ďťż
Rozwiercona przepustnica




Wojciech Chmielewski - Wto Lut 08, 2005 1:48 pm
" />Czy ma jakis sens rozwiercenie przepustnicy?? Seryjnie moj silnik ma przepustnice 4mm. A gdyby ja tak rozwiercic do 5mm lub 6mm?? Silnik bedzie dostawal wiecej powietrza. Daloby to cos??




Adam Jaszczurowski - Wto Lut 08, 2005 5:06 pm
" />to zalezy od srednicy gardzieli ponizej. Jesli powiekszysz wlot np z 4 do 6mm natomiast gardziel ponizej ma 4 mm to nic to nie zmieni, natomiast zwykle bedzie wieksza moc, oraz wieksze spalanie.



Wojciech Chmielewski - Wto Lut 08, 2005 5:44 pm
" />Ale teoretycznie to powinno chodzic poniewaz gardziel ma 10mm



Adam Jaszczurowski - Wto Lut 08, 2005 10:46 pm
" />to bedzie zalezne od najmniejszej srednicy, zalezy gdzie ona jest. I mozna rozwiercic, w lepszych silnikach sa specjalne wkladki do regulacji srednicy




Krzysiek Jaskot - Wto Lut 08, 2005 11:03 pm
" />Czyżby zwężki Venturi'ego? http://www.efunda.com/formulae/fluids/v ... wmeter.cfm



Wojciech Chmielewski - Śro Lut 09, 2005 10:32 am
" />Aha. Bede z tym walczyl w chwili wolnego czasu



Artur Dzierzęcki - Śro Lut 09, 2005 12:36 pm
" />
">Aha. Bede z tym walczyl w chwili wolnego czasu

Musisz sie liczyć z trudniejsza regulacją silnika. Moze sie okazać że Twój silnik całkowicie przestanie być ,,regulowalny,, jeżeli przekroczysz pewien próg. Silniki 2,11 i 2,5 ccm do 6 mm , silniki 2,11 5,4mm ( dane dotycza silników wyczynowych. Cały czas rozmawiamy o gażniku typu ,,slide,, a nie obrotowym. Jest to bardzo ważne!



Wojciech Chmielewski - Śro Lut 09, 2005 12:59 pm
" />To czyli najbardziej odpowiednie bedzie rozwiercenie do 5mm? Efekty beda wyczuwalne podczas jazdy? I czy nie rozwale silnika bo jak bedzie dostawal wiecej powietrza to tym samym bedzie sie szybciej krecic. I jeszcze jedno. Jak to wplynie na jego zywotnosc??



Artur Dzierzęcki - Śro Lut 09, 2005 1:05 pm
" />
">To czyli najbardziej odpowiednie bedzie rozwiercenie do 5mm? Efekty beda wyczuwalne podczas jazdy? I czy nie rozwale silnika bo jak bedzie dostawal wiecej powietrza to tym samym bedzie sie szybciej krecic. I jeszcze jedno. Jak to wplynie na jego zywotnosc??

Ja Ci nie zagwarantuję niczego z tego co napisałeś. Silnika na pewno nie rozwalisz, jednak nie napisałeś czy to jest gażnik obrotowy czy tłoczkowy.



Adam Jaszczurowski - Śro Lut 09, 2005 1:45 pm
" />Artur ma racje, nikt nie moze Ci nic zagwarantowac, chyba ze zrobil to samo dokladnie z tym silnikiem, kazdy silnik inaczej reaguje na takie operacje. Osobiscie uwazam ze zywotnosc sie nie zmieni, za zywotnosc jest odpowiedzialna glownie temperatura ( one reguluje rozszerzenie cylindra wzgledem tloka) dlatego jesli dobrze go ustawisz to nie zmieni sie zywotnosc.

I dokladnie tak jest ze mozliwe ze bedzie trudniejsza regulacja, ale w zwiazku ze zwiekszona objetoscia mieszanki ktora dostaje sie do silnika moze byc potrzebne dodanie podkladki pod glowice, ale moge sie mylic.



Wojciech Chmielewski - Śro Lut 09, 2005 3:10 pm
" />Artur przepraszam, ze teraz zadam lamerskie pytanie ale niewiem jak wygladaja te dwa typy gaznika :(:( I gdybys mi mogl powiedziec czym sie roznia gazniki obrotowe i tłoczkowe bylbym ci bardzo wdzieczny.

pozd



Artur Dzierzęcki - Śro Lut 09, 2005 3:49 pm
" />
">Artur przepraszam, ze teraz zadam lamerskie pytanie ale niewiem jak wygladaja te dwa typy gaznika :(:( I gdybys mi mogl powiedziec czym sie roznia gazniki obrotowe i tłoczkowe bylbym ci bardzo wdzieczny.

pozd

Przepustnica sie obraca , czy przesuwa?



Wojciech Chmielewski - Śro Lut 09, 2005 4:22 pm
" />Przepustnica sie obraca



Artur Dzierzęcki - Śro Lut 09, 2005 4:37 pm
" />
">Przepustnica sie obraca

Więc nie polecam rozwiercania gażnika.Będziesz miał straszne kłopoty z regulacja a dokładnie z przyspieszaniem. Przetestowane.
Zaopatrz sie w gażnik autkowy, a różnice odczujesz znaczna.



Adam Jaszczurowski - Śro Lut 09, 2005 4:42 pm
" />Sama wymiana na przesuwany da lepsze przyspieszenie, dla tego faktycznie warto to zrobic, oczywiscie w miare mozliwosci



Wojciech Chmielewski - Śro Lut 09, 2005 5:02 pm
" />Heh to jest gaznik samochodowy. Wyglada on tak:

http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=49131
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=49132

Przepraszam bardzo za to zamieszanie z typem gaznika ale ja po prostu nigdy sie tym nie interesowalem i niewiem jak wyglada poszczegolny typ.

pozd[/url]



Adam Jaszczurowski - Śro Lut 09, 2005 5:20 pm
" />Gazniki obracane sa zaczerpniete z samolotow, samochodowe sa przesuwane.

Obracane daja troche mniejszy moment obrotowy w niskim zakresie obrotow, dopiero prz wysokich obrotach maja podobne osiagi do przesuwanych.



Wojciech Chmielewski - Śro Lut 09, 2005 5:43 pm
" />To czyli z tego by wynikalo, ze ja mam przesuwany bo mam gaznik samochodowy



Adam Jaszczurowski - Śro Lut 09, 2005 5:54 pm
" />masz obracany, zostaly one zaadaptowane do samochodow, przesuwane sa ich ewolucją.
Powered by WordPress, ©