ďťż
Regulacja silnika 4.6 MGT
Triceq - Wto Lip 22, 2008 9:59 am " />Witam, Po jeździe w błocie postanowiłem rozebrać model i go przeczyścić, z silnika zdjąłem tylko głowice i przepłukałem preparatem silnik., standardowy od TA 4.6 Bo złożeniu wszystkiego w całość postanowiłem jeszcze raz wyregulować silnik, więc wróciłem do ustawień fabrycznych, czyli (chyba) iglice ustawione na równo z obudowami śrubek, a śrubka od jałowego równo z obudową iglicy od niski obrotów. To jak wcześniej chodziło bardzo przyjemnie tak teraz zachowanie jest dla mnie zagadką. Otóż gdy próbuję ruszyć silnik się zalewa, przynajmniej tak myślę bo gaśnie, czyli wkręcić śrubkę od niskich obrotów. To wkręcam i próbuję ponownie i tu cyrki bo silnik sam się wkręca na wyższe obroty i nie myśli z nich schodzić. Jak dodam gazu na chwile spadają po czym znów sam sobie je podnosi, oczywiście aparatura wyłączona. Na razie nie mam pomysłu co może być nie tak. Dodam, że zaczyna się regulacje od iglicy wysokich obrotów, z tym, ze ja nawet ruszyć nie mogę przy standardowych ustawieniach iglicy od niskich. S.O.S. Monster-Truck - Wto Lip 22, 2008 5:17 pm " />no więc tak, ustaw sobie znowu fabryczne... Jak sie bedzie zalewał to przykręc o 1/4 obrotu HSN ("iglica od wysokich") Najpierw regulujemy HSN a dopiero pozniej LSN Chopper - Wto Lip 22, 2008 5:55 pm " />ustawienia fabryczne są inne dla każdego silnika... ja np. miałem HSN 4 obroty od na max wkręconej a LSN 0.5 mm wgłąb obudowy. jak nie możesz ruszyć to wkręcaj mu po trochę LSN ( tak po 1/8 obrotu) jak już zacznie jeździć zacznij normalnie regulować zaczynając od HSN pozdro Triceq - Wto Lip 22, 2008 8:50 pm " />Ok, kupiłem paliwo i jutro z samego rana idę regulować. Żeby mi tylko model nie uciekł. Nie mam jeszcze termometru, czy po ilości wydobywającego się dymu można stwierdzić czy ustawienia nie szkodzą silnikowi? Powinien wydobywać się olej z tłumika? O ile pamiętam, jak śmigał dobrze to z postoju dając w przysłowiową "rure" zostawiał ślad dymu na trawie (inaczej tego nie wytłumaczę), wyglądało jakby się trawa dymiła nawet po kilku/nastu sekundach, to nie był rozproszony dym. Chopper - Wto Lip 22, 2008 8:53 pm " />silnik ma dymić. nie jakoś strasznie, ale w kadym zakresie obrotów ma sie wydostawać dym. kup sobie termometr Piotr Owcarz - Wto Lip 22, 2008 9:22 pm " />Na forum nie da się tak określić ile ma dymu wydostawać się, najlepsze dla ciebie wyjście będzie kupić termometr. Triceq - Śro Lip 23, 2008 8:36 am " />a czy możliwa jest sytuacja, że dymu jest "mało" a model ma bardzo dobre osiągi? Tzn, czy można tak niechcący ustawić silnik na bardzo dobre osiągi, a jednocześnie dać za małą dawkę paliwa aby było odpowiednie smarowanie i chłodzenie? Czy to raczej idzie w parze, że idealną moc uzyskuje się przy wystarczającej dawce paliwa? |