ďťż
Pytanie do doświadczonych silnikowców -Wolne odroty spalin
mistral - Pon Wrz 26, 2005 5:01 pm " />Pytanie do doświadczonych silnikowców. Co jest przyczyną zakłuceń pracy nowego silnika na wolnych obrotach. { Tamiya fs 12 s .} / Efekt porownywalny do awarii 1 cylindra w 4 cylindrowym silniku normalnego samochodu./ Piotr Michalski - Pon Wrz 26, 2005 6:06 pm " />Nie wiem na ile dobrze odczytuje Twoj problem, ale jesli samochod zle przyspiesza, jest ociezaly to jest to wina zlej regulacji iglicy od wolnych obrotow. Nalezy ja nieco wkrecic. Innym problemem moze byc niestabilna praca. To moze byc np. spowodowane dostawaniem sie lewego powietrza do silnika(np. nieszczelny gaznik, niedokrecona glowica, tylna scianka silnika). Jesli mozesz to opisz to bardziej obrazowo, w czym tkwi problem. Wojciech Forysiak - Pon Wrz 26, 2005 6:06 pm " />widocznie sie minimalnie zalewa ... piszesz ze jest nowy - docierałeś ? jeśli nie to taka praca jest wskazana pozdrawiam mistral - Pon Wrz 26, 2005 6:21 pm " />Posziękowania dla Piotra za zainteresowanie moim problemem. Rozszerzając opis problemu dodam ze silnik reaguje w miare poprawnie na otwarcie przepustnicy.Natomiast opisując pracę na wolnych obrotach aby zobrazowac efekt akustyczny to przykladowo na 10 cykli zaplonu regularnie brakuje jednego. Brak banieczek powietrza w przewodzie paliwowym i raczej brak falszywego powietrza.Silnik wypalil ok 10 zbiornikow i od poczatku tak sie zachowuje. A propos iglicy to nadmierne wykrecanie powoduje start pojazdu. Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje. Piotr Michalski - Pon Wrz 26, 2005 6:38 pm " /> ">A propos iglicy to nadmierne wykrecanie powoduje start pojazdu. Wnioskuje po tym, ze chyba regulujesz nie ta iglice co trzeba. Iglica, ktora zwieksza obroty silnika "na luzie" to tzn. idle stop screw. Jest to mala srubka z tylu gaznika pod filtrem paliwa. Przy wkrecaniu zatrzymuje przepustnice w wiekszej odleglosci od scianki gaznika co powoduje wyzsze obroty. "Na moje ucho" to jest to zle wyregulowana iglica od niskich obrotow. Jest to ta srubka, ktore jest zlokalizowana na przepustnicy, tak jakby w tej raczce, ktora nia przesuwa. Wkrecajac ta srubke ograniczasz nieco doplyw mieszanki na niskich obrotach. Jesli silnik dostaje za duzo miesznki przy zamknietej przepustnicy, to przy otwarciu jej gromadzi sie w silniku za duza ilosc paliwa i silnik ma problemy z jej spaleniem. To owocuje w marnym przyspieszeniu i "zalewaniu" sie silnika. Mam nadzieje, ze dobrze odczytalem Twoj problem Jesli nie to napisz. mistral - Pon Wrz 26, 2005 7:02 pm " />Info do Piotra. Kolejne dzięki. Silnik o ktorym pisze ma tylko regulacje polozenia przepustnicy i skladu mieszanki bez dowolnej relacji przepustnica - iglica. Pozdrawiam Piotr Michalski - Wto Wrz 27, 2005 12:31 pm " />Chodzi mi o iglice, ktora jest na tym zdjeciu http://traxxas.com/support/pub/images/l ... needle.jpg . Z tego co patrzylem to chyba Twoj silnik ma ta iglice. Iglica, ktora ogranicza lub zwieksza obroty na luzie to ta http://traxxas.com/support/pub/images/i ... _screw.jpg . Ogranicza ta szparke http://traxxas.com/support/howto/images/carb_idle.jpg . Jesli nie masz tej pierwszej iglicy to sprobuj zalozyc cieplejsza swiece, zeby lepiej sobie radzila z nadmiarem paliwa. mistral - Wto Wrz 27, 2005 6:36 pm " />Witam Piotrze. Wysłałem mailem zdięcie silnika. Pozdrawiam. Marek kianek - Śro Wrz 28, 2005 9:11 am " />przepraszam,ze tu w SS-ie mam problem z zobrotami-sa za wysokie na biegu jaloym. iglica od gaznika prawie max zamknieta. ktora srubka zmniejszyc obroty? Marcin Jasiński - Śro Wrz 28, 2005 10:50 am " />Wzbogać mu mieszanke paliwa na niskich obrotach odkręcając Low speed |