ďťż
Roznica praktyczna.......




Tomala51 - Pon Paź 25, 2004 3:40 pm
" />witam
tak sie caly czas zastanawiam jaka jest roznica praktyczna pomiedzy regulatorem mechanicznym a elektronicznym.
Wiem ze elektroniczny nie ma opornika, podobno mozna na nim dluzej jezdzic i jest to skrzynia automatyczna. I nie rozumiem jednej rzeczy: w zaslyszanych opiniach przewija sie zdanie: "ze elektroniczny plynnie reguluje predkosc" a mechaniczny nie. Czy to znaczy ze lepiej przyspiesza, szybciej jezdzi??
Jaki jest koszt wymiany reg mechanicznego na elektryczny i odwrotnie???(lacznie z kupnem regulatora-moze byc uzywka) Czy potrzeba poza regulatorem inne czesci??

CZekam na wsze wypowiedzi

Pozdrawiam

Tomala Gdansk




Tomala51 - Wto Paź 26, 2004 7:11 pm
" />hmmm.....ciekawe czy doczekam sie jakijkolwiek odpowiedzi



SeQ_PL - Wto Paź 26, 2004 8:11 pm
" />ja vci odpowiem
wiec regiel mech ma opornik któr pożera prąd czyli z pakietu idze tak jak by jechał na pełnym gazie a w rzeczywistości jedzie wolniej tylko ja weźmiesz max to idze żywcem do silnika
a elektroniczny ma tą zalete ze jest płynna regulacja i nie ma opornika więc dłużej pojeździsz (jeśli nie jeździsz na maxie)
zmiana może kosztować od 200zł do 400zł



Olo - Śro Paź 27, 2004 2:07 pm
" />nawet do 800zł




Tomala51 - Śro Paź 27, 2004 2:10 pm
" />no i co nikt nic wiecej nie wie

chcialbym poznac opinie innych



Olo - Śro Paź 27, 2004 2:15 pm
" />Już mówie. Płynna regulacja to mniej więcej to samo co pedał gazu w samochodzie jak lekko dociśniesz jedzieś powiedzmy 5 km/h i jak tak dalej będziesz dociskał to i prędkość wzrośnie i tak samo jest w reglu elektronicznym. Jeszcze jedna sprawa to to że wymiana regla z elektronicznego na mechaniczny nie ma najmniejszego sensu bo mechaniczny jest pod każdym względem gorszy.



Dark_kNight - Czw Paź 28, 2004 3:02 pm
" />dokładnie... a z resztą w mechanicznym masz jakby 3 biegi, i szybkosc ich zmiany zalezy od predkosci serwa, ktore czasem sie rozreguluje, kable latają jak chcą i tak dlaej

w elektrycznym jak dasz pelny gaz to jedzie Ci od razu na pelnym gazie, a nie czekasz az serwo laskawie sie poruszy

mowie Ci jedyna zaleta regla mech. to cena... w ktora i tak nei warto inwestowac, lepiej go sprzedac, sprzedac jedno serwo, i kupic sobie regiel elektryczny...



Tomala51 - Czw Paź 28, 2004 3:51 pm
" />no wlasnie caly sek w tym ze RC ktore chce kupic ma regiel mechaniczny i teraz sie zaczelem zastanawiac czy warto to kupowac bo z tego co widze wymiana kosztuje duzo$$$$$

i co tu teraz zrobic



Rubens - Czw Paź 28, 2004 5:54 pm
" />Modele z regulatorem elektronicznym są od razu droższe, to chyba logiczne. Do prostszych i tańszych modeli dodają mechaniczny szczególnie do tych, które mogą startować w Top Stoku tzn muszą mieć właśnie mechaniczny regulator. Ja radzę - zrób to co wszyscy - kup model a regulator mechaniczny wsadź do szafy. Albo kup od kogoś używany model z elektronicznym - tylko gdzie ta zabawa ze składaniem. Możesz też poczekać na "TL" od p.Rojny - za tą cenę masz z regulatorem elektronicznym.



Tomala51 - Czw Paź 28, 2004 7:04 pm
" />czyli podsumowujac:
-auto na reglu mechanicznym wolniej przyspiesza (serwo musi zadzialac, gdy nie dajemy "gazu na maxa") tak??
-predkosc max jest taka sama na reglu mech i elektr. ??
-wymiana regla z mech. na elektr. nie jest zadnym problemem oprocz ceny??
-gdy "dam gaz na maxa" auto na reglu mech. bedzie przyspieszalo tak samo jak na reglu mech.???
-przy zmianie regla trzeba wymieniac jeszcze jakies czesci??
-ile orientacyjnie kosztuje regiel elektryczny (moze byc uzywany)

Czy cos jeszcze pominalem???

Pozdrawiam
Tomala



SeQ_PL - Czw Paź 28, 2004 7:40 pm
" />człowieku nie słuchajk ich nie kombinuj z reglem bo to źle wychodzi kupisz gówno za 150zł i spalisz i dupa wiem z własnego doświadczenia a tak podsumowująć jeśli chcesz startować w top stocku to zostaw ten regiel mech. bo jak wymienuisz na elektro. to zmienisz klase w której nic nie osiąhniesz tym modelem (mowa o tl-01)



Dark_kNight - Czw Paź 28, 2004 8:31 pm
" />no jak kupiles regiel za 150 zeta to sie nie dziw ze sie spalil...

a odnosnie tych punktow - na reglu elektr. samochod bedzie zachowaywal sie płynniej, zwinniej, i bardziej realistycznie, i bedziesz sybciej przyspieszal, bedzie mial wieksza moc i V max, w reglu mechanicznym dochodzą jeszcze ogromne straty energii przy przekazaniu jej - w elektrycznym ten problem ma duzo mneijsze znaczenie. Dobry regiel uzywany dostaniesz za 200 zeta, zawsze mozesz sprzedac regiel mech za ok. 10 zeta i serwo - to juz w zaleznosci od klasy. Chociaz te czesci przydaja sie czasem jako awaryjne.

Mialem na poczatku regiel mechaniczny, przezucilem sie na elektryka, i juz nigdy bym nie wrocil do mechanicznego, mysle, ze tak jak wiekszosc modelarzy na tym forum



SeQ_PL - Pią Paź 29, 2004 1:59 pm
" />a wsadz do tlki elektr. i zobacz czy do zawodów w top stockucię dopuiszczą bo tlka ma tylko tam szanse
Powered by WordPress, ©