ďťż
Roznica praktyczna.......
Tomala51 - Pon Paź 25, 2004 3:40 pm " />witam tak sie caly czas zastanawiam jaka jest roznica praktyczna pomiedzy regulatorem mechanicznym a elektronicznym. Wiem ze elektroniczny nie ma opornika, podobno mozna na nim dluzej jezdzic i jest to skrzynia automatyczna. I nie rozumiem jednej rzeczy: w zaslyszanych opiniach przewija sie zdanie: "ze elektroniczny plynnie reguluje predkosc" a mechaniczny nie. Czy to znaczy ze lepiej przyspiesza, szybciej jezdzi?? Jaki jest koszt wymiany reg mechanicznego na elektryczny i odwrotnie???(lacznie z kupnem regulatora-moze byc uzywka) Czy potrzeba poza regulatorem inne czesci?? CZekam na wsze wypowiedzi Pozdrawiam Tomala Gdansk Tomala51 - Wto Paź 26, 2004 7:11 pm " />hmmm.....ciekawe czy doczekam sie jakijkolwiek odpowiedzi SeQ_PL - Wto Paź 26, 2004 8:11 pm " />ja vci odpowiem wiec regiel mech ma opornik któr pożera prąd czyli z pakietu idze tak jak by jechał na pełnym gazie a w rzeczywistości jedzie wolniej tylko ja weźmiesz max to idze żywcem do silnika a elektroniczny ma tą zalete ze jest płynna regulacja i nie ma opornika więc dłużej pojeździsz (jeśli nie jeździsz na maxie) zmiana może kosztować od 200zł do 400zł Olo - Śro Paź 27, 2004 2:07 pm " />nawet do 800zł Tomala51 - Śro Paź 27, 2004 2:10 pm " />no i co nikt nic wiecej nie wie chcialbym poznac opinie innych Olo - Śro Paź 27, 2004 2:15 pm " />Już mówie. Płynna regulacja to mniej więcej to samo co pedał gazu w samochodzie jak lekko dociśniesz jedzieś powiedzmy 5 km/h i jak tak dalej będziesz dociskał to i prędkość wzrośnie i tak samo jest w reglu elektronicznym. Jeszcze jedna sprawa to to że wymiana regla z elektronicznego na mechaniczny nie ma najmniejszego sensu bo mechaniczny jest pod każdym względem gorszy. Dark_kNight - Czw Paź 28, 2004 3:02 pm " />dokładnie... a z resztą w mechanicznym masz jakby 3 biegi, i szybkosc ich zmiany zalezy od predkosci serwa, ktore czasem sie rozreguluje, kable latają jak chcą i tak dlaej w elektrycznym jak dasz pelny gaz to jedzie Ci od razu na pelnym gazie, a nie czekasz az serwo laskawie sie poruszy mowie Ci jedyna zaleta regla mech. to cena... w ktora i tak nei warto inwestowac, lepiej go sprzedac, sprzedac jedno serwo, i kupic sobie regiel elektryczny... Tomala51 - Czw Paź 28, 2004 3:51 pm " />no wlasnie caly sek w tym ze RC ktore chce kupic ma regiel mechaniczny i teraz sie zaczelem zastanawiac czy warto to kupowac bo z tego co widze wymiana kosztuje duzo$$$$$ i co tu teraz zrobic Rubens - Czw Paź 28, 2004 5:54 pm " />Modele z regulatorem elektronicznym są od razu droższe, to chyba logiczne. Do prostszych i tańszych modeli dodają mechaniczny szczególnie do tych, które mogą startować w Top Stoku tzn muszą mieć właśnie mechaniczny regulator. Ja radzę - zrób to co wszyscy - kup model a regulator mechaniczny wsadź do szafy. Albo kup od kogoś używany model z elektronicznym - tylko gdzie ta zabawa ze składaniem. Możesz też poczekać na "TL" od p.Rojny - za tą cenę masz z regulatorem elektronicznym. Tomala51 - Czw Paź 28, 2004 7:04 pm " />czyli podsumowujac: -auto na reglu mechanicznym wolniej przyspiesza (serwo musi zadzialac, gdy nie dajemy "gazu na maxa") tak?? -predkosc max jest taka sama na reglu mech i elektr. ?? -wymiana regla z mech. na elektr. nie jest zadnym problemem oprocz ceny?? -gdy "dam gaz na maxa" auto na reglu mech. bedzie przyspieszalo tak samo jak na reglu mech.??? -przy zmianie regla trzeba wymieniac jeszcze jakies czesci?? -ile orientacyjnie kosztuje regiel elektryczny (moze byc uzywany) Czy cos jeszcze pominalem??? Pozdrawiam Tomala SeQ_PL - Czw Paź 28, 2004 7:40 pm " />człowieku nie słuchajk ich nie kombinuj z reglem bo to źle wychodzi kupisz gówno za 150zł i spalisz i dupa wiem z własnego doświadczenia a tak podsumowująć jeśli chcesz startować w top stocku to zostaw ten regiel mech. bo jak wymienuisz na elektro. to zmienisz klase w której nic nie osiąhniesz tym modelem (mowa o tl-01) Dark_kNight - Czw Paź 28, 2004 8:31 pm " />no jak kupiles regiel za 150 zeta to sie nie dziw ze sie spalil... a odnosnie tych punktow - na reglu elektr. samochod bedzie zachowaywal sie płynniej, zwinniej, i bardziej realistycznie, i bedziesz sybciej przyspieszal, bedzie mial wieksza moc i V max, w reglu mechanicznym dochodzą jeszcze ogromne straty energii przy przekazaniu jej - w elektrycznym ten problem ma duzo mneijsze znaczenie. Dobry regiel uzywany dostaniesz za 200 zeta, zawsze mozesz sprzedac regiel mech za ok. 10 zeta i serwo - to juz w zaleznosci od klasy. Chociaz te czesci przydaja sie czasem jako awaryjne. Mialem na poczatku regiel mechaniczny, przezucilem sie na elektryka, i juz nigdy bym nie wrocil do mechanicznego, mysle, ze tak jak wiekszosc modelarzy na tym forum SeQ_PL - Pią Paź 29, 2004 1:59 pm " />a wsadz do tlki elektr. i zobacz czy do zawodów w top stockucię dopuiszczą bo tlka ma tylko tam szanse |