ďťż
Regulacja silnika savage X4.6




macmac - Sob Kwi 25, 2009 1:36 pm
" />Witam
Przy regulacji sava mam dziwną sytuację: reguluję zgodnie z instrukcjami producenta (filmy instruktarzowe HPI + instrukcja obsługi). Model jeździ coraz lepiej aż w końcu:
1. Słabo skręca i słabo hamuje.
2. Po rozgrzaniu ma b. wysokie jałowe obroty (nawet pomału jedzie do przodu).
3. Mam 2 grzałki i przy jednej świece świecą mocniej. Próbowałem z różnymi akumulatorami. Czy to możliwe, że nowa grzałka może być 'do chrzanu' bo zżera gdzieś moc akumulatora zanim dojdzie ona do świecy? stara wysłużona świeci dużo lepiej mimo, że jest w strasznym stanie wizualnym.

Ad1. czy to możliwe, że to wina słabnących aku w odbiorniku (koszyk 4 x AA2500mAh GP)? Jak sprawdzić domowym prostym sposobem stan naładowania akumulatorów? Prosty miernik pokazuje napięcie 1,2V ale wiadomo, że bez obciążenia tak może być. Akumulatory zawsze łąduję - proszę się nie śmiać bo jestem początkującym kierowcą modeli - za pomocą bezprzewodowej myszki do komputera w którą wkładam po 2 akumulatory. Planuję zakup pakietu 6V do odbiornika, ale najpierw muszę się rozejrzeć za jakąś nienajgorszą ładowarką, która by obsłużyła ten pakiecik jak i pakiet do roto (co proponujecie).
Ad2. Czy mam je próbować zniwelować śróbką, którą ustawia się min otwarcie przepustnicy?

Silnik ma przepalone ok 7 litrów paliwa Model Technics 25%. Ja przepaliłem ok 1 litr paliwa i narazie się nie zniechęciłem do tego hobby - dużo ludzi mi odradzało kupowanie spalinki jako pierwszego modelu bo wg nich mogę się szybko zniechęcić.
Myślę i mam nadzieję, że wasze porady i rozwiązania powyższych problemów pomogą nie tylko mnie ale również innym, świeżym kierowcom savów lub podobnych modeli spalinowych.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie wskazówki i porady.
Maciek




kiersno - Sob Kwi 25, 2009 7:52 pm
" />Witam!!
1.Przyczyna mogą być słabe serwa lub zasilanie ewentualnie coś z odbiornikiem/aparaturą
2.Pokombinuj z iglicą jałowych obrotów lub ustaw odpowiednio serwo gazu/hamulca.
3.Nie jestem pewien ale podejrzewam że jest to wina akumulatorka z którego pochodzi zasilanie. Jeden jest w stanie oddać więcej prądu a drugi mniej.

pozdr.
Powered by WordPress, ©