ďťż
Rolka




arat - 2007-01-20, 16:31
Jak nazywa się rolka w taurusie z 1993r z silnikiem 3.0, która znajduję się pod alternatorem po której biegnie pasek ?

Padło w niej łożysko i nie bardzo wiem po jakiej nazwie szukać jej w katalogu.




brolcio - 2007-01-20, 16:39
Tam są w sumie dwie rolki - jedna prowadząca druga napinacza - kiedyś w jednym z warsztatów dali mi info, że można spokojnie wymienić samo łożysko (w prowadzącej, natomiast w przypadku rolki napinacza sugeruje wymianę całego elementu - sprężyna z czasem się "starzeje").



Aandrzej3 - 2007-01-20, 18:15
Pod alternatorem jest rolka napinająca ,można w niej zmienić samo łożysko 6203 lub 6302 dokładnie nie pamiętam ale sprawdze.



arat - 2007-01-20, 20:29
Chodzi mi o rolkę prowadzącą, ta na napinaczu jest ok.
Znalazłem na allegro podobną rolkę, tylko czy będzie pasowała ?
http://allegro.pl/item155930757_nowa_fa ... _ford.html




Bogdan - 2007-01-21, 21:08
Arat - absolutnie nie musisz kupować nowych rolek. Juz dwa razy wymieniałem łożyska. Najmniejszych problemów. Kup za 10 zł nr. 6203 i wciśnij na prasce hydraulicznej. Nie wbijaj przypadkiem młotkiem, lecz wciśnij. Tak jest prawidłowo. Byłem w potrzebie, bo zamówiona dotarła o innej średnicy i jest OK. Łożysko to rozwaliło mi się zupełnie w trasie i dodatkowo spadł na jego krecące się resztki pasek i też się uszkodził - miałem przygodę na 2 dni postoju i ściąganie samochodu lawetą do mechanika. Teraz gdy tylko usłyszę podejrzany dzwięk w tej okolicy sprawdzam łożysko. A nawet jeśli nic się nie dzieje to też przekładam nowe po 30-40 tyś. Tamta przygoda zbyt dużo mnie kosztowała. Taką wymianę możesz wykonać również na drugiej rolce. Fakt, nie dotyczy to sprężyny, ale co do rolek będziesz miał pewność. Klucz oczkowy (chyba 18) + "breszka" (pasuje klucz do kół- jeśli macie takie same jak ja bo nie wiem) którą zwalniałem naciąg napinacza przy zakładaniu paska - to wystarczyło mi do de i montażu.



GAZDA - 2007-01-22, 03:24
a jak brzmi ten podejżany odgłos???



Bogdan - 2007-01-22, 07:32
chyba najlepszym określeniem bedzie "chrubotanie" - to w fazie końcowej, a wczesniej po prostu głośniejsze niż zazwyczaj odgłosy w okolicy pracującego paska. Ponieważ zdjęcie i założenie górnej, stałej rolki zajmuje około 10 min. można ostatecznie takową rolkę zdemontować i wówczas, mając je w ręku ocenisz stan samego łozyska.



RadAg! - 2007-05-06, 22:26
Wracam do problemu rolek. Otoz gdzies mi tam chrobocze/swiergoce. Pytanie:jak zydentyfikowac ktora rolka wydaje niepozadany dzwiek? Czy jest to zazwyczaj ta sama w wiekszosci Taurusow? Czy lepiej zeby szukac konkretnej halasujacej?



michal_5000 - 2007-05-07, 11:06
I mnie to interesuje, bo zielony Taurus strasznie zaczął chrobotać/świergotać...
Hm, muszę przyjrzeć się tym rolkom



Bogdan - 2007-05-08, 12:43
Rolka prowadząca w najlepszej cenie!
http://www.allegro.pl/item189741776_chr ... paska.html

Podstawowa cena to 120-130 zł.
Sprawdzić należałoby jedynie średnicę, bo z tego co pamiętam -gdy pytałem w Fenixie otrzymałem z kolei ja zapytanie jaka średnica! w/g tychże informacji występują dwie. Jedna chyba 8,2cm i kolejna -mniejsza. Nie pamiętam pozostałych szczegółów w jakich modelach(rocznikach) są te różnice.



Bogdan - 2007-05-08, 12:47
wysłałem do niego zapytanie o średnicę - zobaczymy co odpisze



coq_rouge - 2007-05-08, 13:28
Witam
Miałem Winstara, miałem podobne skrzypienia i okazało sie że to rolka stała od paska sie przycierała...
Zignorowanie tego spowodowało rozerwanie rolki i uszkodzeniem paska.
Nastepna oryginalna roleczka wytrzymała około 80 tys i też zaczęla wydawać dźwieki. reanimowałem ją wymieniając łożysko, wytrzymywała około 30 tys. Najlepiej jest znaleźć dobre łożysko kryte przeznaczone do pracy w ciężkich warunkach (ze smarem odpornym na temperatury) Niestety polskie łożyska długo nie wytrzymywały (smar typu ŁT 4 czt ŁT43 w temeraturze zaczyna przypominać kit i zamiast smarować daje dodatkowy opór) metoda jest odkrycie łożyska i napełnienie go smarem odpornym na wyższe temperatury (tylko nie grafitowym) to pomaga i żywotnośc wzrasta do około 100-150 tys
Łącznie przejechałem tym autkiem około 350 tys... wiec sposób jest juz przetestowany:)
teraz przesiaam sie na Byczka zobaczymy czy uda sie go zreanimować po wandalach...
Powered by WordPress, ©