ďťż
ranking producentow samochodow RC




Rafał Piesio - Śro Gru 03, 2003 7:13 pm
" />Jako, ze planuje w najblizszym czasie zakup auta z silnikiem spalinowym 1:10 do jazdy po plaskich nawiezchniach, a jest kilku liczacych sie producentow (Tamiya, Graupner, Kyosho, Yokomo, HPI itd.) chcialbym wczesniej zebrac mozliwie duzo informacji - rowniez od uzytkownikow modeli tych producentow - pytanie kieruje glownie do bardziej doswiadczonych kolegow (przypuszczam, ze od czasu do czasu ktos z nich zaglada do tego forum ): ktora firma waszym zdaniem produkuje:
1. najlepsze (bez wzgledu na cene) modele on-road?
2. modele on-road najlepsze biorac pod uwage stosunek cena/(jakosc + osiagi)?

Bylbym wdzieczny za krotkie charakterystyki ogolne tych firm. Wiadomo - nie da sie uniknac subjektywizmu - w mysl zasady "kazda pliszka...", ale jesli ktos jezdzil modelami roznych produmentow, zawsze ma jakies rozeznanie...

dziekuje z gory




Rafał Malczyński - Śro Gru 03, 2003 8:54 pm
" />Ja sie nie znam na spalinowych za dobrze, ale wiem troche :
- jednym z lepszych bez wzgledu na cene jest firma SERPENT - maja drogie modele, ale z tego co wiem to większosc osób na nich jeździ cena Serpenta 950 to 1000e a to foto:

- co do modelu cena/jakosc to slyszalem ze do dtma niezy jest np. ASSO NTC3, Yokomo i pare innych...



Paweł Pakulski - Śro Gru 03, 2003 9:53 pm
" />Raflee co do tego Serpenta to akurat ósemka, ale rzeczywiście ta firma
jest w czołówce spalinówek 1:8 i 1:10.

Do RafalPie : Daj ten temat na http://www.rccars.balta.pl/forum jest tam kilka osób które jeżdżą w tej klasie i pewnie mogą ci coś doradzić.



Olo - Czw Gru 04, 2003 7:27 am
" />Ja sądze że Yokomo też jest całkiem dobre




_marcin_ - Czw Gru 04, 2003 11:48 am
" />olo, a jakie ty masz doświadczenie z tym yokomo, że się wypowiadasz...

ja koledze za nawet rozsądną cenę mogę polecić podwozie CR 4 firmy carson...

http://www.rc-tamiya.de/testcarson/incl ... 7a57c741a1 (ten co tu pokazuję to seria limitowana, normalna cr 4 jest w czarnych barwach i nie posiada elektrycznego startera... to chyba najważnmiejsze różniece)

mam podobne tylko przystosowane do terenow... i jestem zadowolony z wykonania poszczególnych alementów... a w tym jakość wykończenia stoi na jeszcze wyższym poziomie... poza tym produkuje je nasz zachodni sąsiad więc części też są dośc ławo dostepne... moze co jedynie przeszkadzać ten elektryczny starter, troszkę on waży... napęd przenoszony jest przez wałki... i z teog co tam widże posiada dwubiegowy automat i napęd na 4 koła... autko takie bez elektroniki kosztuje niecałe około 270 euro (standardowe), a seria limitowana chyba troskzę ponad 300



Rafał Piesio - Czw Gru 04, 2003 10:25 pm
" />tak sie sklada, ze mam wlasnie katalog Kyosho - myslalem, ze ta firma ma lepsza opinie , a tu takie baty...

wypatrzylem sobie juz nawet wstepnie model na podwoziu V-One S z nadwoziem Astry (rozumiem, ze skoro w opcjach dodatkowych nie ma np. lozysk kulkowych to znaczy ze sa w standardzie, bo np. znajduje sie tam opcjonalna 2-biegowa skrzynia, ktorej nie ma w standardzie)

a co sadzicie o autkach firmy CEN? jak wyglada sprawa czesci zamiennych/akcesoriow? na http://www.gmmodels.co.uk/ wypatrzylem cos takiego:

CT4-S Touring Car Ref: CT4-S
CEN Racing has changed the Nitro Touring Car racing world. CEN introduces the all newly designed CT4 S. This State-of-the-art Ready To Run sedan incorporates months of extensive testing from all parts of the world to bring you the fastest, most reliable car on the market. This high-performance Ready-To-Run nitro sedan is based on the race proven CT4 R race kit design. The CT4-S on-track performance surpasses all other models in its class. This is the fastest Ready To Run available, reaching speeds up to 70 MPH out of the box. This is achieved by using our newly engineered huge 2.5 Big Block 3 ports "Lighting" engine in conjunction with an adjustable lightweight 2-speed transmission. .21 class engines will bolt directly into the CT4 S. (Optional parts required) Many tuning options have been built into the chassis design to allow the driver to adjust to any track conditions.

We have ran this car ourselves and found the
handling and performance to be exceptional straight from the box!

Features

Super solid 3mm hard anodized aluminum chassis
Hard anodized aluminum upper deck
Race proven 3 belt 4WD system
Adjustable light weight 2 speed transmission
Adjustable race style oil filled shocks
Front and rear spider gear differentials
28 precision ball bearing
Cutting edge pivot ball suspension design
Front and rear .080 race style anti-roll bar
High Flow manifold with racing tuned pipe
Ultra low CG design
Racing style 75cc fuel tank w/ built in stone filter
Extremely stiff light weight racing wheels
Super soft"V" tread tires
Adjustable down travel "droop"
High impact foam bumper
Fiber brake sidk for extremely aggressive braking
Specifications

Four wheel drive (3 belt drive train)
Bevel gear differentials
Wheelbase 260mm (10.24")
Width 196mm (7.72")
Weight 1900gm (67.8oz)
Ground Clearance 8mm (0.31"")
Tires 26mm (1.02") width x 65mm (2.56") diameter
CEN Racing NX-15 "Lightning" engine
Big Block 2.5
SG shaft

3 Ports
True ABC construction

Dual precision crank bearings
Rear exhaust

35000RPM
Slide Carb.

RTR:
Includes fitted radio gear, servos and transmitter

Price: £255.31
£299.99 (Inc. VAT)[url][/url]



Adam Jaszczurowski - Pią Gru 05, 2003 4:43 pm
" />no nie wiem skad narzekanie Kyosho FW-05R, oraz Fantom 2003 evolution sa porownywalne z serpentami, i chyba bija na glowe Yokomo ( tylko dlatego ze to sa nowe konstrukcje) a ogolnie faktycznie serpent 950, albo 710, obecnie jeszcze nizle sobie radzi HPI G40 (wygral jakies mistrzostwa ostatnio) ale to sa chyba glowne marki i modele
Powered by WordPress, ©