ďťż
Pytanie o Top Stocka




tester - Wto Wrz 12, 2006 7:00 pm
" />mam takie pytanie moze nawet do tych
co jezdza na tych zawodach mianowicie
jak z tuningowac swoj model na takowe zawody
co dodac jakie amory itp
jezeli tego typu temat juz byl to prosze o podanie
linka niestety ja go nie znalazlem

Z Gory Dziekuje

Pozdrowienia.




Tomasz Dolata - Wto Wrz 12, 2006 7:04 pm
" />alu wałek, kpl łożysk, amory olejowe.



Paweł Rogala - Wto Wrz 12, 2006 7:06 pm
" />zebatki, opony, stabilizatory



Tomasz Dolata - Wto Wrz 12, 2006 7:11 pm
" />czy aby napewno mozna stabilizatorów zywac? Ja co do tego pewny nie jestem...




tester - Śro Wrz 13, 2006 2:10 pm
" />moge prosic linka do amorow?
bylbym wdzieczny
a no i co z tymi stabilizatory mozna miec...



Daniel Rzeszutko - Śro Wrz 13, 2006 3:01 pm
" />jestem pewien na 99% ze nie wolno stabilizatorow uzywac



Jakub Żebrowski - Śro Wrz 13, 2006 3:07 pm
" />Czytałem przepisy i nico stabilizatorach nie ma, czego nie ma ze jest zabronine to można
sam przygotowywuje model do tej klasy i też się na tym zastanawiam.



Przemek Borucki - Śro Wrz 13, 2006 4:22 pm
" />ja tez sie przygotowuje do ts i kupilem lozyska i walek alu do tego jeszcze dojda alu amorki i jakis dobry pakiet podstawa ^^



Paweł Żelazo - Śro Wrz 13, 2006 5:09 pm
" />Tutaj macie jeszcze kilka porad co zmienić w TT-ce z serwisu modelmania.pl



Jakub Żebrowski - Śro Wrz 13, 2006 5:27 pm
" />Ale to chyba chodzi o rally



Paweł Żelazo - Śro Wrz 13, 2006 5:30 pm
" />Jeden pic . I tu i tu modele dość poważnie obrywają. A ja radze naprawde zastanowić się nad aluminiowym układem kierowniczym bo orginalna TT-ka ma nieziemskie luzy. No i oprócz tego konicznie amorki olejowe z różnymi sprężynami i dobre koła.



tester - Śro Wrz 13, 2006 7:04 pm
" />a ja ponawiam pytanie
o te amortyzatory
poniewaz na dal nie wiem jakie
czy np takie co sa podane na rcauto
czy jakies inne np GPM...

mozna dostac linka do przepisow topa?
bo ja znam tylko te przepisy co sa na rcauto :/



Grzegorz Lewandowski - Śro Wrz 13, 2006 7:30 pm
" />amortyzatory: http://rojna.pl/index.php?d=produkt&id=621



tester - Sob Wrz 16, 2006 4:04 pm
" />http://www.rojna.pl/index.php?d=produkt&id=1461
a co np z tymi amorami?
dadaja sie do topa?



Evolter - Sob Wrz 16, 2006 7:18 pm
" />z tego co pamietam to w TS jest taka zasada ze wszystko ma byc firmowe (Tamiya) a to nie jest tamiya wiec nienadaja sie :p



Jakub Żebrowski - Sob Wrz 16, 2006 7:22 pm
" />Nawet regiel?



Lord - Sob Wrz 16, 2006 7:26 pm
" />I apa ??



Piotr Krzyżanowski - Sob Wrz 16, 2006 8:34 pm
" />
">z tego co pamietam to w TS jest taka zasada ze wszystko ma byc firmowe (Tamiya) a to nie jest tamiya wiec nienadaja sie :p

nie ma takiej zasady.

myslisz ze sedzia w kazdym wozie bedzie sprawdzal, czy aby napewno amory, czy lozyska ma firmy tamyia?



tester - Sob Wrz 16, 2006 9:09 pm
" />hehe no wlasnie tak samo mysle
i stad moje pytanie ^^
czy ktos z jezdzacych w topie
jezdzi na inncyh amorach niz firmowki tamiy?



Evolter - Nie Wrz 17, 2006 9:36 am
" />nie napisalem co mysle ani co sedziowie robia tylko co udalo mi sie kiedys wyczytac! a jak jest w praktyce nie wiem!



Piotr Michalski - Nie Wrz 17, 2006 9:50 am
" />
">nie napisalem co mysle ani co sedziowie robia tylko co udalo mi sie kiedys wyczytac! a jak jest w praktyce nie wiem!
To pokaż miejsce, w którym to wyczytałeś bo jakoś nie ma tego w przepisach LOK'u.



Paweł Żelazo - Nie Wrz 17, 2006 10:04 am
" />Dzisiejszy Top-stock nie jest zbyt restrykcyjny. O ile kilka lat temu trzeba było mieć nawet koła Tamiyi to dzisiaj można jeździć na dowolnych. Podobnie jest z amorami, łożyskami i całą elektroniką. Problem w tym, że te tuningowe amory innych firm czasem działają gorzej niż oryginalne, z pudełka.



tester - Nie Wrz 17, 2006 9:46 pm
" />czyli powinno sie dac ruszyc w topie na tych amorkach?
http://www.rojna.pl/index.php?d=produkt&id=1461
albo na tych od carsona?
http://www.zabawki-modele.pl/catalog/pr ... 80db1d5830
Z gory thx za odp.

Pozdrowienia.



Jacek Ochociński - Pon Wrz 18, 2006 2:08 pm
" />Nie do końca zgadzam się z tym artykułem - jedno jest pewne - zmienianie w TT pewnych elementów na metalowe powoduje przeniesienie obciążeń, a co za tym idzie uszkodzeń na inne - przykład Krzyska Piechy z finału 2005 - wszystko z alu (ok. 900 zł włożone w wózek) i pękła wanienka - medal MP szlag trafił.
Są elementy ważne - wałek, amortyzatory, zębatki, radiator na silnik, regulowane zawieszenie tył i przód - można to osiągnąć małymi kosztami; są nieistotne - różne duperele z węgla, alu mocowanie przednich drążków; są też nieporządane - one-way dla początkujących, czy elementy "tuningowe" niektórych firm z Chin - totalny chłam.
Warto na zawody wziąć dodatkowy zestaw plastików A i B - kosztują po ok. 30 zł, a złamany wahacz czy zwrotnica eliminuje z zawodów - tylko dzięki pożyczce towera w ubiegłym sezonie (pozostaję dłużnikiem Arka Flejszera) Dominik został Mistrzem Polski, bo był to już drugi złamany w jednych zawodach.
To tyle, jeśli chodzi o sam model - osobną sprawą są dodatkowe elementy potrzebne do startów - baterie - dobre, ale nie najlepsze (bo za ciężkie), dobry regulator - zdecydowanie odradzam oryginalny z TT, koła z górnej półki - dobre są take offy, lub sorexy - wcale niekoniecznie takie twardości, jak w klasach wyczynowych, ale to juz trzeba sprawdzić samemu, na czym się jeździ najlepiej.
A w modelu jeszcze jedna podstawowa sprawa - dobre ŁOŻYSKA, a amory wystarczą Tamiya z plastiku.



Lord - Pon Wrz 18, 2006 4:19 pm
" />przeciez Top Stock, to nie klasa DTM Open, gdzie niekture modele ociekaja alu i węglanem. W tej klasie chodzi o to żeby początkujący modelarz mógł jak najmniej wydać kasy na sam początek. Skoro chce władować ogroną ilośc gotówki w części alu do TTki, to dlaczego odrazu jej nie wyda na T1r, to tyle samo wyjdzie. Ja na samym początku też chciałem tak zrobic, ulepszyc TTke, ale sie zastanowiłem, że po co mi to, jak za taką samą gotówkę będe miał np asso tc4.



Jacek Starostecki - Pon Wrz 18, 2006 4:23 pm
" />Jacku szkoda że nie zaszczyciłeś nas w sączu jechałem tam moją TT w Standarcie a chłopaki byli ździwieni że to może tak śmigać .Więc podstawą w TT jest wałek , amotki ,łożyska ,alu mocowanie silnika,tak zwane czarne zębatki i koniecznie alu stering żeby mniej luzów było w ukł kierowniczym. Reszta zostaje jak jest. pozdrawiam.



tester - Pon Wrz 18, 2006 6:51 pm
" />ja mysle ze jednak na standardach amorach nie
bardzo da sie jezdzic chyba ze totalnych nowkach
ja kupilem tt uzywana i z tego co widze amorki nei sa w
najlepszym stanie a co do reszty to takei cos mialem
na uwadze walek+mocowanie+lozyska+stering :]
a co do pakietow i ladowarek? jakie najlepiej?

Dziekuje z gory za ODP

Pozdrowienia.



tester - Sob Paź 07, 2006 10:51 pm
" />chcialbym ponowic pytanie
i zapytac jakich ladowarek uzywacie?
oraz ilu i jakich pakietow
podczas np startow w zawodach
z gory dziekuje za odp

Pozdrowienia



Michał Erazmus - Sob Paź 14, 2006 8:30 am
" />Na zawodach wystarczy jeden pakiet (najlepiej około 3000mAh) ładowany prądem 4-4,5A.



Jacek Ochociński - Sob Paź 14, 2006 9:06 am
" />ładowarki - najtańsze Multiplex (ok. 160 zł), albo bardziej wyczynowe - Robbe - ok. 300 zł - do tego dochodzi zasilacz - można wyciągnąć z jakiegoś starego komputera (prod. ok. połowy lat 90) i będzie ok.
Pakiety - polecam wysokonapięciowe pakiety 3000 - całkowicie wystarczą do top stocka - lepiej kupić 3 takie pakiety na zawody, nuż 1 4200 z którego i tak będzie niewielki pożytek, bo nawet połowy się nie wykorzysta, ale oczywiście, jak napisał Michał - 1 pakiet wystarczy, co prawda pakiet ładowany nieco wcześniej ma potem lepsze parametry, al mówimy tu o ściganiu się, a nie o wygrywaniu w TS



Bartosz Majewski - Sob Paź 14, 2006 9:20 am
" />Co do wałka nie był bym taki pewny. Alu wałek Tamiya i GPM ma ogromne luzy przez co zębatki się szybciej zużywają. Ja zmieniłem z wałka GPM z powrotem na oryginalny. Jest tylko problem bo często coś blokuje. Mój kolega dał do zrobienia nowy wałek z metalu robiony od podstaw i pasuje co do mm. Nie ma żadnych luzów.



Jacek Ochociński - Sob Paź 14, 2006 9:34 am
" />Widzicie Chłopaki, problem polega na tym, że nie czytacie tego, co piszą inni - przepraszam za małą dygresję - bardziej dorośli i doświadczeni od Was. Wystaczy Bartas, jak poczytasz moje posty na ten temat, i przed kolejnym wyrzuceniem kasy na gówno wart tuning z GPM zapytasz ludzi, czy ma sens taki zakup. Wałek Tamiya z plastiku nie nadaje się do niczego, bo jest zbyt elastyczny, i przy minimalnych zmianach w modelu zaczyna przy wyższych obrotach tłuc o podwozie. Jedynym rozwiązaniem jest zakup wałka alu - ale oryginalnego - nie jest drogi. A co do luzów i zużywania się od tego zębatek - przepraszam, ale nie masz pojęcia o czym piszesz.



Bartosz Majewski - Sob Paź 14, 2006 11:08 am
" />Wałek oryginalny Tamiya? Przecież napisałem o nim i również ma luzy. Co do częsci GPM mam inne zdanie. Kupowanie np. oryginalnych, alu drążków za 283 zł to przesada. Lepiej chyba kupić GPM za 60 zł i dodać jeszcze łożyska do nich za pare złoty. Może i Tamiya jest lepsza w wykonaniu od GPM, ale ta jakość chyba nie jest warta 3-4 razy wyższej ceny. A co do szybszego zużywania się zębatek to nie jest tylko moje zdanie. Sam widze po swoich różnice.



tester - Nie Lis 26, 2006 3:02 pm
" />a wracajac do ladowarek molglbym dostac jakis link do
takiejj dobrej i nadajacej sie wlasnie na zawody?
zlizaja sie swieta i zamierzam sie cos kupic :]



Paweł Jakubowski - Nie Lis 26, 2006 7:37 pm
" />o co chodzi z tym GPM ??
a co do ładowarki to ja używam: http://www.zabawki-modele.pl/catalog/pr ... 4a5c10e4b7
tyle, że nie pokazuje ile naładowało (nie ma wyświetlacza LCD) i rozładowywuje tylko 1A.
Powered by WordPress, ©