więc nie ma żadnego syfu i sie nie lepi. A dźwięk silnika to nie wszystko a w spalinach moim zdaniem dźwięk jest marny jak by jakaś mucha latała koło ucha P.S Ty też powinieneś popracować nad ortografią FeGy - Nie Sty 18, 2004 7:31 pm " /> ">FeGy moze bys popracowal nad orotgrafia troche huh?[/b] Raczej nie bo za stary jestem i niereformowalny, bynajmniej w tej kwestii. Pozatym kazdy ma slabe strony i ciesze sie, ze to ortogafia sie w nich najduje a nie coinnego Pozatym wypadam lepiej pod wazgledem interpunkcji (wiesz ortografie to mi poprawi WORD ale Tobie interunkcji raczej nie). Jednak(rz/z)e - tu wybor dla kolegi - thx za swoje zdanie co do modeli ! Adam Jaszczurowski - Pon Sty 19, 2004 12:37 pm " />to nie wiem jaki silnik slyszales OLO 21 inaczej znacznie daja rae, a norbi nie mowimy to o w pelnie stuningowanej elektrycznej bryce ktora jedzie 80, jak bylem w sklepie w krakowie spotkalem dwoch ludzi i mowili ze spalina seryjna ktora jedzie okolo 50-60 kmh to marnie bo jesgo modyfikowany elektryk jedzie 75, ale mozna kupic terenowego menace firmy shumacher ktory bez problemu daje 60-70 MPH ( a nie kmh) i seryjnie rozwala chyba wszystkie seryjne elektryki, dlatego porownujac seryjne, to spalina zazwyczaj pojdzie szybciej, Olo - Pon Sty 19, 2004 1:42 pm " />No ja nie moge zeryjne to zawsze spalina rozwali ale my tu mówimy ogulnie o prędkości z resztą jakie to ma znaczeni skoro powyzej 80 90 km/h traci sie kontrole nad modelem i zasuwa tak jak by sie tornadem kierowało A jak by sie głębiej nad tym zastanowić (co właśnie uczyniłem ) to spaliniaki zawsze będą szybsze bo tam mamy wybuch mieszanki a w elektryku tylko magnesy co sie obracają no to reszte se sam dośpiewaj. Paweł Żelazo - Pon Sty 19, 2004 1:47 pm " />Zawsze spaliniaki będą dawały większą radość z jazdy. Ale jak coś ci rypnie a nie masz kolegi który sie na tym zna to nie jest najlepiej. Ja wszedłem w elektryki i na nudy nie nażekam. Poza tym elektrykiem mogę jeździć przez cały rok (sezon halowy i letni). No chyba ze ktoś ma e10 lub e12 Kicha - Pon Sty 19, 2004 10:28 pm " />Anonymous2004 powiedzial ">w elektr. nie czea docirerac Hmmm i tu sie mylisz w elektrykach tez trzeba dotrzec silniczek a nie ze od razu wywalisz z pelnej pary FeGy - Pon Sty 19, 2004 11:14 pm " />No a to docieranie to takie zwykle jezdzenie tylko wolniej czy jak ? Pozatym: 1) Czy model ma hamulce ? 2) Czy ma wsteczny ? 3) Sa jakies biegi czy cos - no zmiana biegow itd. ? 4) Czy przy spalinowkach da sie powiekszyc zbiornik paliwa (pytam bo Monstery tez mnie interesuja) i czy warto jezeli sie da ? 5) Rozumiem, ze kola sa gumowe - tzn. opony. Ale pompuje sie je jakos (gdzies na stronce chyba jest cos o tym ale tak przy okazji pytam) ? 6) Jezeli chodzi o aparature, to czy ta z "nizszej polki" powoduje, ze model gorzej jezdzi (np. zle sie z nim komunikuje) ? Czy tylko funkcje sa ruzne ? 7) Wlasnie jakie funkcje maja takie aparaturi ? Skrecanie, gaz i cos jeszcze - niektore maja takie monitorki jak kalkulator - do czego to ? CZY ZNACIE JAKIS KLUB/SKLEP WE WROCLAWIU, potrzebuje jakis kontakt bo sam chyba nei bede jezdzil P.S. Prosze sie nie zrazac kolejnymi pytaniami i zapraszam do ewentualnych odpowiedzi Olo - Wto Sty 20, 2004 7:19 am " />1 Tylko spalinki maja hamulce (przynajmniej ja tylko tam widziałem) 2 Ma ale to zależy od regulatora bo np. GM V4 nie ma wstecznego ale V4R już ma 3 W zasadzie to zębatki pełnią funkcje biegów 4 Nie wiem 5 Opon sie nie pompuje tylko wkłada sie takie piankowe wkładki których też się nie pompuje 6 Nie wiem 7 To jest wyśfietlacz który pokazuje co sie dzieje w modeliku np. ile masz bateri jeszcze albo ile masz jeszcze baterii w aparaturze. Paweł Żelazo - Wto Sty 20, 2004 7:30 am " />Jeżeli chodi o klub to blisko wrocławia (w Jelczu Laskowice) jest kilku zawodmików. Podobno wynajmują halę w Piątki wieczorem i na niej jeżdżą. Jest tam też tor na powietrzu przed budynkiem straży pożarnej FeGy - Wto Sty 20, 2004 1:52 pm " />Dobra znowu sie czegos dowiedzialem Ale jezeli ktos jeszcze odpowie na mojego poprzedniego posta to bede wdzieczny... A ten klub w Jelczu (mam tam blizej niz do Wrocka ) to ma jakas stronke ? Albo jakis kontakt na maila ? Wiesz cos ? Paweł Żelazo - Wto Sty 20, 2004 3:35 pm " />Niestety nie wiem. Nie wiem też czy to jest oficjalny klub czy też spotkania zawodników. Poszukaj tutaj ludzi z Jelcza i napisz im prywatną wiadomośc. Oni będą więcej wiedzieli Paweł Żelazo - Wto Sty 20, 2004 3:41 pm " />Niestety nie wiem. Nie wiem też czy to jest oficjalny klub czy też spotkania zawodników. Poszukaj tutaj ludzi z Jelcza i napisz im prywatną wiadomośc. Oni będą więcej wiedzieli Adam Jaszczurowski - Wto Sty 20, 2004 3:52 pm " />1.hamulce maja tez elektryki, tzn maja hamulec w regulatorze, 2.wsteczny zalezy od regla 3.zmiana biegow sie zdarza, ale raczej nie w szosowych, tylko czasami w terenowych ( z 3 kanalu na radiu) 4.pewnie ze sie da, powiekszyc, i sie oplaca jesli sie nie scigasz na zawodach bo tam sa restrykcje co do pojemnosci systemu paliwowego. 5. nie wolno ich pompowac a w terenowych nawet sie nawierca felgi zeby powietrze moglo wchodzic i wychodzic, poprostu przyklejasz i jezdzisz ( oczywiscie z gabkami w srodku) 6.jesli roznica imedzy Am i FM to tak, gorzej sie komunikuje, i moga byc czestsze zaklucenia, ale pozatym chodzi tylko o funkcje, i rzeczy ktorych przecietny modelarz nawet nie zauwazy 7. skrecanie, gaz, czasami 3 kanal, i ustawienia do kanalow, np maksymalne wychelenie serwa, jak serwo ma reagowac, i temu podobne, tez poziom baterii i ustawienia dla modelu mozna zmieniac ( jak masz kilka) a wlasnie, silnik mozna docierac ale nie jest to obowiazek w zwyklych "seryjnych" silnikach, najlepiej podlaczyc do napiecia 4 ogniw czyli 4,8 v i chyba dac mu podzialac okolo 2-3 min, w szklance wody, pozniej wyciagnac przedmuchac denaturatem, i nasmarowac lozyska (albo panewki) Lech Pepliński - Wto Sty 20, 2004 8:36 pm " />Jeżeli sięnie mylę , to z Oleśnicy do Jelcza jest parę kilometrów, a tam jest silny ośrodek modelarzy samochodowych. W Olesnicy tez była ; silna grupa ; , ale to było dawno. Telefon do Jelcza . Jerzy Oleńczak 071 318 37 92 600939056. Możesz powołać się na mnie. FeGy - Wto Sty 20, 2004 10:06 pm " />Dziekuje za kontakt. Jak tylko bede mial skonkretyzowane plany to zadzwonie ... Olo - Śro Sty 21, 2004 11:01 am " /> "> a wlasnie, silnik mozna docierac ale nie jest to obowiazek w zwyklych "seryjnych" silnikach, najlepiej podlaczyc do napiecia 4 ogniw czyli 4,8 v i chyba dac mu podzialac okolo 2-3 min, w szklance wody, pozniej wyciagnac przedmuchac denaturatem, i nasmarowac lozyska (albo panewki) Mnie sie wydaje że w wodzie to zardzewieje Adam Jaszczurowski - Śro Sty 21, 2004 4:34 pm " />raczej nie, z tego co wiem zawodnicy ktorzy jezdza na silnikach typu "stock" tak docieraja je wlasnie, szczotki musza byc w wodzie TrEvElYaN - Śro Sty 21, 2004 5:28 pm " />Oni chyba w denaturacie czy spirycie docieraja:PCos tak zlyszalem Olo - Śro Sty 21, 2004 7:01 pm " />Mi sie wydaje że w spirycie bo w wodzie to chyba nic z elektroniki i mechaniki nie będzie dobrze chodzić Adam Jaszczurowski - Czw Sty 22, 2004 11:24 am " />ale tylko silnik wkladasz do wody, i pozniej trzeba nasmarowac, a dlaczego mialoby nic z mechaniki mialoby ine dzialac?? Olo - Czw Sty 22, 2004 2:11 pm " />Mówie tylko że nie będzie działać poprawnie |