ďťż
Rallycross - jaki model??
FredS - Pią Lis 13, 2009 8:27 pm " />Wiem że postów o tej tematyce było b. dużo, ale niestety nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na pytania które mnie nurtują. Miałem parę modeli QD(po prostu zabawek) i od 2 lat czytam "namiętnie" fora internetowe i poradniki - wszystko co daje wiedzę o R/C. Chciałbym aby ktoś mi doradził jakie podwozie kupić żeby zrobić z niego model który jeździłby po różnych nawierzchniach: od równego asfaltu poprzez dziurawy beton, glinę, żwir, etc. na pisku skończywszy (odpowiednik rajdówki w rzeczywistym WRC). Najczęściej spotyka się podwozia TT-01, TL-01, TB-01 i CE-10. Zastanawiam się które najlepiej nadaje się na bazę do budowy rajdówki?? Istnieje wiele innych podwozi jak np. TB Evolution V i mam pytanie jakie kupić żeby mieć pewność że lepszego wybrać nie mogłem. I co musiałbym zmienić w podwoziu żeby zrobić z niego odpowiedni model do rajdów?? Proszę o odpowiedź jak najwięcej rad i uwag. Z góry dziękuje. Z poważaniem, FredS. luke - Pią Lis 13, 2009 11:09 pm " />Malo czytales chyba zadne z powyzszych nienadaja sie na rajdowke oczywiscie jezdzic sie da ale ilosc wlozonej pracy i pieniedzy bedzie niewspolmierna do przyjemnosci z jazdy. Jesli chcesz malo serwisowac i miec model ktory spelni powyzsze wymagania czyli od jazdy po rownym asfalcie lub dywanie do szutrow (oczywiscie takich w miare mozliwosci on-roada wiadomo ze buggy go objedzie na luznych nawierzchniach) dodatkowo z pelna mozliwoscia regulacji i ukladem przeniesienia napedu znoszacym mocne silniki to team losi xxx-s. HPI Polska - Sob Lis 14, 2009 7:53 am " />Strada TC 1/10 RTR Electric Touring Car With 2-Pin EU 240V Charg RTR E10 with NISSAN SKYLINE R32 GT-R (Painted/200mm/CE- 3pin) Koła lub opony typ Rally FredS - Sob Lis 14, 2009 1:08 pm " />Bardzo dziękuje za odpowiedzi. Czytałem b. dużo a podałem tylko przykładowe najczęściej wybierane modele. http://www.defena.pl/sklep/product_info ... %20II.html czy ten model jest odpowiedni i może wie ktoś jak z częściami do niego?? I jeszcze jedno: chciałbym do tego modelu włożyć silnik http://www.lrp.cc/en/products/electric- ... t/details/ z regulatorem http://www.lrp.cc/en/products/electroni ... e/details/ czy nie jest to czasem za mocny silnik i co musiałbym zmienić żeby układ napędowy wytrzymał?? Chciałem jeszcze włożyć jakiś dobrze zabezpieczony pakiet Li-PO 4800mAh czy można więcej?? KiT - Sob Lis 14, 2009 2:08 pm " />do tego modelu kup ogumienie a potem idź na trasę rally jak się okaże, że to prędkość modelu jest ograniczeniem a nie Twoje umiejętności to wtedy zmieniaj silnik i regulator. Gzza - Nie Lis 15, 2009 12:33 am " />Tylko w sklepie Defena już tego modelu nie kupisz. Już bardzo dawno temu wycofali się z Losi. Sprawdź tutaj: http://www.scorpio-polska.pl/podrobnost ... &kat_typ=0 Nie wiem, czy dostaniesz ten model w innym polskim sklepie, poszukaj. FredS - Nie Lis 15, 2009 10:39 am " />Właśnie szukałem i znalazłem tylko ten 1 sklep;/ czyli losi xxx-s jest najlepszą bazą do budowy modelu rally?? HPI Polska - Nie Lis 15, 2009 12:47 pm " />Każdym modelem on-road możesz jeździć rally. Modele na pędzane paskiem ze względu na zabrudzenia nie są preferowanym rozwiązaniem. Dodatkowe zabudowanie układu przeniesienia napędu pociąga za sobą dodatkowe koszty. I tak jest właśnie w proponowanym przez Ciebie modelu. Pytanie po co przepłacać. Czy nie lepiej kupić model napędzany na wałek który jest o połowę tańszy i nie wymaga dodatkowych zabezpieczeń. Z praktycznego punktu widzenia w czasie użytkowania modelu Rally (wyścigu) większe znaczenie będą miały opony ich jakość i stan niż model jakiego używasz. W skali całego sezonu nie bez znaczenia są też ceny części zamiennych oraz ich dostępność. Reszta to tylko marketing Gzza - Nie Lis 15, 2009 2:06 pm " /> ">Każdym modelem on-road możesz jeździć rally. Modele na pędzane paskiem ze względu na zabrudzenia nie są preferowanym rozwiązaniem. Dodatkowe zabudowanie układu przeniesienia napędu pociąga za sobą dodatkowe koszty. I tak jest właśnie w proponowanym przez Ciebie modelu. Pytanie po co przepłacać. Czy nie lepiej kupić model napędzany na wałek który jest o połowę tańszy i nie wymaga dodatkowych zabezpieczeń. Z praktycznego punktu widzenia w czasie użytkowania modelu Rally (wyścigu) większe znaczenie będą miały opony ich jakość i stan niż model jakiego używasz. W skali całego sezonu nie bez znaczenia są też ceny części zamiennych oraz ich dostępność. Reszta to tylko marketing Jak na razie to sam marketing leje się z Pana wypowiedzi. Model napędzany wałkiem bez osłony zębatek (Maverick i E10) nie wymaga dodatkowych zabezpieczeń? Przerabiałem to, zębatki muszą być osłonięte, inaczej co chwilę trzeba wydłubywać z nich kamyki. XXX-S ma już fabrycznie zabudowany napęd, więc to jest tak naprawdę model, który nie wymaga dodatkowych zabezpieczeń. A reszta udogodnień i jakość wykonania tylko wzmacnia jego pozycję i cena tych udogodnień jest łącznie bardzo atrakcyjna. FredS, wejdź tu: http://www.slipstreamrcshop.co.uk/elect ... .php?cat=2 i zobacz, na który model możesz sobie pozwolić, do którego są dostępne gotowe osłony innerbody/raincover i problem z głowy. Jeszcze sprawdź, w którym modelu można uzyskać rozsądny prześwit ok. 2 cm. Chyba że lubisz rzeźbić w plastiku, bo do "tanich" modeli na wałek będziesz musiał dostrugać osłony na same zębatki albo na całą wanienkę. HPI Polska - Nie Lis 15, 2009 3:14 pm " /> W swoim poście pisałem o różnicy wałek â pasek. Napęd na wałek nie wymaga specjalnej osłony. Pasek - tak Jeśli chodzi o szczegóły to w modelu E-10 napęd jest całkowicie osłonięty. W modelu Strada jedynie zębatka zdawcza/odbiorcza mogła by być do wysłonięcia. Wystarczy 15 minut zabawy z plastikową butelką od CocaColi i opalarką a będziesz osłonka lub całą wewnętrzna karoseria . Sugeruję jedynie że ponoszenie kosztu kilkuset zł za osłonę paska w XXX-S jest dość drogim rozwiązaniem. Oczywiście każdy może mieć inne zdanie. KiT - Nie Lis 15, 2009 3:46 pm " />E10 nie proponowałbym do rally bo się w tym temacie nie sprawdził. Był jeździł i szybko się go pozbywano. Z modeli które dają radę w tym temacie niezależnie od klasy (s2000 czy WRC) to TC4, XXX-S HPI Rally RS4 i TA-04 (ten ostatni coraz mniej popularny), w S2000 TF-5 jest też częstym wyborem. Były są i jeżdzą DF-03RA, TT-01, Cyclone-S, TC-5, TB-01/02 ale ich awaryjność lub brak uniwersalności eliminuje je powoli z rally, albo są jednostką na jeden rodzaj nawierzchni (jako drugi, trzeci model), albo niszowym rozwiązaniem. Jakoś obecnie nie są bardzo popularne ani w Wawie ani w Toruniu, gdzie są dwie najbardziej rozwinięte ligi rally. XXX-S nie dlatego jest świetny do rally że ma osłonę na pasku ale dlatego, że jest mało awaryjny, ma tak umieszczone łożyska, że się szybko nie zacierają, ma tak zrobiony układ kierowniczy, że nie nie blokuje, ma tyle miejsca na pakiet, że można stosować różne rozwiązania, jest tak wyważony, że nie trzeba strasznie główkować z rozmieszczeniem elektroniki, ma takie własności regulacyjne, że sprawdza się na każdej trasie. Jak chcesz kupić jeden model i jeździć nim wszędzie to właśnie XXX-S powinien być pierwszym branym pod uwagę. Jak wolisz TC-4 też się sprawdzi. FredS - Nie Lis 15, 2009 7:20 pm " />Nie wiem w końcu co wybrać:/ bo jednak wałek napędowy ma sporo plusów w rally. ale jeśli zabudowa paska jest tak dobra w xxx-s. hmmm dylemat. Stanisław Białowąs - Nie Lis 15, 2009 7:50 pm " />Pan Dariusz proponuje E10 bądź Stradę zamiast XXX-S (jeżeli dobrze zinterpretowałem)? Deczko dziwne porównanie, Łoś a E10 to chyba trochę inna liga. XXX-S ma zabudowany pasek-brak problemów z syfem w napędzie. Jeżeli chodzi o TC4, to też dobry model. Można się uprzeć, wstawić długi wahacze do wersji 200mm i uzyskać jeszcze większy prześwit. Decyzja należy do Ciebie. Łoś ma chyba troszkę mniejszy promień skrętu, ale TC4 ma lepszy dostęp do części. Oba sprawdzą się dobrze, trzeba je tylko odpowiednio przygotować. FredS - Nie Lis 15, 2009 8:59 pm " />Jestem wdzięczny za waszą pomoc. Prosił bym jeszcze o wypowiedź tych forumowiczów którzy korzystali z losi xxx-s i TC-4 i mogą się o nich wypowiedzieć w oparciu o doświadczenia. KiT - Nie Lis 15, 2009 9:05 pm " />co chcesz konkretnie wiedzieć na temat tych dwóch konstrukcji? FredS - Nie Lis 15, 2009 9:31 pm " />Dostępność części, awaryjność i jak bardzo można je zmodyfikować. Ogólne informacje użytkownika. Wady i zalety obu konstrukcji. Z góry dziękuje. KiT - Nie Lis 15, 2009 9:56 pm " />TC4 - dobra dostępność części, dwa niezależne źródła w kraju, sporo na ebay'u po bardzo atrakcyjnych cenach; - awaryjność, łożyska w kołach taka sobie trwałość, półosie z tworzywa to nieporozumienie do wymiany na duralowe (nie mylić z aluminiowymi) lub stalowe oraz plastikowe kubki dyferencjałów na metal. Zaporowa jak dla mnie cena utwardzanych kulek do dyferencjałów, więc polecam wstawić ceramiczne, trzymają dwa trzy lata jazdy. Jak lubisz wydawać pieniądze to, możesz rozbudować: - wersja podstawową dość ciężką, do wersji FT ale to inny poziom cenowy, chociaż na ebay'u można było za 600zł trafić - warto zmienić: mocowanie wahaczy na alu, dołożyć tunel chłodzący silnik, oraz amortyzatory do wersji VS2 ( tu zdania są podzielone większość uważa, że jak zmieniać to na TRF Tamiya). - do wersji TC4 jak i TC4FT dostępny jest raincover. Wady: - spora masa TC4 w wersji podstawowej; - przyczepność tylniej osi (to się nazywa, że wozi tyłkiem w zakrętach) - trzeba się czasami namęczyć by uzyskać dobry promień skrętu; - seryjne amortyzatory..... bywa że ciekną, ja nie trafiłem ale ludzie narzekają; Zalety: - pełna regulacja; - niewielki luzy w układzie kierowniczym; - sporo miejsca w modelu; - bardzo wytrzymała płyta; - dobrze wyważony model; - po przebudowie łyka mocne silniki (dyferencjał i półosie); - w sumie tani w utrzymaniu; - duża ilość dostępnych ustawień dla różnych torów i warunków do przejrzenia w sieci; - sporo osób nim w rally jeździ więc pomogą jakby co; a XXX-S może Adrian opisze... luke - Nie Lis 15, 2009 10:59 pm " /> ">Pan Dariusz proponuje E10 bądź Stradę zamiast XXX-S (jeżeli dobrze zinterpretowałem)? Deczko dziwne porównanie, Łoś a E10 to chyba trochę inna liga. XXX-S ma zabudowany pasek-brak problemów z syfem w napędzie. Jeżeli chodzi o TC4, to też dobry model. Można się uprzeć, wstawić długi wahacze do wersji 200mm i uzyskać jeszcze większy prześwit. Decyzja należy do Ciebie. Łoś ma chyba troszkę mniejszy promień skrętu, ale TC4 ma lepszy dostęp do części. Oba sprawdzą się dobrze, trzeba je tylko odpowiednio przygotować. Do TC4 niewychodzil set na 200mm tylko do TC3 a wahacze w tych modelach sa inne. Z tym promieniem skretu to tez srednio prawda bo stawialbym predzej na xxx-s zreszta Kajman ma i xxx-s'a i tc4ft napewno moze porownac Jesli chodzi o brednie Pana Flisiaka to prob z E10 w rally bylo kilka i te podwozia nawet w rekach czolowych kierowcow poprostu albo nie konczyly imprez albo lapaly defekty na os i wyniku z tego niebylo. Strada nic lepszego nie reprezentuje. KiT - Nie Lis 15, 2009 11:29 pm " />TC4 można ofsetować po 4mm i dać trochę inne koła (opony GM do rally na felgach od tamiya buggy - mieszczą się w 75mm - choć te już nie są produkowane) wtedy jest 200mmm ale nie widzę sensu takiej operacji dla samego ofsetowania. Dla tych opon to inna historia .... FredS - Pon Lis 16, 2009 8:26 pm " />Dzięki bardzo!! jeszcze prosiłbym o opis xxx-s'a:D Maciek Czernik - Pon Lis 16, 2009 10:09 pm " />Losi XXX-S to bardzo dobry wybór do rally, jeździłem z bezszczotką 9,5 na pokładzie i model fruwa - z tunningu do rally to można się pokusić o trochę dłuższe amortyzatorki i zrobić sobie innerbody na elektronikę. Pasek ( jest tylko jeden ) i zebatki są bardzo dobrze zabezpieczone przed brudem i kamykami, co do piasku to tanimi domowymi sposobami trzeba troszkę uszczelnić gdzie niegdzie. Tylko decydując się na Losi pamiętaj o jednym - to jest amerykanin pełną gębą wraz z calowymi śrubkami - więc dodatkowy wydatek komplet wszystkich kluczy i śrubki/nakrętki też nie tak szybko kupisz w "metalowym" podobny temat viewtopic.php?f=24&t=45554 luke - Pon Lis 16, 2009 10:22 pm " />Sruby z czasem mozna sobie na metryczne wymienic wlasnie te z metalowego. Fakt na poczatek bodajze 3-4 wymiary imbusa calowego trzeba kupic. KiT - Wto Lis 17, 2009 7:25 am " />generalnie TC4 też jest calowy. IMHO do każdego modelu trzeba kupić porządne imbusy inaczej wydatek w śrubach dużo większy będzie. Czy kupisz calowe czy metryczne te same pieniądze. Co do śrub z Metalowego, jeszcze jak jeździłem Tamiya to moje doświadczenie z nimi było mieszane. Te "zwykłe" w porównaniu z tymi z modelu wyginały się jak plastelina, podobnie dokładność i głębokość naciętego gwintu pozostawiała wiele do życzenia. Utwardzane i molibdenowe, sprawowały się dużo lepiej, szczególnie te ostatnie. Jednak ich cena wcale nie była aż tak konkurencyjna. A do ich docinania na potrzebny wymiar konieczna była dobra tarcza do dremel'a. FredS - Wto Lis 17, 2009 9:05 am " />Mógłby jeszcze ktoś powiedzieć o wadach losi xxx-s??? I który z tych modeli lepiej znosi warunki rally?? Na razie jestem skłonny kupić xxx-s bo jest lżejszy i wad ma mało albo porównywalną ilość z TC4. luke - Wto Lis 17, 2009 9:17 am " />Zwrotnice wahacze chuby jak w kazdym modelu powinienes miec kpl na zapas, dodatkowo zapasowy pasek bo po kilku wcieciach potrafi sie zerwac taki urok jednopaskowego napedu. Trzeba pamietac ze zebatki odbiorcze pasuja tylko do xxx-s bo sa zintegrowane z kolem pasowym ale wystepuja i w module 48p i 64p ( na zapas 2szt w skrzynce). To tak z doswiadczen znajomych przy katowaniu podwozia na mocnym silniku 4.5-6.5T @ lixx. Noi dyfry nieodpowiednie serwisowanie i regulacja zemsci sie spaleniem. Wiadomo przy slabszych silnikach usterek bedzie mniej lub beda rzadsze na blaszaku to pewnie uznasz podwozie za niezniszczalne KiT - Wto Lis 17, 2009 11:37 am " />z wad można wymieć taki sobie dostęp do części w kraju dla xxx-s, Narzekano na jakieś problem z doborem długości paska (domyślam, się, że jest on inny dla innych średnic kół pasowych, które można mieć różne). Zajżyj tutaj: http://www.torunrallyteam.fora.pl/nasze ... ,1867.html http://rajdyrc.pl/forum/viewtopic.php?t ... light=xxxs http://rajdyrc.pl/forum/viewtopic.php?t=1775 luke - Wto Lis 17, 2009 12:05 pm " />Sprawdzone dlugi (czarny) pasek plus duza rolka napinacza i napinacz na 2 zamiast na 1 lozysku i po sprawie. Adam Jugowski - Wto Lis 17, 2009 12:22 pm " />Jak łoś za mną przemawia, tak TC-4 nie. 3 osoby go u nas miały. Jeden sprzedany, bo nigdy nie mógł ukonczyc rajdu, drugi jezdzi okazyjnie a trzeci wiecznie stoi w garazu i nie jezdzi... Co do uniwersalnej i najlepszej rajdowki... nie ma takiej. Eryk jezdzi super przygotowanym TA-04 i genialnie smiga. z Krk, Kuba smiga podstawowym TB-01 i czesto wygrywa. Pawel zrobil model Handmade bazujacy na podzespolach HPI i CC i juz drugi raz z rzedu zostal mistrzem. 1- umiejetnosci 2- podwozie. Tak naprawde jakie ono bedzie i jak bedzie sie spisywalo zalezy tylko od Kierowcy i jego smykalki. Co moge polecic od siebie? Szczerze, nie wiem. Producenci czesto sceptycznie podchodza do tematu rajdow. Oczywiscie powstalo kilka firmowych projektow. np: moje Kyosho TF-5. Na pewno rajdowka wymaga wiele pracy, pomyslowosci i troche kasy. To troche jest uzaleznione od stopnia przerabiania auta. Przerobilem juz kilka samochodow rajdowych. W przyszlym sezonie chce wystartowac oska. Tamiya M-03M. Bardzo zwrotny samochod z ciekawymi predyspozycjami. Bedzie to spory concept ale pozyjemy, zobaczymy. FredS - Wto Lis 17, 2009 8:19 pm " /> ">Jak łoś za mną przemawia, tak TC-4 nie. 3 osoby go u nas miały. Jeden sprzedany, bo nigdy nie mógł ukonczyc rajdu, drugi jezdzi okazyjnie a trzeci wiecznie stoi w garazu i nie jezdzi... Czy w tym fragmencie jest mowa o losi xxx-s czy TC-4?? Gensior - Wto Lis 17, 2009 8:24 pm " />Chyba oczywiste że o TC-4:) KiT - Wto Lis 17, 2009 8:56 pm " />nie demonizowałbym TC-4. Fakt, nie jest to model dla osoby które nie wie co max zakres wychylenia, zwrotnicy, nie umie zmontować dyferencjału, lub źle ustawia odstęp między zębatkami. Ale awaryjnym bym go nie nazwał. Trzy modele bez mrugnięcia zniosły 10 dni jazdy po 3 godziny dziennie po parkowych alejkach. Serwis polegał na czyszczeniu i zmianie akumulatora. Raz się jeden wentylatora zatarł. Ostatnio dwa były na treningu na hali Warszawianki od 12:00 - 16:30 dzwonów sporo i tylko wypadający akumulator po kraksach był bolączką. W modelu trzeba wymienić to napisałem w pierwszym akapicie postu o TC4 i nie sprawia problemów. Natomiast trzeba go umieć ustawić, a wielość opcji faktycznie może dezorientować i prowadzić w ślepą uliczkę jak ktoś się do tego weźmie bez głowy. W tym kontekście xxx-s więcej wybacza. Ale też sprzęgło i amorki trzeba do niego dokupić. FredS - Wto Lis 17, 2009 8:58 pm " />Ja proszę o jak najwięcej opinii. Jestem bardzo wdzięczny za już nadesłane. Zbliżam się do wyboru ale, jeszcze parę opinii by się przydało. KiT - Śro Lis 18, 2009 9:31 am " />Myślę, że nie ma sensu męczyć tematu, każdy kto miał w ręce 2-3 czołowe modele rally powie, że: - zawsze coś musisz poprawnić; - zawsze coś musisz zaszczelnić; Najwięcej wskazań będzie miał XXX-S potem TC4 i TF-5 reszta z różnych względów dalej. FredS - Śro Lis 18, 2009 7:52 pm " />Dzięki wielkie. Tylko mam jeszcze jedno pytanie warto od razu inwestować w Li-Po i dobrą ładowarkę. A i jeszcze co do aparatury od razu porządną 2.4GHz?? KiT - Śro Lis 18, 2009 10:55 pm " />tak, tak, jak szykujesz się na zawody to tak. FredS - Czw Lis 19, 2009 2:54 pm " />Tylko który z tych pakietów http://modele.sklep.pl/product_info.php ... ts_id=4940 czy http://modele.sklep.pl/product_info.php ... ts_id=9484 i jaką do nich ładowarkę. KiT - Czw Lis 19, 2009 8:08 pm " />jak na zawody na halę to nie masz wyboru bo będzie obowiązkowe hardcase. Choć uważam, że ten pakiet nie wart tych pieniędzy. W rally nie ma z tego co wiem ograniczeń co to obudowy Kokam ma od dawna ustaloną renomę jeśli chodzi o wydajność prądową, jeśli chodzi o trwałość to różnie z nim bywa z moich doświadczeń. Ale to generalnie dobry pakiet. Pytanie czy potrzebujesz aż tak drogiego zasilania. Naprawdę można urwać 30% z tej ceny. Ja mam Trunnigy softcase 5000mAh 25C i sobie chwalę. Gzza - Czw Lis 19, 2009 9:16 pm " />Mogę pokazać linki do pakietów, które sam znalazłem, szukając w miarę taniego zasilania. Od razu mówię, że nie znam rzeczywistej jakości tych pakietów, dzielę się po prostu tym, co sam znalazłem w rozsądnych cenach po przeszperaniu polskich sklepów. Osoby, które miały z tymi pakietami do czynienia, mogą wypowiedzieć się na temat ich jakości i ułatwić Tobie wybór. LI-POL RAY 5000mAh/7.4V 25CCAR LiPo 5000mAh 7,4V 20C with hard case IP8540126-StickPack 4000-20C 2S 7.4V FullyMax Li-Pol 7.4V 5400mAh 20C(40C) Car Series Dualsky 4000mAh 20C 2S1P 7.4V Yeah Racing Li-Pol 7,4V 5000mAh 25C Li-Pol 2S 4500 mAh eXtreme Power - 25 C Li-Pol 2S 5300 mAh eXtreme Power - 22 C I tak jak napisał KiT, na allegro lub do sprowadzenia z hobbycity można niedrogo dostać pakiety Turnigy. FredS - Czw Lis 19, 2009 9:33 pm " />A moglibyście podzielić się doświadczeniami gdzie kupujecie?? Może macie jakieś sprawdzone sklepy gdzie jest w miarę tanio?? KiT - Pią Lis 20, 2009 8:40 am " />Nie ma tak, że wszystko w jednym sklepie jeśli chodzi o pakiety to ostatnio kupiłem od Przemka Morawskiego i polecam ten kontakt. Kupuję też na hobbycity oraz w kilku zaprzyjaźnionych sklepach z rc lotniczym (ale tam jestem już traktowany jako stary dobry klient więc oferta dla mnie nie jest typowa ;L ) FredS - Pią Lis 20, 2009 4:46 pm " />Tylko że ja mieszkam w takim mieście gdzie jest 1 sklep RC (słownie jeden) i ceny mają z sufitu:/ i nie mam porządnego sklepu w promieniu 80 km;/ Co za tym idzie tylko sklepy internetowe. Polecicie jakieś?? A i jeszcze jedno(w miarę zbliżania się do zakupu pytań narasta) czy do zwykłego silnika z losi xxx-s mogę zamontować Li-Po 5300mAh?? nic się nie stanie?? Tomek Lipert - Pią Lis 20, 2009 5:48 pm " />Z silnikiem nic. Będziesz potrzebował monitor/sygnalizator spadku napięcia. FredS - Pią Lis 20, 2009 8:07 pm " />Musi być odpowiedni do pakietu?? Gensior - Pią Lis 20, 2009 8:14 pm " /> ">Musi być odpowiedni do pakietu?? Ilość cel, ten ma od 2s, do 4s. http://allegro.pl/item817565627_miernik ... er_4s.html FredS - Pią Lis 27, 2009 6:40 pm " />Model który mam zamiar kupić jest w wersji ARR bez napędu i wyposażenia RC. Prosiłbym żeby ktoś mi powiedział co muszę dokupić na starcie żeby można było pojeździć. I czy w takim wypadku kupować od razu silnik bezszczotkowy? KiT - Pią Lis 27, 2009 6:55 pm " />Co do modelu to możesz już kupować bo tu się niewiele zmieni, co do napędu poczekaj bo właśnie się klarują przepisy na przyszły rok, jak się wyklarują to będzie wiadomo, co masz kupować. Tutaj musisz trochę cierpliwości wykazać. Rozejrzyj się za aparaturą i serwem w tzw międzyczasie FredS - Wto Gru 01, 2009 8:28 pm " />Właśnie czy aparatura i serwo muszą być bardzo zaawansowane(nowe) czy mogą być mniej zaawansowane(nowe) czy lepiej kupić dobrej jakości "używkę"? KiT - Wto Gru 01, 2009 10:12 pm " />Aparatura... mam jedną nową trzy używki w rc auto dwie nowe i dwie używki w rc fly i nie czuję różnicy. Grunt by była dobra. |